Klient
Uczelnia Techniczno-Handlowa w Warszawie to wyższa uczelnia niepubliczna, założona przez Helenę Chodkowską w 1992 roku. W ofercie studiów można znaleźć liczne kierunki na stopniach licencjackich, inżynierskich, magisterskich i podyplomowych.
Niektóre z nich to Business Marketing Management, inżynieria oprogramowania, analityka finansowa czy e-Marketing. Ponadto, UTH oferuje także kursy i szkolenia w zakresie operowania dronami. Zauważalne jest więc zdecydowane połączenie tradycji z nowoczesnością.
Klient
Uczelnia Techniczno-Handlowa w Warszawie to wyższa uczelnia niepubliczna, założona przez Helenę Chodkowską w 1992 roku. W ofercie studiów można znaleźć liczne kierunki na stopniach licencjackich, inżynierskich, magisterskich i podyplomowych.
Niektóre z nich to Business Marketing Management, inżynieria oprogramowania, analityka finansowa czy e-Marketing. Ponadto, UTH oferuje także kursy i szkolenia w zakresie operowania dronami. Zauważalne jest więc zdecydowane połączenie tradycji z nowoczesnością.
O firmie
Uczelnia Techniczno-Handlowa im. H. Chodkowskiej to niepubliczna placówka szkolnictwa wyższego, która oferuje kształcenie na kierunkach technicznych i społecznych na poziomie licencjackim, inżynierskim, magisterskim oraz podyplomowym. Misją uczelni jest kształcenie w oparciu o obowiązujące reguły oraz zasady dotyczące upowszechniania wiedzy i przygotowania studenta do pracy zawodowej. Uczelnia założona została w 1992 roku. Powaga jednostki edukacyjnej sprawia, że działania promocyjne muszą zakładać połączenie tradycji uczelni z panującymi obecnie trendami.
Oferta edukacyjna uczelni skierowana jest głównie do maturzystów, którzy są na etapie poszukiwania odpowiedniej dla ich potrzeb uczelni wyższej. Stąd też to właśnie ta grupa docelowa stała się głównym odbiorcą przekazów reklamowych UTH. Najważniejszym celem działań marketingowych dla uczelni była konwersja, która w tym przypadku oznacza zapis na studia.
Działania seo, które mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach, dają duże możliwości dotarcia do grupy docelowej, ale jednocześnie stanowią wyzwanie wobec coraz bardziej świadomej konkurencji na rynku edukacyjnym.
Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Współpraca
Współpraca Ideo Force z Uczelnią Techniczno-Handlową im. H. Chodkowskiej miała swój początek w 2014 roku. Najważniejszym założeniem współpracy od początku jest kompleksowość obsługi. Holistyczna współpraca byłaby niemożliwa bez wnikliwego poznania specyfiki i kierunków rozwoju Klienta. Już na pierwszym spotkaniu, podczas rozmowy poznaliśmy wiele szczegółów dotyczących Uczelni, jej misji, wizji dotyczącej działań oraz celów, które miały zostać osiągnięte. Dzięki temu byliśmy w stanie stworzyć najbardziej odpowiednią strategię reklamową oraz podjąć decyzje odnośnie kanałów i sposobów promocji.
Poza kwestiami takimi jak obsługa kampanii reklamowych, działania mają mocno kreatywny charakter. Odpowiadamy za tworzenie koncepcji promocji studiów (I i II stopień oraz podyplomowe), tworzenie materiałów wizualnych, a następnie prowadzenie działań promocyjnych. Projekt mocno integruje więc prace techniczne z pracami kreatywnymi. Nie traktujemy go jako zamkniętego pakietu działań, ale ciągle poszukujemy nowych metod dotarcia do grupy docelowej, aby zmaksymalizować skuteczność promocji, utrzymując przy tym założony budżet.
Grupa docelowa
Uczelnia Techniczno-Handlowa im. H. Chodkowskiej oferuje kierunki kształcenia z zakresu nauk technicznych oraz społecznych. Grupą docelową są potencjalni kandydaci na studia, którzy są zainteresowani kierunkami prowadzonymi na uczelni.
Zatem kampania skierowana jest głównie do:
- maturzystów, w których przypadku głównym celem jest pozyskanie zapisów na studia,
- nieco młodszych odbiorców, gdzie celem jest zbudowanie wiedzy na temat działań edukacyjnych oferowanych przez Uczelnię,
- absolwentów studiów I stopnia, którzy chcą kontynuować naukę.
Promocja skupia się głównie na województwie mazowieckim i województwach ościennych.
Wzrost poprzez pozycjonowanie
Jednym z działań realizowanych dla Uczelni jest pozycjonowanie witryny, które skupia się na słowach kluczowych z długiego i krótkiego ogona. Głównym założeniem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy, którymi posługują się kandydaci zainteresowani studiowaniem konkretnych obszarów wiedzy odpowiadających ofercie edukacyjnej uczelni. Opracowaliśmy kompleksową strategię, która umożliwiła wzrost zainteresowania witryną Klienta pośród potencjalnych studentów.
