[Prasówka #88] Aktualizacja Google Broad Core

Google ogłosiło pierwszą globalną aktualizację w 2023 roku. Po jej przeprowadzeniu część witryn może odnotować spadek swojej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Co zrobić w takiej sytuacji? Odpowiedź w prasówce.
27 marca 2023

Najnowsza aktualizacja w Google ma wpływ na wszystkie rejony i języki, a jej przeprowadzenie może potrwać od tygodnia do dwóch. Warto więc na bieżąco śledzić pozycję witryny i obserwować ewentualne zmiany. Dla osób, które zauważą negatywny wpływ aktualizacji na widoczność strony, Google przygotowało listę pytań, które należy sobie zadać, by zidentyfikować obszary, których poprawa, przyczyni się do ponownego wzrostu pozycji witryny. Aktualizacja Google Broad Core to jednak niejedyna kwestia, która skupia obecnie uwagę świata e-commerce. W najnowszej prasówce piszemy także o zmianach w mediach społecznościowych oraz o nowościach w kampaniach Microsoft Ads. Zapraszamy do lektury.

Spis treści:

  1. Instagram testuje pełnometrażowe Reels w ramach Stories
  2. LinkedIn dodaje funkcję planowanie postów na stronach firmowych, a strony firmowe mogą śledzić inne strony w aplikacji
  3. Twitter testuje nową opcję otrzymywania powiadomień o aktywności
  4. TikTok dodaje kanał STEM oparty na nauce, aby promować treści edukacyjne
  5. Aktualizacja Google Broad Core
  6. Google aktualizuje wskazówki dotyczące przydatnego systemu treści i ruchu Discover
  7. Zbiorczy eksport danych. Nowy, zaawansowany sposób na dostęp do danych z Search Console
  8. ChatGPT-4
  9. Nowe funkcje w kampaniach Performance Max, dotyczących podróżowania
  10. Produkty z Profilu Firmy w Google będą wyświetlane w Zakupach Google
  11. Nowości od Microsoft Ads – marzec 2023
  12. Podsumowanie

Instagram testuje pełnometrażowe Reels w ramach Stories


Instagram pracuje nad nowym sposobem integracji Stories i Reels.  W wyniku testów niektóre z rolek udostępnianych w relacji, są odtwarzane przez cały czas jej trwania. Wcześniej zamieszczane w relacjach rolki wyświetlały się przez 15 sekund, a po tym czasie użytkownik musiał kliknąć ekran, by zobaczyć całość.   Sam szef Instagrama zauważył, że coraz więcej użytkowników chętnie dzieli się treściami w Stories i we wiadomościach prywatnych. To istotna wiadomość dla twórców i marek, które powinny jeszcze bardziej skupić się na tworzeniu rolek i relacji.

Więcej: https://www.redmention.com/news/instagrams-testing-full-size-reels-replays-inside-tales/


LinkedIn dodaje funkcję planowanie postów na stronach firmowych, a strony firmowe mogą śledzić inne strony w aplikacji


LinkedIn uruchamia funkcję planowania postów. To jednak niejedyna nowość. Od teraz strony firmowe będą mogły śledzić inne strony w aplikacji. Oczywiście marki już od lat planowały posty na LinkedIn za pomocą zewnętrznych aplikacji do zarządzania mediami społecznościowymi, natomiast nie było możliwości robienia tego wewnątrz aplikacji. Narzędzia do planowania LinkedIn mogą być lepszym rozwiązaniem, ponieważ są bezpośrednio dostosowane do systemów tej platformy, co może ułatwić np. oznaczanie innych stron lub sprawdzenie tego, jak posty wyglądają po opublikowaniu.

Opcja planowania postów LinkedIn pozwoli zaplanować je z 3-miesięcznym wyprzedzeniem i da możliwość ich stałego podglądu, za pomocą narzędzi strony firmowej.Dzięki temu, że strony firmowe będą mogły śledzić inne witryny w aplikacji, będą na bieżąco z aktualnymi trendami w branży. Ułatwi im to angażowanie się w dyskusje z innymi markami, gdyż wybierając widok kanału poświęcony treściom ze stron, które obserwują, będą śledzić ich aktywność.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/LinkedIn-Adds-Native-Post-Scheduling-for-Company-Pages/645635/


