[Prasówka #101] Google łączy siły z TikTokiem?

TikTok prowadzi testy nowej funkcji, dostępnej w wynikach wyszukiwania. Aplikacja wyświetla użytkownikom linki, prowadzące do treści w Google. Rozwiązanie jest testowane na kilku różnych rynkach. Czy to początek ciekawej współpracy? Sprawdź.
3 października 2023

TikTok jest jednym z podstawowych źródeł informacji, zwłaszcza dla przedstawicieli młodszego pokolenia. Google może postrzegać aplikację, jako potencjalne ryzyko biznesowe, dlatego integracja może być jednym z kroków, dążących do utrzymania wysokiej pozycji wśród narzędzi do wyszukiwania informacji. TikTok także może zyskać dzięki tej współpracy, choć jej szczegóły są objęte tajemnicą. Więcej informacji w prasówce. Zapraszamy do lektury!

Spis treści:

Meta rozszerza swój program płatnej weryfikacji na konta biznesowe


Meta ogłosiła rozszerzenie programu Meta Verified o nowy pakiet Meta Verified for Business, który umożliwi firmom zakup zweryfikowanego znacznika wyboru. To oferta podobna do wcześniejszego programu Meta Verified dla twórców, która teraz jest kierowana do firm.

Nowy pakiet Meta Verified for Business kosztuje 21,99 USD miesięcznie za konto na Instagramie lub stronę na Facebooku. Istnieje również opcja łączona za 34,99 USD, obejmująca weryfikację dla stron firmowych na obu platformach.

Rozszerzenie programu nie wpłynie na istniejące konta zweryfikowanych użytkowników, jak miało to miejsce w przypadku konkurencyjnej platformy X. Warto również wspomnieć, że Meta rozważa włączenie weryfikacji do WhatsApp.

Celem rozszerzenia programu Meta Verified for Business jest generowanie dodatkowych dochodów, jednak może okazać się, że takie podejście z czasem straci na wartości. Ostatecznie, przyszłość płatnych pakietów weryfikacji zależy od popytu i reakcji marek oraz użytkowników na tego typu rozwiązanie.

Więcej: https://about.fb.com/news/2023/09/meta-verified-for-businesses/


„X” planuje dodać opcję odpowiedzi „Tylko zweryfikowane” do postów, ponieważ nadal promuje płatne subskrypcje


X planuje wprowadzić nową opcję w aplikacji, która pozwoli odpowiadać na posty tylko zweryfikowanym użytkownikom. To ma zwiększyć interakcje między płacącymi użytkownikami a postami. Chociaż wszyscy użytkownicy będą mogli cytować posty, tylko płacący będą mogli odpowiedzieć.

Dodatkowo X wprowadza kolejne płatne opcje, takie jak rozmowy wideo, ankiety i przestrzenie, dostępne wyłącznie dla użytkowników Premium. Obecnie mniej niż 0,5% osób korzysta z Premium, więc X planuje wprowadzić tańszą opcję subskrypcji.

Elon Musk - właściciel X, rozważa wprowadzenie tańszej opcji, aby przyciągnąć większą liczbę subskrybentów. Planuje także pakiet "X Basic", ale szczegóły nie są jeszcze znane.Głównym celem tych działań jest zwalczanie botów, poprzez weryfikację osób, korzystających z platformy. Aby to osiągnąć - X musi przekonać większość aktywnych użytkowników do rejestracji.

Jednak nadal występują wyzwania związane z zaangażowaniem botów i konkurencją na rynku. X musi odpowiednio dostosować pakiety i cenę, aby przyciągnąć więcej subskrybentów.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/x-looks-to-add-verified-only-reply-option-on-posts-as-it-continues-to-pus/694840/


Instagram dodaje filtr obserwowania w zakładce Reels


Instagram wprowadził aktualizację Reels, która przypomina funkcję znaną z TikToka. Teraz użytkownicy mogą korzystać z nowego kanału o nazwie "Obserwowane" w zakładce Reels. Ten kanał pozwala przeglądać wyłącznie filmy z kont, które użytkownik obserwuje na Instagramie. To zmiana podobna do sposobu, w jaki TikTok pozwala użytkownikom dostosować swoje strumienie "Dla Ciebie" i "Obserwowane".

