Jak założyć konto firmowe na Facebooku – krok po kroku

Dlaczego jest Ci potrzebne konto firmowe na Facebooku? Jak je założyć i zarządzać stroną, by przyciągać klientów? Odpowiemy na te pytania i przeprowadzimy Cię przez proces zakładania profilu firmowego w najpopularniejszym serwisie społecznościowym.
12 sierpnia 2020

Wyraźne rozgraniczenie profilu indywidualnego (prywatnego) od dziaÅ‚aÅ„ biznesowych przynosi same korzyÅ›ci, ale i jest podstawowym warunkiem wygodnego i bezproblemowego zarzÄ…dzania firmÄ… na Facebooku. Na pytanie, czy warto zakÅ‚adać profil firmowy na Facebooku w przypadku prowadzenia wÅ‚asnego biznesu odpowiadamy – TAK!

W dalszej części dowiesz się, co wziąć pod uwagę weryfikując pomysł założenia profilu dla firmy, jak utworzyć konto firmowe i uzupełnić informacje niezbędne do skutecznego zarządzania profilem. To nie wszystko, poznasz zalety prowadzenia konta firmowego i sposoby na generowanie leadów.

Spis treści:

1. Tworzenie konta firmowego.
2. Uzupełnianie danych na koncie.
3. Zalety strony firmowej na Facebooku.
4. Pozyskiwanie nowych klientów.
5. Podsumowanie.

Tworzenie konta firmowego

Do utworzenia strony firmowej na Facebooku (fanpage’a) potrzebny jest profil prywatny. Facebook w tym przypadku dba mocno o weryfikacjÄ™ tożsamoÅ›ci, a tym samym zapewnienie użytkownikom portalu gwarancji autentycznoÅ›ci wszystkich fanpage’y.

JeÅ›li nie posiadasz jeszcze konta prywatnego, wejdź na stronÄ™: https://pl-pl.facebook.com/ i dokonaj rejestracji –  to bardzo proste.

Nigdy nie zakÅ‚adajmy „fikcyjnego” konta prywatnego, np. na e-maila firmowego, ponieważ takie konta sÄ… najczęściej banowane przez support Facebooka. Takim sposobem Å‚atwo możemy wywoÅ‚ać lawinÄ™ niepotrzebnych problemów zwiÄ…zanych z przekazywaniem wÅ‚asnoÅ›ci utworzonego fanpage’a. Bez obaw, Twoje konto prywatne nie bÄ™dzie widoczne dla użytkowników.

Masz już swoje konto indywidualne? Przechodzimy zatem do nastÄ™pnego kroku: https://www.facebook.com/pages/create/?ref_type=pages_you_admin

Zakładanie konta na fb

W zależności od tego, czy chcemy utworzyć stronę Firmy lub marki, czy Społeczności lub osoby publicznej wpisujemy nazwę naszej nowej strony oraz wybieramy kategorię, która najlepiej pasuje do charakteru naszego biznesu.

Firma czy marka

W przypadku nazwy strony, zastanówmy się przed jej wyborem. Facebook co prawda udostępnia możliwość zmiany nazwy, natomiast czasami zdarza się, że proces ten trwa długo, a w niektórych sytuacjach spotkać się można z decyzją odmowną.

Wiele osób nie wie, jaką Kategorię strony wybrać. Dobra wiadomość jest taka, że zawsze swobodnie możemy ją zmienić i ewentualnie wpisać dodatkowe opcje w Ustawieniach strony.

W dalszej kolejności uzupełniamy dane adresowe. Jeśli nie chcemy, aby dokładny adres firmy był udostępniony, możemy skorzystać z opcji: nie wyświetlaj mojego adresu. Pokaż tylko, że ta firma znajduje się w tej miejscowości lub województwie.

Na tym etapie możemy zapoznać się również z regulaminem Zasad dotyczących stron, grup i wydarzeń: https://www.facebook.com/policies/pages_groups_events/. Wszyscy twórcy i administratorzy stron, grup i wydarzeń na Facebooku podlegają zasadom ujętym w regulaminie.

