Social media Ads dla e-commerce

Marketing internetowy wykorzystuje kanały social media do promocji, pozyskiwania klientów i komunikacji z nimi. Dzięki reklamie w mediach społecznościowych zwiększysz zasięg firmy, poprawisz sprzedaż i zbudujesz rozpoznawalność.

Bezplatna konsultacja
Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793

Efekty w e-commerce przynosi wybór odpowiedniego kanału komunikacji z klientami i wdrożenie rozwiązań dostosowanych do potrzeb sklepu. Social media Ads dla e-commerce to usługa, która przyciągnie na stronę użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą i zdecydowanych na zakup. Tworzymy kampanie, które sprzedają!

Social media Ads

Reklama w social media jest jednym z narzędzi marketingowym, które mają na celu promocję sklepu internetowego i generowanie sprzedaży. Obecność klientów w mediach społecznościowych jest niezaprzeczalna. To właśnie na tej przestrzeni dochodzi do spotkania marki z jej klientami i tymi, którzy dopiero ją poznają. Powstaje relacja, która z czasem przekształca klientów i obserwatorów w ambasadorów marki.

Wsparcie tradycyjnych działań promujących produkty i usługi w Internecie reklamą w mediach społecznościowych jest równoznaczne z większym ruchem na stronie sklepu, większą sprzedażą i rozpoznawalnością w grupie docelowej. Naszą usługę Social media Ads dla e-commerce kierujemy do właścicieli sklepów internetowych chcących poprawić sprzedaż, budować zapotrzebowanie na swoje produkty i zwiększać przewagę nad konkurencją.

Zalety sprzedaży poprzez social media

Nawet małe sklepy internetowe (a więc mające także mniejszy budżet) mogą osiągać dobre wyniki w kampaniach reklamowych prowadzonych za pośrednictwem mediów społecznościowych. E-sklepy już teraz korzystają z systemu Google Ads, uzupełniając tego typu działaniami pozycjonowanie strony internetowej. Prace skoncentrowane na SEO, w przeciwieństwie do reklamy są procesem, czyli wymagają czasu, ale i wiążą się z kosztami i długoterminową strategią.

Jakie korzyści przynosi reklama w sieciach społecznościowych? Okazuje się, że nie tylko znaczący wzrost sprzedaży w sklepie internetowym przy wzmożonym ruchu na stronie, ale również:

  • podniesienie konwersji,
  • dotarcie do potencjalnych konsumentów (targetowanie),
  • zaangażowanie stałych i nowych klientów,
  • pozyskanie informacji o użytkownikach,
  • budowanie rozpoznawalności w branży,
  • wykorzystanie potencjału marki,
  • przewaga nad konkurencją,
  • promocja firmy na rynkach międzynarodowych,
  • wybór formatu reklamy zgodnego z brandem,
  • atrakcyjne formy prezentowania produktów i usług (wiele formatów reklam),
  • formaty przystosowane dla e-commerce,
  • przekazanie klientom najważniejszych informacji na temat oferty,
  • możliwości kreowania potrzeb wśród konsumentów,
  • monitorowanie efektywności kampanii (mierzalność).
Tworzymy skuteczne kampanie reklamowe w social media!

Formaty reklam w social media

Na jakich portalach społecznościowych warto reklamować swój sklep?

Najpopularniejszymi kanałami w polskim e-commerce są Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube. Coraz więcej marek prowadzących sprzedaż zaznacza swoją obecność na portalach typu Snapchat czy TikTok. Jednak w przypadku tego rodzaju serwisów warto pod uwagę grupę wiekową odbiorców i typ treści.

Kampanie w social media dla e-commerce mogą przybierać różne formaty, z których każdy daje inne możliwości realizowania celu biznesowego. Wszystko zależy od tego, na jaki kanał komunikacji z odbiorcami naszej marki zdecydujemy się. Jako że marketing w handlu internetowym ma za zadanie sprzedawać, skupiamy się na uzyskaniu, jak największego ruchu w sklepie internetowym. Naszym zadaniem jest przekształcenie ruchu w konwersję i ponowne przyciągnięcie klientów na stronę, co będzie możliwe dzięki wykorzystaniu systemów reklamowych powstałych z myślą o firmach.

