[Prasówka #92] Nowa wersja wyszukiwarki Google

Search Generative Experience (SGE) to innowacyjne rozwiązanie Google, bazujące na AI, które ma usprawnić wyszukiwanie informacji w sieci. To zupełnie nowy interfejs wyszukiwania, zaprezentowany podczas Google I/O 2023. Co dokładnie zmieni SGE? Sprawdź!
21 maja 2023

Search Generative Expierence (SGE) jest już dostępne dla użytkowników, w ramach Google Labs. To wersja wyszukiwarki z nowymi interfejsami, połączonymi z AI, generującym treści. Czym SGE różni się od klasycznego, dobrze znanego wszystkim wyglądu Google? Bezpośrednio odpowiada m.in. na bardziej skomplikowane i naturalne pytania użytkowników. Dodatkowo daje także możliwość zadawania kolejnych pytań, mających uzupełnić uzyskaną już odpowiedź. Na czym dokładnie polega działanie nowej wersji wyszukiwarki i jak wygląda jej interfejs? Zapraszamy do lektury prasówki, w której znajdziesz więcej informacji zarówno na temat samego SGE, jak i wiele innych ciekawych newsów z obszaru social mediów, SEO i PPC.

Spis treści:

  1. Twitter wprowadza bezpośrednie odpowiedzi w wątkach wiadomości prywatnych
  2. Instagram dodaje GIF-y w komentarzach
  3. Meta dodaje nowe opcje w rolkach, aby lepiej dostosować się do preferencji użytkownika
  4. Twitter dodaje nowe sterowanie prędkością odtwarzania wideo
  5. Update dokumentacji linków kanonicznych
  6. Update dokumentacji danych strukturalnych filmów
  7. Nowa wyszukiwarka od Google
  8. Zapowiedzi nowej aktualizacji Helpful Content w Google
  9. Nowe testy reklam w Gmailu
  10. Lepsza atrybucja konwersji w Google Ads
  11. Dodatkowe pole reklamy w Google Maps
  12. Nowe sposoby wyszukiwania w Google, wspierane przez generatywną sztuczną inteligencję
  13. Odświeżone zakładki w panelu w Google Merchant Center
  14. Platforma AI Sandbox w fazie testów, jako nowe narzędzie dla reklamodawców w Meta
  15. Zniesienie części ograniczeń reklam produktów, związanych z COVID-19
  16. Podsumowanie

Twitter wprowadza bezpośrednie odpowiedzi w wątkach wiadomości prywatnych


Twitter wydał dwie nowe aktualizacje dla DM. Od teraz będzie można odpowiadać bezpośrednio na każdą wiadomość w wątku czatu, co ułatwi interakcję w ramach czatów grupowych i dyskusji. Od teraz będzie można łatwiej określić to, komu odpowiada się w strumieniu wiadomości. W praktyce będzie można więc odpowiedzieć na określoną wiadomość w wątku na czacie, a odpowiedź  ta zostanie dopasowana do oryginalnego „dymka” wiadomości, a nie dodana do końca łańcucha.

Twitter dodał także nowy selektor emoji w DM, dzięki któremu  użytkownicy będą mogli zareagować na wiadomość, korzystając z szerszej gamy emoji.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-launches-direct-responses-in-dm-threads-expanded-emoji-response-op/649881/


Instagram dodaje GIF-y w komentarzach


Od teraz użytkownicy aplikacji mogą wyszukiwać i udostępniać GIF-y Giphy w strumieniu komentarzy, zapewniając inny sposób odpowiadania na posty na Instagramie. Może to wygenerować nowe możliwości twórcze i zapewnić więcej sposobów interakcji z fanami.Nie jest to duża zmiana, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że pliki GIF są dostępne w wątkach komentarzy w większości innych aplikacji.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-gifs-in-comments/650462/


Meta dodaje nowe opcje w rolkach, aby lepiej dostosować się do preferencji użytkownika


Meta dodaje kilka nowych sposobów dostarczania informacji na temat Reels, które są wyświetlane w kanale użytkownika, a także chce zaprezentować rolki, jako najszybciej rozwijający się format treści w większej liczbie obszarów. Po pierwsze, Meta dodaje nowe, uproszczone opcje kontroli opinii o klipach Reels, dzięki czemu użytkownik może określić, czego chce widzieć mniej lub więcej na swoim profilu. U góry menu z 3. kropkami na dowolnym klipie Reels, dostępne będą teraz nowe opcje „Pokaż więcej” i „Pokaż mniej”.

