Threads to mikroblogowa platforma, która pod kątem funkcjonalności, dość mocno przypomina Twittera. Z ciekawostek warto dodać, że próby uruchomienia aplikacji były podejmowane już w 2019 roku, jednak chwile później została ona wycofana. Wersja opublikowana teraz – zawiera elementy pierwotnej aplikacji, jednak została wzbogacona także nowymi funkcjami. Ze względu na unijne prawo, dotyczące ochrony danych (np. ustawa o rynkach cyfrowych) – platforma jak na razie będzie dostępna tylko dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii. W najnowszej prasówce znalazło się więcej informacji na temat Threads i nie tylko – serdecznie zapraszamy do lektury!
Spis treści:
Twitter wdraża limity użytkowania dla wszystkich, celem zwalczania złodziei danych
Twitter podjął ekstremalne kroki w celu rozwiązania problemu związanego z danymi na swojej platformie, ograniczając użytkownikom możliwość przeglądania tweetów. Ograniczenia te obejmują zarówno zweryfikowane, jak i niezweryfikowane konta.
Zweryfikowane konta mogą teraz przeglądać dziennie do 10 000. postów, konta niezweryfikowane do 1000. postów, a nowe niezweryfikowane konta tylko do 500. postów.
Te środki mają pomóc w powstrzymaniu nadużyć, ale nie ma pewności, czy będą skuteczne. Platforma może stracić zasięg i znaczenie, a Twitter będzie musiał znaleźć bardziej atrakcyjne rozwiązania, aby poradzić sobie z tymi problemami.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-implements-usage-limits-combat-data-scrapers/684831/
LinkedIn eksperymentuje z możliwościami zarabiania dla twórców
LinkedIn skupił się nie tylko na ulepszaniu obsługi twórców, ale rozważa również wprowadzenie bezpośrednich możliwości zarabiania dla użytkowników „Trybu Twórcy”.
Poprzez nową opcję wspólnego publikowania, marki i influencerzy będą mogli dzielić się spostrzeżeniami na temat kampanii reklamowych. To otwiera nową ścieżkę generowania bezpośrednich przychodów dla twórców, umożliwiając im monetyzację swojej obecności na LinkedIn.
Ta inicjatywa to postęp aplikacji, pozwalający dostosować ją do innych platform, które oferują możliwości zarobkowania dla twórców. Przez umożliwienie markom współpracy z twórcami, LinkedIn ma na celu zachęcenie najbardziej aktywnych użytkowników do częstszego publikowania postów.
Więcej: https://www.redmention.com/news/linkedins-experimenting-with-monetization-alternatives-for-creators/
YouTube dodaje sugestie, dotyczące tytułów filmów i rozszerza ankiety użytkowników
YouTube wprowadza nowe narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które sugeruje tytuły filmów na podstawie transkrypcji i opisu wideo. Sugerowane tytuły będą dostępne kilka godzin po przesłaniu filmu. Twórcy wciąż będą mogli wybrać dowolną nazwę, ale nowe narzędzie może pomóc w wyborze najlepszych opcji.
YouTube rozszerza również ankietę dla twórców, dotyczącą tożsamości płciowej, rasy i pochodzenia etnicznego, aby systemy działały w najbardziej sprawiedliwy sposób. Działanie to ma na celu wyeliminowanie potencjalnej stronniczości.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-adds-video-title-suggestions-expands-user-surveys-to-address-syste/686584/
Twitter ogłasza nową wersję TweetDeck, która wkrótce stanie się wyłączną usługą Twitter Blue
Twitter ogłosił, że TweetDeck będzie dostępny wyłącznie na platformie Twitter Blue, co oznacza, że użytkownicy będą musieli płacić, aby korzystać z aplikacji do zarządzania tweetami.
Nowa wersja TweetDeck zawiera kilka drobnych aktualizacji, takich jak zaktualizowany kompozytor tweetów, ulepszone filtry wyszukiwania, opcja sortowania kolumn i dokowanie wideo. Niektóre funkcje, takie jak TweetDeck Teams, zostały usunięte.
Wprowadzenie tych zmian jest krokiem w kierunku oferowania bardziej wartościowych funkcji, których wprowadzenie sugerowało wielu użytkowników. Twitter nadal pracuje nad dodawaniem większej wartości funkcjonalnej do swojej platformy, co może przekształcić ją w niezbędne narzędzie dla osób, pracujących w mediach społecznościowych.
Więcej: https://twitter.com/TwitterSupport/status/1675990712297443330
Instagram pozwoli teraz dodawać do 3. współpracowników w postach i rolkach
Instagram wprowadza nową funkcję umożliwiającą użytkownikom dołączenie do 3. współpracowników w postach na kanale lub w rolkach. To niewielka zmiana, w porównaniu do innych większych premier, które miały miejsce na platformie.