W kolejnym kroku warto dodać Zdjęcie profilowe oraz zdjęcie tła na naszej stronie. Jeśli nie przygotowaliśmy wcześniej odpowiednich grafik, korzystamy z opcji Pomiń i uzupełniamy brakujące materiały w późniejszym czasie.

Dodaj zdjęcie profilowe

Facebook rekomenduje zdjÄ™cie profilowe (Avatar) w postaci grafiki kwadratowej o wymiarze 170 x 170 pikseli – w takim wymiarze wyÅ›wietli siÄ™ na komputerach, a najlepiej żeby byÅ‚o to 1200 x 1200. Przy czym pamiÄ™tajmy, że w smartfonach bÄ™dzie to obraz o wymiarach 128 x 128 pikseli, a w wiÄ™kszoÅ›ci wielofunkcyjnych urzÄ…dzeÅ„ – zdjÄ™cie o wymiarach 36 x 36 pikseli. Miejmy na uwadze, że grafika zostanie przyciÄ™ta w ksztaÅ‚t koÅ‚a.

Zdjęcie w tle na Facebooku

Zaleca siÄ™, aby zdjÄ™cie w tle (Cover photo) miaÅ‚o co najmniej 400 x 150 pikseli. Na desktopie wyÅ›wietli siÄ™, jako obraz o wymiarach 820 x 312 pikseli, a w smartfonach – 640 x 360 pikseli. ZdjÄ™cie w tle może mieć postać prostokÄ…tnej grafiki, zdjÄ™cia 360 stopni, filmu lub pokazu slajdów.

To tyle, jeśli chodzi o samo założenie konta firmowego, ale na tym nie koniec działań. Przed nami uzupełnianie danych o firmie.

Uzupełnianie danych na koncie

Aby nasz fanpage był wiarygodny, nie tylko w oczach Facebooka, ale również jego użytkowników, musimy wprowadzić dodatkowe informacje opisujące naszą firmę.

Po wejściu w utworzoną Stronę, w górnym pasku nawigacyjnym szukamy karty Ustawienia.

Informacje o stronie

Następnie z lewej strony wybieramy opcję Informacje o stronie i uzupełniamy brakujące pola (m.in. Docelowy adres URL, Opis stanowiący krótkie podsumowanie naszej strony, witrynę internetową). Im więcej uzupełnionych pól będzie posiadał nasz fanpage, tym lepiej.

Ustawienia wiadomości na FB

KwestiÄ…, o którÄ… warto zadbać już na samym poczÄ…tku sÄ… wiadomoÅ›ci. W ramach trzech sekcji – Ustawienia ogólne, Rozpoczynanie konwersacji w Messengerze i Podczas konwersacji w Messengerze – możemy zarzÄ…dzać ustawieniami wiadomoÅ›ci w profilu. OpcjÄ… wartÄ… ustawienia jest Automatyczne rozpoczynanie konwersacji w Messengerze (Ustawienia -> WiadomoÅ›ci -> Rozpoczynanie konwersacji w Messengerze). Zapewnia ona automatyczne otwieranie okna czatu, aby zachÄ™cić klientów do kontaktu z firmÄ…. PamiÄ™tajmy, że aby w peÅ‚ni wykorzystać możliwoÅ›ci tego rozwiÄ…zania, należy zadbać o uzyskanie odznaki  „Bardzo sprawnie odpowiada na wiadomoÅ›ci”. Warto tez w tym miejscu wdrożyć chatbota.

Kolejną rzeczą, jaką możemy zrobić jest wybór odpowiedniego szablonu i pasujących do naszego biznesu kart. Opcje odpowiadające za ustawienia znajdziemy w zakładce Szablony i karty.

