Użyteczny e-commerce Zyzio&Zuzia. Audyt SXO pomógł zwiększyć widoczność i ergonomię strony

Klient

Zyzio and Zuzia to sklep internetowy, zajmujący się sprzedażą odzieży niemowlęcej. E-commerce rozpoczął swoją działalność w 2019 roku. W asortymencie sklepu znajdują się m.in. kombinezony niemowlęce, dostępne w wielu różnorodnych wariantach. Firma zajmuje się również sprzedażą kurtek, płaszczy i swetrów oraz szeregu innych akcesoriów dla dzieci i niemowląt.

Misją Zyzio and Zuzia jest dostarczanie produktów, które mają spełniać nie tylko oczekiwania rodziców, ale przede wszystkim dzieci.

Sklep oferuje więc jedynie te ubrania, które charakteryzują się komfortem oraz wysokiej jakości materiałami i wykonaniem. Warto zaznaczyć, że wszystkie rzeczy z asortymentu marki są tworzone w polskich szwalniach.
To wyróżnia sklep na tle licznej konkurencji.

Zyzio and Zuzia to e-commerce, który jest dopasowany do użytkowników
nie tylko pod kątem oferty, ale także użyteczności.

Klient

Zyzio and Zuzia to sklep internetowy, zajmujący się sprzedażą odzieży niemowlęcej. E-commerce rozpoczął swoją działalność w 2019 roku. W asortymencie sklepu znajdują się m.in. kombinezony niemowlęce, dostępne w wielu różnorodnych wariantach. Firma zajmuje się również sprzedażą kurtek, płaszczy i swetrów oraz szeregu innych akcesoriów dla dzieci i niemowląt.

Misją Zyzio and Zuzia jest dostarczanie produktów, które mają spełniać nie tylko oczekiwania rodziców, ale przede wszystkim dzieci.

Sklep oferuje więc jedynie te ubrania, które charakteryzują się komfortem oraz wysokiej jakości materiałami i wykonaniem. Warto zaznaczyć, że wszystkie rzeczy z asortymentu marki są tworzone w polskich szwalniach.
To wyróżnia sklep na tle licznej konkurencji.

Zyzio and Zuzia to e-commerce, który jest dopasowany do użytkowników
nie tylko pod kątem oferty, ale także użyteczności.

O firmie

Brand powstał dzięki pasji jego pomysłodawczyni, a zarazem właścicielki – Marzeny Pawłowskiej, która we współpracy z niewielkimi polskimi szwalniami, stworzyła własną kolekcję ubrań niemowlęcych. Jednym z powodów założenia e-commerce były negatywne doświadczenia Pani Marzeny, która poszukując ubrań dla własnych dzieci, często spotykała się zarówno z niską jakością oferowanej odzieży, jak i niezadowalającym wzornictwem.

Obecna pozycja sklepu pokazuje, że założenie własnej marki było dobrą decyzją. Zyzio and Zuzia  jest znaczącym graczem w segmencie odzieży niemowlęcej.

Jak pokazuje przykład tego brandu, nowe podmioty charakteryzujące się połączeniem wysokiej jakości ze skutecznym marketingiem, mają szanse na sukces nawet w bardzo konkurencyjnych branżach. Istotne jest jednak odpowiednie zarządzenie sklepem i korzystanie z rozwiązań, które mają wpływ np. na widoczność strony w wyszukiwarce, czy też na doświadczenia użytkowników korzystających z witryny.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Wiedza z zakresu wielu dziedzin, a przede wszystkim ta dotycząca marketingu internetowego, jest obecnie wymagana od przedsiębiorców prowadzących sprzedaż online. Ideo Force zawsze stara się być partnerem biznesowym dla klientów i wspólnie określać cele, których osiągnięcie przyniesie marce wymierne korzyści, takie jak m.in. wzrost sprzedaży. To jeden z głównych celów naszej współpracy z marką Zyzio&Zuzia.

Jednym z działań, które podjęliśmy dla firmy był audyt SXO. To połączenie audytów SEO, UX oraz contentu, które mogą być przeprowadzane również pojedynczo.