Wcześniej użytkownicy mieli możliwość współdzielenia postów z jednym kontem, ale teraz mogą uwzględnić więcej partnerów w jednym poście lub reelsie. Wszyscy współtwórcy będą mieć dostęp do statystyk organicznych, takich jak liczba wyświetleń. Ta funkcja może być szczególnie przydatna dla influencerów i marek prowadzących płatne partnerstwa, które muszą korzystać z etykiety partnerskiej. Dla zwykłych użytkowników stanowi to nowy sposób na oznaczanie i promowanie znajomych, a także daje możliwość prezentowania prac artystycznych czy projektów.
Wprowadzenie tej funkcji ma na celu zwiększenie zaangażowania użytkowników i interakcji na platformie Instagram.
Więcej:https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-add-three-collaborators-posts-reels/685137/
W ostatnim czasie uwaga specjalistów z obszaru SEO skierowana jest m.in. na zakłócenia indeksacji treści w Google News, co sprawia, że wydawcy obserwują spadek ruchu organicznego. Google zbadało ten problem, identyfikując powodujące go czynniki, a następnie wprowadziło zmiany, celem ich usunięcia. Więcej ciekawych informacji w poniższym przeglądzie.
Raport „Strona wykryta – obecnie niezindeksowana” w GSC
John Muller - Senior Search Analyst w Google, w ostatnim czasie odpowiedział na zapytanie jednego z użytkowników, odnoszące się do raportu, znajdującego się w sekcji „Strony” w narzędziu Google Search Console. Krótka dyskusja dotyczyła tego, czy usuwanie stron z dużej witryny pomaga rozwiązać problem adresów URL, które są wykrywane przez roboty sieciowe, ale nie są indeksowane.
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
W związku z powyższym przedstawił następujące stanowisko:
„Polecam zapoznać się z przewodnikiem dotyczącym crawl budget dla dużych witryn w naszej dokumentacji. W przypadku dużych stron internetowych czasami większe indeksowanie jest ograniczone przez liczbę żądań na sekundę, które Googlebot wysyła do danej witryny podczas jej indeksowania.
Jednak w większości przypadków, odnośnie raportu „Strona wykryta – obecnie niezindeksowana” w GSC, chodzi bardziej o ogólną jakość witryny. Myślę, że znacząco nie poprawimy ogólnej jakości danej domeny poprzez przechodzenie z 8 milionów stron do 2 milionów stron. Jeśli nie skupimy się równocześnie na poprawie rzeczywistej jakości strony internetowej, nasze działania skupione na zmniejszaniu liczby stron możliwych do indeksowania, nie poprawią widoczności danej strony w SERP-ie”.
Dodatkowo, John Muller uzupełnił swoją wypowiedź o jeszcze jeden powód, przez który Googleboty mogą odkrywać adresy URL, ale odmówić ich indeksacji. A mianowicie, zwrócił uwagę na stan serwera. Z tego też względu warto poddać analizie jego dziennik błędów.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/fixing-discovered-currently-not-indexed/491432/
Zakłócenia w indeksacji Google News i spadek ruchu organicznego
W trakcie ostatnich dni Google bada problem związany z zakłóceniem indeksacji treści w Google News, który ma przełożenie na zaobserwowany przez wydawców spadek ruchu organicznego.
Pracownicy postępują w związku z tym zgodnie z tzw. „pulpitem nawigacyjnym stanu wyszukiwarki Google”. Innymi słowy, stosują się do narzędzia zapewniającego aktualizację stanu systemów wyszukiwania, które może wskazać jakiekolwiek problemy związane z wieloma witrynami lub użytkownikami. To właśnie one mogą pomóc w wyjaśnieniu niekorzystnych zmian w działaniu danej strony internetowej.
Na dzień 11.07.2023 r. wyszedł komunikat mówiący o tym, że zakłócenia zostały zidentyfikowane i zostaną naprawione w ciągu najbliższych 24 godzin.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-news-indexing-disruption/491249/
Tag noindex i dystrybuowane treści
Po raz kolejny zwrócono uwagę na złożony problem syndykowanych wiadomości, które potencjalnie przewyższają oryginalne treści.
