Klient
iParts to sklep motoryzacyjny specjalizujący się w internetowej sprzedaży zamiennych części samochodowych. To zaawansowana technologicznie firma, która korzysta z nowoczesnych i skutecznych rozwiązań w zakresie prowadzenia handlu elektronicznego.
E-commerce oferuje klientom jedynie produkty od sprawdzonych i zaufanych producentów, w konkurencyjnych cenach. Firma stawia na budowanie trwałych relacji z konsumentami, wykorzystując w tym celu różne metody.
W swojej codziennej pracy sklep korzysta z TecDoc. To międzynarodowy system do katalogowania części samochodowych, zapewniający klientom sklepu wygodę przeglądania i identyfikacji konkretnych produktów z oferty oraz ułatwiający proces dokonywania zakupów.
Klient
iParts to sklep motoryzacyjny specjalizujący się w internetowej sprzedaży zamiennych części samochodowych. To zaawansowana technologicznie firma, która korzysta z nowoczesnych i skutecznych rozwiązań w zakresie prowadzenia handlu elektronicznego.
E-commerce oferuje klientom jedynie produkty od sprawdzonych i zaufanych producentów, w konkurencyjnych cenach. Firma stawia na budowanie trwałych relacji z konsumentami, wykorzystując w tym celu różne metody.
W swojej codziennej pracy sklep korzysta z TecDoc. To międzynarodowy system do katalogowania części samochodowych, zapewniający klientom sklepu wygodę przeglądania i identyfikacji konkretnych produktów z oferty oraz ułatwiający proces dokonywania zakupów.
O firmie
iParts jest jednym z najpopularniejszych e-commerce z branży motoryzacyjnej w Polsce. Zespół firmy to grupa osób posiadających wieloletnie doświadczenie w sprzedaży części samochodowych. W ofercie sklepu znajduje się ponad 2 000 000 produktów, wśród których są m.in. części do aut osobowych, terenowych oraz sportowych.
E-commerce zapewnia klientom nie tylko szeroki asortyment produktów, ale też dostęp do nowoczesnych funkcjonalności i profesjonalnego Centrum Obsługi Klienta, w którym swoją pomoc oferują doświadczeni specjaliści, doradzający na każdym etapie dokonywania zakupów.
Działania prokonsumenckie, czyli posiadanie oferty zgodnej z potrzebami odbiorców, użyteczność strony, odpowiedni kierunek promocji i analiza danych o klientach – są fundamentem aktywności iParts.
Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Współpraca
Współpraca z iParts trwa od początku działalności sklepu. Dzisiaj marka jest liderem w swojej branży. Rozpoczynaliśmy od zera – doradzaliśmy na etapie wyboru technologii, tworzenia serwisu oraz jego rozbudowy. Przeszliśmy niejedną zmianę algorytmów w Google oraz migrację serwisu. Ideo Force stanowi dla załogi sklepu wsparcie merytoryczne, ale także pełni funkcję zewnętrznego działu marketingu.
Kluczowe dla osiągnięcia sukcesu stało się dopasowanie oferty i działań handlowych do grupy odbiorców, a także odpowiednia segmentacja pod względem ich zaangażowania, potrzeb i motywacji zakupowych. Komunikacja marki z klientami i potencjalnymi konsumentami przebiega wielopłaszczyznowo – od wyszukiwarki i strony internetowej po serwisy oceniające sklepy internetowe, social media, e-mail, działania content i inbound marketingowe, aż po kampanie prosprzedażowe.
Korzystanie z dostępnych w e-commerce kanałów, pozwoliło wypracować kształt dialogu, którego skutkiem jest zaangażowanie odbiorców wychodzące poza akcje promocyjne. Niezwykle istotnym było uczynienie strony miejscem funkcjonalnym, dostarczającym informacji oczekiwanych przez użytkowników. Zbudowanie rozpoznawalności i zaufania do marki przyczyniło się do umocnienia relacji i utrzymania konwersji na zakładanym poziomie.
Grupa docelowa
Kampanie reklamowe marki wykorzystują różne profile konsumentów. Wśród nich są klienci aktywni, okazjonalni, klienci, którzy porzucili swoje koszyki lub ci, którzy od dłuższego czasu nie odwiedzali serwisu iParts. Na podstawie zebranych i przeanalizowanych danych empirycznych generowane są szczegółowe opisy osób należących do segmentów grupy docelowej.
Sklep obsługuje zarówno osoby, które same naprawiają swoje auta, jak i tych, którzy tylko kupują części. Do grona klientów zaliczają się również profesjonalne warsztaty samochodowe. Z naszą pomocą marka definiuje użytkowników pod kątem zaangażowania, motywacji zakupowej i potrzeb.
Topical authority w promocji witryny
Według koncepcji topical authority, Google preferuje serwisy będące kompleksowym źródłem wiedzy na zadany temat i to właśnie je, chętnie wyświetla użytkownikom.
Dlatego jednym z naszych założeń było doprowadzenie do tego, aby iParts.pl stał się miejscem, które odpowiada na konkretne potrzeby użytkowników – z jednej strony jest to korzystne z punktu widzenia pozycjonowania, a z drugiej buduje zaufanie do marki i zwiększa jej świadomość wśród odbiorców. To wszystko przyczynia się z kolei do wzrostu sprzedaży.
Przebieg działań
Wdrożona przez nas strategia działań, obejmowała rozplanowanie publikacji contentu na poziomie ogólnych modułów serwisu, kategorii produktowych i poszczególnych produktów w taki sposób, aby stać się numerem jeden w tematyce części samochodowych.
Wyniki
- Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google na wiele fraz generycznych.
- Ciągły wzrost sprzedaży.
- Wzrost liczby użytkowników odwiedzających stronę internetową oraz wzrost jakości tych odwiedzin.
Wnioski
Dzięki publikowaniu wartościowego contentu, strona zaczęła zajmować wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, co przełożyło się na wzrost liczby odwiedzających ją użytkowników. Tworzenie treści wysokiej jakości, pomogło nie tylko w zwiększeniu pozycji strony w wyszukiwarce, ale również w budowaniu zaufania klientów do marki oraz kreowaniu wizerunku iParts.pl, jako eksperta w dziedzinie motoryzacji.
Efekty współpracy są wymierne zarówno dla twórców strategii realizujących projekty, jak i dla właścicieli sklepu iParts. Efektem jest status marki myślącej przyszłościowo, znanej i cenionej w branży oraz przez klientów.