Artykuły ekspertów Ideo Force w czołowych branżowych czasopismach

„Last call w analityce – migracja z Google Universal Analytics do GA4 krok po kroku” to tytuł artykułu, autorstwa team leadera działu UX i analityki w naszej agencji – Mateusza Bobera. Publikacja właśnie ukazała się na łamach jednego z najbardziej znanych branżowych czasopism, jakim jest Magazyn Online Marketing. 

W swoim artykule nasz ekspert pisze m.in. o tym, dlaczego warto przeprowadzić analizę potrzeb organizacji, w zakresie zbierania danych, pozwalających zwiększyć efektywność działań i budować przewagi konkurencyjne. Przeanalizowanie potrzeb dotyczących informacji, których potrzebuje firma, pozwoli podejmować bardziej trafne decyzje biznesowe i optymalizować koszty.

Przy konfiguracji Google Analytics 4 należy pamiętać o dobrych praktykach, które pozwolą zwiększyć jakość wdrożenia. Do tego typu praktyk można zaliczyć m.in.:

  • Wydłużenie czasu przechowywania danych –  domyślny czas to 2 miesiące, jednak warto wydłużyć go do 14. miesięcy, wchodząc w panel administracyjny, a następnie „Ustawienia danych” i „Przechowywanie danych”.
  • Wykluczenie adresu IP firmy oraz partnerów – należy odfiltrowywać ruch generowany przez pracowników firmy oraz przedstawicieli firm partnerskich, z którymi współpracuje marka. Można zrobić to w sekcji „Skonfiguruj ustawienia tagów”, gdzie należy kliknąć „Pokaż wszystko”, a następnie „Definiowanie ruchu wewnętrznego, „Utwórz” i „Uzupełnij nazwę reguły, wartość oraz adresy IP”.
  • Włączenie Google Signals  Google Signals pozwoli połączyć kilka różnych ciasteczek jednego użytkownika (np. w sytuacji, gdy korzysta on z różnych urządzeń). By to włączyć, trzeba przejść do panelu administracyjnego, a następnie „Ustawienia danych”, „Gromadzenie danych” oraz przejść przez etap „Zbierania danych w Google Signals”.

To tylko nieznaczna część dobrych praktyk, o których warto pamiętać przy konfiguracji Google Analytics 4. W swoim artykule Mateusz szczegółowo wyjaśnił, jak powinien wyglądać proces wdrożenia oraz, jak maksymalnie wykorzystać możliwości tego narzędzia analitycznego we własnym e-biznesie.

Publikacja jest dostępna dla prenumeratorów Magazynu Online Marketing, pod linkiem: https://o-m.pl/artykul/last-call-w-analityce-migracja-z-google-universal-analytics-do-ga4-krok-po-kroku. Zachęcamy do lektury.

Google Analytics Universal przestało zbierać dane 1 lipca i nowa era w analityce trwa w najlepsze. Większość firm wdrożenie Google Analytics 4  ma już co prawda za sobą, ale nie w każdej organizacji konfiguracja narzędzia przebiegła poprawnie Teraz niezwykle istotnym etapem jest więc sprawdzenie tego, czy GA4 właściwie zlicza dane. Tutaj z pomocą przychodzi audyt wdrożenia Google Analytics 4. Jego przeprowadzenie pozwoli zidentyfikować ewentualne problemy, a następnie na nowo zbudować raporty, które dostarczą organizacji danych niezbędnych do podejmowania trafnych decyzji w biznesie.

W ostatnim roku wiele firm zajmowało się nie tylko tematem wdrożenia GA4, ale także tym, jak wykorzystać rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji do tego, by usprawnić działanie sklepu internetowego. To właśnie AI stało się głównym tematem artykułu, o którym więcej poniżej.

Jak AI pomoże Ci usprawnić działanie sklepu internetowego?

To pytanie jest jednocześnie tytułem artykułu, który pojawił się na łamach czasopisma Digital Now! Magazine. Autorem publikacji jest nasz E-commerce Manager - Tomasz Kwiatkowski, który od wielu lat prowadzi zaawansowane działania digital marketingowe dla marek, działających w różnych branżach.

W swoim artykule Tomasz odpowiedział m.in. na pytanie, czy e-commerce może istnieć bez sztucznej inteligencji oraz poruszył kwestie wykorzystywania AI w działaniach z obszaru SEO.

Tomasz zwrócił również uwagę na to, że sztuczna inteligencja w handlu elektronicznym, to przede wszystkim możliwość personalizowania tego, co widzą użytkownicy np. poprzez wykorzystanie ramek rekomendacji. Dzięki zastosowaniu rozwiązań opartych na rekomendacjach, w których pod uwagę bierze się m.in. zakupy konkretnego klienta, jak i dane o sprzedaży w całym sklepie, można stworzyć scenariusze, w ramach których użytkownik odkrywa produkty podobne do tych, którymi interesował się w trakcie ostatniej wizyty w e-sklepie. Dzięki znajomości preferencji użytkowników (m.in. dzięki wiedzy na temat filtrów, których używają), można przedstawiać im przecenione produkty lub nowości, którymi mogą być zainteresowani.

Tego rodzaju podejście stanowi doskonały sposób na zwiększenie średniej wartości zamówienia i całkowitej wartości klienta w dłuższym okresie. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do personalizacji i optymalizacji doświadczeń zakupowych, może pomóc sprostać najważniejszym wyzwaniom w e-commerce. Z artykułu Tomasza można dowiedzieć się, jak wykorzystać różnego rodzaju rozwiązania bazujące na AI w sklepie internetowym.

Wydanie czasopisma, w którym jest dostępny artykuł, można znaleźć pod linkiem: https://magazyndigital.pl/jak-usprawnic-e-commerce/

Serdecznie zachęcamy do lektury!