Wróżenie z danych. Strona internetowa B2C i B2B dla Synergie Polska

Klient

Synergie Polska to sklep ezoteryczny oferujący szeroką gamę produktów takich jak karty tarota, karty anielskie, wyrocznie, publikacje książkowe i inne akcesoria ezoteryczne. Sklep kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm związanych z ezoteryką. Synergie Polska nie tylko skupia się na sprzedaży, ale również kreuje doświadczenia. Współpracuje z popularną polską tarocistką Agiatis, aby dostarczyć konsumentom materiały wspierające. Sklep aktywnie uczestniczy w ezoterycznych eventach i prowadzi działalność edukacyjną poprzez media społecznościowe.

Klient

Synergie Polska to sklep ezoteryczny oferujący szeroką gamę produktów takich jak karty tarota, karty anielskie, wyrocznie, publikacje książkowe i inne akcesoria ezoteryczne. Sklep kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm związanych z ezoteryką. Synergie Polska nie tylko skupia się na sprzedaży, ale również kreuje doświadczenia. Współpracuje z popularną polską tarocistką Agiatis, aby dostarczyć konsumentom materiały wspierające. Sklep aktywnie uczestniczy w ezoterycznych eventach i prowadzi działalność edukacyjną poprzez media społecznościowe.

Wyzwanie

Niektóre zmiany przychodzą jak za machnięciem czarodziejskiej różdżki, a niektóre rodzą się w wyniku drobiazgowej analizy. Tak było w przypadku naszego klienta, który zauważył rosnący potencjał ekspansji w segmencie B2C i B2B branży ezoterycznej.

Aby ten cel nie pozostał jedynie mglistą wizją, konieczne stało się stworzenie sklepu internetowego, który z jednej strony przyciągnie klientów indywidualnych, a z drugiej wzmocni relacje z partnerami biznesowymi.

Osiągniecie takiej synergii działań to wyzwanie. Klientom indywidualnym zależy na nowoczesnych rozwiązaniach i atrakcyjnej prezentacji produktów, natomiast klienci biznesowi oczekują stabilnego partnera, dostępu do materiałów wspierających sprzedaż.

Magia w tym wypadku była jednak zbędna, wystarczył doświadczony zespół UX designerów i web developerów.

Rozwiązanie

Etap makiety

W marketingu – w przeciwieństwie do miłości – nie warto wróżyć z fusów, a twardo stąpać na ziemi i bazować na insightach. Tej zasady trzymaliśmy się rozpoczynając prace dla Synerie. Naszym punktem wyjścia było lepsze zrozumienie odbiorców oraz analiza wymagań i specyfiki biznesu.

Strona internetowa Synergie: różne sekcje strony z elementami układu i obrazami produktów.
Strona produktowa Synergie: karty tarota A.E. Waite z przewodnikiem, pokazane w różnych ujęciach i szczegółach
Strona produktowa Synergie: prezentacja zestawu kart tarota A.E. Waite z przewodnikiem. Obraz kart oraz szczegóły produktu z ceną.

Klient wszystkie swoje karty odkrył przed nami dzięki analizie ilościowej oraz warsztatom strategicznym.

Okazało się, że:

  • Powracający użytkownicy zamykają sprzedaż prawie 3 razy częściej niż nowi.
  • Użytkownicy mobilni generują 75% ruchu, ale przy tym odpowiadają za relatywnie małą sprzedaż.
  • Wygląd produktów w tej branży odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym.
  • Zachowania zakupowe poszczególnych klientów są ściśle związane ze stopniem zaangażowania w tematy ezoteryczne.
  • Klienci B2B potrzebują materiałów wspierających do produktów.
  • Hurtownie i sklepy stacjonarne są mocno zainteresowane nowościami oraz poszukują produktów dostępnych „od ręki” (poszukiwanych przez ich własnych klientów).

Uważnie przyjrzeliśmy się tym wnioskom i ujrzeliśmy w przyszłości funkcjonalny sklep internetowy, akcentujący mobile first i łączący funkcje B2C i B2B.