Nowa opcja jest przydatna dla tych, którzy preferują oglądanie tylko filmów z wybranych kont. Teraz użytkownik może łatwo przełączyć się między głównym kanałem Reels a kanałem "Obserwowane", dotykając odpowiednich opcji w aplikacji.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-following-filter-reels-tab/693646/


TikTok rozważa współpracę z Google, aby zwiększyć ruch w sieci wyszukiwania


TikTok i Google rozważają nawiązanie partnerstwa, które pozwoli zintegrować wyniki wyszukiwania z aplikacją TikTok. Celem tego rozwiązania jest zwiększenie kontekstu i ułatwienie odkrywania treści na platformie.

Google postrzega TikToka, jako potencjalne ryzyko biznesowe (aplikacja jest podstawowym źródłem informacji dla wielu młodych osób), więc ta integracja może pomóc wyszukiwarce  w utrzymaniu swojej pozycji wśród młodszych użytkowników.

Dla TikToka może oznaczać to większy ruch w aplikacji oraz dostęp do danych Google, które aplikacja będzie mogła wykorzystać, celem doskonalenia narzędzi do wyszukiwania treści. Jednak szczegóły umowy, póki co są tajemnicą.

Z perspektywy marketingu cyfrowego, z pewnością jest to ciekawe partnerstwo, mogące wpłynąć na sposób, w jaki korzystamy z TikToka, jako narzędzia do odkrywania treści.

Więcej: https://www.redmention.com/news/tiktok-is-exploring-a-partnership-with-google-to-drive-search-visitors/


YouTube ogłasza nowe narzędzia dla twórców, w tym opcje generatywnej AI


YouTube ogłosił wprowadzenie nowych narzędzi i funkcji, w tym generatywnych elementów sztucznej inteligencji. To ciekawe dodatki, pozwalające twórcom dostosować treści do najnowszych trendów. YouTube zaprezentowało te aktualizacje, podczas wydarzenia „Made On”, skupiającego się na współpracy z twórcami.

Oto najważniejsze z nowości:

  • Nowa funkcja generatywnej sztucznej inteligencji "Dream Screen" pozwala na dodawanie obrazów generowanych przez AI do filmów Shorts na YouTube.
  • YouTube wprowadza bezpłatną aplikację do edycji wideo o nazwie "YouTube Create", oferującą narzędzia do edycji dźwięku, napisów, efektów i publikacji w YouTube.
  • YouTube rozwija dostępność narzędzia AI do generowania pomysłów na treści tematyczne, co może pomóc twórcom w tworzeniu treści zgodnych z trendami.
  • Planowane jest wprowadzenie narzędzia do automatycznego kopiowania i wyszukiwania muzyki, które ułatwi tworzenie treści wielojęzycznych i dopasowanie podkładu dźwiękowego.

Te nowości mają pomóc twórcom w tworzeniu bardziej kreatywnych treści, ale istnieje ryzyko, że narzędzia AI mogą ograniczać oryginalność. YouTube wprowadza te aktualizacje dla twórców w różnych regionach, a aplikacja "YouTube Create" jest obecnie dostępna tylko na Androida.

Więcej: https://blog.youtube/news-and-events/made-on-youtube-product-and-event-photos/


Instagram rozszerza ofertę prezentów dla twórców w kolejnych regionach


Instagram wprowadza możliwość przesyłania wirtualnych prezentów twórcom Reels z różnych regionów. Prezenty te generują przychody dla twórców i są dostępne w różnych cenach. Kupuje się je za pomocą gwiazdek - waluty Meta w aplikacji.

