Sukces UCANDO dzięki social media

Klient

UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.

Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.

Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.

Klient

UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.

Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.

Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.

O firmie

Ucando to marka działająca w branży motoryzacyjnej. Firma oferuje klientom dostęp do szerokiego asortymentu części samochodowych (ponad 2.5 mln). W ofercie sklepu znajdują się nie tylko standardowe części eksploatacyjne, ale również liczne akcesoria i elementy potrzebne np. do wyposażenia profesjonalnych warsztatów. Ucando oferuje swoim klientom nie tylko kompleksowe wsparcie w podejmowaniu decyzji zakupowych, ale również specjalną aplikację mobilną, która wyróżnia ją spośród innych marek, zajmujących się sprzedażą części samochodowych.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Pierwotnie właściciele marki Ucando działali głównie na rynkach zachodnich, jednak w pewnym momencie postanowili wejść z działalnością firmy także na rynek polski. W tym celu potrzebowali sprawdzonego partnera, który mógłby przejąć większość działań promocyjnych, reklamowych i technologicznych. Właśnie tak rozpoczęła się nasza współpraca z Ucando, która trwa już od ponad 5 lat.

Klient zdecydował się na współpracę z nami ze względu na nasze duże doświadczenie w branży motoryzacyjnej oraz umiejętność kompleksowej obsługi wszystkich aspektów e-marketingu. Synergia i planowanie całego lejka zakupowego wpływa na efektywność wykorzystania budżetu i maksymalizację zwrotu z inwestycji.

Ucando powierzyło nam opiekę nad wszystkimi kanałami prowadzenia działań. Działania obejmują wszystkie etapy lejka zakupowego – od budowania świadomości marki po skuteczne zamykanie konwersji.

Grupa docelowa

Do grupy docelowej marki Ucando należą osoby, które posiadają lub korzystają z samochodów. Są to więc przede wszystkim osoby indywidualne (najczęściej kierowcy), które same naprawiają swoje samochody lub korzystają z usług mechaników, przychodząc do serwisów z samodzielnie zakupionymi częściami.

Budowanie zasięgu w mediach społecznościowych

Obecnie niemal każda firma działa w mediach społecznościowych. To właśnie tam można pokazać się konsumentom od “ludzkiej” strony, nawiązywać interakcje i budować relacje. Właśnie z tego powodu prowadzenie profili w social media to nieodłączny element promocji w dzisiejszych działaniach e-marketingowych. Targetowanie na konkretne osoby w social media jest niezwykle precyzyjne i pozwala docierać do osób, które rzeczywiście są potencjalnymi klientami. Ważnym elementem jest także remarketing, w oparciu o który częściowo prowadzone są kampanie. Remarketing umożliwia nam czerpanie cennych informacji o użytkownikach witryny, którzy wykazują zainteresowanie produktami. Pozwala też identyfikować najbardziej odpowiednich odbiorców do wyświetlania reklam. Nasze działania zawsze opieramy na dogłębnych analizach,  prowadząc je przy użyciu sprawdzonych i niezawodnych narzędzi, takich jak:

  • Google Analytics,
  • statystyki Facebook,
  • wewnętrzne systemy klienta.

Przebieg działań

Nasze działania z zakresu mediów społecznościowych, które prowadzimy na rzecz klienta, obejmują m.in. przygotowywanie oraz publikację postów, a także komunikację z użytkownikami. Działania te mają na celu zachęcić do systematycznego podejmowania interakcji z marką. Z naszej strony współpraca zawsze przebiega na zasadach holistycznego podejścia. Polega więc na zapewnieniu klientowi całościowego i  kompleksowego wsparcia. Aby tego dokonać, równolegle z promocją w mediach społecznościowych prowadzimy także inne działania z zakresu e-marketingu, takie jak np. pozycjonowanie, poprawa użyteczności czy kampanie Google Ads.

Wyniki

  • Wzrost liczby polubień strony na Facebooku.
  • Wzrost świadomości marki.
  • Większa liczba obserwujących.

Wnioski

Odpowiednie prowadzenie profili w mediach społecznościowych pozwoliło na lepszy kontakt firmy z klientami i wpłynęło na wzrost świadomości marki.

Systematyczne publikowanie postów oraz wchodzenie w interakcję z użytkownikami przyniosło efekt, w postaci wzrostu liczby polubień strony na Facebooku oraz przyrostu liczby osób obserwujących.

Kluczem do  osiągnięcia sukcesu jest jednak synergia wszystkich kanałów marketingowych, za które jesteśmy odpowiedzialni. W inny sposób przyciągamy nowych użytkowników, w inny budujemy świadomość o marce, a w jeszcze inny generujemy ruch na stronie i konwersje.

Rynek części samochodowych jest obecnie bardzo wymagający. Wciąż rośnie liczba sklepów z podobnymi kategoriami produktów. Ponadto istnieje również konkurencja ze strony sklepów stacjonarnych i mechaników samochodowych. Sklepy internetowe powinny więc dbać o utrzymywanie stałych relacji z klientami, do czego świetnie nadają się social media.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.