Meta chce również lepiej wyróżniać klipy Reels w kanale Watch, dodając nową zakładkę Reels u góry Facebook Watch, zapewniając szybki dostęp do krótkich filmów. Dane z Meta pokazują, że ludzie konsumują więcej, ale publikują mniej, ponieważ Reels stają się większą częścią doświadczenia Facebooka i IG.  Stąd też większość aktualizacji jest związana z tym,  by jeszcze mocniej dostosować się do preferencji użytkownika.

Więcej: https://www.redmention.com/news/meta-provides-new-suggestions-choices-on-reels-to-higher-align-with-person-preferences/


Twitter dodaje nowe sterowanie prędkością odtwarzania wideo


Twitter dodał nowe elementy sterujące szybkością odtwarzania filmów w aplikacji, co stanowi kolejny krok w planie rozwoju wideo na tej platformie. Twitter dodał już dłuższe przesyłanie wideo dla subskrybentów Blue, wraz z ulepszonymi opcjami jakości odtwarzania. Teraz dodano również kontrolę prędkości, aby dać użytkownikom większe możliwości zarządzania wideo w aplikacji.

Szef Twittera, Elon Musk wspomniał również o kilku nadchodzących funkcjach wideo, które mogą pojawić się w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Więcej: https://www.redmention.com/news/twitter-provides-new-video-playback-velocity-controls-flags-coming-video-updates/


W świecie SEO jak zawsze wiele nowości. Doszło m.in. do update’u dokumentacji danych strukturalnych filmów. Wiele mówi się także o zupełnie nowej wersji wyszukiwarki Google, która jest ściśle powiązana z AI i może pozytywnie wpłynąć na doświadczenia użytkowników, poszukujących określonych informacji w sieci. Powoli zbliża się także aktualizacja Helpful Content, mogąca powodować wiele zmian. Jakich? Sprawdź.


Update dokumentacji linków kanonicznych


W ostatnim czasie w dokumentacji została dodana aktualizacja, która dotyczyła rozwiązywania problemów z wyborem linków kanonicznych. Mówiąc bardziej precyzyjnie, konkretnie zmieniło się zalecenie dotyczące tzw. Syndicated content (treści syndykowanych). Od teraz ten rodzaj linku kanonicznego nie będzie zalecany osobom, które chcą uniknąć zjawiska powielenia contentu, poprzez partnerów dystrybucyjnych. A wszystko dlatego, że nasze strony internetowe, w porównaniu do tych, znajdujących się na zewnątrz - bardzo często mogą się od siebie różnić.  Z tego względu, Google rekomenduje na ten moment stosowanie linków kanonicznych pomiędzy kilkoma domenami. Na to miejsce lepszym rozwiązaniem będzie po prostu blokowanie indeksowania duplikatów, które są publikowane w innych witrynach internetowych.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-82


Update dokumentacji danych strukturalnych filmów


 

Kolejną aktualizacją w tym miesiącu, był update dokumentacji danych strukturalnych filmów wideo. Chodziło o właściwość „description”. A mianowicie, została ona przeniesiona z sekcji wymaganych właściwości do sekcji – zalecanych.

