Dzięki Microsoft Ads (Bing Ads) przedsiębiorcy mają szansę zwiększyć swoją widoczność w Internecie i dotrzeć do nowych klientów zainteresowanych ich produktami lub usługami. Mimo że Bing nie jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce, to korzystanie z ekosystemu reklamowego Microsoft może być bardzo skuteczną opcją dla firm i przedsiębiorstw, ze względu na mniejszą konkurencję i skuteczne targetowanie. Oprócz tego Bing charakteryzują atrakcyjne stawki reklamowe. Ponadto system może pomóc w zwiększeniu ruchu na stronie internetowej i zwiększeniu sprzedaży.
Spis treści:
- Popularność wyszukiwarek w Polsce
- Co to jest Microsoft Advertising (Bing Ads)?
- Czym wyróżnia się system reklamowy Microsoft Ads?
- Wyświetlanie reklam w wyszukiwarce Bing
- Wady i zalety systemu Microsoft Advertising
- Dlaczego warto zainwestować w Bing Ads?
- Partnerzy Microsoft Advertising
- Streszczenie
- Podsumowanie
Popularność wyszukiwarek w Polsce
Analizując wszystkie urządzenia w Polsce, w 2023 roku największą popularnością cieszy się wyszukiwarka Google, która ma około 95% udziału w rynku. Drugą co do popularności wyszukiwarką jest Bing, należący do firmy Microsoft, który ma około 3% udziału w rynku. W dalszej kolejności są m.in. Yahoo! oraz DuckDuckGo, ale ich udziały w rynku są znacznie mniejsze niż Google i Bing.
W Polsce Google jest zdecydowanie dominującą wyszukiwarką, co oznacza, że większość użytkowników korzysta z niej podczas wyszukiwania informacji w sieci. Mimo to, warto zwrócić uwagę na Bing, który oferuje szereg funkcji, które mogą okazać się przydatne dla użytkowników. Zwraca uwagę fakt, że gdy spojrzymy na analizę dotyczącą urządzeń desktopowych w 2023 roku, to wyniki procentowe prezentują się nieco inaczej. W tym przypadku udział wyszukiwarki Google wynosi ok. 90,5%, a udział Binga wzrasta do około 7,5%.
Co to jest Microsoft Advertising (Bing Ads)?
Microsoft Advertising to platforma reklamowa stworzona z myślą o przedsiębiorstwach i firmach, które pragną dotrzeć do swojej grupy docelowej za pośrednictwem kampanii reklamowych w popularnej wyszukiwarce Bing. Dzięki Microsoft Ads (Bing Ads) reklamodawcy mają szansę na precyzyjne targetowanie swojej grupy docelowej, co wpływa na skuteczność kampanii, zwiększenie zysków oraz zmniejszenie wydatków na reklamę. Dla firm, które nie dysponują dużym budżetem, Bing może być idealnym rozwiązaniem dla pozyskania nowych klientów.
Podobnie jak w Google Ads, korzystając z Bing Ads, reklamodawcy mogą wybierać pomiędzy różnymi rodzajami reklam. Użytkownicy mogą również wybierać konkretne słowa kluczowe, na które chcą reklamować swoje produkty lub usługi oraz określić docelowe regiony i grupy demograficzne, aby dotrzeć do jak najbardziej zainteresowanej grupy odbiorców.
Oprócz tego w Microsoft Advertising reklamodawcy mogą bardzo łatwo i precyzyjnie kontrolować swój budżet oraz kampanie reklamowe. Do tego służy, po pierwsze - ustawianie budżetu dziennego, czyli maksymalnej kwoty, jaką chcemy wydać na reklamę w ciągu jednego dnia oraz ustawianie strategii ustalania stawek odpowiednio do swego celu, jak na przykład: CPC, docelowy udział w wyświetleniach, maksymalizacja liczby kliknięć, maksymalizacja liczby konwersji i wartości konwersji oraz ustawianie docelowego CPA i ROAS. Poza tym mamy możliwość kierowania reklamy do odpowiednich osób, dzięki funkcji wykluczenia słów kluczowych, co może znacznie zaoszczędzić nasz budżet.
Czym wyróżnia się system reklamowy Microsoft Ads?
