Na szlaku zasięgów, czyli marketing mix w promocji turystyki

Klient

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) to instytucja non-profit, której misją jest promocja województwa podkarpackiego i jego walorów turystycznych. Od ponad 20 lat PROT aktywnie kreuje wizerunek Podkarpacia, rozwijając produkty turystyczne, organizując wydarzenia oraz zachęcając do odwiedzin zarówno Polaków, jak i turystów zagranicznych. Organizacja nie tylko promuje, ale również tworzy unikalne szlaki turystyczne, takie jak Szlak wodny Błękitny San, Spacerownik Rzeszowski czy Szlak Architektury Drewnianej.

Klient

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) to instytucja non-profit, której misją jest promocja województwa podkarpackiego i jego walorów turystycznych. Od ponad 20 lat PROT aktywnie kreuje wizerunek Podkarpacia, rozwijając produkty turystyczne, organizując wydarzenia oraz zachęcając do odwiedzin zarówno Polaków, jak i turystów zagranicznych. Organizacja nie tylko promuje, ale również tworzy unikalne szlaki turystyczne, takie jak Szlak wodny Błękitny San, Spacerownik Rzeszowski czy Szlak Architektury Drewnianej.

Wyzwanie

Jak wejść na szlak i nawigować prosto do założonych celów marketingowych? Najlepiej szczegółowo planując podróż i wybierając sprawdzonych kompanów. Tak było w przypadku współpracy z PROT, gdzie do wspólnej podróży marketingowej zaprosiliśmy mix kanałów takich jak: Google ads, Bing ads, LinkedIn ads, YouTube ads i Meta ads, ale również działania organiczne.

Celem współpracy z Podkarpacką Regionalną Organizacją Turystyczną było wypromowanie walorów turystycznych Podkarpacia wśród miłośników podróży. Bo wszyscy kochamy podróże, ale to co najbliżej, często jest niezauważone.

Jak więc pokazać, że podkarpackie może konkurować turystycznie z popularniejszymi destynacjami? Stawiając przed miłośnikami podróży drogowskazy wskazujące na Podkarpacie wszędzie tam, gdzie przebywają online.

Rozwiązanie

Połączenie pięknych widoków i zwracających uwagę haseł - oto przewodnik po tym, jak osiągnąć sukces marketingowy w branży turystycznej. Realizując kampanię chcieliśmy stworzyć swego rodzaju przewodnik, który rozproszony jest w różnych miejscach sieci, ale napotkany zawsze wskazuje ten sam kierunek - atrakcje turystyczne Podkarpacia

Nasz pomysł opierał się o różnicowanie placementów reklamowych, aby ten sam odbiorca otrzymywał komunikaty przedstawiające turystykę na podkarpaciu wszędzie tam, gdzie przebywa online. Dzięki temu możliwe było pokonanie ślepoty banerowej, zbudowanie świadomości i pomoc przyszłym turystom w odnalezieniu idealnej destynacji podróży.

Nasze działania były skierowane zarówno do osób, które już znają region, jak i tych, które nigdy wcześniej go nie odwiedziły. Komunikacja koncentrowała się głównie na mieszkańcach województw podkarpackiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, małopolskiego i śląskiego.

Zdarzało nam się jednak również zejść z bezpiecznych szlaków i skierować reklamowe kroki ku pasjonatom turystyki z Austrii, Holandii, Czech, Norwegii, Ukrainy i Niemiec.

Na cel wzięliśmy zarówno osoby aktywne, poszukujące przygód na świeżym powietrzu, jak i tych, którzy cenią sobie spokojne odkrywanie historii i tradycji regionu.

Wykorzystanych formatów reklam było wiele, ale nie tak wiele jak atrakcji podkarpacia. Miłośnicy podróży mogli poznać walory regionu dzięki banerom, wideo, reklamie tekstowej w Google i Bing wyświetlanej na wyselekcjonowane frazy kluczowe, postach sponsorowanych w Meta i LinkedIn. Monotonne krajobrazy jednak szybko nudzą. Podobnie jest w reklamie, dlatego postawiliśmy na mnogość formatów kreacji i ich przedstawień, wybierając również te w formie wideo.

Całość komunikacji została wzmocniona publikacjami organicznymi na Facebooku i Instagramie. Podobnie jak reklamy, publikowane posty dotyczyły walorów turystycznych Podkarpacia.

Komunikacja, która była intensywniejsza niż strome podejście szczytów Bieszczad, spowodowała, że wiele osób zauważyło podkarpacie i zaczęło myśleć o nim, jako o destynacji swoich przyszłych podróży.

Wyniki

Realizacja kampanii dla Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej to bez wątpienia szlak pełen inspirujących momentów, który zaprowadził nas na szczyty zasięgów, budując świadomość potencjału turystycznego regionu.

Efektem naszych działań było zwiększenie zainteresowania ofertą turystyczną Podkarpacia oraz efektywne dotarcie do osób, które wcześniej nie miały świadomości bogactwa tego regionu.

Urosła liczba osób, które odwiedziły stronę Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, ale również osób, które odwiedziły dostępne w regionie szlaki turystyczne.

Z dumą przyznajemy, że nasza kampania przyczyniła się do zapełnienia szlaków turystycznych regionu, czego wielokrotnie doświadczyliśmy, gdy sami podróżowaliśmy w jego zakamarki.

Wnioski

Choć zazwyczaj droga na szczyt wywołuje zmęczenie, nasza wspólna podróż z PROT była jak przyjemny spacer...

Współpraca z PROT przyniosła świetne efekty. Kluczem do sukcesu była dobrze dobrana strategia, która pozwoliły nam opowiedzieć historię tego wyjątkowego regionu. Dzięki stałemu monitorowaniu działań udało się nam maksymalnie wykorzystać budżet, obniżając koszty bez utraty jakości ruchu. To był prawdziwy krok naprzód w promocji Podkarpacia – wspólnie pokazaliśmy, że jest to miejsce, które warto odkryć.

 

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.