[Prasówka #107] Jak weryfikować techniczne błędy SEO? 3 wskazówki od Google

Jakie działania warto podjąć, by sprawdzić, czy na stronie nie występują problemy, mogące wpływać na indeksowanie lub ranking w wyszukiwarce? Poznaj 3 wskazówki od Google!
9 stycznia 2024

Występuje szereg kwestii technicznych, które mogą wpływać na indeksowanie i pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Google podało ostatnio kilka wskazówek, dotyczących podstawowych działań, które warto podjęć, by zidentyfikować potencjalne nieprawidłowości. Zapraszamy do lektury najnowszego wydania prasówki, z której dowiesz się, jak odkryć te problemy, używając tylko jednego narzędzia!

Spis treści:

  1. TikTok testuje nowe narzędzia dla twórców i marketerów mediów społecznościowych
  2. Meta potwierdza, że ​​opcja historii linków na Facebooku będzie dostępna dla wszystkich użytkowników
  3. Eksperymenty Instagrama z nową funkcją publicznych „kolekcji” na profilach
  4. Nagłówki powracają teraz do podglądów linków w X
  5. Wiek domeny i jej wpływ na ranking Google
  6. Jak weryfikować techniczne błędy SEO według Google?
  7. Wniosek patentowy Search Generative Experience
  8. Nowa baza słów kluczowych w SEMSTORM
  9. Aktualizacja celów reklamy w Menedżerze reklam na platformach Meta
  10. Product Studio w Google Merchant Center Next
  11. Mniejsza liczba przerw na reklamy na telewizorach z technologią Smart TV
  12. Reklamy w formatach Shorts na CTV
  13. Podsumowanie

TikTok testuje nowe narzędzia dla twórców i marketerów mediów społecznościowych


TikTok wprowadza nowe narzędzia dla użytkowników, skupiając się na udoskonaleniu Centrum Twórców. To właśnie w tej funkcji, na desktopie zobaczą oni nowy, pełnoekranowy interfejs, który wyświetla różnorodne dane analityczne w bardziej czytelny sposób. Dzięki temu będzie łatwiej śledzić wydajność treści i reakcje widzów.

Dodatkowo ulepszona wersja Centrum Kreatywnego TikToka dostarcza twórcom dostęp do szerszego zakresu narzędzi analitycznych, w tym informacji o trendach, statystykach słów kluczowych i aktualizacji z wykorzystaniem konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Wprowadzenie nowego chatbota ma ułatwić użytkownikom nawigację po aplikacji i dać szybki dostęp do interesujących sekcji oraz narzędzi.

Te zmiany są aktualnie testowane, co sugeruje, że TikTok systematycznie rozbudowuje swoje możliwości. Mają one potencjał wzmocnienia pozycji aplikacji, jako kluczowego narzędzia w strategii marketingowej na innych platformach społecznościowych.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-desktop-based-tools-creators-marketers/703286/


Meta potwierdza, że ​​opcja historii linków na Facebooku będzie dostępna dla wszystkich użytkowników


Meta wprowadza nową funkcję - historię linków dostępną dla wszystkich użytkowników na Androidzie i iOS. Ta opcja umożliwia łatwe śledzenie odwiedzonych linków na Facebooku, przechowując je przez 30 dni. Nie obejmuje ona jednak linków z prywatnych czatów na Messengerze.

Użytkownicy mogą w dowolnym momencie włączyć lub wyłączyć tę funkcję. Meta wykorzystuje informacje z historii linków do personalizacji reklam w aplikacji. Choć data pełnego wdrożenia tej funkcji dla wszystkich regionów nie została podana, jest obecnie dostępna dla użytkowników mobilnych.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-confirms-facebooks-link-history-option-coming-users/703478/


Eksperymenty Instagrama z nową funkcją publicznych „kolekcji” na profilach


Instagram planuje rozszerzyć funkcję kolekcji, pozwalając użytkownikom udostępniać kolekcje postów na swoich profilach, co pomoże lepiej pokazać ich zainteresowania. Może być  to wykorzystywane do prezentowania swoich pasji (np. ulubionych zajęć), pomagając innym zdecydować, czy warto obserwować danego użytkownika. Instagram testuje tę opcję od września i choć jeszcze nie jest ona gotowa do premiery, może stanowić ciekawy eksperyment. Czekamy na oficjalne informacje od Instagrama odnośnie wprowadzenia tej nowej funkcji.

