Jak wyglądało pierwsze półrocze 2023 roku w Ideo Force?

Rok 2023 rozpoczęliśmy bardzo pozytywnie. W styczniu otrzymaliśmy informacje o tym, że nasza agencja znalazła się w prestiżowym gronie przedsiębiorstw,  charakteryzujących się dużą dynamiką wzrostu i stałym zwiększaniem swojej wartości. Zostaliśmy Diamentem Forbesa. W kolejnych miesiącach nie zwalnialiśmy tempa, dlatego postanowiliśmy podsumować najważniejsze wydarzenia – zarówno te, które sami zorganizowaliśmy, jak i te, w których mieliśmy przyjemność uczestniczyć.

STYCZEŃ

Kiedy w grudniu ubiegłego roku zostaliśmy Gazelą Biznesu, nie spodziewaliśmy się, że zaledwie kilka tygodni później otrzymamy kolejny prestiżowy tytuł. Zostaliśmy Diamentem Forbesa 2023. Przyznanie nam tej nagrody, było potwierdzeniem naszej pozycji w gronie najstabilniejszych firm na polskim rynku. To diament, który wciąż błyszczy mocno, zajmując jedno z czołowych miejsc, wśród nagród, które otrzymaliśmy w historii naszej działalności.

LUTY

Od zawsze wierzymy, że w biznesie liczy się synergia, którą można osiągnąć m.in. dzięki współpracy ekspertów z różnych obszarów, których wiedza, doświadczenie i umiejętności, są istotne z perspektywy realizacji celów biznesowych interesariuszy.

Jako Ideo Force od wielu lat współpracujemy z agencją PR – Exacto, jednak w lutym postanowiliśmy zacieśnić więzy naszej współpracy, łącząc różnorodne umiejętności  i doświadczenie zespołów obu organizacji, podzielających podobne cele i wartości.

Luty był także miesiącem, w którym zorganizowaliśmy pierwszy webinar w 2023 roku pt. „Pozyskuj dzięki SEO i Google Ads. Monetyzuj z Marketing Automation. Czyli jak generować, zwiększać i odzyskiwać ruch w e-commerce?”.

Wydarzenie poprowadzili doświadczeni eksperci – Tomasz Kwiatkowski, będący E-commerce Managerem w naszej agencji oraz Dawid Dziadkowiec, zajmujący stanowisko Senior Account Executive w firmie edrone.

Prowadzący opowiedzieli uczestnikom spotkania m.in. o tym, jak łączyć skuteczne działania performance marketingoweautomatyzacją marketingu, by maksymalizować zyski w sklepach internetowych.

Zacieśnienie współpracy z Exacto i organizacja webinaru to niejedyne ciekawe wydarzenia, które miały miejsce w lutym. W tym miesiącu dołączyliśmy także do wąskiego grona kilkunastu agencji w Polsce, posiadających status Microsoft Advertising Channel Partner.

Partnerstwo w programie to nie tylko możliwość nawiązania bliższej współpracy z Microsoft, ale także potwierdzenie rosnących kompetencji naszych specjalistów, pod kątem tworzenia skutecznych kampanii w Microsoft Advertising.

Mimo że dla wielu firm, chcących korzystać z płatnych kampanii reklamowych, pierwszym wyborem jest najczęściej Google Ads – to reklamy w ekosystemie Microsoft zapewniają inkrementalność, pozwalając na dotarcie do segmentu odbiorców, do których nie można trafić z pomocą innych kanałów.

MARZEC

Marzec to miesiąc, w którym zorganizowaliśmy aż 2 branżowe webinary. Pierwszy z nich poświęciliśmy zagadnieniom z obszaru SEO, a kolejny konfiguracji Google Analytics 4.

Webinar  pt. „Sztuka pozycjonowania. Czyli jak osiągnąć szczyt w Google?” poprowadził nasz SEO Specialist & Digital Analyst  Piotr Krzyśko, który wskazał uczestnikom wydarzenia  rozwiązania, pozwalające zwiększyć widoczność e-commerce w sieci.

Piotr poprowadził także webinar o poprawnej konfiguracji Google Analytics 4.  W jego trakcie przedstawił kluczowe informacje na temat nowej wersji tego narzędzia analitycznego i wskazał najczęstsze błędy, które mogą występować w trakcie wdrożenia.

KWIECIEŃ

Kwiecień podobnie jak marzec, był pełen branżowej wiedzy. Pierwszy z webinarów, który zorganizowaliśmy – był przeznaczony wyłącznie dla naszych klientów, a drugi kierowaliśmy  do znacznie szerszego audytorium.

Pierwsze z wydarzeń odbyło się 13 kwietnia. Był to webinar pt. „Dlaczego Microsoft Advertising (Bing Ads) powinien być Twoim wyborem?”. Jego celem było przedstawienie klientom pełnego zakresu możliwości reklamowych, oferowanych przez Microsoft Advertising.

