Obecność firmy na Facebooku wiąże się z podejmowaniem działań wpływających na widoczność strony i budowanie zaangażowanej społeczności. Strona na Facebooku jest wizytówką firmy. Według danych Facebooka, 6 na 10 badanych firm lokalnych uważa, że obecność w tym serwisie pomaga w tworzeniu marki i nawiązywaniu kontaktów. Stronę na Facebooku możemy stworzyć od podstaw lub przekształcić w nią profil.
Jeśli mamy już stronę, istotne w powodzeniu przedsięwzięcia będzie zarządzanie profilem. Jeśli chcemy skutecznie prowadzić stronę, weźmy pod uwagę kilka kwestii:
- Publikowanie – jest ściśle związane ze strategią obecności marki w social media, natomiast aktywność powinna być regularna i uwzględniać potrzeby grupy docelowej.
- Kontakt z fanami – odpowiadanie na komentarze i reagowanie świadczy o zaangażowaniu firmy; może mieć miejsce przy wykorzystaniu chatbota, warto również zintegrować stronę z Messengerem Facebooka.
- Kampanie reklamowe – narzędzie Facebook Ads pomaga budować rozpoznawalność marki i zwiększać zasięg; pozwala na wybór celu, jaki firma chce dzięki reklamie zrealizować, np. konwersja, sprzedaż z katalogu, wizyta w siedzibie stacjonarnej.
- Statystyki Facebooka – dzięki statystykom dowiemy się, które z postów cieszą się największą aktywnością, do ilu osób post dotarł, poznamy liczbę wyświetleń filmu wraz z informacjami o reakcjach użytkowników związanych z obejrzeniem.
- Moderowanie postów i komentarzy – na stronie możemy blokować wulgaryzmy i wybrane słowa, kontrolować publikowanie postów przez użytkowników, usuwać lub ukrywać komentarze, wyłączyć opinie – jednak wszystko to powinno być prowadzone z uwzględnieniem norm komunikacji marketingowej.
- Połączenie strony z innymi – stronę na Facebooku warto synchronizować z WhatsApp Business i połączyć z kontem na Instagramie.
- Usługi na stronie – firmy mogą dodać do strony kartę Usługi, dzięki której użytkownicy dostają wgląd w zakres oferty. Inne karty można dostosować do potrzeb lub usunąć – przypadku drugiej opcji są to Wydarzenia, Grupy, Notatki, Sklep, Praca, Oferty i Opinie.
- Widoczność strony – firma na Facebooku dostaje możliwość edytowania ustawień prywatności, a więc decydowania kto zobaczy stronę, a mowa tutaj o kraju i wieku użytkowników.
- Przyciski CTA – Facebook pozwala firmom na zamieszczenie przycisku wezwania do działania w zakresie kontaktu, rezerwowania usług, składania zamówień (na posiłki) i zakupów.
- Role na stronie – jest ich 6, a każda z nich ma inne uprawnienia: administrator, redaktor, moderator, reklamodawca, analityk i menedżer ofert pracy. Jedynie administrator przydziela role na stronie i zmienia je.