E-commerce Manager Support

Czy Twoja organizacja stoi obecnie w obliczu wyzwań związanych z e-commerce, na które nie masz niezbędnych zasobów lub wiedzy? Jesteś prezesem, właścicielem lub dyrektorem w średnim lub dużym przedsiębiorstwie i potrzebujesz wsparcia ekspertów z zakresu e-commerce, aby rozwinąć sprzedaż internetową w firmie?

Bezplatna konsultacja
Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793

Chcesz poprawić wyniki sprzedaży w sklepie internetowym? Potrzebujesz wsparcia w budowaniu zespołu ecommerce? Pomożemy. Zapewnimy Twojej organizacji spokój. 

Kim jest E-commerce Manager?

E-commerce Manager to ekspert, który wspiera Twoją firmę na każdym etapie działań e-marketingowych związanych z prowadzeniem skutecznego sklepu internetowego przynoszącego zysk. Odpowiada za przygotowanie strategicznego planu marketingowego i jego wdrożenie. Opiekuje się zespołem specjalistów oraz integruje ich działania na wielu płaszczyznach. Celem wprowadzanych rozwiązań i wdrażanych modyfikacji jest rozwój sklepu internetowego oraz zwiększenie sprzedaży. 

E-commerce Manager opiekuje się Twoim sklepem internetowym i łączy kompetencje z wielu obszarów mających na niego bezpośredni wpływ. Na podstawie szerokiej wiedzy i doświadczenia oraz współpracy ze specjalistami jest w stanie wykorzystać jego potencjał, co bezpośrednio prowadzi do sukcesu.  

Chcesz zwiększyć sprzedaż i zapewnić efektywniejsze działanie swojego sklepu internetowego? Nie wiesz, w jaki sposób odnaleźć rozwiązania, które pozwolą Ci wejść na wyższy poziom? Współpraca z E-commerce Managerem umożliwia spojrzenie na sklep internetowy okiem doświadczonego eksperta, który dokładnie wie, jakie kroki podjąć, by rozwiązać problemy i odkryć nowe ścieżki rozwoju Twojego biznesu e-commerce wśród wciąż rosnącej konkurencji. 

Czym zajmuje się E-commerce Manager?

Rozwój e-commerce jest bardzo absorbującym, trudnym i wymagającym dużej wiedzy procesem. Określenie potrzeb, zaplanowanie prac oraz egzekucja działań (zarówno od agencji, jak i własnych pracowników) to jedynie wierzchołek góry lodowej. Współpraca z nami jest elastyczna, wielopłaszczyznowa i zawsze dostosowana do konkretnych potrzeb.

  • Pierwszą płaszczyzną jest pomoc związana z technologią, czyli stworzenie sklepu internetowego, wejście do marketplace’ów, uruchamianie systemów automation marketingu oraz dokonanie wszystkich potrzebnych integracji.
  • Druga płaszczyzna to zespół. Pomagamy w rekrutacji, onboardingu, szkoleniach i w rozwoju zespołu inhouse w strukturach naszych klientów.
  • Ostatnią płaszczyzną jest ciągłe dbanie o wzrost sprzedaży, utrzymanie odpowiedniej marżowości, powracalności klientów, optymalnego poziomu dosprzedaży, odpowiednio wysokiego współczynnika konwersji. 

Wszystkie te czynności możemy realizować poprzez czasowe (ograniczone w czasie) dołączenie do zespołu managerskiego firmy oraz kierowanie zastanymi zasobami lub elastyczne dobieranie specjalistów Ideo Force do realizacji chwilowych potrzeb. Po wspólnym przygotowaniu planu działań, przyjęciu strategii, a także ustaleniu celów i budżetów rozpoczynamy w pełni transparentne działania prowadzące do sukcesu e-commerce.

Bierzemy odpowiedzialność za wypracowane rozwiązania i dowożone wyniki. Nasi eksperci pomogą na każdym etapie rozwoju handlu elektronicznego.

