System Google Ads daje nam szanse efektywniejszego wykorzystania potencjału platformy YouTube. Zmiany wprowadzają i udoskonalają nowe typy kierowania, performance’owe formaty reklam oraz strategie ustalania stawek skoncentrowanych na osiąganiu konwersji.
Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach
Wyszukiwarka Google to wciąż główne źródło inspiracji zakupowych. Aż 86% użytkowników szuka w niej pomysłów dotyczących przyszłych zakupów*. Nowe możliwości kierowania reklam w YouTube, pozwalają efektywnie wykorzystać ten potencjał. Dzięki temu możemy dotrzeć do osób, które aktywnie szukają informacji o konkretnym produkcie. Jak to działa? Nasze reklamy pojawiają się osobom, które w ostatnich 7 dniach wyszukały konkretne frazy kluczowe w wyszukiwarce. Dzięki liście wybranych przez nas słów, tworzymy spersonalizowany profil użytkownika. Na ten moment, system Google Ads obsługuje frazy w dopasowaniu przybliżonym. Warto więc pamiętać, że działamy dzięki temu dość szeroko. Kierowanie to najlepiej jest wykorzystać z nowymi formatami reklamowymi jakimi są True view for shopping oraz True view for action.
Należy również wspomnieć, że kierowanie na Niestandardowych odbiorców w sieci reklamowej (GDN) różni się od tego, które istnieje obecnie na portalu YouTube. Na czym dokładnie polega różnica? Otóż w przypadku sieci reklamowej mamy do czynienia z kierowaniem kontekstowym, natomiast w YouTube wykorzystywane są dane historyczne z wyników wyszukiwania z ostatnich 7 dni.
Nowe formaty reklamowe
True view for Action
Jest to format reklamy, który pomaga użytkownikom podejmować ważne dla biznesu działania (np. generowania leadów) w obrębie serwisu YouTube. W reklamie mamy możliwość dodania przycisku Call To Action (np: Pobierz, Kup teraz, Odwiedź – Limit 10 znaków), który w jasny dla użytkownika sposób będzie sygnalizować skutek wejścia w interakcję z reklamą. Kolejną nową cechą tego formatu jest plansza reklamowa pokazująca się po odtworzeniu filmiku (jeśli użytkownik go nie pominie) wyświetlana przez 7 s w przypadku desktopu i 5 s w przypadku urządzeń mobilnych. Na samej planszy znajduje się duży, widoczny przycisk CTA, zachęcający ponownie użytkownika do konkretnego działania. Podstawą do uruchomienia tej kampanii jest skonfigurowanie celów konwersji na koncie reklamowym. Strategią ustalania stawek dla tego formatu jest Docelowe CPA. Natychmiastowym efektem, jakiego możemy się spodziewać po utworzeniu formatu True view for Action będzie 2 – 4 razy wyższy wskaźnik klikalności CTR niż w przypadku pozostałych reklam wideo.
W przypadku ustawienia strategii ustalania stawek na Docelowe CPA musimy pamiętać o mechanizmie maszynowego uczenia się systemu Google Ads. Nasza kampania, będzie potrzebowała pewnego czasu na naukę – minimum 7 dni, a najlepiej około 14. W tym czasie nie powinniśmy wprowadzać zmian w kampanii, aby system nauczył się generowania większej ilości interesujących nas konwersji.
True view for shopping
Chyba najciekawsza nowość w tym zestawie. Doskonałe rozwiązanie dla wszystkich posiadających platformę e-commerce'ową. Ten typ reklamy daje możliwość zaprezentowania naszych produktów w reklamie wideo z wykorzystaniem banerów, kart oraz końcowej planszy reklamowej. Produkty zaciągane są z Google Merchant Center. Podczas tworzenia reklamy w panelu można w łatwy sposób wybrać zakres reklamowanych przez nas produktów. Możemy skupić się na konkretnym, wyselekcjonowanym i dopasowanym do kreacji wideo asortymencie. Dzięki temu mamy pewność, że promowane produkty będą spójne z ofertą prezentowaną w materiale wideo.
Outstream
Jest to rodzaj reklamy, która odtwarzana jest w sieci partnerskiej - czyli witrynach, aplikacjach (nie w serwisie YouTube), bez dźwięku. Jest to nowy format, który nie rozprasza użytkownika swoją obecnością, dając mu jednocześnie kontrolę nad tym, czy chce wejść w interakcję z reklamą, czy też nie. Reklama ta pojawia się tylko na urządzeniach mobilnych. Jeśli materiał zainteresuje użytkownika i zechce on posłuchać zmontowanego dźwięku, będzie to możliwe po kliknięciu w reklamę. Warto dodać, że w przypadku Outstream płacimy tylko za widoczne wyświetlenia CPM (gdy 50% reklamy jest widoczne oraz odtworzone przez 2 sekundy lub więcej). Głównym celem marketingowym tego formatu jest zwiększenie świadomości marki. Według prognoz, może przynieść on dodatkowy przyrost Unique Reach (unikalni użytkownicy) w granicach około 30% - 50% w porównaniu do kampanii TrueView. Do utworzenia tej reklamy potrzebujemy materiału wideo wgranego na serwis YouTube, loga marki, tytułu oraz nagłówków.
Podsumowanie
Zastosowanie potencjału ostatnio dodanych możliwości reklamowych, otwiera przed nami nowe ścieżki dotarcia do wartościowej grupy klientów oraz zwrócenia ich uwagi na naszą ofertę. Wykorzystanie serwisu YouTube do celów performance’owych właśnie stało się faktem, a obecność nowych rozwiązań w profesjonalnie wykonanej strukturze kampanii Google Ads – podstawą.
*Source: Google / Euromonitor International, Micro-Moments Survey, USA, July 2016