Twórcy otrzymują udział w przychodach za prezenty, z których jeden dolar odpowiada około 100. gwiazdkom. Warunkiem otrzymania wypłaty jest saldo wynoszące co najmniej 25 USD. Twórca musi posiadać też ponad 5000 obserwujących, konto profesjonalne i przestrzegać warunków monetyzacji IG.

To może być dodatkowy sposób na zarabianie pieniędzy dla twórców. Możliwe jednak, że Meta będzie musiała zwiększyć wartość naklejek, aby przyciągnąć większą uwagę.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-expands-reels-gifts-creators-more-regions/693886/


W ostatnim czasie wiele mówi się m.in. o nowych funkcjach głosowych i obrazowych, które pojawiły się w ChatGPT. Pozwalają one na jeszcze bardziej naturalne interakcje z chatbotem, umożliwiając m.in. rozmowy w trybie głosowym. Więcej w poniższym przeglądzie informacji.


Google indeksuje rozmowy z pomocą chatbota AI


Google zapisuje i indeksuje rozmowy użytkowników, przeprowadzane z pomocą chatbota AI w wynikach wyszukiwania. Taka informacja została niedawno opublikowana w mediach społecznościowych, wywołując obawy dotyczące prywatności.

Obecnie pojawiają się pytania, dotyczące kontroli nad danymi, gdyż wiele osób zauważyło, że transkrypcje rozmów są widoczne w wynikach wyszukiwania za pomocą komendy „site:bard.google.com/share”.

W pewnym momencie nie było jasne, czy ta sytuacja jest wynikiem celowego działania, czy też zaistniała z powodu niezamierzonego błędu. W związku z tym nawoływano do tego, aby użytkownicy korzystający z chatbota AI byli ostrożni, ponieważ istniało ryzyko, że ich rozmowy mogą być indeksowane oraz dostępne publicznie w wyszukiwarce Google.

Warto zaznaczyć, że transkrypcje czatów z Google Bard zaczęły się pojawiać w SERP, po niedawnej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google, mającej na celu wyróżnianie przydatnych treści. Po opublikowaniu pierwszych zgłoszeń, Google wydało oświadczenie, w którym wyjaśniło:

"Bard umożliwia użytkownikom udostępnianie swoich czatów, jeśli wyrażą na to zgodę. Nie planujemy indeksować tych udostępnionych czatów za pomocą Google Search. Aktualnie pracujemy nad zablokowaniem możliwości indeksowania tych czatów."

To może oznaczać, że indeksowanie czatów z Google Bard było przypadkowe, a problem dotyczy jedynie czatów, które użytkownicy decydują się udostępnić publicznie.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-indexing-bard-conversations-in-search-results/497161/


Funkcja głosu i obrazu dla ChatGPT


OpenAI wprowadza nowe funkcje głosowe i obrazowe do swojego popularnego chatbota, opierającego działanie na sztucznej inteligencji. Te ulepszenia pozwalają na bardziej naturalne interakcje z ChatGPT, umożliwiając rozmowy w trybie głosowym oraz prezentowanie obrazów.

To otwiera nowe możliwości wykorzystania ChatGPT w codziennych czynnościach. Na przykład podczas podróży, gdy można przesłać do chatbota zdjęcie charakterystycznego miejsca, a następnie rozpocząć z nim interakcję w czasie rzeczywistym. W ciągu najbliższych tygodni te nowe funkcje będą dostępne dla użytkowników planów Plus i Enterprise. Funkcja głosowa będzie dostępna w aplikacjach mobilnych, a funkcja obrazu na wszystkich platformach.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Nowa funkcja głosowa umożliwia prowadzenie rozmów z ChatGPT, który teraz może odpowiadać w jednym z 5. syntetycznych głosów. Aby skorzystać z komunikacji głosowej, wystarczy wyrazić zgodę w ustawieniach aplikacji mobilnej, dostępnej na platformach iOS i Android. Według informacji udostępnionych przez OpenAI funkcja głosowa wykorzystuje zaawansowany model konwersji tekstu na mowę, który został wytrenowany na próbkach od profesjonalnych aktorów głosowych.