Przede wszystkim Bing Ads to nie tylko wyszukiwarka Bing, ale także część sieci reklamowej Microsoft, co daje reklamodawcom dostęp do większej liczby potencjalnych klientów. Microsoft ciągle się rozwija, dzięki czemu reklamodawcy mają możliwość korzystania z coraz bardziej zaawansowanych narzędzi reklamowych na drodze do osiągnięcia swoich celów marketingowych.
Warto podkreślić, że korzystanie z Microsoft Advertising to nie tylko sposób na pozyskanie potencjalnych klientów, ale również na zwiększenie rozpoznawalności marki. Dzięki różnym formatom reklamowym oferowanym przez Microsoft Advertising mamy możliwość budowania wizerunku swojego brandu. Jednym z nich jest na przykład format reklamy wideo, której popularność wciąż rośnie. Reklama wideo pozwala na przekazanie bardziej skomplikowanej treści w krótkim czasie i może zwrócić uwagę potencjalnych klientów, którzy zazwyczaj omijają reklamy w tradycyjnych formatach. Istnieje jednak format reklam natywnych Microsoft Audience Ads, które wyglądają bardzo naturalnie na stronach internetowych, co zwiększa szansę na uzyskanie nowych klientów.
Również ważnym aspektem jest to, że Microsoft Ads jest skierowany bardziej na desktopy niż na urządzenia mobilne, co oznacza, że reklamy w tym systemie mogą osiągnąć większą skuteczność w dotarciu do użytkowników, korzystających z komputerów. Dlatego system reklamowy Microsoft Ads może być wartościową alternatywą dla Google Ads, szczególnie dla firm skupiających się na rynku desktopowym lub poszukujących nowych kanałów reklamowych.
Źródło:gs.statcounter.com
Wyświetlanie reklam w wyszukiwarce Bing
Wyświetlanie reklam w wyszukiwarce Bing odbywa się za pomocą systemu reklamowego Microsoft Ads (Bing Ads). Aby wyświetlać swoje reklamy w wynikach wyszukiwania Bing, najpierw należy utworzyć konto w Microsoft Ads. Proces ten nie jest skomplikowany i nie zabiera dużo czasu.
Podobnie jak w Google Ads, aby wyświetlać reklamy, należy stworzyć kampanię reklamową, grupę reklam, a następnie wybrać słowa kluczowe, które umożliwią dotarcie do określonej grupy odbiorców. Kolejnym krokiem jest oczywiście stworzenie właściwej reklamy. Reklamy w wynikach wyszukiwania Bing wyświetlane są na górze i na dole wyników organicznych. Te reklamy są oznaczone jako "Reklama". Wygląda to niemal identycznie, jak w sieci wyszukiwania Google.
Źródło: www.bing.com
Dodatkowo system reklamowy Microsoft Advertising umożliwia reklamodawcom wybór konkretnych lokalizacji geograficznych, w których ma się wyświetlać ich reklama oraz wybór grup demograficznych, co pozwala na skuteczne dotarcie do grupy docelowej w konkretnym regionie i o określonych cechach demograficznych.
W sieci wyszukiwania Bing istnieją również reklamy dynamiczne, które są automatycznie generowane na podstawie treści strony docelowej. To znaczy, że Bing przegląda zawartość strony docelowej i tworzy reklamę na podstawie tych informacji, dopasowując je do zapytań naszych odbiorców. Ten rodzaj reklamy wygląda tak samo, jak standardowe reklamy tekstowe. Reklamy dynamiczne w Bingu są szczególnie skuteczne np. w przypadku reklamowania dużej liczby produktów lub usług.
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Warto pamiętać, że na platformie reklamowej Bing istnieją również inne typy reklam np. takie jak: reklamy produktowe, reklamy natywne Microsoft Audience Ads, reklamy zachęcające do instalacji aplikacji mobilnych, reklamy graficzne Multimedia Ads.
Reklamy produktowe Microsoft Advertising wyświetlane są w formacie kafelka, zawierającego zdjęcie produktu, tytuł, opis, cenę oraz nazwę sklepu. Te dynamiczne wyświetlenia są dopasowane do zapytań użytkownika. Wykorzystują one dane z Microsoft Merchant Center, aby wyświetlić użytkownikom najbardziej trafne i interesujące oferty.