Facebook Ads

Najpopularniejsza platforma społecznościowa w Polsce i na świecie, która oferuje sklepom internetowym prowadzenie kampanii z użyciem zaawansowanego narzędzia. Menedżer reklam umożliwia wyświetlanie reklam zarówno na Facebooku i Messengerze, jak i na Instagramie i Audience Network. Reklamę możemy stworzyć przy użyciu zdjęcia/zdjęć lub filmu.

Kreacja może mieć format relacji, karuzeli, pokazu slajdów, interaktywnego video, reklamy błyskawicznej przystosowanej do urządzeń mobilnych lub zostać pokazana na kracie Czaty w aplikacji Messenger. Kierowanie reklamy na Facebooku odbywa się na podstawie jednego z trzech celów: rozpoznawalność, działanie, konwersja. Kampania prowadzona w ostatnim z wymienionych celów znacząco generuje sprzedaż w e-commerce.

Instagram Ads

To drugi, po Facebooku kanał mediów społecznościowych najczęściej użytkowany w Polsce. Cieszy się popularnością również wśród przedsiębiorców, dla których sprzedaż jest podstawą działalności w Internecie. Menadżer reklamy Instagram to narzędzie, dzięki któremu przygotujemy kampanię w czterech formatach: pojedynczy obraz (kwadratowy, poziomy lub pionowy), film (format kwadratowy lub poziomy dostępny w kilku proporcjach), reklama karuzelowa (kwadratowa lub pionowa) i  Instagram Stories (zdjęcie lub film).

Sklep internetowy ma możliwość umieścić reklamę na Stories lub w aktualnościach. Promocja na Instagramie dla e-commerce charakteryzuje się precyzyjnym targetowaniem i pełną kontrolą nad budżetem.  Reklamę możemy prowadzić na podstawie jednego z celów: rozpoznawalność, rozważanie zakupu i konwersja.

Pinterest Ads

Jak pokazują badania, użytkownicy najczęściej szukają pomysłów na zakupy nie w wyszukiwarce Google, ale na Pintereście. Spora ich część znajduje inspiracje również w innych mediach społecznościowych. Menedżer reklam Pinterest pozwala prowadzić kampanie z wykorzystaniem czterech formatów reklam.

Mogą to być promowane piny (format podstawowy w postaci obrazu z krótkim tekstem), piny filmowe (kilka rozmiarów do wyboru), piny karuzelowe złożone z kilku zdjęć (max. 5) i promowane piny aplikacji, zachęcające do instalowania Pinteresta. Serwis cechuje się niską konkurencyjnością z uwagi na mniejszą, niż przykładowo na Facebooku czy Instagramie liczbę reklamodawców. 

Snapchat Ads

Reklama na Snapchacie buduje świadomość o firmie i produktach, zwiększa konwersję i sprzedaż, a także pozwala poznawać opinie użytkowników. Jej efekty obserwujemy w branżach takich jak e-commerce, turystyka, rozrywka, technologia i usługach, np. gastronomicznych, ubezpieczeniowych. Marka może realizować cele w ramach dwóch typów kampanii: Instant Create i Advanced Create.

Przy pomocy zaawansowanych kampanii skieruje użytkowników do strony internetowej, zachęci do kontaktu, pobrania aplikacji lub ponownego korzystania z niej. Snapchat Ads daje reklamodawcy kontrolę nad przebiegiem kampanii, w tym szybki wgląd w płatności, ponadto umożliwia segmentację odbiorców, kierowanie promocji do grupy docelowej i retargeting. Menedżer reklam Snapchata pozwala tworzyć i zarządzać wieloma kampaniami w jednocześnie.

TikTok Ads

Reklama na TikTok jest doskonałym sposobem dotarcia do konsumentów z młodego pokolenia. Z uwagi na wiek użytkowników jej forma powinna być angażująca, przykuwająca uwagę, a przekaz trafiać w gusta młodych ludzi. Narzędzie TikTok Ads Manager pozwala markom na osiąganie korzyści wynikających z czterech celów kampanii.

Firma dzięki reklamie zwiększy zasięg i liczbę pobrań aplikacji, wygeneruje ruch i konwersję. Marka może przygotować reklamę przy użyciu kilku formatów: pełnoekranowego wideo TopView, Brand Takeover – formatu statycznego lub dynamicznego pokazywanego na pełnym ekranie, In-Feed Ads – pojawiającego się w zakładce „Dla Ciebie” i automatycznie odtwarzanego, Branded Hashtag Challenge – zapraszającego użytkowników do udziału w tworzeniu treści i Branded Effects – udostępniającego filtry, naklejki i efekty specjalne.

