Wzmocnienie więzi klientów z UCANDO? Skuteczny content marketing zaangażował odbiorców marki

Klient

UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.

Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.

Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.

Klient

UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.

Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.

Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.

O firmie

Ucando to marka działająca w branży motoryzacyjnej. Firma oferuje klientom dostęp do szerokiego asortymentu części samochodowych (ponad 2.5 mln). W ofercie sklepu znajdują się nie tylko standardowe części eksploatacyjne, ale również liczne akcesoria i elementy potrzebne np. do wyposażenia profesjonalnych warsztatów. Ucando oferuje swoim klientom nie tylko kompleksowe wsparcie w podejmowaniu decyzji zakupowych, ale również specjalną aplikację mobilną, która wyróżnia ją spośród innych marek, zajmujących się sprzedażą części samochodowych.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Pierwotnie właściciele marki Ucando działali głównie na rynkach zachodnich, jednak w pewnym momencie postanowili wejść z działalnością firmy także na rynek polski. W tym celu potrzebowali sprawdzonego partnera, który mógłby przejąć większość działań promocyjnych, reklamowych i technologicznych. Właśnie tak rozpoczęła się nasza współpraca z Ucando, która trwa już od ponad 5 lat.

Klient zdecydował się na współpracę z nami ze względu na nasze duże doświadczenie w branży motoryzacyjnej oraz umiejętność kompleksowej obsługi wszystkich aspektów e-marketingu. Synergia i planowanie całego lejka zakupowego wpływa na efektywność wykorzystania budżetu i maksymalizację zwrotu z inwestycji.

Ucando powierzyło nam opiekę nad wszystkimi kanałami prowadzenia działań. Działania obejmują wszystkie etapy lejka zakupowego – od budowania świadomości marki po skuteczne zamykanie konwersji.

Grupa docelowa

Do grupy docelowej marki Ucando należą osoby, które posiadają lub korzystają z samochodów. Są to więc przede wszystkim osoby indywidualne (najczęściej kierowcy), które same naprawiają swoje samochody lub korzystają z usług mechaników, przychodząc do serwisów z samodzielnie zakupionymi częściami.

Treści w e-marketingu

Content marketing jest rodzajem strategii marketingowej online, która służy do przyciągania stałej grupy klientów. W ramach tej strategii realizowane są działania, obejmujące publikowanie i promowanie treści wartościowych  dla określonego segmentu klienta – grupy odbiorców. Na pytanie, czym jest content marketing, można odpowiedzieć, że nie jest to jednokierunkowy przekaz promocyjny, ale biznes, który z czasem ma prowadzić do budowania długotrwałych relacji i emocjonalnego zrównoważenia z wybraną grupą klientów.

Przebieg działań

Do naszych zadań w kwestii content marketingu należało stworzenie oraz prowadzenie bloga-poradnika, o tematyce motoryzacyjnej. Na potrzeby portalu stworzyliśmy kilkaset artykułów o częściach samochodowych, ich eksploatacji, wymianie, nowych technologiach w automotive i wiele więcej. Posty blogowe publikowane są regularnie i cieszą się pokaźną grupą czytelników. Działania prowadzone dla Ucando obejmują również kompleksowe wsparcie graficzne, począwszy od przygotowania brandbooka poprzez animacje i obróbkę zdjęć po szerokie działania displayowe budujące zasięg i rozpoznawalność marki.

Wyniki

  • Wzrost liczby odwiedzin strony.
  • Budowanie relacji z konsumentami.
  • Kreowanie wizerunku eksperta w dziedzinie części samochodowych/motoryzacji.
  • Średnioroczny wzrost ruchu na stronach blogowych o ponad 75%.

Wnioski

Dzięki prowadzeniu bloga firmowego, o charakterze poradnikowym, zwiększyliśmy zaufanie klientów do marki Ucando, przyczyniając się tym samym do wzrostu liczby odwiedzin strony.

Tworzenie i publikacja merytorycznych treści pozwoliły na stworzenie wizerunku firmy, jako eksperta w dziedzinie części samochodowych. Blog pozwolił także na zbudowanie relacji oraz wzmocnienie więzi z klientami, którzy czytając specjalistyczne wpisy, czerpali z nich wartościowe porady i zaczęli postrzegać Ucando, jako autorytet np. w kwestii samodzielnej wymiany części w samochodzie.

Kluczem do  osiągnięcia sukcesu jest synergia wszystkich kanałów marketingowych, za które jesteśmy odpowiedzialni. W inny sposób przyciągamy nowych użytkowników, w inny budujemy świadomość o marce, a w jeszcze inny generujemy ruch na stronie i konwersje. 

Rynek części samochodowych jest obecnie bardzo wymagający. Wciąż rośnie liczba sklepów z podobnymi kategoriami produktów. Ponadto istnieje również konkurencja ze strony sklepów stacjonarnych i mechaników samochodowych. Sklepy internetowe powinny więc dbać o wartościowy content, który będzie nie tylko promocją dla firmy, ale też przyciągnie do niej klientów.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.