Twitter testuje nową opcję otrzymywania powiadomień o aktywności


To kolejny eksperyment, który obecnie przeprowadza Twitter. Nowa opcja umożliwiłaby użytkownikowi otrzymywanie powiadomień o aktywności w wybranym tweecie.Użytkownik będzie mieć możliwość wybrania opcji „Powiadom mnie” na dowolnym wpisie. Dzięki temu będzie mógł otrzymywać powiadomienia o wszelkich nowych odpowiedziach lub tweetach z cytatami, co pozwoli mu być bieżąco z rozwojem dyskusji na określone tematy.Ta opcja może być bardzo przydatna w przypadku tweetów, publikowanych przez celebrytów lub tweetów na temat najważniejszych wydarzeń na świecie. W przypadku marek może to być dobry sposób na śledzenie wzmianek i sprawdzanie, jak ludzie reagują na krytykę lub pochwały ich firmy.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-experiments-with-new-option-to-get-notifications-on-tweet-activity/645496/


TikTok dodaje kanał STEM oparty na nauce, aby promować treści edukacyjne


TikTok chce zwiększyć wartość edukacyjną platformy, dodając nowy kanał STEM. To strumień tematów w aplikacji, tuż obok „Obserwowanych” oraz „Dla Ciebie”. Będzie on poświęcony tylko treściom popularnonaukowym, które zostaną wcześniej poddane rzetelnej weryfikacji przez dwie organizacje – Common Sense Networks oraz Poynter. Będą one sprawdzać zarówno, czy filmy są odpowiednie dla kategorii STEM jak i, czy zawarte w nich informacje są wiarygodne. To ciekawe podejście TikToka, które może być kolejnym sposobem na podkreślenie jego potencjalnej wartości. To także nowy sposób dotarcia do odbiorców przez marki, które będą chciały skupić się na przekazywaniu wartościowych treści.

Więcej: https://newsroom.tiktok.com/en-us/take-discovery-to-a-new-level-with-stem-feed 


Aktualizacja Google Broad Core to niejedyny kluczowy news z obszaru SEO. Google wprowadziło także nową funkcję, która z pewnością zainteresuje osoby, zajmujące się tym obszarem digital marketingu. Mowa o zbiorczym eksporcie danych z Search Console do BigQuery, czyli hurtowni danych w chmurze, co znacznie usprawni proces analizy danych.  Nowości jest jednak znacznie więcej.


Aktualizacja Google Broad Core


To pierwsza podstawowa aktualizacja Google w 2023 roku. Wdrożenie jej może potrwać tydzień lub dwa. Celem tej aktualizacji jest zweryfikowanie wszelkiego rodzaju treści, które zamieszczamy w naszych witrynach internetowych. Warto zauważyć, że aktualizacja ta jest globalna, a co za tym idzie, ma wpływ praktycznie na wszystkie regiony oraz języki. Google ogłosiło na Twitterze: „Dzisiaj opublikowaliśmy podstawową aktualizację z marca 2023 r. Po zakończeniu wdrażania zaktualizujemy naszą stronę z historią wydań rankingowych”.

Co należy zrobić, jeśli aktualizacja negatywnie wpłynie na pozycję naszego serwisu? Wprawdzie nie ma konkretnych działań, które trzeba podjąć, jednak Google oferuje listę pytań, które należy sobie zadać, jeśli  strona internetowa, w jakimś stopniu zostanie dotknięta przez marcową aktualizację Broad Core. Wszystkie z pytań dotyczą tego, co sprawia, że jakość witryny uznawana jest za wysoką. Więcej informacji na  temat pytań można znaleźć pod linkiem: https://developers.google.com/search/blog/2011/05/more-guidance-on-building-high-quality?hl=pl.

Więcej: https://searchengineland.com/google-releases-march-2023-broad-core-update-394316


Google aktualizuje wskazówki dotyczące przydatnego systemu treści i ruchu Discover


Google zaktualizowało dokumentację Search Central Discover, aby zastąpić wskazówki dotyczące EAT (Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness) nowymi rekomendacjami, które są związane z przydatnością treści. Jak wiadomo, Google Discover jest jedną z najnowszych funkcji wyszukiwarki Google, która pozwala użytkownikom Internetu na uzyskanie dostępu do treści na podstawie ich zainteresowań, czy historii przeglądania. Działa ona na bardzo podobnej zasadzie, jak znane nam wszystkim media społecznościowe. Tym samym, funkcja ta pozwala personalizować treści dla każdego internauty.

Czego dokładnie dotyczy aktualizacja? Na stronie Centrum Wyszukiwania Google Discover usunięto akapity, dotyczące znaczenia kultywowania treści o cechach EAT, a w ich miejsce dodano nowe. Usunięto następujące fragmenty treści:

„Nasze zautomatyzowane systemy wyświetlają treści w Discover z witryn, które mają wiele indywidualnych stron, które wykazują wiedzę fachową, autorytatywność i wiarygodność (EAT)”.

