[Prasówka #87] Nowe funkcje w Facebook Reels

Meta wprowadziła nowe aktualizacje w Facebook Reels. Zalicza się do nich m.in. większy limit długości rolki, integrację wspomnień, czy unikalne szablony reelsów. To jednak nie wszystkie nowości. Więcej szczegółów w poniższym przeglądzie newsów.
13 marca 2023

W mediach społecznościowych pojawiło się ostatnio wiele nowych funkcjonalności. Zmiany dotyczą nie tylko Mety, ale również Twittera. Elon Musk ogłosił, że wkrótce długie tweety mogą zostać rozszerzone do 10 000 znaków. Sporo zmian także w obszarze SEO. Pojawiły się nowe rekomendacje, dotyczące przekierowań, przy przenoszeniu domeny. Nowości także w obszarze PPC, gdzie pojawiły się nowe opcje targetowania reklam w LinkedIn Ads.

Spis treści:

  1. Meta dodaje nowe funkcje do Facebook Reels
  2. Meta testuje promocję produktów w czatach grupowych na Instagramie
  3. TikTok dostarcza nowych informacji na temat najskuteczniejszego tekstu reklamy za pośrednictwem "Statystyk słów kluczowych"
  4. Twitter planuje rozszerzyć długie wpisy do 10 000 znaków!
  5. Przenoszenie domeny do domeny tymczasowej i z powrotem
  6. Wahania rankingu wyszukiwarki Google
  7. Google: Polecane fragmenty podświetlane na niebiesko
  8. Google: „Bard to nie wyszukiwarka”
  9. Nowości w kampaniach Performance Max
  10. Zmiany w opcjach kierowania reklam w Google Ads
  11. Nowe opcje targetowania reklam w LinkedIn Ads
  12. Podsumowanie

Meta dodaje nowe funkcje do Facebook Reels


Meta ogłosiła kilka nowych aktualizacji Facebook Reels, w tym dłuższe klipy, integrację wspomnień i  nowe popularne szablony Reels.

Reelsy mogą mieć teraz długość do 90 sekund, czyli dodatkowe 30 sekund w stosunku do poprzedniego limitu. Po drugie, Meta integruje również wspomnienia, z nową opcją „udostępnij jako reels” z podpowiedzi wspomnień (memories). To ciekawy krok, ponieważ wielu użytkowników Facebooka udostępnia swoje wspomnienia w aplikacji. Meta dodaje również opcję "Grooves", która automatycznie dostosuje wideo do rytmu wybranej przez twórcę muzyki.

I wreszcie, Meta rozszerza swoją opcję szablonów Reels na Facebooku, co ułatwia powielanie popularnych stylów i formatów wideo. Wszystkie nowe narzędzia Facebook Reels są już dostępne dla użytkowników. To krok, który wskazuje, że Meta nie chce zostawać w tyle za TikTokiem.

Więcej: https://www.redmention.com/news/meta-provides-new-options-for-fb-reels-together-with-longer-clips-and-reminiscences-integration/


Meta testuje promocję produktów w czatach grupowych na Instagramie


 

Meta testuje teraz nową opcję, która zachęca użytkowników kont biznesowych do wyróżniania odpowiednich produktów na czacie. Nie jest jednak jasne, jakie są do tego kwalifikacje – czy dotyczy to tylko czatów grupowych, czy ogranicza się tylko do kont firmowych.

Już teraz niektórzy użytkownicy są bezpośrednio proszeni o podkreślenie swoich produktów w dyskusjach za pomocą wiadomości, co jest jednym ze sposobów na promowanie ich towarów.

To kolejny eksperyment i na pewno nie ostatni, związany z zarabianiem w wiadomościach, w nadchodzących miesiącach.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-tests-product-promotions-in-ig-group-chats/643196/

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


TikTok dostarcza nowych informacji na temat najskuteczniejszego tekstu reklamy za pośrednictwem "Statystyk słów kluczowych"


TikTok dodał kolejne przydatne narzędzie analityczne dla twórców, z nowym elementem „statystyki słów kluczowych” w Centrum Kreatywnym. Nowe narzędzie ma pomóc użytkownikom w odkryciu najlepszych słów kluczowych, które najbardziej odpowiadają ich odbiorcom i branży. Ma inspirować użytkowników tekstami reklam i pomysłami na kreatywne pomysły na komunikację.

To dobry sposób, aby dowiedzieć się więcej o tym, co działa, a czego nie ma w aplikacji TikTok i śledzić kluczowe trendy w miarę ich pojawiania się. To nowe narzędzie, które zdecydowanie jest warte poznania przez wszystkich twórców TikToka! 