Co to oznacza w praktyce? Jeżeli posiadamy na naszej stronie internetowej filmy, to w efekcie dane w raportach „Wideo” w narzędziu Google Search Console, mogą ulec zmianie. Wszystko dlatego, że od teraz wyszukiwarka Google, będzie uznawać treści wideo bez opisów w Schema.org za element oznaczony prawidłowo, a nie za błąd.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-82


Nowa wyszukiwarka od Google


Search Generative Expierence, czyli Google z kompletnie nowymi interfejsami, połączonymi z AI generującym treści, zostało zaprezentowane na I/O 2023. Jak wiadomo, nie była to tylko zapowiedź, ponieważ ten projekt jest już w powszechnie dostępny dla użytkowników, w  ramach Google Labs. W tym momencie wiemy, że nowa wersja wyszukiwarki różni się od znanego wszystkim, klasycznego Google na wiele sposobów.

Po pierwsze, ma bezpośrednio odpowiadać na złożone przez użytkowników bardziej skomplikowane i naturalne pytania. Dodatkowo AI da możliwość zadawania dodatkowych pytań do uzyskanej odpowiedzi. Mogą być to zapytania własne lub te, które będą zasugerowane przez model językowy. Po drugie, widok bezpłatnych wyników wyszukiwania również ulegnie zmianie. U góry SERP-a w Search Generative Expierence będzie pojawiała się wygenerowana odpowiedź na zadane przez nas zapytanie, a tuż obok niej – po prawej stronie lub na samym dole – zostaną umieszczone kafelki ze źródłami uzupełnionymi o zdjęcia, na podstawie których wygenerowane zostało pierwotne rozwiązanie. 

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-83

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Zapowiedzi nowej aktualizacji Helpful Content w Google


 

Google we wpisie na Twitterze zaznaczyło, że nadchodząca aktualizacja Helpful Content pozwoli lepiej zrozumieć treści, które są tworzone z indywidualnej oraz eksperckiej perspektywy. Dzięki temu rozwiązaniu wyszukiwarka będzie w stanie prezentować więcej treści w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Innymi słowy, w praktyce wdrożona aktualizacja będzie miała przełożenie na to, że Google stanie się efektywniejsze w znajdowywaniu pożytecznych informacji w „nieoczywistych miejscach”. Jak w postach na forach czy we wpisach na mało znanych blogach internetowych. Z tego też względu, ten kierunek zmian wiąże się z nowym sposobem filtrowania organicznych wyników, pojawiających się w wyszukiwarce – funkcja Perspectives. Funkcja perspektywy będzie pojawiać się, jako karuzela lub, jako filtr.


Nowe testy reklam w Gmailu, lepsza atrybucja konwersji w Google Ads, czy dodatkowe pole reklamy w Google Maps to tylko niektóre z newsów, jakie w ostatnim czasie pojawiły się w obszarze PPC. Podobnie, jak w SEO, w tym obszarze także nie milkną echa AI, a raczej wprowadzanych za jej sprawą nowych rozwiązań i narzędzi, przydatnych dla reklamodawców. Ostatnio wiele mówi się m.in. o platformie AI Sandbox, będącej w fazie testów, jako nowe narzędzie dla reklamodawców w Mecie. Więcej w poniższym przeglądzie.


Nowe testy reklam w Gmailu


Google właśnie testuje większą liczbę reklam w Gmailu, które wyświetlają się użytkownikom. Od teraz wygląda to mniej więcej tak, jak na przedstawionym poniżej zrzucie ekranu Jak większa liczba reklam wpłynie na doświadczenia osób, korzystających z Gmaila oraz na rezultaty samych kampanii? Póki co pozostaje obserwować.

Więcej: https://www.marcinwsol.pl/blog/nowosci-i-zmiany-w-google-ads-04-05-2023-17-05-2023/


Lepsza atrybucja konwersji w Google Ads


Google Ads importuje od niedawna ułamkowy udział w konwersji w witrynie z Google Analytics 4 (nawet jeśli ostatnie kliknięcie niebezpośrednie nie było reklamą Google), co pozwala na dokładniejsze pomiary i lepszą optymalizację.

Więcej: https://support.google.com/analytics/answer/9164320#041723


Dodatkowe pole reklamy w Google Maps


W reklamach w Google Maps zostało wprowadzone nowe pole, posiadające krótki opis, CTA oraz link, prowadzący do strony docelowej.