Do rozpoznawania mowy wykorzystywany jest system typu open source OpenAI o nazwie Whisper. Z kolei funkcje związane z obrazami, wykorzystują wersje multimodalne modeli GPT-3.5 oraz GPT-4, które zostały dostosowane do wizualizacji danych wejściowych.

Od teraz jest zatem możliwość przedstawienia ChatGPT jednego lub więcej obrazów, aby dostarczyć kontekst wizualny oraz usprawnić przebieg rozmowy. Na przykład, dzieląc się zdjęciem uszkodzonego urządzenia, można pomóc ChatGPT w diagnozowaniu problemów oraz sugerowaniu rozwiązań. Na urządzeniach mobilnych dostępne jest narzędzie do rysowania, które umożliwia oznaczanie lub zaznaczanie konkretnych części obrazu.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/chatgpt-leaps-forward-with-new-voice-image-capabilities/497012/


DALL·E 3 dla ChatGPT, Bing i Microsoft Designer


Niedawno OpenAI udostępniło szczegółowe informacje na temat DALL·E 3, najnowszej wersji systemu, przetwarzającego tekst na obraz, która ma zostać wprowadzona jesienią w ramach aplikacji ChatGPT Plus, ChatGPT Enterprise, AI Image Creator Bing oraz Microsoft Designer. Ta aktualizacja wprowadza usprawnienia, które mają na celu:

  • poprawę dokładności obrazów,
  • uwzględnienie bardziej subtelnych niuansów,
  • większą dbałość o tekst wprowadzany przez użytkowników.

Wcześniejsze wersje DALL·E wymagały od użytkowników skrupulatnej korekty swoich sugestii w procesie zwinnego projektowania. DALL·E 3 ma na celu rozwiązanie tego problemu, poprzez generowanie obrazów, które bardziej precyzyjnie odpowiadają początkowym instrukcjom tekstowym użytkownika. Na przykład, tam, gdzie DALL·E 2 mógł stworzyć mglisty obraz koszykarza, DALL·E 3 jest w stanie stworzyć bardziej wyrazistą i dokładną reprezentację, na podstawie dostarczonego tekstu.

Ten nowy system jest zintegrowany z ChatGPT, co umożliwia płynne interakcje między platformami tekstowymi i graficznymi. Użytkownicy mogą wykorzystać ChatGPT, jako swojego „partnera do burzy mózgów", aby udoskonalać swoje pomysły na obrazy. Jeśli użytkownik jest zadowolony z wygenerowanego obrazu, ale chce wprowadzić drobne zmiany - rozmowa z ChatGPT może pomóc w dokonaniu tych modyfikacji za pomocą jednego lub dwóch zdań.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/dall-e-3-coming-to-chatgpt-bing-microsoft-designer/496896/


Microsoft zapewnia wydawcom większą kontrolę nad usługą Bing Chat


Firma Microsoft ogłosiła wprowadzenie nowych opcji dla wydawców, które pozwolą na kontrolę i ograniczenie wykorzystywania ich treści w nowej funkcji chatbota Bing, opartej na sztucznej inteligencji. Dążenia technologicznego giganta, to zarówno uspokojenie obaw wydawców, jak i umożliwienie użytkownikom wyszukiwania treści na stronach internetowych za pomocą zwykłych wyników wyszukiwania.

Od momentu wprowadzenia odnowionej wyszukiwarki Bing z funkcją chatbota, wydawcy wyrazili obawy dotyczące wykorzystywania ich treści bez odpowiednich zgód. W rezultacie rozmów z przedstawicielami branży i wydawcami - Microsoft zrozumiało potrzebę zapewnienia większej kontroli nad wykorzystaniem treści w ramach Bing Chat.