Jak tworzymy reklamę w social media?

Być może masz już doświadczenie w reklamie swojego sklepu na kanałach social media. I być może promocja nie odniosła oczekiwanego skutku. Sprzedaż nie wzrosła, fanpage nie zyskał nowych obserwatorów, użytkownicy szybko zrezygnowali z przeglądania profilu, niewielu użytkowników wróciło na stronę sklepu, pomimo tego, że wstępnie byli już zainteresowani produktem. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele – od nieprawidłowych ustawień kampanii po niewłaściwe targetowanie.

Case study

Zwiększenie przychodów w lazienkionline.pl, dzięki Google Ads.

Sprawdź! 

Aby poznać wszystkie, rekomendujemy prowadzenie kampanii reklamowych, zaczynając od szczegółowej analizy. A taką jest audyt social media sklepu internetowego, który wskaże błędy mogące hamować efekty działań reklamowych, wizerunkowych czy komunikacyjnych.

Nasze usługi w zakresie mediów społecznościowych dla e-commerce prowadzimy bazując na informacjach dotyczących klientów, w tym również ich zachowań. Każdy sklep internetowy jest inny, to oczywiste. Jednak różnice dotyczą nie tylko platformy e-commerce, typu asortymentu czy zakresu działalności. Sklepy kierują ofertę do konkretnych osób, a nie przypadkowych użytkowników. Marketing i reklama w e-commerce bazują na grupie docelowej.

Przygotowanie komunikatu i oferty musi iść w parze z potrzebami potencjalnych klientów. Jak reklamować swój sklep w serwisach społecznościowych, by skutecznie pozyskiwać uwagę klienta? Obok tradycyjnego przekazu marketingowego należy skoncentrować wysiłki reklamowe na targetowaniu i remarketingu.   

Targetowanie w mediach społecznościowych

Prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych skupia się na grupie docelowej. Reklama, której przekaz nie zmierza do użytkowników najbardziej skłonnych do zaangażowania się w nią, będzie nieefektywna. Marketing w social media w wykonaniu naszych specjalistów opiera się na wyznaczeniu grupy osób potencjalnie zainteresowanych ofertą sklepu internetowego.

Systemy reklamowe kanałów, takich jak na przykład Facebook pozwalają prowadzić kampanie kierowane na wybranych użytkowników według danych demograficznych, zainteresowań czy ich pozycji zawodowej na rynku pracy. 

Remarketing w social media 

Działania social media dla e-sklepu obejmują reklamę remarketingową. Dodanie produktu do koszyka nie zawsze kończy się zakupem. Podobnie, jak wizyta na stronie sklepu i przeglądanie produktów nie oznacza, że taki użytkownik do nas wróci. Remarketing w e-commerce bazuje na grupie docelowej, którą w tym przypadku stanowią osoby potencjalnie zainteresowane kupnem, a więc były w sklepie internetowym, ale opuściły stronę.

Przyczyn może być wiele (np. chęć dłuższego zastanowienia się), dlatego zawsze mamy szansę na ponowne zwrócenie  uwagi użytkownika. Przekaz reklamowy na kanałach społecznościowych w formie remarketingu pokazuje wybranym osobom produkty, które już znają i tym samym zwiększa naszą szansę na sprzedaż. 

Najczęstsze pytania

Jaki jest koszt reklam w social media?

Prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych cechuje się dużą elastycznością w kwestiach budżetowych. Jeżeli do tej pory korzystałeś tylko z tradycyjnych form reklamy np. w prasie, otrzymywałeś gotowy cennik. To bardzo ułatwia sprawę, jednak nie daje jednoznacznych odpowiedzi, czy dana reklama osiągnęła cel biznesowy czy nie.

W social mediach działa to inaczej – to Ty decydujesz, ile chcesz przeznaczyć na reklamę, a otrzymane wyniki dają Ci jasną informację o skuteczności reklamy. Ustalając budżet, musisz wziąć pod uwagę, jakie wyniki chcesz osiągnąć oraz swoje możliwości finansowe. Koszt reklamy jest więc kompromisem pomiędzy tymi dwoma czynnikami.

