Klient
Opak-System zajmuje się dystrybucją materiałów do pakowania, tj. taśm pakowych, folii bąbelkowych, pianek polietylenowych etc.
Z oferty firmy korzystają przede wszystkim właściciele sklepów internetowych, firmy logistyczne oraz transportowe.
Początkowo działalność firmy opierała się na kontakcie telefonicznym.
Obecnie Opak-System posiada własny e-commerce, a także prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Allegro.
Klient
Opak-System zajmuje się dystrybucją materiałów do pakowania, tj. taśm pakowych, folii bąbelkowych, pianek polietylenowych etc.
Z oferty firmy korzystają przede wszystkim właściciele sklepów internetowych, firmy logistyczne oraz transportowe.
Początkowo działalność firmy opierała się na kontakcie telefonicznym.
Obecnie Opak-System posiada własny e-commerce, a także prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Allegro.
O firmie
Opak-System to dystrybutor materiałów do pakowania. Obecność marki na rynku trwa już ponad 10 lat. Początkowo działalność przedsiębiorstwa polegała głównie na sprzedaży produktów, w oparciu o zakupy telefoniczne. Następnym krokiem w rozwoju marki była strona internetowa, jako wizytówka firmy w sektorze B2B. Przełomem był moment wejścia ze sprzedażą na platformę Allegro. Finalnie firma zdecydowała się na założenie własnego e-sklepu, w którym prowadzi efektywną sprzedaż swoich produktów.
Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Współpraca
Działania Ideo Force na rzecz klienta skupiały się głównie na zwiększeniu sprzedaży, przez prowadzenie działań z zakresu m.in. pozycjonowania (SEO), User Experience (UX) oraz Google Ads. Istotne było także stosowanie komunikacji posprzedażowej. Przygotowaliśmy dla Opak-System rozwiązania, dzięki którym osiągnęliśmy m.in. wzrost pozycji witryny w wyszukiwarce. Wdrożyliśmy także zmiany w obrębie strony, które znacznie poprawiły jej użyteczność, sprawiając, że stała się przyjazna dla użytkowników. Optymalizacji uległ m.in. proces zakupowy, będący jednym z najważniejszych aspektów funkcjonowania każdego e-commerce. Bardzo istotny wpływ na wzrost generowanych przychodów miały również kampanie Google Ads.
Grupa docelowa
Grupą docelową działalności Opak-System, są przede wszystkim właściciele sklepów internetowych, firmy logistyczne i przedsiębiorstwa, którym zależy na bezusterkowym transporcie produktów.
Kampanie Google Ads
Kampanie Google Ads to jedno z najskuteczniejszych rozwiązań reklamowych, dostępnych w Internecie. Są one istotne zwłaszcza z perspektywy prowadzenia działań, których celem jest m.in. sprzedaż oraz promocja marki. Główne skutki prowadzenia kampanii to przede wszystkim:
- zwiększenie świadomości marki,
- generowanie leadów, p
- powiększanie bazy klientów.
Efektywność kampanii Google Ads jest wysoka zwłaszcza dzięki precyzyjnemu targetowaniu, które pozytywnie wpływa na konwersje.
Przebieg działań
Prowadząc kampanie Google Ads dla klienta, sporą część sprzedaży wygenerowaliśmy za pośrednictwem reklam Google Zakupy z wykorzystaniem Force Shop. Reklamy display kierowaliśmy do wielu grup odbiorców. Prowadziliśmy również kampanie remarketingowe, których przekaz powielał schemat wcześniejszych zachowań konsumentów (np. przeglądanie konkretnych produktów).
Reklamy analizowaliśmy pod kątem dni tygodnia, rodzaju urządzenia, a także braliśmy pod uwagę zakupy dotychczasowych klientów i specyfikę branży. Co miesiąc optymalizowaliśmy reklamy i wdrażaliśmy je w odpowiednim czasie, np. podczas promocji w sklepie.
Wyniki
- Stale obserwowany wzrost sprzedaży.
- Większy ROAS, czyli widoczny wzrost zwrotu środków z kampanii reklamowych, co oznacza większą rentowność promocji.
- Wzrost liczby klientów.
Wnioski
Odpowiednie zarządzanie kampaniami Google Ads zagwarantowało pożądane efekty. Dobór skutecznych formatów reklam i ich lokalizacji oraz stały monitoring wyników, pozwoliły zwiększyć ruch na stronie klienta. Dzięki efektywnemu dotarciu do docelowych użytkowników wygenerowaliśmy dla Opak-System wartościowe leady sprzedażowe. Zwiększeniu uległ nie tylko współczynnik konwersji, ale przede wszystkim uzyskiwane przez sklep przychody, za sprawą zwiększenia liczby transakcji dokonywanych przez klientów.
Wspólnymi siłami udało nam się doprowadzić do znaczącego podniesienia sprzedaży. Było to możliwe m.in. dzięki stosowaniu remarketingu, za sprawą którego trafiliśmy do użytkowników potencjalnie najbardziej zainteresowanych ofertą firmy. Ważna była także bieżąca optymalizacja komunikatów reklamowych.
Wzrosła także rozpoznawalność marki na rynku, za sprawą podniesienia świadomości o jej istnieniu, w grupie docelowej. Jasna strategia i konkretny plan działań pozwoliły na osiągnięcie celów biznesowych klienta.