W związku z powyższym w ostatnim czasie firma Google wzmocniła swoje zalecenia, co do wymagań wydawców, jakie powinni kierować do swoich partnerów. A mianowicie, partnerzy dystrybucyjni, syndykowane treści wiadomości powinni oznaczać tagiem noindex. Pozwoli to automatycznym systemom lepiej rozpoznać oryginalny artykuł. Aby uniknąć zamieszania i błędnej interpretacji zaleceń, Google wysłało wiadomość wydawcom i partnerom dystrybucyjnym, w której przedstawiono właściwy sposób postępowania z contentem, aby upewnić się, że obie strony osiągną swoje cele wydawnicze.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/noindex-syndicated-content/491213/
Disavow Tool i zrzekanie się nienaturalnych linków
Jeżeli wobec strony internetowej doszło do podjęcia ręcznych działań w związku ze zdobytymi nienaturalnymi linkami lub jeśli uważamy, że takie czynności mogą zostać podjęte przez: płatne linki zwrotne lub inne systemy wymiany linków, naruszające wskazówki dotyczące jakości, warto postarać się o ich usunięcie lub zrzec się ich za pomocą narzędzia Disavow Tool.
W związku powyższym John Muller ostatnio został zapytany, kiedy należy użyć wymienionego wyżej rozwiązania. I tak przedstawił swoje stanowisko w tej sprawie na Twitterze:
„Zasadniczo - jeśli nie kupowałeś linków, nie wyrzekaj się”.
Więc w jego odczuciu, nie warto wyrzekać się linków, chyba, że były kupowane w historii domeny. Jego stanowisko nie powinno dziwić, gdyż sama firma Google, historycznie nie była i nie jest fanem możliwości Disavow Tool.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-buying-links-disavow-35601.html
W świecie PPC wiele mówi się m.in. o Threads, jako o potencjalnie nowym środowisku reklamowym, którym aplikacja może stać się w przyszłości. I choć póki co platforma nie jest dostępna dla użytkowników na terenie państw unijnych, to już budzi spore zainteresowanie.
Opcja “Kup przez Google” zostanie wycofana od 26 września 2023 roku
Google zrezygnuje z opcji “Kup przez Google” w Stanach Zjednoczonych (funkcja nie będzie dostępna od 26 września 2023). Po tym terminie kwalifikujący się sprzedawcy będą mogli nadal korzystać z usługi ‘Kup przez Google’ w YouTube. Celem jest uproszczenie ścieżki zakupowej dla klientów, co ułatwi sprzedawcom sprzedaż poprzez Google i YouTube.
Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/13644745
Threads alternatywą dla Twittera?
Threads, nowa aplikacja społecznościowa obsługiwana przez Metę, ogłoszona jako alternatywa dla Twittera. Od chwili uruchomienia aplikacji, stała się ona 5. najszybciej rozwijającą się platformą mediów społecznościowych. Na ten moment reklamodawcy nie mają możliwości zakupu przestrzeni reklamowej w aplikacji. Zespół Instagrama pracuje jednak nad udostępnieniem narzędzi do tworzenia treści w niezbyt odległej przyszłości, a reklamy mają zostać wprowadzone, gdy tylko Threads osiągnie odpowiedni poziom użytkowników.
Więcej: https://searchengineland.com/threads-meta-faq-marketers-429274
Nowe narzędzie Google Lineup Gen Z Music jest teraz dostępne globalnie
Płatna funkcja Lineup Gen Z Music jest teraz dostępna na całym świecie za pośrednictwem Google Ads. Dzięki Gen Z Music reklamodawcy mogą teraz dopasować pojawienie się reklam marki do muzyki, którą widzowie z pokolenia Z (18-24 lat) preferują w serwisie YouTube.
Aby zidentyfikować utwory, które obecnie zyskują na popularności wśród widzów i słuchaczy młodego pokolenia - Google wykorzystuje często odświeżane dane dotyczące filmów audio oraz długich i krótkich filmów na YouTube. Korzystając z rozwiązań AI, reklamodawcy mogą mieć pewność, że ich reklama pojawi się w pobliżu utworów popularnych wśród „zetek”.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/13743412
Automatyczna migracja inteligentnych kampanii produktowych do kampanii Performance Max
Inteligentne kampanie produktowe, które do tej pory nie zostały przekształcone, będą automatycznie uaktualnione do kampanii typu Performance Max od września 2023 r.
Więcej: oficjalny mail od Google
Możliwość tworzenia nowych sygnałów w Performance Max
W kampanii Performance Max w ramach sygnałów implementowanych do kampanii pojawiła się nowa opcja, pozwalająca uwzględniać wyszukiwane motywy (słowa kluczowe) związane z danym produktem lub usługą (do 10).
Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7083064182350180352
Podsumowanie
W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, bycie na bieżąco z najnowszymi trendami i aktualnymi rozwiązaniami, to jeden z kluczy do sukcesu. Nadążanie za ciągłym postępem technologicznym, stałe aktualizowanie swojej wiedzy, jak i umiejętności w zakresie e-commerce, jest niezbędne dla prowadzenia efektywnego e-handlu. Regularna lektura prasówki to jeden ze sposobów na śledzenie najnowszych informacji, istotnych z perspektywy funkcjonowania w branży.