Więcej: https://www.techedt.com/instagram-tests-new-collections-feature-for-public-profiles


Nagłówki powracają teraz do podglądów linków w X


Nagłówki postów wracają do podglądów linków w aplikacji X, z nowym formatem, który wyświetla podstawowy nagłówek nad obrazem artykułu. Elon Musk wcześniej zażądał usunięcia tekstu z podglądów linków, ale po krytyce zdecydował się przywrócić nagłówki.

Nowy format jest uważany za mniej informacyjny, ale ułatwia tworzenie postów w mediach społecznościowych. Nie jest jeszcze znana data ogólnego wprowadzenia tej aktualizacji dla wszystkich użytkowników platformy.

Więcej: https://techcrunch.com/2024/01/03/x-briefly-brought-back-headlines-to-link-previews-but-theyre-gone-again/


John Mueller z Google wypowiedział się na temat wpływu wieku domeny na miejsce w rankingu, rzucając nowe światło na kwestię, będącą obszarem do dyskusji w środowisku specjalistów SEO. Zapoznaj się z poniższym przeglądem i sprawdź, czy wiek domeny ma znaczenie z perspektywy rankingu.


Wiek domeny i jej wpływ na ranking Google


John Mueller z Google udzielił odpowiedzi na pytanie dotyczące wpływu wieku domeny na pozycje w wynikach wyszukiwania. Użytkownik na platformie X (dawniej Twitter) zapytał, czy wiek domeny ma znaczenie dla rankingów w Google. Specjaliści SEO od dawna zwracają uwagę, że starsze domeny często korelują z wyższymi miejscami w wynikach wyszukiwania. Niemniej jednak ta zależność zazwyczaj nie jest podstawą do pełnego zrozumienia tematu.

John Mueller z Google skomentował wspomniane zapytanie na platformie w następujący sposób: Przede wszystkim ci, którzy starają się sprzedać Ci starsze domeny.

Dla tych, którzy potrzebują jasności, Mueller wcześniej podkreślił na X (dawnym Twitterze), że: Nie, wiek domeny w żaden sposób nie przyczynia się do poprawy wyników.

Obecnie możemy jednak znaleźć zwolenników, jak i przeciwników tego założenia.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/domain-age-impact/503596/


Jak weryfikować techniczne błędy SEO według Google?


Google opublikowało wideo prezentujące 3 wskazówki, dotyczące efektywnego korzystania z konsoli Google Search Console w celu identyfikacji potencjalnych problemów technicznych, które mogą wpływać na indeksowanie lub ranking strony internetowej w wyszukiwarce. Trzy zalecenia od Google dotyczące rozwiązywania problemów technicznych obejmują m.in.:

  • sprawdzenie, czy strona jest obecna w indeksie lub, czy jest możliwa do zindeksowania,
  • zweryfikowanie tego, czy strona nie jest zduplikowana, a także czy inna strona nie została uznana za kanoniczną,
  • analizę renderowanego HTML-a w poszukiwaniu ewentualnych problemów związanych z kodem.

Istnieje szereg kwestii technicznych, które mogą wpływać na proces indeksowania oraz pozycje w wynikach wyszukiwania, a dodatkowo jest także różnorodność metod identyfikowania i rozwiązywania tych problemów.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-offers-3-tips-for-checking-technical-seo-issues/503377/


Wniosek patentowy Search Generative Experience


Google opublikowało dokument patentowy o tytule „Generative summaries for search results” („Podsumowania generatywne dla wyników wyszukiwania”). Prawdopodobnie jest to związane z doświadczeniem wyszukiwania o nazwie Search Generative Experience, czyli eksperymentalną platformą Google, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania odpowiedzi w wynikach wyszukiwania.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Juan Gonzalez Villa, hiszpański konsultant i ekspert SEO, odkrył wspomniany dokument i podzielił się nim ze społecznością na Twitterze. W wątku pod swoim tweetem zauważa, że wniosek ten został złożony 20 marca, kilka tygodni przed oficjalnym ogłoszeniem SGE przez firmę. Obecnie jest to jedyny znany patent Google, który jednocześnie odnosi się do generatywnych modeli sztucznej inteligencji i procesu wyszukiwania, a jego treść doskonale współgra z funkcjonalnością eksperymentalnej wyszukiwarki. W abstrakcie patentu czytamy, że przedstawia on metodę: Selektywnego wykorzystania dużych modeli językowych do generowania podsumowań w języku naturalnym w odpowiedzi na zapytania.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-112