W odpowiedzi na obawy wydawców firma Microsoft wprowadza opcję wykorzystania istniejących meta tagów, w celu ograniczenia używania swoich treści w odpowiedziach generowanych przez Bing Chat. Teraz wydawcy mają możliwość wybierania, spośród kilku opcji kontroli nad wykorzystaniem swoich treści przez Bing Chat oraz modele sztucznej inteligencji:

  • Brak działania oznacza, że ​​treść może zostać uwzględniona w odpowiedziach Bing Chat i wykorzystana do uczenia modeli sztucznej inteligencji firmy Microsoft.
  • Dodanie tagu NOCACHE oznacza, że w Bing Chat lub w modelach AI mogą pojawiać się tylko tytuły, fragmenty i adresy URL.
  • Dodanie tagu NOARCHIVE uniemożliwia użycie go w Bing Chat lub w szkoleniu AI.

Aby zagwarantować wykrywalność artykułów płatnych, Microsoft sugeruje dodanie wartości NOCACHE do wartości NOARCHIVE, ponieważ większość płatnych witryn korzysta tylko z tagu NOARCHIVE. Jednocześnie Microsoft podkreśla, że treści zablokowane w Bing Chat nie zostaną automatycznie zablokowane w wynikach wyszukiwania:

"Chcielibyśmy podkreślić, że treści oznaczone tagiem NOCACHE lub NOARCHIVE nadal będą pojawiać się w naszych wynikach wyszukiwania."

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/microsoft-gives-websites-more-control-over-content-in-bing-chat/496890/


W obszarze PPC mówi się m.in. o nowych rozwiązaniach, bazujących na sztucznej inteligencji. Ich zadaniem jest weryfikowanie tego, czy reklamy wideo są zgodne z dobrymi praktykami w prowadzeniu płatnych kampanii reklamowych. Zmian jest jednak znacznie więcej.


Kampanie wideo w Google Ads – reklamy wieloformatowe


Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się nowa opcja  – reklamy wieloformatowe (multi-format ads). Z pomocą tej funkcjonalności, Google próbuje znaleźć odpowiednią kombinację formatów reklam wideo.

Więcej: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_ppc-ads-sea-activity-7108361973091704834-n752/


Reklamy wideo w Google Ads – rozwiązania oparte na AI


W Google pojawiły się nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Ich zadaniem jest weryfikowanie czy reklamy wideo są zgodne z dobrymi praktykami, takimi jak: umieszczenie logo firmy, obecność lektora, czas trwania wideo czy współczynnik proporcji.

Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/youtubes-ai-powered-solutions-enhance-ad-creativity/


Strategie ustalania stawek na poziomie konta


W panelu Google Ads pojawiła się nowa sekcja - „Strategie na koncie”. Dzięki niej możemy wyświetlić skuteczność strategii ustalania stawek w kampanii na poziomie konta, pogrupowaną według typu strategii ustalania stawek.

Więcej: panel Google Ads


Możliwość dostosowania odstępów między wierszami w Google Ads


  

Na niektórych kontach w panelu Google Ads pojawiła się możliwość dostosowania odstępów między wierszami. Aby to zrobić, należy wybrać zakładkę „Odstępy” w górnym menu.

Więcej: panel Google Ads


Google Ads – nadanie dostępu z datą wygaśnięcia


W Google Ads pojawiła się możliwość nadania dostępu z określeniem daty wygaśnięcia.

Po podanym terminie dostęp do konta zostanie odebrany określonemu użytkownikowi.


„X” dołącza do sieci reklamowej Google


Od 28 września „X” (daw. Twitter) dołącza do sieci reklamowej Google.

Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7110937360229351425/


Podsumowanie


Handel elektroniczny jest jednym z najbardziej dynamicznych sektorów gospodarki. To właśnie dlatego bycie na bieżąco z najnowszymi trendami czy funkcjonalnościami z tego obszaru, nie należy do najłatwiejszych. Tymczasem to właśnie od umiejętności dostosowania się do zmieniających się preferencji użytkowników, często zależy sukces w obszarze handlu elektronicznego. Regularne śledzenie branżowych informacji to jeden z kluczowych elementów strategii biznesowych wielu marek. Lektura prasówki jest jednym ze sposobów na to, jak być na bieżąco w obszarze e-commerce.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 3 ocen

Inne wpisy