Klient
Wolters Kluwer to jedno z największych wydawnictw na świecie, którego działalność obejmuje obszar ponad 180 państw. Firma obecna jest w Europie, Azji oraz w Ameryce Północnej i Południowej.
Jej priorytetem jest dostarczanie profesjonalnych informacji, rozwiązań programowych oraz usług w skali globalnej, dla branży prawniczej, finansowej, medycznej, a także dla oświaty, biznesu, administracji publicznej i innych.
Misja przedsiębiorstwa zawarta jest w haśle „Pomagamy podejmować właściwe decyzje we właściwym czasie”. Wydawnictwo skupia się na działaniach, których celem jest oferowanie rozwiązań, wspierających klientów w wykonywaniu obowiązków zawodowych.
Firma wspiera m.in. pracowników ochrony zdrowia, zapewniając im dostęp
do opartych na badaniach technologii, usprawniających ich codzienną pracę.
Klient
Wolters Kluwer to jedno z największych wydawnictw na świecie, którego działalność obejmuje obszar ponad 180 państw. Firma obecna jest w Europie, Azji oraz w Ameryce Północnej i Południowej.
Jej priorytetem jest dostarczanie profesjonalnych informacji, rozwiązań programowych oraz usług w skali globalnej, dla branży prawniczej, finansowej, medycznej, a także dla oświaty, biznesu, administracji publicznej i innych.
Misja przedsiębiorstwa zawarta jest w haśle „Pomagamy podejmować właściwe decyzje we właściwym czasie”. Wydawnictwo skupia się na działaniach, których celem jest oferowanie rozwiązań, wspierających klientów w wykonywaniu obowiązków zawodowych.
Firma wspiera m.in. pracowników ochrony zdrowia, zapewniając im dostęp
do opartych na badaniach technologii, usprawniających ich codzienną pracę.
O firmie
Wolters Kluwer to globalne przedsiębiorstwo, zatrudniające ok. 19 tys. osób na całym świecie. Personel firmy składa się z przedstawicieli wielu narodowości, w różnym wieku i o zróżnicowanych kompetencjach zawodowych. Jak podkreśla wydawnictwo, różnorodność jest kluczowa w pracy firmy, gdyż odzwierciedla także różnice występujące pomiędzy jej klientami, pochodzącymi z różnych branż i społeczności.
W zakresie działań internetowych, wydawnictwo prowadzi liczne witryny o tematyce informacyjnej i biznesowej. Od serwisu korporacyjnego, przez księgarnie online, platformy prawnicze, po szereg mniejszych stron z zakresu oprogramowania. Firma organizuje także liczne szkolenia i konferencje branżowe, podczas których dzieli się z odbiorcami swoją wiedzą i doświadczeniem.
Wolters Kluwer wspiera m.in. rozwój światowego handlu, gdyż oferuje szereg rozwiązań dla specjalistów pracujących w branży księgowo-podatkowej, czy też w obszarze administracji publicznej i biznesu. Rozwiązania projektowane m.in. w celu lepszego zarządzania efektywnością w korporacjach, czy też mniejszych firmach, zawsze cechują się nie tylko wykorzystaniem eksperckiej wiedzy, ale też dopasowaniem do przepływu pracy (ang. workflow) u konkretnego klienta.
Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Współpraca
Nasza współpraca z Wolters Kluwer trwa już od niemal dekady. Ideo Force wspiera Wolters Kluwer merytorycznie oraz stanowi dodatkową, zewnętrzną siłę marketingową, o natężeniu dostosowywanym do bieżących potrzeb Klienta. Razem przemierzamy drogę cyfrowej transformacji.
Na potrzeby Klienta zbudowaliśmy zespół doświadczonych specjalistów, zajmujących się szeroko pojętym marketingiem internetowym, w tym również prowadzeniem mediów społecznościowych. Staliśmy się kompleksowym i profesjonalnym wsparciem dla Klienta, w zakresie działań performance social media. Dzięki długoletniemu doświadczeniu w e-marketingu możemy efektywnie wspierać Wolters Kluwer.
Grupa docelowa
Wolters Kluwer to międzynarodowy dostawca eksperckich informacji, rozwiązań w zakresie oprogramowania oraz usług dla osób przeprowadzających badania kliniczne, takich jak m.in. pracownicy z branży prawniczej czy medycznej.