Więcej: https://twitter.com/Punit6008/status/1656976641380478977


Nowe sposoby wyszukiwania w Google, wspierane przez generatywną sztuczną inteligencję 


W trakcie wydarzenia Google I/O 2023, Google przedstawiło SGE - Search Generative Experience. To nowa funkcja generowania wyszukiwania, dzięki której odpowiedzi wygenerowane przez sztuczną inteligencję, pojawiają się nad listami wyników wyszukiwania. Na razie nowa funkcja została wprowadzona, jako eksperyment dla użytkowników w USA. Wszystkie reklamy będą wyświetlane na dedykowanych pozycjach i w boksach reklamowych oraz będą opatrzone wyraźną informacją, iż jest to eksperyment. 

Google SGE w odpowiedzi na zapytanie podpowie, które produkty należy wziąć pod uwagę podczas wyszukiwania określonych towarów. Zacytuje również strony internetowe, których użył do wygenerowania odpowiedzi.

 

Więcej:https://blog.google/products/ads-commerce/google-search-ads-generative-ai/


Odświeżone zakładki w panelu w Google Merchant Center


Na koncie Google Merchant Center pojawiły się odświeżone zakładki w panelu: produkty, trendy rynkowe i promocje.

Więcej: https://www.marcinwsol.pl/blog/nowosci-i-zmiany-w-google-ads-04-05-2023-17-05-2023/


Platforma AI Sandbox w fazie testów, jako nowe narzędzie dla reklamodawców w Meta 


Meta rozwija nowe rozwiązania reklamowe oparte na sztucznej inteligencji, wśród których znajduje się platforma AI Sandbox, mająca pomóc tworzyć bardziej efektywne kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie. 

AI Sandbox jest aktualnie testowany przez wyselekcjonowaną grupę użytkowników, jednak od lipca dostęp powinna mieć większa liczba reklamodawców. Narzędzie oferuje podstawową funkcję kreacji tekstu, gdzie na podstawie pierwotnej treści stworzonej przez reklamodawcę, bazując na rekomendacjach i najlepszych praktykach Meta, AI tworzy kilka zróżnicowanych wersji tekstu. 

Pozostałe opcje to automatyczne stworzenie tła obrazu na podstawie opisu oraz kadrowanie wielkości grafiki do wybranego formatu (Reels, Story itd.).

Więcej: Introducing the AI Sandbox for advertisers and expanding our Meta Advantage suite | Meta for Business (facebook.com)


Zniesienie części ograniczeń reklam produktów, związanych z COVID-19 


W czerwcu 2023 roku Google zniesie ograniczenia dotyczące treści, związanych z koronawirusem (COVID-19), w ramach zasad dotyczących wydarzeń o charakterze wrażliwym. Reklamy produktowe i bezpłatne informacje, zawierające hasła związane z COVID-19 nie będą już podlegały ograniczeniom, a certyfikacja przez LegitScript lub Project N95 nie będzie już konieczna. Dotyczyć to będzie bezpłatnych informacji i reklam produktowych, niektórych typów masek na twarz, szczepionek i innych produktów związanych z COVID-19.

Treści związane z COVID-19 będą nadal musiały spełniać wszystkie inne zasady, które zabraniają promowania treści szkodliwych dla użytkowników, w tym zasad, dotyczących podawania nieprawdziwych informacji.

Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/13579468


Podsumowanie


W branży e-commerce warto być na bieżąco z najnowszymi trendami. Zarówno technologia, jak i preferencje konsumentów stale ewoluują, a wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań szybciej niż konkurencja, staje się koniecznością. Śledząc branżowe nowinki, można przygotować się do zmian, w celu skutecznej promocji swojej marki i cyklicznych działań, prowadzących do sukcesu w handlu elektronicznym. 

 

    Zespół Ideo Force
    AUTOR
    tel.+48 17 860 09 59
    Napisz do mnie
    UDOSTĘPNIJ
    in tw fb
    Ocena artykułu:
    Twoja ocena:
    Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 5 ocen

    Inne wpisy