Landing page w technologii no-code usprawniający finansowanie faktur przez operatora logistycznego

Klient

Alegre to dynamicznie rozwijający się operator logistyczny, który od ponad 20 lat wyznacza trasy sukcesu w branży TSL. Alegre rozpoczynało jako mikroprzedsiębiorstwo i z czasem przeobraziło się w strategicznie zarządzany podmiot o znacznym potencjale i imponującej flocie, skupiając się na transporcie drogowym do krajów Unii Europejskiej. Firma oferuje kompleksowe usługi spedycyjne, cross-docking i outsourcing logistyki.

Alegre

Klient

Alegre to dynamicznie rozwijający się operator logistyczny, który od ponad 20 lat wyznacza trasy sukcesu w branży TSL. Alegre rozpoczynało jako mikroprzedsiębiorstwo i z czasem przeobraziło się w strategicznie zarządzany podmiot o znacznym potencjale i imponującej flocie, skupiając się na transporcie drogowym do krajów Unii Europejskiej. Firma oferuje kompleksowe usługi spedycyjne, cross-docking i outsourcing logistyki.

Infografika przedstawiająca zalety wdrożenia technologii no-code. Po lewej stronie znajdują się trzy punkty: 60% szybszy czas wdrożenia dzięki technologii no-code, 3,5x niższy koszt wdrożenia w porównaniu z tradycyjnym programowaniem. Po prawej stronie widoczne są kolejne dwa punkty: 66,6% współczynnik zaangażowania na wykonanym landingu, -15% niższe koszty utrzymania strony internetowej. W środku grafiki widnieje laptop z przykładowym interfejsem strony oraz dodatkowe elementy wizualne.

Wyzwanie

W logistyce podobnie jak w biznesie nie ma czasu na błądzenie po ślepych uliczkach, ale liczy się tempo dowiezienia efektów. Firma Alegre, chcąc zapewnić sobie bezproblemową nawigację do sukcesu biznesowego, postanowiła rozbudować ofertę o usługi finansowe.

Alegre Pay to innowacyjna usługa finansowania, umożliwiająca przedsiębiorcom szybkie uzyskanie środków za wystawione faktury, nawet w ciągu 2 godzin. Skierowana głównie do przewoźników i dostawców usług transportowych.

Jednak obieranie nowego kierunku w biznesie, podobnie jak planowanie trasy dostawy, wymaga odpowiedniej mapy i przygotowania. W tej ekscytującej podróży Ideo Force miało przyjemność zasiąść na fotelu kierowcy i przejąć nawigację marketingową.

Po szczegółowym briefingu nasze zadanie skoncentrowało się na stworzeniu spójnego brandingu oraz efektywnego landing page, którego głównym zadaniem było przekształcenie zwykłych odwiedzin w wartościowe leady.

To wyzwanie wymagało przede wszystkim głębokiego zrozumienia unikalnych aspektów nowo wprowadzanych usług finansowych w kontekście transportowym.

realizacja ux. Grafika przedstawiająca element identyfikacji wizualnej stworzonej dla klienta. Zawiera logo 'PAY' z hasłem 'PŁACIMY ZA INNYCH'. Logo jest pokazane w dwóch wersjach: na białym tle u góry i na granatowym tle u dołu. Po prawej stronie znajduje się powiększone logo na granatowym tle, co podkreśla jego nowoczesny i dynamiczny charakter.

realizacja ux identyfikacja wizualna dla klienta przykłady realizacji

Rozwiązanie 

Pierwsza mila – kierunek UI

Nasza współpraca z Alegre rozpoczęła się od kluczowego zadania – stworzenia brandingu, który byłby spójny z aktualną identyfikacją firmy, a jednocześnie wprowadzałby elementy odzwierciedlające charakter nowoczesnych usług finansowych. Na wstępie wykonany został więc solidny przegląd potrzeb klientów i zdefiniowane zostały wszystkie punkty styku marki z jej grupą docelową.

Na podstawie tak zgromadzonej wiedzy rozpoczęliśmy projektowanie interfejsu użytkownika (UI) strony, które nastąpiło w dwóch etapach: początkowo opracowaliśmy makiety lo-fi, które następnie przekształciliśmy w szczegółowo zaprojektowane projekty UI.

realizacja ux identyfikacja wizualna dla klienta przykłady realizacji branding

Klient przebywający na stronie jest bowiem jak kierowca – jeśli zobaczy przeszkodę, wciska mocno hamulec. W takich sytuacjach ścieżka konwersji zostaje przerwana, a szansa na pozyskanie klienta maleje. Naszym zadaniem było zaprojektowanie serwisu, który zapewni płynną podróż klienta przez usługi Alegre i sprawi, że ta zakończy się pozostawieniem kontaktu.

Landing wyposażony został w elementy takie jak jasno komunikowane propozycje wartości, social proof czy przekonujące CTA. Dzięki temu LP skutecznie nawiguje ruch użytkowników i przekształca odwiedzających w wartościowe leady – dociera bezpośrednio do celu – dokładnie tak, jak efektywnie zarządzana flota Alegre.

Ostatnia mila – kierunek no-code – LP z indywidualnym designem bez ani jednej linijki kodu

Na ostatniej mili współpracy nasz zespół na podstawie przygotowanych makiet stworzył landing page dla usługi Alegre Pay, korzystając z platformy Webflow i technologii no-code. To umożliwiło wykonanie zarówno estetycznie przyciągającej, jak i funkcjonalnej strony internetowej bez potrzeby pisania kodu.

Przeniesienie nastąpiło bez zatorów – projekt UI wykonany w z Figmie został przeniesiony do Webflow przy wykorzystaniu dedykowanego pluginu, co pozwoliło na szybkie i efektywne wdrożenie bez potrzeby pisania kodu. Technologia no-code, zastosowana przy niskich kosztach i minimalnym zaangażowaniu developerów, pozwoliła osiągnąć gotowość marketingową, przekraczając tradycyjne metody tworzenia stron WWW.

Wyniki

  • Współczynnik zaangażowania na poziomie 66,6%.
  • Szybszy czas wdrożenia o 60%.
  • 3,5 krotnie niższy koszt wdrożenia.
  • Obniżenie kosztu utrzymania strony WWW o 15%.

Wnioski

Wdrożenie landing page’a lub strony WWW w oparciu o no-code to świetne rozwiązanie, które pozwala na szybkie technologiczne wdrożenia przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. Przykład Alegre Pay pokazuje, że możliwe jest stworzenie unikalnej i w pełni spersonalizowanej identyfikacji marki w oparciu o tego typu rozwiązania. Dzięki no-code, to, co kiedyś osiągalne było tylko przy wykorzystaniu szablonów stron, teraz może zaistnieć jako w pełni spersonalizowane rozwiązanie, które otwiera nowe możliwości w prowadzeniu efektywnych i skutecznych działań marketingowych.

 

 

 

 

 

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.