Oprócz tego należy wziąć pod uwagę wielkość grupy docelowej, typ produktu/usługi oraz ich atrakcyjność na rynku w oczach odbiorców. Wiele też zależy od tego, jak rozpoznawalna jest Twoja marka. Tym znanym będzie łatwiej uzyskać więcej konwersji w określonej kwocie, niż firmie, która dopiero buduje świadomość. Ta spora liczba czynników sprawia, że trudno jest podać jednoznaczną kwotę, jaką musisz wydać na reklamę.

Jakie formaty reklam są w social media?

Praktycznie każdy serwis społecznościowy zezwala właścicielom firm na reklamowanie swoich produktów i usług. Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn – to najpopularniejsze z mediów, których potencjał jest chętnie wykorzystywany przez marki.

Facebook Ads posiada szeroki wybór formatów: od tekstowo-graficznych, poprzez karuzele, aż do pokazów slajdów czy filmów. Dzięki wbudowanym szablonom wideo można z łatwością stworzyć krótką prezentację własnej oferty. Facebook Ads pozwala na równoczesne wyświetlanie reklam na samym portalu oraz na Instagramie i w Audience Network.

Sam Instagram również posiada swój menedżer reklam, gdzie możesz stworzyć kampanię w postaci pojedynczego obrazu, filmu, reklamę karuzelową i Instagram Stories (zdjęcie lub film). Podobne formaty znajdziesz na Pintereście, gdzie dodatkowo dostępne jest promowanie pinów aplikacji, zachęcające do instalacji Pinteresta oraz przeznaczonym dla biznesu portalu LinkedIn, pozwalającym również na skorzystanie z kampanii w wiadomościach oraz kampanii dynamicznych, które warto wykorzystać szukając kandydatów do pracy.

Czy reklama w serwisach społecznościowych zwiększy sprzedaż?

Niezaprzeczalną zaletą reklamy w mediach społecznościowych jest fakt, że to Ty wychodzisz z ofertą do odbiorców. Dzięki temu możesz w łatwy sposób dotrzeć do osób, które nigdy wcześniej nie słyszały o Twojej firmie. Co więcej, z serwisów społecznościowych korzystają miliony użytkowników, a wśród nich są z pewnością Twoi klienci.

Możliwość szczegółowego targetowania użytkowników na podstawie ich zainteresowań, płci, wieku, wykształcenia czy lokalizacji pozwala na stworzenie grupy odbiorców, która dokładnie odpowiada profilowi Twojego klienta, a co za tym idzie – prezentując swoją ofertę w social mediach będziesz w stanie dotrzeć i zainteresować swoimi produktami lub usługami odpowiednie osoby.

Dodatkowo, dzięki celom reklamy, jakimi są konwersje znacznie skracasz ścieżkę zakupową potencjalnych klientów, co zwiększa szansę na podjęcie przez odbiorców decyzji o zakupie. Serwisy społecznościowe z pewnością sprawdzą się jako uzupełnienie podstawowego kanału sprzedaży, przynosząc zyski.

Jak zaistnieć w mediach społecznościowych?

Po założeniu strony firmowej w mediach społecznościowych, warto skupić się na pozyskaniu fanów i obserwujących. To zebranie tych grup pozwoli Ci zaistnieć w social mediach. W tym celu warto zainteresować się reklamami skupionymi na aktywności użytkowników (np. kampanie zachęcające do polubiena fanpage’a).

W menedżerach reklam poszczególnych serwisów społecznościowych możesz znaleźć cele, dzięki którym algorytmy portali będą wiedziały, jakich użytkowników poszukujesz oraz co chcesz osiągnąć. To właśnie cel związany z pozyskaniem fanów pozwoli Ci zaistnieć w social mediach. Dopóki użytkownicy nie będą wiedzieli o Twoim istnieniu, nie pojawi się zainteresowanie Twoją ofertą.

Budowanie grupy odbiorców powinno być pierwszym krokiem na drodze do pozyskania nowych klientów. Więź, którą uda Ci się nawiązać z odbiorcami poprzez publikowanie atrakcyjnego contentu, przy wsparciu działań promocyjnych, z pewnością zaowocuje stworzeniem lojalnej grupy ambasadorów marki, który naturalnie będą polecać Twoje produkty i usługi.

Klienci o nas

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.