Więcej: https://ads.tiktok.com/help/article/keyword-insights?lang=en


Twitter planuje rozszerzyć długie wpisy do 10 000 znaków!


 

Obecne długie tweety, dostępne teraz dla subskrybentów Twitter Blue, mogą mieć do 4000 znaków. Możliwość  korzystania z nich pojawiła się na początku ubiegłego miesiąca. Elon Musk ogłosił, że wkrótce długie tweety rozszerzą się jeszcze bardziej, a subskrybenci Blue będą mogli publikować ogromne, długie teksty, jako tweety do 10 000 znaków! Twitter chce w ten sposób utrzymać zaangażowanie użytkowników.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitters-planning-to-extend-long-form-tweets-to-10k-characters/644268/ 


W Google pojawiło się wiele nowości. Jedną z nich jest podświetlanie fragmentów tych treści w wynikach wyszukiwania, które najdokładniej odpowiadają na pytania użytkowników. To krok w kierunku jeszcze lepszego dopasowywania wyników do potrzeb osób, korzystających z Google’a. Pojawiły się także nowe rekomendacje dla specjalistów, dotyczące przekierowań stosowanych podczas przenoszenia domeny do domeny tymczasowej i z powrotem.


Przenoszenie domeny do domeny tymczasowej i z powrotem


 

Dla większości specjalistów SEO przenoszenie witryny jest niczym największy koszmar. Wiąże się to z wieloma przygotowaniami, ale również z nieuniknionymi spadkami pozycji. Domena tymczasowa bardzo często wykorzystywana jest przy rozbudowie lub zmianie systemu do zarządzania witryną. Takie tymczasowe przejście sugerowałoby wykorzystanie przekierowania 302. Jednak John Mueller, którego zapytano o zdanie na ten temat, odpowiada, aby wykorzystać przekierowanie 301. Jak sam twierdzi nie jest to najlepsze rozwiązanie, a dodatkowo przestrzega, by nie używać narzędzia zmiany adresu, podczas chwilowej przeprowadzki. Ta informacja może być bardzo pomocna, szczególnie gdy witryna przechodzi gruntowne zmiany. W ich przypadku wykorzystanie przekierowania 302 nie będzie optymalnym rozwiązaniem.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-domain-seo-move-back-34977.html


Wahania rankingu wyszukiwarki Google


Końcem lutego miała miejsce aktualizacja recenzji produktów i od tamtej pory zauważalne są duże zmiany w wynikach wyszukiwania. Duża zmienność, większa niż normalnie może sugerować, że aktualizacja jest poprawiana lub mamy do czynienia z cichą i niepotwierdzoną aktualizacją. Wiele stron straciło zajmowane pozycje w wynikach wyszukiwania i po czasie je odzyskało. Część witryn notuje także spadki pozycji z małymi przerwami czasowymi. Duże zamieszanie w wynikach wyszukiwania, wymusza na wielu specjalistach prowadzenie analizy działań  własnych i konkurencji.

Więcej: https://ww.seroundtable.com/google-search-ranking-fluctuations-continue-35008.html


Google: Polecane fragmenty podświetlane na niebiesko


 

Google wprowadziło podświetlanie niektórych polecanych fragmentów treści w wynikach wyszukiwania. Wyróżniona zostaje treść, która umożliwia uzyskanie odpowiedzi na zadane pytanie, już bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Jest to kolejny krok ku temu, aby odpowiedzi na określone pytania, użytkownik znalazł już na poziomie wyników wyszukiwania. Jeśli odpowiedź będzie dla niego satysfakcjonująca, pozostanie w wyszukiwarce i nie przejdzie do konkretnej podstrony. Cały czas Google stara się dostarczyć użytkownikowi jak najlepszych informacji, w jak najbardziej przyswajalnej formie.

Więcej: https://searchengineland.com/google-featured-snippets-gain-blue-highlighted-text-393931


Google: „Bard to nie wyszukiwarka”



Google pospiesznie wprowadziło produkt pod nazwą Bard, co miało być odpowiedzią na wdrożenie integracji Bing z ChatGPT. Użytkownicy uznali to za nową funkcjonalność wyszukiwarki Google. Jak można się jednak dowiedzieć z oficjalnych wypowiedzi lidera produktu Bard, jest to całkowicie osobny produkt, niemający wpływu na wyniki wyszukiwania. Mimo że Bard jest wykorzystywany przez użytkowników, jako wyszukiwarka, to nią nie jest i nie ma z nią żadnego związku. Możemy jednak spodziewać się bardziej zorientowanych na wyszukiwanie działań w Bard, co może prowadzić do wielu zmian w optymalizacji treści i stron.