Źródło: www.bing.com
Bardzo ciekawą opcją jest reklama natywna Microsoft Audience Ads. Wygląda ona jak standardowy post na platformie, który został dostosowany do wyglądu i stylu strony internetowej, na której się wyświetla. Reklama może zawierać obrazki, nagłówek, tekst oraz informacje o marce i produkcie. Tego typu posty są oznaczone, jako "Reklama". W przeciwieństwie do tradycyjnych reklam - Microsoft Audience Ads są dostarczane do użytkowników w kontekście przeglądanych przez nich treści, co zwiększa szansę na zainteresowanie i interakcję z reklamą. Reklamy te mogą pojawić się na stronach internetowych, w aplikacjach, w wiadomościach e-mail, w programie Outlook oraz w innych usługach Microsoft, takich jak MSN, Skype, czy LinkedIn.
Źródło: www.bing.com
W Microsoft Advertising mamy również możliwość promowania instalacji aplikacji mobilnych. Takie reklamy wyświetlają się na urządzeniach mobilnych (np. smartfony i tablety), podczas wyszukiwania w wyszukiwarce Bing lub przeglądania treści w aplikacjach partnerskich. Po kliknięciu takiej reklamy użytkownik jest przekierowany na stronę pobierania aplikacji w sklepie z aplikacjami.
Źródło: www.bing.com
W Bing mamy także możliwość wyświetlania reklam typu Multimedia Ads. Taka reklama może zawierać obraz, nagłówek, opis, wezwanie do działania i jest wyświetlana na różnych pozycjach paska bocznego na stronie wyników wyszukiwania Bing. Zwykle są one wizualnie atrakcyjne i przyciągają uwagę użytkowników.
Wady i zalety systemu Microsoft Advertising
System Microsoft Advertising ma naprawdę dużo zalet. Po pierwsze, w porównaniu do najpopularniejszej wyszukiwarki Google, Bing ma mniejszą konkurencję na rynku, co może oznaczać to niższe koszty dla firm i większe szanse na dotarcie do swojej grupy docelowej. System ten działa w wyszukiwarce Bing oraz w sieci partnerskiej, co pozwala na dotarcie do ogromnej liczby użytkowników, a dzięki unikalnej grupie docelowej związanej z systemem Windows, kampanie mogą być w pełni spersonalizowane i skierowane do konkretnych grup odbiorców.
Po drugie, w porównaniu z innymi systemami reklamowymi, dla znacznej części branż Microsoft Advertising oferuje bardzo atrakcyjne koszty kliknięć (CPC), co może prowadzić do niższych kosztów prowadzenia kampanii reklamowych oraz lepszych wyników. Oprócz tego badania wskazują, że konwersja z reklam w Bingu jest wyższa niż w Google. Reklamy w Bingu są mniej popularne niż reklamy w Google, co przekłada się na większą uwagę ze strony użytkowników i wyższą konwersję. Dodatkowo wskaźnik CTR w Microsoft Advertising również jest na wysokim poziomie.
Microsoft Advertising oferuje unikalne narzędzia umożliwiające kierowanie reklam na podstawie urządzeń, lokalizacji, języka, demografii, a także na podstawie historii wyszukiwania użytkownika. Dużą zaletą tego ekosystemu, jest łatwe przenoszenie reklam z Google Ads do systemu Microsoft. Jeżeli użytkownik wcześniej już miał konto reklamowe w Google, to wystarczy kilka kliknięć, aby przenieść swoje konto i zacząć się reklamować w Microsoft.
W sprawnym korzystaniu z systemu reklamowego Bing Ads mogą pomóc bezpłatne narzędzia, takie jak Microsoft Advertising Editor, Advertising Intelligence Tool oraz Microsoft Clarity. Warto również pamiętać o pomocnych narzędziach, takich jak Microsoft Advertising Keyword Planner oraz Audience Network Planner. Są to również bezpłatne narzędzia, które mogą pomóc w dokładnym planowaniu, zarządzaniu oraz analizowaniu kampanii reklamowych.