Prowadzenie kampanii performance w social media
Głównym celem marketingowym jest generowanie sprzedaży i przyciągnięcie potencjalnych klientów, przy efektywnym koszcie pozyskania (CPA). Skutecznie realizowane działania performance w social media, sprzyjają realizacji założeń biznesowych klienta. Social media często w niewielkim stopniu pozwalają na realizację kampanii leadowych czy sprzedażowych – dlatego niezwykle istotny jest wybór właściwych mediów (platform) i dostosowanie do nich przekazu oraz form reklamowych. Targetowanie na konkretne osoby w social media jest niezwykle precyzyjne i pozwala docierać do użytkowników, którzy rzeczywiście są potencjalnymi klientami. Ważnym elementem jest także remarketing, w oparciu o który częściowo prowadzone są kampanie. Remarketing umożliwia nam czerpanie cennych informacji o użytkownikach witryny, którzy wykazują zainteresowanie produktami. Pozwala zidentyfikować najbardziej odpowiednich odbiorców wyświetlanych reklam. Nasze działania zawsze budujemy na dogłębnych analizach, przy użyciu sprawdzonych i niezawodnych narzędzi, takich jak:
- Google Analytics.
- Statystyki generowane w ekosystemie Facebook.
- Statystyki generowane w ekosystemie LinkedIn.
- Wewnętrzne systemy klienta.
Co więcej, zawsze staramy się testować nasze rozwiązania przed wdrożeniem. Wersje robocze i eksperymenty kampanii pozwalają nam sprawdzać nowe strategie i mierzyć ich wpływ na różne typy wartości konwersji. Poddajemy analizie mnóstwo danych, które obejmują np. odbiorców, profile, czasy, charakter treści i tekst reklamy – dostrajamy się na bieżąco. Regularnie następuje również ponowna analiza wyników, w celu zapewnienia, że wyniki z systemów zewnętrznych (typu Google Analytics) odzwierciedlają rzeczywiste dane dotyczące sprzedaży i leadów w systemach wewnętrznych klienta.
Dlaczego social media?
Media społecznościowe to dziś nieodłączny element życia prawie każdego człowieka. Jeszcze do niedawna służyły głównie do kontaktu z bliskimi, jednak obecnie użytkownicy social media, mogą tam znaleźć profile swoich idoli, organizacji czy firm. Brak obecności w tym obszarze jest dziś czymś wręcz nienaturalnym, dlatego zarówno globalne koncerny, jak i lokalne firmy pojawiają się na Facebooku, Instagramie czy innych portalach społecznościowych. Najważniejszą korzyścią istnienia marki w tym obszarze internetu, jest łatwy, bezpośredni i niemal osobisty kontakt z konsumentem. To z kolei poprawia zaangażowanie użytkowników, jednocześnie zwiększając świadomość marki. Odpowiednio prowadzone firmowe profile w mediach społecznościowych mogą także korzystnie wpływać na sprzedaż.
Przebieg działań
Zwiększenie sprzedaży produktów, programów i usług Wolters Kluwer było podstawą naszych działań. W ramach performance marketingu prowadziliśmy szereg działań. Wprowadzone przez nas rozwiązania w zakresie mediów społecznościowych obejmują:
- Kampanie sprzedażowe na Facebooku.
- Kampanię sprzedażowe na Instagramie.
- Kampanie leadowe na Facebooku.
- Kampanie leadowe na LinkedIn.
- Krótkie, ale bardzo intensywne kampanie pod wydarzenia branżowe oraz pod ogólne wydarzenia typu Black Friday, Black Weekend oraz Cyber Monday.
- Kampanie wspomagające sprzedaż.
Celem naszych działań dla Klienta jest maksymalizacja ROAS/ROI. Dopasowujemy decyzje marketingowe do zachowań klientów na różnych urządzeniach. Prowadząc kampanię, pracujemy również z parametrem LTV – z jednej strony pracujemy nad zwiększeniem Lifetime Value, a z drugiej strony, analiza danych w oparciu o ten wskaźnik, pomaga nam określać konkretne segmenty.
Wyniki
- Wzrost zaangażowania konsumentów oraz interakcji z marką.
- Wzrost ruchu na stronach dzięki kampaniom social media.
- Wzrost sprzedaży.
- Wzrost pozytywnych opinii o marce.
Wnioski
Wyłonienie dedykowanego zespołu specjalistów po stronie agencji, skupionego i zaangażowanego w pracę nad jednym projektem, pozwala optymalizować koszty, poprzez szybsze i sprawniejsze zarządzanie działaniami dla Klienta.
Odpowiednio prowadzony profil w mediach społecznościowych dał Klientowi wiele nowych możliwości. Poszerzył świadomość marki oraz pozwolił na lepszy kontakt z konsumentami.
Prowadzenie efektywnych kampanii w social media pozwoliło nam zwiększyć ruch na stronach oraz zaangażowanie klientów, co przełożyło się na większą liczbę pozytywnych opinii o marce, a w konsekwencji również na zwiększenie zysków.
Warsztaty briefujące to efektywne narzędzie do współpracy z Klientem. Mają one na celu zaangażowanie całego zespołu w tworzenie briefu. Można dzięki temu zaoszczędzić czas oraz lepiej poznać zespół po stronie Klienta. Dodatkowo takie warsztaty upewniają Klienta o tym, że wybrana agencja e-marketingowa doskonale wie, jakie potrzeby i oczekiwania powinna zaspokoić.