Kuracja SEO: Jak odświeżyć wizerunek resortu w sieci

Klient

Lemon Resort Spa to miejsce, które łączy luksusowy wypoczynek w pięknej polskiej przyrodzie z nowoczesnymi wygodami. Obiekt zlokalizowany na Pogórzu Rożnowskim, nad malowniczym Jeziorem Rożnowskim, przyciąga gości szukających relaksu, komfortu i wyjątkowych atrakcji.

Klient

Lemon Resort Spa to miejsce, które łączy luksusowy wypoczynek w pięknej polskiej przyrodzie z nowoczesnymi wygodami. Obiekt zlokalizowany na Pogórzu Rożnowskim, nad malowniczym Jeziorem Rożnowskim, przyciąga gości szukających relaksu, komfortu i wyjątkowych atrakcji.

Widok nocny na nowoczesny resort położony nad jeziorem. Na zdjęciu widoczne są nowoczesne budynki z oświetleniem zewnętrznym. W tle rozpościera się spokojna tafla jeziora otoczona wzgórzami. Tekst na obrazie przedstawia dane statystyczne dotyczące wzrostu wyszukiwań organicznych od lipca 2023 do lipca 2024, w tym wzrost liczby użytkowników o 58,44% i wzrost liczby sesji o 41,13%

Wyzwanie

Lemon Resort Spa zależało na poprawie swojego pozycjonowania w Internecie, aby zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania. Wyzwaniem było jednak dotarcie do szerszej grupy potencjalnych gości, którzy poszukują nie tylko klasycznych fraz, jak „hotel nad jeziorem”, ale także bardziej niszowych zapytań związanych z różnymi formami wypoczynku.

Standardowe podejście do SEO, oparte na popularnych słowach kluczowych, okazało się niewystarczające, aby skutecznie wyróżnić hotel na tle konkurencji. W odpowiedzi na to, zaproponowaliśmy niestandardową strategię, która skupiła się na wykorzystywaniu mniej oczywistych fraz, które mogą przyciągnąć nowych gości i zbudować unikalną pozycję w Internecie.

Podobnie jak zabieg SPA, nasze działania marketingowe wymagały precyzji, delikatności i indywidualnego podejścia. Bowiem każda strategia SEO to swego rodzaju kuracja – polega na dobraniu odpowiednich zabiegów do konkretnych potrzeb.

Zdjęcie prezentuje mglisty poranek na terenie nowoczesnego resortu z widokiem na luksusowe apartamenty. Przez środek obrazu przebiega wykres linii czasu od lipca 2022 do lipca 2024, analizujący widoczność na podstawie 600 fraz kluczowych. Wykres przedstawia dwie główne linie trendów: 'top 10' i 'top 3', z wyraźnym wzrostem widoczności, szczególnie w 'top 3', osiągającym najwyższy punkt w kwietniu 2024.

Działania – kompleksowe podejście do pozycjonowania

Zamiast stosować standardowe, „maskujące” zabiegi SEO, postawiliśmy na dokładny „peeling”. Przeanalizowaliśmy strategię SEO marki, aby dotrzeć do głębokich, nieodkrytych warstw i poszerzyć grupę potencjalnych klientów.

Dla Lemon Resort Spa zaprojektowaliśmy kompleksową strategię SEO, uwzględniającą różnorodne elementy: od analizy i wykorzystania niszowych fraz, przez kreatywne linkowanie, aż po optymalizację treści w mediach społecznościowych i międzynarodowe podejście do rynku.