Dostarczamy kompleksową strategię działań bądź adaptujemy istniejące plany, rozwiązania i ekosystemy. Przyspiesz swój sklep, dzięki naszym spersonalizowanym działaniom, zaawansowanej analityce i wieloobszarowym kompetencjom.

Usługa E-commerce Managera

E-commerce Manager Support to usługa, dzięki której zyskujesz wyspecjalizowanego managera odpowiadającego za realizację wyznaczonego celu sprzedażowego. Opracowanie strategii i koordynacja wszystkich działań w ramach planu pozwala zwiększyć wyniki sprzedaży w sklepie internetowym oraz  w odpowiedni sposób pokierować jego rozwojem.

Współpraca z E-commerce Managerem przebiega w kilku etapach.

1 miesiąc współpracy: 

  • Analiza dotychczasowych działań.
  • Weryfikacja nowych możliwości sprzedażowych.
  • Znalezienie słabych i mocnych stron dotychczasowych działań.
  • Warsztat z klientem, w którym zderzamy nasze pomysły z możliwościami biznesowymi i dopasowujemy konkretne działania w taki sposób, który pozwoli przynieść maksymalizacje korzyści w możliwie jak najkrótszym okresie.
  • Stworzenie planu działań na najbliższe miesiące wraz z estymacją efektów i zakładanymi wynikami.

Kolejne miesiące:

Na podstawie punktu pierwszego realizowane są już konkretne scenariusze, które ciężko umieścić w jednym uniwersalnym schemacie. Dla jednego klienta kluczowe będzie rozpoczęcie działań mających na celu zwiększenie ruchu na sklepie, a w innym przypadku, gdzie ruch jest na odpowiednio wysokim poziomie celem może być odpowiednia monetyzacja użytkowników i kierowanie ich w kierunku konwersji. Kolejne miesiące to już mocne operacyjne działania, którego celem jest zawsze zwiększanie sprzedaży zarówno w krótkim jak i długim okresie.

Każdy miesiąc jest raportowany nie tylko pod kątem statystyk, ale również pod kątem konkretnie wykonanej pracy.

Dlaczego warto rozpocząć współpracę z E-commerce Managerem Ideo Force? 

  • Korzystasz z wszechstronnej wiedzy i wartościowego doświadczenia obejmującego wiele obszarów, np. SEO, Google Ads, Social Media, e-mail marketing, marketing automation, sieci afiliacyjnych itd.
  • Zyskujesz gwarancję sprawdzonych rozwiązań i rekomendacji, dzięki współpracy E-commerce Managera z zapleczem wykwalifikowanych specjalistów funkcjonujących w środowisku e-commerce.
  • W precyzyjny sposób określasz swoje cele, masz bieżący dostęp do informacji o wdrażanych działaniach i egzekwujesz ich efekty na podstawie przejrzystych raportów.
  • Łączysz wszystkie prowadzone dotychczas działania marketingowe w spójny proces pozwalający osiągnąć większe zyski wynikające z ich zsynchronizowania.
  • Optymalizujesz swoje koszty i oszczędzasz czas wymagany na zatrudnienie kilku pracowników o różnych specjalizacjach.
  • Rozwiązujesz problemy z komunikacją wewnętrzną w swojej firmie wynikającą z rozproszenia kompetencji na poszczególnych pracowników.

E-commerce Manager z zapleczem specjalistów

E-commerce Manager to doświadczony ekspert nadający Twojemu biznesowi odpowiedni kierunek umożliwiający osiągnięcie wyznaczonych celów związanych z prowadzeniem sklepu internetowego. Możliwość skorzystania z jego wiedzy i doświadczenia to duża wartość dla każdego właściciela e-commerce, który chce rozwijać swój sklep w tym mocno dynamicznym i konkurencyjnym otoczeniu. 