Strona B2B Synergie: oferta dla firm, korzyści z konta firmowego, kobieta z kartą tarota.

Zanim jednak wizja stała się rzeczywistością, podjęliśmy się zaprojektowania makiet nowego serwisu. Projektując serwis, skupiliśmy się na aspekcie look & feel e-commerce. Look & feel odnosi się do wyglądu oraz funkcjonalności interfejsu, czyli sposobu, w jaki użytkownicy odbierają i korzystają z platformy.

A ponieważ z oczy można wyczytać najwięcej, postawiliśmy na duże, atrakcyjne zdjęcia produktów, które pozwalają użytkownikom lepiej poznać i niemalże namacalnie poczuć produkty.

Na makietach znalazło się również wideo, które pozwala pogłębić doświadczenie użytkownika i niemalże poczuć produkt we własnej dłoni. Dzięki wideo klient może, sprawdzić, jak produkt wygląda z różnych perspektyw, jaką ma fakturę itd., co sprawia, że wydaje się bardziej dostępny.

 

Etap deweloperski

Kolejnym krokiem było programowanie. Postawiliśmy na stronę opartą na WooCommerce, co zapewniło niezbędną elastyczność i zwinność serwisu.

Strona B2B Synergie: korzyści dla biznesu, rejestracja i logowanie, kobieta trzymająca kartę tarota.

Ponadto z serwisu została wydzielona część adresowana do klienta B2B, która zyskała odrębną strategię marketingową z personalizowanymi rabatami, cenami hurtowymi i informacjami o promocjach.

Oprócz tego przepowiedzieliśmy przyszłość i w analitycznej wizji zobaczyliśmy potrzeby nabywców naszego klienta, co poskutkowało wdrożeniem szeregu funkcjonalności, które wspierają zarówno klientów B2C, jak i B2B:

  • Grupy cenowe – umożliwiają przypisywanie użytkowników do różnych grup cenowych, co pozwala klientom B2B widzieć produkty tańsze o ustalony procent po zalogowaniu.
  • Grupy cenowe dla B2C – każdy zarejestrowany użytkownik może należeć do grupy cenowej z rabatem.
  • Powiadom mnie o dostępności – użytkownicy mogą zapisać się na powiadomienia o dostępności produktów, co zwiększa ich zaangażowanie.
  • Zarządzanie dostępnością produktów – różne produkty dostępne tylko dla B2B lub B2C, np. outlet tylko dla zalogowanych jako B2C.
  • Dostęp do materiałów – użytkownicy B2B mają dostęp do plików dotyczących produktów, takich jak grafiki, plakaty i instrukcje.
  • Strona autora – funkcjonalność umożliwiająca wyświetlanie danych o autorach kart oraz ich produktów na stronie.

Wyniki

  • Wzrost współczynnika konwersji o 65,07%.
  • Wzrost odsetka zakupów nowych użytkowników o 55,53%.
  • Zwiększenie odsetka dodań do koszyka o 23,46%.
  • Wzrost średniego czasu zaangażowania na sesję o 27,27%.

Podsumowanie

Case study Synergie Polska udowadnia, że połączenie przemyślanego UX ze zrozumieniem klientów może przynieść magiczne rezultaty.

Dzięki synergii działań B2C i B2B firma nie tylko zwiększyła sprzedaż, ale również umocniła swoją pozycję jako lidera w branży ezoterycznej. Nasze działania sprawiły, że zakupy w Synergie Polska to nie tylko kolejna transakcja online, ale również wyjątkowe doświadczenie.

Wnioski

Poprawa doświadczenia użytkownika zawsze skorelowana jest ze zwiększaniem przychodów. Kluczem do sukcesu jest lepsze poznanie grupy docelowej i jej specyfiki. Wykorzystanie danych ilościowych, jakościowych oraz wieloletniego doświadczenia biznesowego to recepta na osiągnięcie magicznych rezultatów.

 

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.