Klient
UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.
Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.
Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.
Klient
UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.
Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.
Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.
Zadania i cele
Jednym z najbardziej istotnych czynników wpływających na sukces lub porażkę dużego e-commerce jest stałe dostosowywanie się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia. Takim dużym krokiem w celu ułatwienia dokonywania zakupów części samochodowych przez internet było wdrożenie aplikacji Ucando przez firmę Ideo oraz prowadzenie działań e-marketingowych i promocyjnych przez agencję Ideo Force. Aplikacja po pobraniu w sklepie Google Play umożliwia dostęp do ogromnej ilości produktów bez konieczności wchodzenia w przeglądarkę.
Celem działań e-marketingowych było przede wszystkim spopularyzowanie aplikacji, przekonanie obecnych klientów w sklepie do zainstalowania aplikacji oraz pozyskanie nowej grupy klientów, która wcześniej nie była zainteresowana usługami ze względu na brak takich możliwości. Kolejnymi etapami jest zachęcanie klienta do coraz częstszych zakupów i zmniejszenie ilości odinstalowań, które w takich działaniach są dużym problemem i wyzwaniem dla marketingu.
Działania
- Przygotowanie spójnej koncepcji contentowej, która została wykorzystania w mediach własnych takich jak strona sklepu czy media społecznościowe.
- Prowadzenie działań analitycznych za pomocą Google Firebase i Google Play Console oraz wyciąganie wniosków, które następnie są wykorzystywane w rozwiązaniach technologicznych, marketingowych czy przed i posprzedażowych.
- Pozycjonowanie aplikacji w wynikach Google Play
- Kampanie z Influencerami
- Kampanie płatne nakierowane na pobranie aplikacji
Główne korzyści dla klienta:
- Osiągnięcie 10 tysięcy pobrań w ciągu pierwszych 3 miesięcy
- Dynamika wzrostu sprzedaży z miesiąca na miesiąc w granicach 30-60%
- Koszt pobrania aplikacji w okolicach 3 zł