Więcej: https://searchengineland.com/google-bard-is-not-search-393938 


W obszarze PPC jak zawsze wiele nowości. Pojawiły się zmiany w opcjach kierowania reklam w Google Ads. Dotychczas kampanie można było kierować z uwzględnieniem zaawansowanych opcji lokalizacji, takich jak obecność w danej lokalizacji, czy zainteresowanie nią. Od teraz opcja zainteresowania wybraną lokalizacją, nie będzie już dostępna, jeśli chodzi o targetowanie. Zmian jest jednak więcej.


Nowości w kampaniach Performance Max


Pod koniec lutego Google poinformowało o wprowadzeniu nowych funkcji w kampaniach Performance Max. Część z nich dotyczy wskaźników i funkcjonalności, istotnych z perspektywy optymalizacji kampanii reklamowych. Zmiany będą pojawiać się na kontach reklamowych w pierwszym kwartale 2023 roku. Poniżej krótkie podsumowanie.

  • Wykluczające słowa kluczowe na poziomie konta reklamowego

Na kontach reklamowych Google Ads będzie można  dodać wykluczające słowa kluczowe na poziomie konta. Co to oznacza? Słowa kluczowe, które zostaną zdefiniowane, będą wykluczone ze wszystkich kampanii wyświetlanych w zasobach reklamowych w sieci wyszukiwania i w Zakupach Google na Twoim koncie Google Ads, poza kampaniami typu Discovery. Oznacza to, że zdefiniowane wykluczające słowa kluczowe, będą dotyczyć również kampanii typu Performance Max.

  • Wykluczanie marek na poziomie kampanii

Nowa funkcja pozwoli na bardziej precyzyjne kierowanie reklam wyświetlanych w zasobach sieci wyszukiwania i Zakupach Google. Wykluczenia marek dotyczą każdej marki, więc w ten prosty sposób można wykluczyć frazy brandowe z wybranych kampanii reklamowych na swoim koncie. Wykluczenia będą dotyczyć również kampanii Performance Max. Można zdefiniować wykluczenia dla poszczególnych kampanii lub skorzystać z listy wykluczeń w wielu kampaniach na raz, co zdecydowanie usprawni proces ich optymalizacji. Aby skorzystać z wykluczeń marek wystarczy wybrać odpowiednie marki w interfejsie i dodać je do listy wykluczeń. Jeżeli marki, której szukasz nie będzie na liście, możesz przesłać prośbę o jej dodanie bezpośrednio do Google.

  • Pliki z adresami stron docelowych

Dzięki nowej funkcji będzie można w łatwy sposób dodać szczegółowe adresy URL do kampanii Performance Max na swoim koncie. Google ma udostępnić możliwość przesyłania pliku z adresami URL stron, co ma służyć zawężeniu wyników, podczas kierowania reklam z wykorzystaniem funkcji rozwinięcia końcowego adresu URL. Dane mają stanowić dodatkowe źródło informacji dla algorytmów AI i optymalizować je pod kątem ważnych adresów URL. Nie będzie to jednak oznaczało bezpośredniego kierowania reklam na zdefiniowane adresy URL w przesłanym pliku. 

  • Eksperymenty kampanii Performance Max

Google zapowiedział wdrożenie eksperymentów prowadzonych bezpośrednio na kampaniach Performance Max. Dzięki nim będzie można sprawdzić, w jaki sposób dodanie nowej kampanii Performance Max wpłynie na liczbę i wartość pozyskiwanych konwersji. Eksperymenty pozwolą również na porównanie standardowej kampanii produktowej z kampanią Performance Max, co pozwoli określić, który typ kampanii generuje lepsze wyniki.

  • Ulepszanie komponentów wideo

Na kontach Google Ads ma pojawić się nowe narzędzie do tworzenia filmów, które pozwoli w łatwy sposób tworzyć komponenty wideo z wykorzystaniem gotowych szablonów. Narzędzie będzie dostępne w sekcji Komponenty, podczas tworzenia kampanii Performance Max, co pozwoli na szybkie generowanie wideo do Twoich kampanii reklamowych. Aby stworzyć wideo konieczne jest przesłanie materiału wideo na Twój kanał w YouTube oraz połączenie kanału w YouTube z kontem w Google Ads. Wygenerowany materiał wideo należy również przesłać na kanał YouTube, aby móc wykorzystać go w kampaniach reklamowych.