„Ci, którzy chcą ulepszyć EAT, mogą odpowiedzieć na niektóre z tych samych pytań, do których rozważenia zachęcamy właścicieli witryn w przypadku wyszukiwania”.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

„Podczas gdy Search i Discover są różne, ogólne zasady dotyczące EAT, które mają zastosowanie do treści w nich zawartych, są podobne”. Ich miejsce w dokumentacji Search Central Discover zastąpiły nowe zapisy:

„Jako część wyszukiwarki Google, Discover korzysta z wielu tych samych sygnałów i systemów, z jakich korzysta wyszukiwarka, aby określić, jakie treści są przydatne i najważniejsze dla użytkowników”.

„Biorąc to pod uwagę, ci, którzy chcą odnieść sukces z Discover, powinni zapoznać się z naszymi radami, dotyczącymi tworzenia pomocnych, niezawodnych treści, które są przede wszystkim dla ludzi”.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-discover-guidance/480902/


Zbiorczy eksport danych. Nowy, zaawansowany sposób na dostęp do danych z Search Console


Google poinformowało o wprowadzeniu zbiorczego eksportu danych. Jest to nowa funkcja, która umożliwia regularne eksportowanie raportów w usłudze Search Console do Google BigQuery, czyli do hurtowni danych w chmurze. Wdrażanie tej nowej aktualizacji może trochę potrwać, więc nie wszyscy użytkownicy mogą mieć do niej dostęp od razu.

Można skonfigurować zbiorczy eksport danych, w taki sposób, by raporty trafiały codziennie do naszych projektów w BigQuery. Wszystkie one obejmują wiadomości o wydajności. Wyjątkiem  w tym miejscu są zapytania zanonimizowane, odfiltrowane ze względu na ochronę prywatności. Dzienny limit danych tak naprawdę nie ma wpływu na eksport danych zbiorczych. Innymi słowy, możemy maksymalnie wykorzystać nasze raporty i łączyć je z innymi źródłami, używając wysokiej klasy technik w celu ich analizy i wizualizacji.

Ta funkcja może być szczególnie przydatna w odniesieniu do dużych witryn, które posiadają ogromną liczbę stron z dziesiątkiem tysięcy dobowych zapytań.

Więcej: https://developers.google.com/search/blog/2023/02/bulk-data-export?hl=pl


ChatGPT-4


GPT-4 jest najnowszą wersją ChatGPT, który jest modelem językowym OpenAI. Przez wielu nazywany jest przełomem technologicznym AI, który zrewolucjonizował sposób, w jaki sposób zwykły użytkownik komunikuje się z maszynami. Dla przypomnienia pamiętajmy o tym, że multimodalne możliwości ChatGPT umożliwiają przetwarzanie tekstu, obrazów i filmów. Dzięki temu to niezwykle wszechstronne narzędzie, zarówno dla marketerów, firm, jak również dla osób prywatnych.

GPT-4 jest o wiele bardziej zaawansowanym narzędziem niż jego poprzednik ChatGPT-3.5. Jego ulepszenie umożliwia maszynom lepsze zrozumienie kontekstu oraz rozróżnianie niuansów, co skutkuje dokładniejszymi i spójniejszymi odpowiedziami. Dodatkowo ChatGPT-4 posiada maksymalny limit tokenów, który wynosi 32 000 – odpowiada to liczbie 25 000 słów. Stanowi to znaczny wzrost, biorąc pod uwagę 4000 tokenów ChatGPT-3.5 (3125 słów).

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/gpt-4-vs-gpt-3-5/482463/ 


W obszarze PPC jak zawsze wiele nowości i zmian. Microsoft wprowadził szereg nowych funkcji do swojego ekosystemu reklamowego, czego celem jest usprawnienie procesu tworzenia kampanii oraz zwiększenie ich skuteczności. Ciekawym rozwiązaniem jest m.in. wprowadzenie narzędzia do konfiguracji konwersji niestandardowych, które znacznie ułatwi pracę osób, zajmujących się PPC.


Nowe funkcje w kampaniach Performance Max, dotyczących podróżowania


W najbliższych tygodnia w kampaniach Performance Max w Google Ads mają pojawić się dodatkowe funkcje, pozwalające na promowanie hoteli w celach podróżniczych. Bazując na Google AI, reklamy mają wyświetlać się osobom planującym podróż i aktywnie poszukującym ofert noclegowych. Reklamy będą wyświetlać się automatycznie w zasobach reklamowych Google, w tym w mapach, sieci wyszukiwania, YouTube oraz w Hotel Ads.Konfiguracja kampanii Performance Max ma być bardzo prosta. Aby dodać wybrany hotel do zasobów reklamowych, będzie można skorzystać z wbudowanego narzędzia i wybrać interesujący nas obiekt. 