Warto jednak wiedzieć, że oferowana przez nas usługa E-commerce Manager Support to nie tylko oddelegowany ekspert, z którym współpracujesz. Razem z nim otrzymujesz wsparcie i dostęp do zaplecza specjalistów Ideo Force pracujących w różnych działach, co zapewnia szerokie spojrzenie na Twój sklep internetowy i dostosowanie wprowadzanych zmian według najlepszych praktyk. Wiemy, że współdziałanie wszystkich często pozornie niepowiązanych ze sobą elementów jest w stanie zmaksymalizować wyniki sprzedażowe i zdecydować o pozycji sklepu pośród rosnącej konkurencji coraz skuteczniejszych e-commerce managerów.

Korzystasz więc z wiedzy E-commerce Managera oraz jego sprawdzonych rozwiązań i rekomendacji, które mają odzwierciedlenie w szczegółowych analizach ekspertów z poszczególnych obszarów kluczowych pod względem funkcjonowania sklepów internetowych.

Obszary naszej specjalizacji to m.in.:

Specjalista od e-commerce

Specjalista ds. e-commerce w roli managera zarządza sklepem kompleksowo, aby poprawić jego konwersję z wykorzystaniem wszystkich dostępnych narzędzi i możliwości rynkowych.  Odpowiada za analityczną stronę wszystkich działań prowadzonych w celu zwiększenia sprzedaży. Analizuje i wyznacza nowe kierunki rozwoju e-commerce. W tym również te, które do tej pory wydawały się być poza zasięgiem Twojej firmy. Aktywnie monitoruje skuteczność działań oraz w sposób przejrzysty raportuje swoją pracę. 

Kluczową korzyścią współpracy ze specjalistą ds. e-commerce jest możliwość wykorzystania jego doświadczenia wypracowanego na bazie projektów prowadzonych w wielu branżach o różnym stopniu konkurencyjności. E-commerce Manager to ekspert, który umiejętnie adaptuje się do Twojego biznesu. Potrafi wprowadzić nie tylko kluczowe zmiany w zakresie funkcjonowania sklepu internetowego, ale również odkrywać niewykorzystane dotąd możliwości. Bazuje na skutecznych i wypracowanych rozwiązaniach, lecz jednocześnie wciąż poszukuje nowych szans na rozwój. Jego elastyczność i zdolności analityczne pozwalają na bieżąco korygować działania specjalistów oraz skupiać się na obszarach, które umożliwiają osiągnięcie jak najlepszych rezultatów. 

Obowiązki E-commerce Managera

Za co dokładnie odpowiada E-commerce Manager? Jego zdaniem jest szerokie i jednocześnie bardzo wnikliwe spojrzenie na Twój sklep internetowy. Realizuje on zarówno działania strategiczne (np. opracowuje strategie marketingowe i strategie komunikacji), jak i operacyjne (np. koordynuje prowadzenie płatnych kampanii reklamowych). Zakres obowiązków E-commerce Managera jest uzależniony od indywidualnych możliwości i zasobów Twojej firmy. Możemy jednak wyróżnić jego podstawowe obowiązki, do których należy m.in.:

  • Przeprowadzanie analizy rynku, konkurencji i trendów oraz identyfikacja obecnej grupy docelowej i poszukiwanie nowych.
  • Analizowanie i monitorowanie kondycji sklepu internetowego, optymalizowanie procesów e-commerce, rozwijanie platformy, wychwytywanie błędów, proponowanie rozwiązań oraz wdrażanie koniecznych zmian do jego prawidłowego działania.
  • Przygotowywanie strategii marketingowej na wyznaczony okres i wprowadzanie jej w życie za pomocą konkretnych planów obejmujących, np. reklamy Google Ads i Facebook Ads, kampanie w social mediach, działania SEO, content marketing.
  • Regularne raportowanie działań oraz transparentne prezentowanie osiąganych wyników.
  • Współpraca i koordynacja zadań wykonywanych przez specjalistów wewnętrznych lub zewnętrznych zajmujących się poszczególnymi obszarami działań, w tym np. specjalistów SEO, PPC, social media, marketing automation itp. 