Bezpośredni link do narzędzia: https://ads.google.com/aw/video/buildern 

  • Raporty o grupach komponentów

Funkcja raportów o grupach komponentów pozwoli na sprawdzanie wyników kampanii Performance Max, na poziomie poszczególnych grup komponentów. Dostarczy to cennych informacji, które będzie można wykorzystać do optymalizacji kampanii.

  • Statystyki tempa wydawania budżetów

Statystyki tempa wydawania budżetów mają w automatyczny sposób dostarczać informacji, pozwalających na optymalizację budżetów kampanii oraz ich skuteczności. Narzędzie będzie podawać aktualne i prognozowane wydatki kampanii, a także bieżącą i przewidywaną skuteczność generowanych konwersji.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/13311048


Zmiany w opcjach kierowania reklam w Google Ads


Google poinformowało ostatnio o zmianach, które planuje wprowadzić w zaawansowanych opcjach kierowania kampanii reklamowych. Zmiany mają zostać wprowadzone już od marca 2023 roku.

Jak dotąd kampanie reklamowe mogły być kierowane z uwzględnieniem 3. zaawansowanych opcji lokalizacji:

  • obecność użytkownika w danej lokalizacji lub zainteresowanie daną lokalizacją,
  •  obecność w danej lokalizacji, 
  • zainteresowanie wybraną lokalizacją.

Wprowadzone zmiany spowodują, że ostatnia opcja lokalizacji, czyli zainteresowanie, nie będzie już możliwe do wykorzystania w kampaniach reklamowych. Jeżeli marki w swojej strategii reklamowej korzystały z tej opcji, Twoje kampanie będą teraz kierowane z wykorzystaniem opcji obecność lub zainteresowanie.

Podobna zmiana nastąpi również w ustawieniach wykluczeń lokalizacji kampanii Google Ads. Jeżeli użytkownik  korzystał z opcji obecność lub zainteresowanie wybraną lokalizacją, jego wykluczenie zostanie zmienione na opcję wykluczenia na podstawie obecności użytkownika w wybranej lokalizacji.Zmiany mają na celu uproszczenie kierowania reklam pod kątem wybranych ustawień lokalizacji oraz poprawienie skuteczności reklam. Jeżeli korzystałeś z wyżej wymienionych opcji kierowania, kampanie mogą być teraz kierowane w inny sposób niż pierwotnie planowałeś.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/1722038


Nowe opcje targetowania reklam w LinkedIn Ads 


LinkedIn wprowadził niedawno nowe opcje targetowania w ramach prowadzonych kampanii reklamowych w LinkedIn Ads. Dotyczą one kierowania reklam na podstawie zainteresowań użytkowników, co daje nowe możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Targetowanie obejmuje ponad 400 zainteresowań.

Aktualnie grupy zainteresowań są podzielone na 3 kategorie: ogólne zainteresowania, zainteresowania produktem oraz zainteresowania usługami.

Ogólne zainteresowania obejmują szeroki kontekst kategorii np. nauka, technologia, zdrowie.

Zainteresowania produktem pozwalają na kierowanie reklam bezpośrednio do osób, które interesują się konkretną kategorią produktów. Wiele z dostępnych 18. kategorii dotyczy produktów z branży IT np. Customer Support Systems, czyli systemów do obsługi klientów. 

Zainteresowania usługami pozwalają na kierowanie reklam do osób, które wyszukiwały lub przeglądały strony związane z konkretnymi usługami na LinkedIn. Aktualnie dostępnych jest 20 różnych kategorii usług, które możesz wykorzystać w swoich kampaniach reklamowych. 

Nowe opcje targetowania po zainteresowaniach dają możliwość precyzyjnego kierowania reklam do osób, które wykazały już zainteresowanie danym produktem lub usługą. Warto sprawdzić, czy dostępne kategorie zainteresowań odpowiadają ofercie i wykorzystać nowe możliwości w przyszłych kampaniach reklamowych. 

Więcej: https://www.linkedin.com/business/marketing/blog/linkedin-ads/introducing-interest-targeting

 


Podsumowanie


Działając w branży e-commerce trzeba być na bieżąco z najnowszymi newsami z obszarów, takich jak SEO, social media i PPC, ponieważ znajomość każdej z tych dziedzin wpływa na działania w e-biznesie. Obserwacja aktualnych trendów pozwala na lepsze dopasowanie swoich strategii do rynku i podejmowanie działań, których oczekują użytkownicy. Świat e-marketingu stale się rozwija, a wykorzystywanie nowych funkcjonalności, technologii, czy rozwiązań ma wpływ na budowę przewagi w tak konkurencyjnym środowisku, jakim jest e-commerce.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 4.5 na podstawie 4 ocen

Inne wpisy