W ramach obszaru UX i contentu oceniliśmy stronę m.in. pod kątem układu i atrakcyjności poszczególnych elementów oraz dostosowania jej do aktualnych oczekiwań użytkowników. W zakresie SEO badaliśmy z kolei kwestie, takie jak m.in. poprawność funkcji, struktury serwisu oraz nawigacji pod kątem SEO.

Wynikiem audytu był raport, w którym znalazły się rekomendacje dotyczące zmian na stronie.

Grupa docelowa

Sklep Zyzio&Zuzia to marka oferująca odzież niemowlęcą. Główną grupą docelową działalności firmy,  są więc rodzice przygotowujący się do skompletowania tzw. wyprawki dla malucha. Produkty znajdujące się w asortymencie mogą być także idealnym pomysłem na prezent, stąd też do grupy docelowej można zaliczyć również użytkowników poszukujących rzeczy, które mogliby komuś podarować. Sklep udostępnił takim klientom możliwość zamawiania produktów w ozdobnych opakowaniach.

Rekomendacje SXO

Rekomendacje w zakresie SXO (Search Experience Optimization), obejmują m.in. kwestie, takie jak SEO, content oraz UX. Wdrożenie zmian na stronie zgodnie z wytycznymi sprawia, że witryna staje się przyjazna zarówno dla klientów, jak i dla wyszukiwarek.

Wprowadzenie modyfikacji w zakresie funkcjonowania witryny wpływa na współczynnik konwersji. W ramach współpracy  wydaliśmy  rekomendacje SXO, pomagając firmie znaleźć kompromis pomiędzy użytecznością strony, a czynnikami wpływającymi na jej pozycjonowanie.

Przebieg działań

Jedną z rekomendacji SXO dla marki była sugestia instalacji dodatku umożliwiającego przedstawienie innych kolorów produktów, bezpośrednio na karcie produktu. Ułatwia to znacząco wybór pozostałych przedmiotów. Dodawanie grafik w różnych rozmiarach, w ramach jednego modułu generuje duże odstępy. Rozwiązaniem tego problemu jest przygotowywanie grafik w jednym rozmiarze. W zakres naszych prac wchodziła również sugestia zmian odnoszących się do ikonki live chat.  

Jedną z rekomendacji było także wprowadzenie bonu podarunkowego, będącego idealnym elementem w kontekście asortymentu sklepu Zyzio&Zuzia. Zaleciliśmy zastosowanie priorytetu, dzięki któremu możliwe jest oznaczenie go w najwyższym miejscu na liście przedmiotów, co korzystnie wpływa na zainteresowanie użytkowników tym elementem oferty.

Wyniki

  • Wzrost liczby konwersji.
  • Większa dynamika sprzedaży.
  • Zwiększony ruch na stronie.

Wnioski

Wdrożenie rekomendacji SXO przyczyniło się do zwiększenia liczby konwersji pochodzących ze wszystkich źródeł ruchu i wpłynęło na dynamiczny rozwój sprzedaży w e-sklepie Zyzio&Zuzia.

Dzięki wprowadzeniu zmian rekomendowanych wynikami audytu SXO strona internetowa jest dobrze dostosowana do wymagań użytkowników. Wszystko za sprawą tego, że informacje pozyskane w toku prac audytowych pozwalają tworzyć rozwiązania, w oparciu o dobre praktyki UX.

Po wprowadzeniu rekomendacji rośnie nie tylko pozycja strony w wyszukiwarce, ale również zaufanie użytkowników, co przekłada się na wzrost liczby odsłon witryny. Duże znaczenie ma także dostosowanie contentu do użytkowników, co przekłada się na dłuższy czas sesji i wyższy współczynnik CTR. Internauci, którzy znajdują w witrynie potrzebne informacje, spędzają na niej więcej czasu i są bardziej skłonni do dokonywania zakupów.

Najlepszym podsumowaniem współpracy pomiędzy Ideo Force, a marką Zyzio&Zuzia jest nagroda eCommerce Polska awards. To jedno z najważniejszych wyróżnień w branży e-commerce dla firm, które wraz ze swoimi klientami osiągają sukcesy w e-biznesie, wykazując się innowacyjnym myśleniem.

Konsekwencja i determinacja to kluczowe elementy gwarantujące sukces współpracy.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.