Kolejny z webinarów pt. „Wykorzystaj UX w strategii digital marketingowej i odnieś sukces!” odbył się 25 kwietnia. W jego trakcie prowadzący – nasz Senior UX/UI Designer Mateusz Bober opowiedział  uczestnikom o praktycznym wykorzystaniu UX w optymalizacji działań digital marketingowych.

W kwietniu Mateusz prowadził jednak nie tylko webinar organizowany przez naszą agencję, ale miał także okazję wystąpić na konferencji txb.digital, która odbyła się w Poznaniu.  Nasz Senior UX/UI Designer wygłosił w jej trakcie prelekcję pt. „Data driven UX, czyli optymalizacja User Experience w oparciu o dane”.

Mateusz specjalizuje się w optymalizacji cyfrowych produktów pod  kątem użyteczności, a w trakcie wydarzenia, podzielił się  z uczestnikami swoją wiedzą, dotyczącą maksymalnego wykorzystania danych, celem poprawy doświadczeń użytkowników.

Kwiecień zakończyliśmy bardzo miłym akcentem. Wojciech Szymański - Dyrektor Zarządzający Ideo Force oraz Joanna Tymowicz - Wiceprezeska Zarządu agencji, wzięli udział w gali wręczenia Diamentów Forbesa.

MAJ

W pierwszym półroczu tego roku otrzymaliśmy status Pracodawcy DIMAQ, który wskazuje, że w naszej organizacji pracują wykwalifikowani specjaliści, posiadający międzynarodowy certyfikat DIMAQ.

Uczestnictwo w programie DIMAQ Employer potwierdza zaawansowane umiejętności naszego zespołu z zakresu marketingu cyfrowego i sprawia, że jesteśmy zaufanym partnerem do współpracy w tym obszarze.

W Ideo Force wiedzą dzielimy się nie tylko poprzez organizację branżowych wydarzeń – nasi eksperci tworzą także liczne merytoryczne publikacje, które pojawiają się na łamach prestiżowych czasopism.

Pod koniec maja w Magazyn Online Marketing ukazał się artykuł autorstwa Wojciecha Szymańskiego pt. „Remarketing i retargeting  typowe błędy i niestandardowe pomysły na przyciąganie klientów”. Więcej o artykule można przeczytać tutaj.

CZERWIEC

Lato w Ideo Force rozpoczęliśmy od sporego sukcesu. Tomasz Kwiatkowski został nominowany w prestiżowym konkursie – Dyrektor e-Commerce Roku 2023 ,w kategorii Long Term Cooperation.

Konkurs jest jednym z najważniejszych wydarzeń w branży handlu elektronicznego, organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Tomasz otrzymał w nim nominację za swoją długoletnią, a przede wszystkim efektywną współpracę z marką iParts.pl.

W  ostatnich miesiącach mieliśmy także przyjemność ogłosić kolejną już – 7. edycję Konferencji Lunch z e-commerce, która odbędzie się 8 września na uczelni Techniczno-Handlowej im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie.  W tym roku hasło przewodnie Konferencji to: „Sprzedaż rośnie w nas! O maksymalizacji zysków w czasach (do) BANI okiem ekspertów branży e-commerce”. Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w wydarzeniu!

Wracając do tematu konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2023 - 20 czerwca miała miejsce gala ogłoszenia jego laureatów, w której udział wzięli Joanna Tymowicz oraz Tomasz Kwiatkowski. W tym miejscu jeszcze raz, serdecznie gratulujemy wszystkim zwycięzcom.

To jednak nie koniec wydarzeń związanych z konkursem. Swoją premierę miała także II części raportu  pt. "Dyrektor e-Commerce Roku 2023. Część II: Liderzy o przyszłości rynku”, przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej – Tomasz wypowiedział się w publikacji m.in. na temat wyzwań, z którymi w najbliższych latach może mierzyć się branża handlu elektronicznego.

Raport to niejedyna publikacja, w której Tomasz podzielił się swoimi przemyśleniami. Artykuł jego autorstwa pt. „Jak AI  pomoże Ci usprawnić działanie sklepu internetowego?” pojawił się także na łamach czasopisma Digital Now! Magazine

Czerwiec był także gorącym okresem, związanym ze zbliżającą się, oficjalną datą przejścia na Google Analytics 4. O tym jak poprawnie przejść z Google Universal Analytics do GA4 pisał w swoim artykule pt. „Last call w analityce – migracja z Google Universal Analytics do GA4 krok po kroku”  Mateusz Bober, który w naszej agencji zajmuje stanowisko lidera działu UX & Analytics.

Jak wskazuje powyższy przegląd najważniejszych wydarzeń - pierwsze półrocze 2023 roku przyniosło nam wiele pozytywnych wrażeń i emocji. Teraz z entuzjazmem patrzymy w przyszłość, zastanawiając się, co przyniosą nam kolejne miesiące? Pozostaje obserwować.