Opieka sprzedażowa

E-commerce Manager czuwa nad sprzedażą w Twoim sklepie internetowym. Jego głównym celem jest poprawa konwersji i zwiększenie sprzedaży online. Wszelkie usprawnienia w zakresie e-commerce są przez niego wdrażane, aby rozwinąć i prześcignąć konkurencję w e-commerce. W swojej pracy opiera się on na najefektywniejszych działaniach wykorzystujących dane analityczne i badania rynkowe. 

E-commerce Manager bierze odpowiedzialność za wdrażane przez siebie działania w Twoim sklepie internetowym. Skupia się na realizacji KPI, raportuje swoje zadania i przedstawia ich wyniki w sposób transparentny. Dzięki temu wiesz, jaki budżet został wykorzystany do osiągnięcia bieżących wyników, ile jeszcze należy zainwestować oraz jakie kroki podjąć, aby rezultaty w kolejnych miesiącach były satysfakcjonujące. 

Gdzie sprawdzi się E-commerce Manager?

Masz wrażenie, że Twój sklep internetowy nie wykorzystuje wszystkich dostępnych możliwości? Współpraca z E-commerce Managerem to rozwiązanie dla Ciebie, jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, który szuka efektywnych rozwiązań w zakresie zwiększania sprzedaży w e-commerce, ale nie interesujesz się tylko jednym małym wycinkiem ekosystemu a całością. 

E-commerce Manager sprawdzi się jako wykwalifikowany opiekun i doradca e-commerce, który wdroży działania pozwalające na wykorzystanie całego potencjału Twojego sklepu internetowego. Umożliwi maksymalizację efektów związanych ze współdziałaniem kanałów ruchu i sprzedaży oraz opracuje profesjonalny plan marketingowy zawierający harmonogram konkretnych celów w miesięcznych lub kwartalnych ramach czasowych. 

Wszechstronna wiedza i elastyczność managera pozwalają wdrożyć taką usługę w każdej branży. Bez względu na wielkość sklepu, rodzaj asortymentu oraz czas obecności na rynku. E-commerce Manager wspiera działania zarówno dużych, jak i średnich firm, które poszukują sposobów na wyprzedzenie konkurencji w sieci. Współpraca z nim wspiera i pomaga każdemu przedsiębiorcy, który stoi aktualnie przed wyzwaniem stworzenia własnego działu marketingu czy sprzedaży lub potrzebuje koordynacji prac wykonywanych przez zatrudnionych specjalistów. Można on współpracować z całym działem lub indywidualnymi pracownikami oddelegowanymi do konkretnych zadań.

E-commerce Manager zakres usług

Pomożemy w następujących procesach:

  • Przeprowadzanie analiz i badań rynkowych, w tym identyfikacja grup docelowych ich oczekiwań, potrzeb i czułości cenowych.
  • Aktualizowanie oferty produktowej i poszukiwanie nowych form wysokokonwersyjnego e-marketingu.
  • Prowadzenie i koordynowanie działaniami e-marketingowymi, w tym między innymi Google i Facebook Ads, pozycjonowanie, obecność i reklama w porównywarkach cenowych, obecność i reklama w marketplace’ach typu Allegro, Amazon, eBay.
  • Poprawa użyteczności sklepu internetowego (UX).
  • Współpraca ze wszystkimi zaangażowanymi w projekt specjalistami, odpowiedzialnymi za sprawne działanie sklepu internetowego, a także koordynowanie ich prac i dążenie do osiągnięcia efektu synergii ich działań.
  • Koordynowanie przepływu informacji pomiędzy działem e-commerce a innymi działami w firmie. W tym tworzenie struktur, procedur i schematów wymiany danych.
  • Zdobywanie nowych klientów i dbanie o ich potrzeby, prowadzenie działań dosprzedażowych.
  • Czuwanie i nadzorowanie budżetu działu.
  • Rekrutacja i szkolenie (onboarding) nowych pracowników do działu e-commerce.
  • Czuwanie nad rozwojem działu, ciągłym zwiększaniem sprzedaży oraz rentowności działu.
  • Zaawansowana analityka internetowa.