1. Poszukiwanie nowych źródeł ruchu

Nie chcieliśmy koncentrować się wyłącznie na najbardziej popularnych frazach, postanowiliśmy poszukać niszowych, ale wartościowych zapytań, które mogłyby przyciągnąć nowe grupy odbiorców. Skupiliśmy się na różnorodnych segmentach, takich jak:

Zdjęcie z lotu ptaka przedstawia luksusowy resort z zielenią i nowoczesnymi budynkami. Na obrazie umieszczono interaktywną mapę myśli z różnymi propozycjami pobytów tematycznych w formie ikon i strzałek wskazujących na odpowiednie sekcje resortu. Wyróżnione propozycje to: Wyjazdy dla kobiet, Męski wypad, Weekend SPA dla seniorów, Wieczór panieński, Prezent ślubny oraz Pomysł na zaręczyny. Na pierwszym planie widoczny jest także smartfon z aktywną stroną internetową resortu, promującą aktywny wypoczynek.

Zamiast stawiać na standardowe zapytania, postanowiliśmy wyjść naprzeciw wyszukiwanemu przez potencjalnych gości językowi. Tego typu frazy dały nam pole do popisu - pozwoliły dotrzeć do nowych, wcześniej pomijanych grup docelowych.

2. Naturalne linkowanie

Chcieliśmy, aby o Lemon Resort Spa było głośno w sieci, dlatego naszym celem było zwiększenie liczby naturalnych linków prowadzących do strony. W tym celu zachęciliśmy szefa kuchni, znanego w branży gastronomicznej, do aktywnego uczestnictwa w mediach. Jego wypowiedzi były okazją, by podpiąć do nich link do strony hotelu. Tego typu działania nie tylko podniosły rozpoznawalność resortu, ale również przyczyniły się do wzmocnienia wizerunku Lemon Resort Spa jako marki premium.

3. Social Media

Zaproponowaliśmy, by w postach uwzględniano frazy wygenerowane w ramach prac SEO. Wzmianki o wydarzeniach jak np. wieczory panieńskie czy weekendy SPA, pozwalały na dotarcie do osób, które chętnie szukały takich fraz w mediach społecznościowych.

4. Pokazanie atrakcji w okolicy

Zadbaliśmy o to, by goście z różnych części Polski wiedzieli, co znajduje się w pobliżu Lemon Resort Spa. Tworzenie podstron promujących atrakcje w okolicy (np. spływ Dunajcem, Jaworzyna Krynicka czy wieża widokowa w Krynicy), miało na celu pokazanie, że ośrodek to nie tylko hotel, ale także doskonała baza wypadowa do zwiedzania regionu.

To kolejna metoda pozycjonowania, generująca dodatkowe frazy, na które resort skutecznie się pozycjonuje - przyciąga użytkowników do hotelu poprzez okoliczne atrakcje.

Prezentacja trzech laptopów z otwartymi stronami internetowymi Lemon Resort SPA na tle jasnoniebieskiego gradientu. Każdy laptop wyświetla inną część strony internetowej resortu: aktualności, ofertę usług SPA oraz informacje o dostępności w hotelu. W centralnym punkcie obrazka umieszczono duży napis 'REALIZACJE', podkreślający zawartość prezentacji jako przykłady wykonanych projektów stron internetowych dla Lemon Resort SPA.
Prezentacja czterech smartfonów z otwartymi stronami internetowymi Lemon Resort SPA, ukazanych na tle niebieskiego gradientu. Każdy telefon wyświetla stronę w różnych wersjach językowych, w tym arabską. Pokazane są różnorodne treści, w tym zdjęcia resortu, informacje o usługach i promocjach. Telefony są ułożone tak, by tworzyć dynamiczny i atrakcyjny wizualnie układ, prezentując jak strona wygląda na urządzeniach mobilnych.

5. Zwiększenie międzynarodowej widoczności – strona w języku arabskim

Tak jak w profesjonalnym SPA, gdzie każdy gość traktowany jest indywidualnie, stworzyliśmy spersonalizowane podejście dla gości z zagranicy. Zauważyliśmy rosnącą liczbę turystów z Bliskiego Wschodu, którzy przyjeżdżali do Polski. W odpowiedzi na ten trend, stworzyliśmy specjalną wersję strony w języku arabskim, kierując ją do gości odwiedzających Zakopane czy Kraków, zachęcając ich do zaplanowania pobytu także w Lemon Resort Spa.