Szablony i karty na FB

Aktualnie mamy do wyboru 9 wersji szablonów, które możemy dopasować pod konkretne kategorie biznesowe (np. szablon Zakupy nadaje siÄ™ Å›wietnie do sklepów internetowych). Karty natomiast sÅ‚użą do przedstawiania produktów, usÅ‚ug i innych elementów zwiÄ…zanych z naszÄ… ofertÄ…. Skorzystać możemy z takich kart, jak np. UsÅ‚ugi, Recenzje, Sklep, Oferty, Grupy czy Oferty pracy. W ten oto sposób użytkownicy otrzymujÄ… wglÄ…d z zakres oferty. Karty można zamieniać – dodawać lub usuwać.

Szablony

W sekcji ustawień ogólnych dysponujemy szeregiem mechanizmów dotyczących między innymi widoczności strony, ograniczeń związanych z osobami, które mogą publikować posty na stronie, zawężeniem potencjalnej grupy odbiorców aktualności, widoczności strony dla danego kraju czy opcji dodawania znaczników ułatwiających zarządzanie stroną.

Ogólne na fb

JednÄ… z możliwoÅ›ci jest Moderacja strony, dziÄ™ki której automatycznie zablokujemy posty i komentarze zawierajÄ…ce konkretne sÅ‚owa lub frazy (np. wulgaryzmy) – to my decydujemy, co użytkownicy mogÄ… pisać na naszym fanpage. Facebook daje nad tym peÅ‚nÄ… kontrolÄ™. Wystarczy wpisać wybrane sÅ‚owa lub dodać plik .CSV z wyrażeniami, jakich nie chcemy na stronie.

Moderacja strony

Zostając jeszcze w temacie moderowania, dobrze jest nadzorować treści z pomocą opcji Posty gości. I tutaj mamy do wyboru zezwolenie na publikowanie postów na stronie z opcją wcześniejszego zatwierdzania przed publikacją lub blokowanie postów dodawanych przez użytkowników.

Posty gości

Moderowanie postów i komentarzy, czy to blokowanie, usuwanie, ukrywanie bądź wyłączenie opinii powinno zachodzić przy uwzględnieniu norm komunikacji biznesowej w marketingu.

Niezwykle pomocne w Å›ledzeniu rozwoju profilu sÄ… statystyki Facebooka, które dostarczajÄ… chociażby informacji o postach z najwiÄ™kszym zasiÄ™giem. StronÄ™ na Facebooku możemy synchronizować z WhatsApp Business i  poÅ‚Ä…czyć z kontem na Instagramie. W zarzÄ…dzaniu profilem firmowym może brać udziaÅ‚ 6 osób: administrator, redaktor, moderator, reklamodawca, analityk i menedżer ofert pracy – każda z nich posiada nieco inne uprawnienia nadawane przez administratora.

Opracujemy dla Ciebie skutecznÄ… kampaniÄ™ w Social Media!
Razem zbudujemy TwojÄ… silnÄ… pozycjÄ™ w Internecie!
Skontaktuj siÄ™

 

Zalety strony firmowej na Facebooku

Być może zastanawiasz siÄ™, czy opÅ‚aca siÄ™ zakÅ‚adać konto firmowe na Facebooku. I sÅ‚usznie, bo nie dla wszystkich firm bÄ™dzie to opÅ‚acalne. Kluczowe jest dopasowanie kanaÅ‚u komunikacji do klientów i potencjalnych konsumentów. Być może Twoja marka lepiej odnajdzie siÄ™ na innej platformie spoÅ‚ecznoÅ›ciowej, np. na Instagramie? JeÅ›li już przeanalizujesz swojÄ… grupÄ™ docelowÄ…, jej poszczególne segment i persony oraz strategiÄ™ marketingowÄ… firmy i uznasz, że Facebook jest idealnym miejscem do realizowania celów, nie wahaj siÄ™ ani chwili – załóż konto!

Nie bez powodu firmy decydują się na prowadzenie strony promującej markę. Facebook jest serwisem o największej aktywności użytkowników. Każdego dnia korzysta z niego 1,66 mld osób, a w skali miesiąca jest to około 2,5 mld użytkowników. Co więcej, aż 2/3 ankietowanych deklaruje, że co najmniej raz w tygodniu odwiedza stronę lokalnej firmy.