Co do słabszych stron Microsoft Ads (Bing Ads) w porównaniu do Google Ads, to na pierwszym miejscu jest mniejsza liczba użytkowników. Pomimo ciągłego rozwoju tej wyszukiwarki, Bing nadal ma mniej użytkowników, co oznacza, że reklamy mogą dotrzeć do mniejszej liczby potencjalnych klientów. Oprócz tego Microsoft Advertising oferuje mniej funkcji oraz mniejszą liczbę narzędzi do zarządzania niż Google Ads, co może być utrudnieniem dla niektórych reklamodawców, którzy potrzebują bardziej zaawansowanych opcji.
Dlaczego warto zainwestować w Microsoft Ads (Bing Ads)?
Biorąc pod uwagę wszystkie zalety tej platformy, dla wielu branż Microsoft Advertising jest świetnym sposobem na zwiększenie zysków swojej firmy, w wyniku tworzenia wysoko konwertujących kampanii reklamowych. Szczególnie gdy naszym targetem są odbiorcy zagraniczni, Bing Ads daje możliwość dotarcia do potencjalnych klientów, którzy szukają konkretnych produktów lub usług. Ta platforma oferuje również doskonałą jakość ruchu, co także jest powodem, dla którego warto skorzystać z tego ekosystemu, w ramach dywersyfikacji kanałów reklamowych, wykorzystywanych do promocji.
Partnerzy Microsoft Advertising
Żeby dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zwiększyć zasięg kampanii reklamowych - Microsoft Advertising posiada szeroką gamę partnerów, w tym Yahoo, Outlook, MSN, AOL oraz dużą ilość innych witryn i aplikacji. Ich współpraca polega na wykorzystywaniu platformy Microsoft Audience Network, która umożliwia wyświetlanie reklam na różnych stronach internetowych, w tym w aplikacjach mobilnych.
Dużą zaletą tego partnerstwa jest możliwość lepszego dopasowania reklam do zainteresowań potencjalnych klientów (np. dzięki wyświetlaniu reklamy na stronach związanych z tematyką usługi lub produktu). Przekłada się to również na uzyskanie niższego kosztu kliknięć oraz konwersji. Oprócz tego można stwierdzić, że witryny te charakteryzują się wysoką jakością ruchu i za ich pomocą możemy zbudować pozytywny wizerunek naszej marki. Oznacza to również, że reklamy mogą być bardziej skuteczne. W każdym momencie na koncie Microsoft Advertising można sprawdzić, na jakich stronach internetowych partnerów pokazywała się nasza reklama, dzięki czemu również w taki sposób można kontrolować kliknięcia i koszty.
Streszczenie
- Wyszukiwarka Bing (należąca do firmy Microsoft), jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce. W 2023 roku na urządzeniach desktopowych - Bing ma udział w rynku ok. 7,5%.
- Microsoft Advertising to ciągle rozwijająca się platforma, która daje dużo możliwości dokładnego targetowania grupy docelowej oraz kontrolowania budżetu, dzięki czemu można zwiększyć skuteczność swoich kampanii oraz zaoszczędzić środki finansowe.
- Bing Ads oferuje różne ustawienia, które mają na celu pomóc użytkownikom osiągnąć swoje cele marketingowe.
- W Microsoft Advertising mamy do wyboru różne typy reklam (m.in. reklamy tekstowe, produktowe, graficzne Multimedia Ads, zachęcające do instalacji aplikacji mobilnych oraz reklamę natywną Microsoft Audience Ads).
- Można stwierdzić, że Bing Ads ma dużo przewag, takich jak niski CPC, wysoki CTR, łatwe przenoszenie konta z Google Ads, mniejsza konkurencja oraz wyższa konwersja.
- Z myślą o użytkownikach Microsoft Advertising stworzono dużo bezpłatnych narzędzi, które mogą być bardzo pomocne w planowaniu, zarządzaniu oraz analizowaniu kampanii reklamowych.
Podsumowanie
Platforma Microsoft Advertising zdecydowanie jest świetnym sposobem na pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie rozpoznawalności swojej marki, szczególnie dla firm skupiających się na rynku desktopowym lub poszukujących nowych kanałów reklamowych. Poza tym jest to szansa na zmniejszenie swoich wydatków na reklamę oraz osiągnięcie większej liczby konwersji. Ten system reklamowy ciągle się rozwija, aby zapewnić swoim użytkownikom przyjemne i łatwe osiągnięcie celów marketingowych.