Budowa silnej społeczności wokół UCANDO? Influencer marketing zgromadził lojalnych odbiorców marki

Klient

UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.

Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.

Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.

Klient

UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.

Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.

Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.

O firmie

Ucando to marka działająca w branży motoryzacyjnej. Firma oferuje klientom dostęp do szerokiego asortymentu części samochodowych (ponad 2.5 mln). W ofercie sklepu znajdują się nie tylko standardowe części eksploatacyjne, ale również liczne akcesoria i elementy potrzebne np. do wyposażenia profesjonalnych warsztatów. Ucando oferuje swoim klientom nie tylko kompleksowe wsparcie w podejmowaniu decyzji zakupowych, ale również specjalną aplikację mobilną, która wyróżnia ją spośród innych marek, zajmujących się sprzedażą części samochodowych.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Pierwotnie właściciele marki Ucando działali głównie na rynkach zachodnich, jednak w pewnym momencie postanowili wejść z działalnością firmy także na rynek polski. W tym celu potrzebowali sprawdzonego partnera, który mógłby przejąć większość działań promocyjnych, reklamowych i technologicznych. Właśnie tak rozpoczęła się nasza współpraca z Ucando, która trwa już od ponad 5 lat.

Klient zdecydował się na współpracę z nami ze względu na nasze duże doświadczenie w branży motoryzacyjnej oraz umiejętność kompleksowej obsługi wszystkich aspektów e-marketingu. Synergia i planowanie całego lejka zakupowego wpływa na efektywność wykorzystania budżetu i maksymalizację zwrotu z inwestycji.

Ucando powierzyło nam opiekę nad wszystkimi kanałami prowadzenia działań. Działania obejmują wszystkie etapy lejka zakupowego – od budowania świadomości marki po skuteczne zamykanie konwersji.

Grupa docelowa

Do grupy docelowej marki Ucando należą osoby, które posiadają lub korzystają z samochodów. Są to więc przede wszystkim osoby indywidualne (najczęściej kierowcy), które same naprawiają swoje samochody lub korzystają z usług mechaników, przychodząc do serwisów z samodzielnie zakupionymi częściami.

Współpraca z influencerami

Influencer marketing to zestaw działań marketingowych opartych na partnerstwie firmy z influencerem. Sam influencer jest w tym przypadku pośrednikiem między daną marką a konsumentem. Działania promocyjne w influencer marketingu prowadzone są za pośrednictwem różnych kanałów społecznościowych, blogów i serwisów wideo. Opierają się na popularności danego influencera, ale także na jego wiarygodności.  Influencer marketing to bardzo szeroka forma promocji marki. W wielu przypadkach jest ona bardziej przystępna cenowo niż reklama w tradycyjnych mediach (TV, prasa, radio). Ten typ działań reklamowych przynosi szereg korzyści dla biznesu, gdyż społeczność zgromadzona wokół konkretnego influencera, to najczęściej grupa ludzi o podobnych zainteresowaniach, wartościach oraz podobnym wieku i płci. Dlatego decydując się na współpracę  z influencerem reklamowym – mamy możliwość precyzyjnego dotarcia do wybranej grupy docelowej.

Przebieg działań

W ramach działań z zakresu influencer marketingu współpracowaliśmy z największymi influencerami z branży motoryzacyjnej. Naszym celem była budowa i wzmocnienie brandu. Stworzyliśmy profil odbiorców i na tej podstawie, dobraliśmy najbardziej efektywną, wydajną i odpowiednią dla celów i potrzeb klienta metodę komunikacji. Dobraliśmy media i influencerów, którzy sprawdzili się w określonej grupie docelowej.

Wyniki

  • Budowanie lojalnej społeczności.
  • Tworzenie wizerunku eksperta.
  • Docieranie do większego grona potencjalnych klientów.

Wnioski

Dzięki współpracy z influencerami zbudowaliśmy autentyczność marki i zgromadziliśmy wokół niej lojalną społeczność odbiorców. Odpowiedni dobór internetowych twórców sprawił, że dotarliśmy do grupy docelowej klienta, osiągając zamierzone cele, takie jak m.in. wzrost rozpoznawalności marki.

Influencer marketing przyczynił się do wzmocnienia brandu Ucando, pozytywnie wpływając nie tylko na wizerunek firmy, ale także na konwersje.

Kluczem do  osiągnięcia sukcesu jest jednak synergia wszystkich kanałów marketingowych, za które jesteśmy odpowiedzialni. W inny sposób przyciągamy nowych użytkowników, w inny budujemy świadomość o marce, a w jeszcze inny generujemy ruch na stronie i konwersje.

Rynek części samochodowych jest obecnie bardzo wymagający. Wciąż rośnie liczba sklepów z podobnymi kategoriami produktów. Ponadto istnieje również konkurencja ze strony sklepów stacjonarnych i mechaników samochodowych. Sklepy internetowe powinny więc dbać o budowę silnego brandu oraz o gromadzenie wokół swojej działalności, zaangażowanych użytkowników. W tym może pomóc m.in. influencer marketing.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.