Facebook Social Media
źródło: https://www.statista.com/

A  to korzyÅ›ci z zaÅ‚ożenia i prowadzenia strony firmowej na Facebooku:

  • Oddzielenie aktywnoÅ›ci prywatnej od firmowej – prowadzÄ…c profil firmy lub sklepu możesz rozdzielić te dwie sfery, a dziÄ™ki Menedżerowi firmy aktywność na każdym z profili jest od siebie w peÅ‚ni niezależna.
  • Pozyskiwanie nowych klientów – dziÄ™ki reklamie dotrzesz do osób, które marki nie znajÄ…, ale wykazujÄ… spore prawdopodobieÅ„stwo zainteresowania ofertÄ… – reklamÄ™ dopasujesz do spersonalizowanej grupy odbiorców.
  • Utrzymywanie relacji ze staÅ‚ymi klientami – prowadzenie fanpage umożliwia staÅ‚y i szybki kontakt z klientami, którzy szybko otrzymujÄ… odpowiedzi na pytania, np. przez chatbota lub odpowiadanie na komentarze i wiadomoÅ›ci.
  • DostÄ™p do panelu reklamowego Facebook Ads (Business Managera) – narzÄ™dzie zapewnia emitowanie i monitorowanie reklam, a także zarzÄ…dzanie stronami, kontami reklamowymi i aplikacjami.
  • Możliwość korzystania z wielu formatów reklam i promowania postów – firma otrzymuje opcje tworzenia reklam angażujÄ…cych różne grupy użytkowników lub reklamowania siÄ™ przy pomocy istniejÄ…cego posta.

Konfiguracja reklamy

  • Segmentowanie odbiorców – marka może tworzyć bazÄ™ aktywnych fanów, osób które weszÅ‚y w interakcje ze stronÄ… lub odwiedziÅ‚y sklep.
  • Wdrożenie narzÄ™dzia analitycznego (piksela Facebooka) – piksel pozwala na emitowanie reklamy odpowiedniej grupie odbiorców, automatyczne skÅ‚adanie ofert i mierzenie skutecznoÅ›ci reklam.
  • ZwiÄ™kszenie sprzedaży – korzystanie z opcji reklamowych, remarketingu i monitorowania zachowaÅ„ klientów (poprzez piksel Facebooka), kieruje przekaz wprost do klientów o najwiÄ™kszym potencjalne zakupowym.
  • Budowanie wizerunku i rozpoznawalnoÅ›ci – aktywne, systematyczne i dÅ‚ugofalowe dziaÅ‚ania, ale również dopasowane do grupy odbiorców, wzmacniajÄ… pozycjÄ™ marki na rynku.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Pozyskiwanie nowych klientów

Generowanie leadów to nieodłączna część procesu firmy, której nadrzędem celem jest sprzedaż produktów i usług. Strona firmowa na Facebooku jest doskonałym narzędziem do zbierania leadów. Przypomnijmy, lead to osoba potencjalnie zainteresowania produktem, a więc taka, która zostawiła swoje dane lub skontaktowała się z firmą w inny sposób. Innymi słowy, to osoba lub firma, która może zostać klientem.

Konto firmowe na Facebooku daje wiele sposobów na generowanie leadów. Możesz w poście zamieścić link odsyłający do strony, na której znajduje się CTA lub skierować na stronę umożlwiającą pobranie e-booka (użytkownik będzie musiał zostawić swoje dane). Nie zapomnij o przyciskach na stronie, dzięki którym w każdej chwili można się skontaktować z firmą.