6. Sekcja aktualności

Wprowadziliśmy kalendarz wydarzeń na stronie, który pozwalał na bieżąco informować gości o nadchodzących wydarzeniach w hotelu. To rozwiązanie nie tylko zwiększyło zaangażowanie użytkowników, ale również poprawiło pozycjonowanie strony, dzięki regularnym aktualizacjom.

7. Promocja regionu

Kolejnym elementem strategii było skupienie się na promocji samego regionu. Wykorzystaliśmy potencjał Jeziora Rożnowskiego. Działania SEO związane z lokalnym pozycjonowaniem (np. wypoczynek nad jeziorem Rożnowskim czy noclegi w okolicach Rożnowskiego) pozwoliły przyciągnąć uwagę turystów szukających nie tylko samego hotelu, ale również regionu. Dzięki tym działaniom Lemon Resort Spa stało się elementem promocji całego obszaru, co dodatkowo przyczynia się do wzrostu ruchu nie tylko na stronie resortu, ale także innych lokalnych obiektów.

8. Frazy lokalizacyjne

Postawiliśmy także na frazy lokalizacyjne, które przyciągnęły turystów z pobliskich miast. Skupiliśmy się na takich zapytaniach jak np. SPA Kraków, masaże tajskie Nowy Sącz, które wskazywały na zainteresowanie luksusowym wypoczynkiem w bliskiej okolicy. Tworzenie treści o dostępnych usługach SPA w okolicach tych miast pozwoliło dotrzeć do szerokiego kręgu osób poszukujących relaksu w regionie.

9. SEO na frazy sezonowe

Ważnym elementem naszej strategii było również wykorzystanie fraz sezonowych, odpowiadających bieżącym trendom. Frazy takie jak zmysłowe SPA w listopadzie czy sylwester w górach nad jeziorem pozwoliły skutecznie dotrzeć do gości szukających wyjątkowych ofert w sezonie zimowym i świątecznym. Optymalizacja strony pod kątem takich fraz umożliwiła resortowi wyróżnienie się wśród konkurencji w okresach o zwiększonym popycie.

10. Sekcja „Akademia wiedzy”

Aby podkreślić profesjonalizm i ekspertyzę pracowników Lemon Resort Spa, stworzyliśmy sekcję „Akademia Wiedzy”, która pozwoliła na dzielenie się doświadczeniem i wiedzą z zakresu wellness, SPA oraz masaży. Ta część strony służy nie tylko edukowaniu gości, ale również przyciąga ruch dzięki wartościowym treściom związanym z popularnymi tematami, takimi jak tajski masaż w Polsce czy najlepsze zabiegi regeneracyjne.

Wyniki

Nasze działania przyniosły znaczącą poprawę w organicznych wynikach wyszukiwania, o czym świadczy porównanie danych z lipca 2024 roku do lipca 2023:

Liczba użytkowników: wzrost o 58,44%
Liczba sesji: wzrost o 41,13%

Dzięki elastycznemu podejściu i zróżnicowanej strategii SEO, Lemon Resort Spa zyskało nową, lojalną grupę gości, a ich strona stała się bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania na unikalne, niestandardowe frazy.

Podsumowanie

W świecie marketingu, podobnie jak w gabinecie SPA, liczy się holistyczne podejście – zadbanie o każdy szczegół, aby klient poczuł się wyjątkowy, odprężony i doceniony. Współpraca z Lemon Resort Spa udowodniła, jak ważne jest elastyczne podejście do SEO. Dzięki poszukiwaniu niestandardowych fraz, linkowaniu i tworzeniu angażującego contentu, udało nam się znacznie zwiększyć ruch na stronie i poprawić widoczność w Internecie. To, co wyróżnia nasze podejście, to nie tylko analiza popularnych fraz, ale także umiejętność wychwytywania niszowych zapytań, które mogą przyciągnąć nowych gości i zwiększyć rozpoznawalność marki.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.