Dzięki konsekwentnym działaniom udało się wynieść serwis UTH na wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, na frazy odpowiadające zapytaniom dotyczącym kierunków prowadzonych na Uczelni. Nasze działania obejmowały zarówno przestrzeń on-site, jak i off-site.
Na stronie prace skupiały się między innymi na:
- zabezpieczeniu przed łańcuchami przekierowań,
- optymalizacji linkowania wewnętrznego,
- optymalizacji nagłówków,
- optymalizacji title oraz meta description,
- przygotowaniu tekstów na stronę zoptymalizowanych pod kątem seo,
- usunięciu problemów związanych z duplicate content,
- pracy z danymi strukturalnymi,
- optymalizacji struktury i układu witryny,
- poprawną doświadczenia (ux) użytkowników korzystających ze strony.
Ponadto, nie brakuje również działań off-site, czyli kroków podejmowanych poza stroną internetową, które wpływają jednak na jej pozycję.
W tym zakresie skupiliśmy się przede wszystkim na:
- pozyskaniu linków zewnętrznych prowadzących do strony,
- rozbudowaniu wizytówki Google Uczelni,
- publikowaniu artykułów sponsorowanych na blogach i serwisach zewnętrznych.
Dlaczego pozycjonowanie?
Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań z zakresu pozycjonowania, należy przeprowadzić audyt SEO, obejmujący kwestie takie jak:
- analiza konkurencji,
- analiza contentu na stronie,
- analizę danych z Google Search Console oraz Google Analytics,
- powiązanie danych zastanych z danymi zwracanymi przez narzędzia zewnętrzne typu AHREFS i SENUTO,
- analiza technicznych uwarunkowań witryny wpływających np. na szybkość jej ładowania,
- analiza przystosowania witryny do urządzeń mobilnych.
Dane dostarczone przez audyt pozwalają na opracowanie i przygotowanie skutecznej strategii pozycjonowania witryny. Zwiększenie widoczności w Google zawsze równa się wzrostowi ruchu organicznego, a to z kolei zwiększa szanse na konwersję. Warto jednak mieć na uwadze, że na działania pozycjonerskie należy patrzeć z perspektywy “long-term”, co oznacza, że efekty nie są widoczne od razu, należy na nie poczekać nawet kilka miesięcy. Warto, ponieważ przynoszą duże korzyści.
Przebieg działań
Współpraca Ideo Force z Uczelnią Techniczno-Handlową trwa już niemal dekadę. Zakres naszych działań obejmuje nie tylko pozycjonowanie, ale także między innymi kampanie w social mediach i w Google, kampanie na Snapchacie i TikToku czy tworzenie chatbotów.
Każda z tych dziedzin wymaga planu. Tak jest również w przypadku pozycjonowania. Prace rozpoczęliśmy od przygotowania audytu witryny, który posłużył za punkt wyjścia do opracowania strategii pozycjonowania. Następnie równolegle skupiliśmy się wdrażaniu zmian technicznych oraz działaniach poza stroną internetową. Efektem jest stały wzrost pozycji w TOP 3 i TOP 10 na frazy, którymi posługują się kandydaci poszukujący możliwości edukacyjnych. W tej chwili witryna Uczelni wyświetla się w topowych wynikach wyszukiwania na wszystkie istotne z punktu budowania konwersji słowa kluczowe.
Nasze wieloletnie doświadczenie sprawia, że błyskawicznie dostosowujemy się do wszelkich zmian w trendach czy algorytmach wyszukiwarki. Dzięki temu dostarczamy widoczne efekty nieprzerwanie przez cały okres współpracy. Co więcej, obopólną korzyścią jest możliwość wzajemnego czerpania inspiracji nawzajem z Klientem oraz dzielenia się zdobytym doświadczeniem i wiedzą, np. w zakresie zajęć na studiach podyplomowych.
Wyniki
- Wzrost pozycji w TOP3 i TOP 10 istotnych fraz kluczowych.
- Wzrost ruchu organicznego.
- wzrost zainteresowania uczelnią i oferowanymi kierunkami studiów.
- Wzrost konwersji (ilości aplikacji kandydatów).
Wnioski
Największym wyzwaniem wynikającym ze współpracy jest ciągła konieczność redefiniowania działań marketingowych i szukania nowych kanałów dotarcia. Należy pamiętać, że grupą docelową są osoby młode, które szybko zmieniają swoje nawyki w sieci. Konieczna jest więc ciągła optymalizacja działań zarówno pod kątem technicznym, jak i ideowym.
Wyzwaniem jest również to, aby pogodzić komunikację, która będzie trafiała do młodych ludzi z poważną instytucją, jaką jest uczelnia.
Efekty zapewnia konsekwencja i tożsamość komunikacyjna we wszystkich wykorzystywanych kanałach (ten sam styl graficzny kandydat spotka na tramwajach, w reklamie Google, w reklamie na Facebooku itd.). Zapewnia to spójne wrażenie i zwiększa zapamiętywalność marki.
Dziś śmiało możemy powiedzieć, że Ideo Force i Uczelnia Techniczno-Handlowa to nie tylko współpraca.