Cta Facebook

Pierwszym krokiem do zostawienia danych kontaktowych jest zainteresowanie odbiorców, a nastÄ™pnie ich zaangażowanie, pokazanie im, że opÅ‚aci siÄ™ wejść na inny poziom „relacji”. DobrÄ… metodÄ… na zainteresowanie użytkowników Facebooka sÄ… różnorodne posty – dużą popularnoÅ›ciÄ… i zasiÄ™giem cieszÄ… siÄ™ filmy. Warto również korzystać z Facebook Live, czyli transmisji na żywo z poziomu strony, grupy lub profilu. W czasie emisji firma może wchodzić w interakcjÄ™ z użytkownikami, np. reagować  na komentarze, prezentować pytania i komentarze odbiorców, przypinać najlepsze komentarze u góry. Facebook traktuje priorytetowo filmy trwajÄ…ce dÅ‚użej, niż trzy minuty – dÅ‚uższe transmisje oznaczajÄ… wiÄ™kszy zasiÄ™g. DziÄ™ki narzÄ™dziu API Live Video jesteÅ› w stanie prowadzić transmisjÄ™ aż 8 godzin. TransmisjÄ™ dobrze jest zaplanować i można to zrobić, czego efektem sÄ… dwa automatyczne posty: publikowany od razu po zaplanowaniu transmisji i zawierajÄ…cy transmisjÄ™ na żywo, a opublikowany w zaplanowanym czasie.

Metod na angażowanie poprzez firmowe konto na Facebooku jest więcej, a zaliczyć do nich możemy:

  • wydarzenia na Facebooku,
  • konkursy majÄ…ce bezpoÅ›redni zwiÄ…zek z ofertÄ…,
  • zamkniÄ™te grupy na Facebooku (np. dla klientów),
  • posty – przemyÅ›lane i zgodne grupÄ… docelowÄ…,
  • kampanie reklamowe Facebook Ads,
  • kontakt z fanami w komentarzach, Messengerze i poprzez chatbota.

Kolejna kwestiÄ… sÄ… opinie – zachÄ™caj zadowolonych klientów do podzielenia siÄ™ swoimi wrażeniami o firmie. Dla osób, które rozważajÄ… skorzystanie z usÅ‚ugi lub zakup produktu jest to dość istotna wskazówka. Pewnie siÄ™ zastanawiasz, co w przypadku kiedy ktoÅ› zostawi niepochlebnÄ… opiniÄ™? Przede wszystkim zareaguj, co dotyczy również nieprzychylnych komentarzy. Użytkownicy ceniÄ… to, że firma widzi niezadowolenie i nie unika podjÄ™cia trudnego tematu. Wbrew temu co siÄ™ powszechnie sÄ…dzi, rozmowa z takim niezadowolonym klientem może być źródÅ‚em cennych informacji o naszej firmie, poziomie usÅ‚ugi itp. i tym samym sposobem na „naprawÄ™” zarówno relacji z tym klientem, jak i wizerunku zakłóconego opiniÄ….

Podsumowanie

Podczas zakÅ‚adania konta firmowego na Facebooku weźmy pod uwagÄ™ cele, jakie chcemy zrealizować poprzez stronÄ™ marki w tym serwisie spoÅ‚ecznoÅ›ciowym. To zadecyduje o ksztaÅ‚cie profilu – w tym kart w lewym panelu. PrzykÅ‚adem mogÄ… być wydarzenia. JeÅ›li Twoja firma jest organizatorem regularnych spotkaÅ„ to karta Wydarzenia może okazać siÄ™ niezbÄ™dna do ich promowania. Bardzo ważne jest bieżące Å›ledzenie zmian na Facebooku, jak chociażby tych dotyczÄ…cych nowych funkcji. Znów posÅ‚użę siÄ™ przykÅ‚adem – nowe funkcje na Facebooku zwiÄ…zane z cyfrowymi kartami podarunkowymi lub opcjami zamawiania jedzenia poprzez, które firma może dodać przycisk do strony, udostÄ™pnić post o swojej ofercie lub relacjÄ™.

Podsumowując, założenie konta dla firmy jest początkiem wyzwania, jakie stoi przed marką, ale niezwykle istotnym. To właśnie na początku tworzymy koncepcję, badamy rynek, segmentujemy konsumentów, określamy cele (również reklamowe), oceniamy potencjał firmy i nadajemy kierunek działalności w social media.

People on facebook

Kamil Ziomek
AUTOR
Online Advertising Specialist, Team Leader
tel.574 228 584
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 1.7 na podstawie 47 ocen

Inne wpisy