Na tej podstawie system automatycznie utworzy zasoby reklamowe, takie jak teksty i nagłówki reklam, zdjęcia oraz linki strony docelowej. Jeżeli chciałbyś wprowadzić zmiany w utworzonych zasobach lub dodać nowe, taka opcja również będzie dostępna.

Aby w pełni skonfigurować tego typu kampanie, konieczne będzie również określenie budżetu reklamowego oraz celów konwersji. Dodatkowo w najbliższych miesiącach Google udostępni również sygnały odbiorców stworzone na podstawie danych obiektów hotelowych, zgromadzone w profilu firmy w Google.W ramach prowadzonych kampanii reklamowych dostępny będzie również raport wyników uzyskanych przez każdy z uwzględnionych obiektów hotelowych. Poza tym dostępne będą również statystyki słów kluczowych, na które były wyświetlane reklamy.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/13386811


Produkty z Profilu Firmy w Google będą wyświetlane w Zakupach Google


Prowadząc sklep internetowy, wszystkie dostępne produkty możesz wyświetlać bezpłatnie w zakładce Zakupy Google. Potrzebna jest do tego odpowiednia konfiguracja konta w Google Merchant Center i połączenie konta z plikiem feed, zawierającym dane o produktach ze sklepu internetowego. Poza produktami wyświetlanymi bezpłatnie, w zakładce Zakupy możesz również wyświetlać produkty promowane w kampaniach reklamowych Google Ads.

W ostatnim czasie pojawiła się również możliwość wyświetlania produktów dostępnych stacjonarnie w zakładce Zakupy Google. Dotyczy to produktów dodanych do Profilu Firmy w wyszukiwarce. Produkty są wyświetlane wraz z informacją o lokalizacji punktu, w którym są dostępne stacjonarnie. Użytkownik może dodatkowo uzyskać informacje o sposobie dojazdu do placówki lub przejść na stronę sklepu i dowiedzieć się więcej o interesującym go produkcie. 

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-business-profile-products-in-google-shopping-35012.html


Nowości od Microsoft Ads – marzec 2023


Microsoft wprowadził ostatnio szereg nowych funkcji do swojego systemu reklamowego, które mają na celu usprawnić proces tworzenia kampanii oraz poprawić ich skuteczność. Narzędzie do konfiguracji konwersji niestandardowych, które pozwala na konfigurację tagu śledzącego bez konieczności kodowania. Poprzednia wersja narzędzia do poprawnego śledzenia konwersji wymagała aktualizacji kodu witryny. Teraz narzędzie pozwala przeprowadzić ten proces bez kodu. Wystarczy wybrać opcję automatycznej instalacji tagu w ustawieniach celów konwersji na koncie reklamowym Microsoft Ads.

Opcja prostego usuwania tagów UET, która pozwala na usunięcie zbędnych tagów UET, na przykład duplikatów, które występują na koncie. Tagi mogą być usunięte tylko, jeżeli nie są powiązane z żadnym celem konwersji na koncie reklamowym, dostępnym segmentem odbiorców lub innym kontem Microsoft Ads.

Aktualizacja niestandardowych kombinacji grup odbiorców, która pozwala tworzyć połączone listy odbiorców na podstawie innych list dostępnych na koncie reklamowym, tj. kierowania na listę klientów, niestandardowych odbiorców, list remarketingowych i remarketingu dynamicznego. Wcześniej dostępna była tylko opcja łączenia list tego samego typu, na przykład list kierowania na listę klientów lub grup niestandardowych odbiorców. Możliwość dodania logo firmy do reklam w Multimedia Ads, jest już dostępna na kontach reklamowych Microsoft Advertising. Dostępne formaty graficzne to 1:1 oraz 4:1.

Rozszerzenia reklam lokalnych w wyszukiwarce są już dostępne na rynku US. Będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania oraz w Bing Maps na komputerach.

Więcej: https://searchengineland.com/code-free-custom-conversion-and-5-other-new-microsoft-ads-updates-393957 


Podsumowanie


W najnowszej prasówce skupiliśmy się na najważniejszych aktualnościach z branży handlu elektronicznego, choć to tylko przysłowiowy wierzchołek góry lodowej. Stale analizujemy informacje z różnych obszarów, takich jak social media, SEO i PPC, by dostarczać aktualnej wiedzy i inspiracji do korzystania z nowych funkcjonalności i trendów, szybciej niż konkurencja. Zachęcamy do regularnego zapoznawania się z naszymi przeglądami branżowych informacji,  by być na bieżąco z najnowszymi trendami w e-commerce.  

    Zespół Ideo Force
    AUTOR
    tel.+48 17 860 09 59
    Napisz do mnie
    UDOSTĘPNIJ
    in tw fb
    Ocena artykułu:
    Twoja ocena:
    Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 4 ocen

    Inne wpisy