Najczęstsze pytania

Dlaczego warto wybrać nasze usługi E-commerce Managera?

Zewnętrzni managerowie są przyzwyczajeni do ciągłego uczenia się i oswajania z nowymi środowiskami. Interim E-commerce Manager Ideo Force widział już wiele różnych sytuacji i zmierzył się z wieloma problemami, a to często umożliwia mu wdrażanie nowych struktur, metod pracy i kanałów. Nasi zewnętrzni managerowie nie są zależni od istniejących struktur i procesów, dlatego działają obiektywnie i są zorientowani na cel.

Współpraca z nami jest elastyczna, wielopłaszczyznowa i zawsze dostosowana do konkretnych potrzeb. Jesteśmy nie tylko idealnym partnerem sparingowym dla pracowników e-commerce, ale także dla interesariuszy na poziomie strategicznym. Dzięki szerokiej wiedzy i doświadczeniu możemy szybko zająć się codziennymi czynnościami zarządczymi oraz operacyjnymi.

Wszystkie czynności możemy realizować poprzez pracę z zastanymi zasobami lub poprzez elastyczne dobieranie specjalistów Ideo Force do realizacji chwilowych potrzeb. Dzięki naszym menedżerom e-commerce zapewniamy pełne zarządzanie Twoim zespołem e-commerce.

Czy warto inwestować w E-commerce Managera?

Obecnie proces rekrutacji oraz skompletowanie doświadczonego i współgrającego ze sobą personelu są nie tylko czasochłonne, ale również kosztochłonne. Współpraca z E-commerce Managerem pozwala zaoszczędzić czas i koszty poniesione na zatrudnienie kilku pracowników o wybranych specjalizacjach. Dla Ciebie, jako właściciela e-commerce jest to również dodatkowa korzyść w postaci interdyscyplinarnego spojrzenia na funkcjonowanie sklepu internetowego, którym cechuje się manager z dużym doświadczeniem w wielu branżach.

E-commerce Manager jest wartościowym partnerem, który umiejętnie kieruje rozwojem Twojej sprzedaży w Internecie. Pomoże Ci w skoordynowaniu pracy wewnętrznego działu marketingu lub zrekrutuje potrzebnych specjalistów, co przyczyni się do stworzenia skutecznego i dobrze komunikującego się zespołu. Odciąży Cię od konieczności delegowania zadań oraz podsunie najlepsze rozwiązania dla Twojego sklepu internetowego. Dzięki temu przyjmiesz spójny kierunek działań w e-commerce oraz wykorzystasz dostępne możliwości, które doprowadzą Twój sklep do sprzedażowego sukcesu.

Dlaczego usługa E-commerce Manager Support jest lepszym rozwiązaniem niż zatrudnienie pracownika?

E-commerce Manager Support to usługa, która wyposaża Cię w coś więcej niż tylko indywidualnego eksperta, który proponuje rozwiązania i koordynuje działania prowadzące do rozwoju sklepu internetowego. Do Twojej dyspozycji pozostaje cały zespół Ideo Force, którego specjalistów możemy dobierać w zależności od bieżących zadań do wykonania. Dzięki temu Twój biznes jest elastyczny oraz przygotowany do działania w wielu różnych obszarach mających istotny wpływ na rozwój sprzedaży online.

W przypadku zatrudnienia pojedynczego pracownika możliwości te są ograniczone do jego umiejętności i kompetencji, a każde poszerzenie zakresu działań wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów. E-commerce Manager łączy w sobie wszechstronną wiedzę z wielu obszarów, a współpraca ze specjalistami pozwala mu umiejętnie wyznaczać i wdrażać kluczowe zmiany sprzyjające zwiększeniu konwersji. Ten kompleksowy sposób działania oparty na połączeniu pracy wielu działów pod nadzorem eksperta e-commerce pozwala nam zmaksymalizować osiągane korzyści i sprawnie zrealizować założony cel sprzedażowy.

Klienci o nas

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.