Nowa baza słów kluczowych w SEMSTORM


SEMSTORM, jedna z czołowych polskich platform SEO/SEM, wprowadziła nową bazę słów kluczowych. Dotychczasowe zasoby, liczące 26 milionów monitorowanych fraz zostały rozszerzone, a obecnie narzędzie śledzi aż 34 miliony słów kluczowych. Można swobodnie przełączać się między nową a starą bazą danych. Nowa baza jest jednak ustawiona jako domyślna, co oznacza, że użytkownicy korzystający z SEMSTORM lub jego API prawdopodobnie zauważą nagły wzrost widoczności na swoich wykresach (w około 99%).Wzrost ten wynika wyłącznie z rozszerzenia bazy monitorowanych fraz i nie ma związku z rzeczywistymi efektami pozycjonowania. Strona była widoczna na nie już wcześniej, lecz narzędzie wcześniej zwyczajnie ich nie uwzględniało.

W świecie PPC spore zmiany dotyczą m.in. Menedżera reklam Meta, gdzie cele reklamowe zostały zaktualizowane, a ich liczba zmniejszyła się z 11. do 6.  Od stycznia nie ma już możliwości duplikowania i importowania kampanii, zestawów i kreacji, które korzystają z wcześniejszych celów.


Aktualizacja celów reklamy w Menedżerze reklam na platformach Meta


Cele reklamowe w Menedżerze reklam Meta zostały zaktualizowane – 11 wcześniejszych celów połączono w 6.

Od stycznia 2024 roku znika możliwość duplikowania i importowania kampanii, zestawów reklam oraz kreacji reklamowych, które korzystają z wcześniejszych celów. Nie będzie również możliwe tworzenie nowych zestawów reklamowych oraz reklam w istniejących kampaniach, wykorzystujących wcześniejsze cele. W kolejnych miesiącach pierwotne cele przestaną być dostępne dla nowych oraz już istniejących kampanii.

Więcej: https://www.facebook.com/business/help/325793898950394


Product Studio w Google Merchant Center Next


Na wybranych kontach Google Merchant Center Next pojawiła się nowa funkcja – Product Studio. Pozwala ona na aktualizację zdjęć produktowych z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji.

Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7142547342909476868/


Mniejsza liczba przerw na reklamy na telewizorach z technologią Smart TV


Użytkownicy na całym świecie zobaczą teraz skumulowany czas reklam w przypadku niektórych dłuższych treści na telewizorach z technologią Smart TV. Zmiana ta ma na celu zapewnienie odbiorcom płynniejszego oglądania filmów na dużym ekranie.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/14314822


Reklamy w formatach Shorts na CTV


Google  na całym świecie wprowadza  reklamy Shorts na telewizorach CTV – wszystko po to, aby pomóc markom łatwiej dotrzeć do odbiorców niezależnie od tego, gdzie oglądają oni filmy tego typu.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/14314822


Podsumowanie


W szybko zmieniającym się i konkurencyjnym świecie biznesu, kluczem do osiągnięcia sukcesu jest utrzymanie się na fali najnowszych trendów i stosowanie aktualnych rozwiązań. Aby efektywnie zarządzać działalnością e-commerce, niezbędne jest ciągłe śledzenie postępu technologicznego oraz regularne pogłębianie własnej wiedzy i doskonalenie umiejętności. Jednym ze skutecznych sposobów na pozostanie w zgodzie z dynamicznym rytmem branży jest regularne czytanie branżowych publikacji, co pozwala na bieżąco śledzić informacje, istotne z perspektywy sektora.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 4 ocen

Inne wpisy