Nowy system operacyjny iOS14 niesie ze sobą zmiany w polityce prywatności. Użytkownik podczas korzystania z aplikacji będzie miał wybór – może się zgodzić się na gromadzenie i udostępnianie danych (Allow Tracking) lub odmówić (Ask App Not To Track). Monit AppTrackingTransparency będzie pojawiał się w wszystkich aplikacjach dostępnych w App Store. Zmiany odczują między innymi firmy tworzące aplikacje i utrzymujące się z reklam (zwłaszcza małe), jak również firmy korzystające z systemu reklamowego Facebooka.
Spis treści:
Zmiany w reklamach na Facebooku
Co dokładnie zmieni się w przypadku reklam na Facebooku? Jeśli chodzi o zdarzenia konwersji w witrynach i aplikacjach, to raportowanie i personalizacja reklam będą utrudnione. Odczują to firmy reklamujące aplikacje i prowadzące optymalizację, targetowanie i raportowanie zdarzeń konwersji w witrynie przy użyciu narzędzi, którymi są piksel Facebooka, SDK Facebooka na iOS, API Zdarzenia w aplikacji.
Główne zmiany wynikające z wprowadzenia przez Apple przejrzystości śledzenia aplikacji obejmują zarządzanie zdarzeniami konwersji w aplikacji i witrynie. Reklamodawcy zostali ograniczeni do 8 zdarzeń konwersji na domenę, a reklamy zoptymalizowane pod kątem zdarzenia, a mające więcej niż 8 priorytetów będą wstrzymane. Zgłoszone, a więc widoczne w raportach Menedżera zdarzeń, będą zdarzenia o wyższym priorytecie.
Facebook musiał zareagować i w odpowiedzi na zmiany wynikające z wprowadzenia iOS 14, w Managerze zdarzeń pojawiła się nowa opcja – Pomiar zagregowanych zdarzeń. Czym jest zagregowany pomiar dotyczący zdarzeń? To protokół pomiaru wyników reklam przetwarzający zdarzenia z wykluczonych urządzeń. To dzięki niemu można mierzyć zdarzenia na urządzeniach, których właściciele korzystają z najnowszej wersji systemu operacyjnego Apple.
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Weryfikacja domeny
Po kliknięciu przycisku Konfiguruj zdarzenia internetowe pojawi się widok:
Teraz szukamy domeny. Jeśli nie widzimy żadnej na liście, musimy zweryfikować ją w Business Managerze. Dzięki temu konto zyska uprawnienia do konfigurowania 8 zdarzeń konwersji oraz nadawania im priorytetu.
Przechodzimy do Ustawień firmy, następnie w Bezpieczeństwo marki > Domeny.
Wpisujemy nazwę domeny bez www oraz https.
Będziemy mieć do wyboru 3 opcje weryfikacji. Najszybsza to wstawienie meta-tagu do sekcji <head>.
Konfiguracja
Następnie w Edytuj zdarzenia.
Możemy teraz dodać nasze zdarzenia.
Teraz ustawiamy zdarzenia od najwyższego do najniższego priorytetu, jak na przykładzie poniżej. Następnie zapisujemy zmiany.
Pojawi się krótkie podsumowanie zmian, czyli informacje o zmianach w zdarzeniach, które musimy potwierdzić. Zaznaczamy – Tak, rozumiem te zmiany, następnie Zastosuj i gotowe!
Na koniec otrzymujemy komunikat o pomyślnej zmianie konfiguracji zdarzeń.
Podsumowanie
Facebook w kwestii AppTrackingTransparency wciąż pozostaje przy swoim zadaniu – nie zgadza się z polityką Apple, ale będzie wyświetlać monit. Jednak wraz z nim pojawi się informacja o sposobie korzystania ze spersonalizowanych reklam. Jeśli chcesz, żeby Twoje reklamy były równie skuteczne, co przed zmianami, które Apple wprowadziło w zakresie prywatności, musisz skorzystać z funkcji zagregowanego pomiaru dotyczącego zdarzeń. Zdecyduj, które zdarzenia będą najbardziej wartościowe dla Twojej kampanii. Więcej o zależności reklam na Facebooku i systemu operacyjnego Apple znajdziesz w artykule: Facebook a aktualizacja iOS 14.