Microsoft Advertising to system reklamowy Microsoft, który technicznie działa niemalże tak samo jak Google Ads. Różnice dotyczą jednak m.in. użytkowników, do których można dotrzeć, prowadząc kampanie w tym ekosystemie. Są to osoby, które na co dzień korzystają z wyszukiwarek, takich jak Bing, Yahoo, DuckDuckGo czy Ecosia (szacuje się, że może być to nawet co 10. użytkownik w Polsce).
Prowadzenie działań reklamowych w Microsoft Ads jest więc szansą dla firm, które w dobie dużej konkurencji na rynku, szukają sposobów na dotarcie do nowych klientów i maksymalizację sprzedaży. Niezależnie od branży i sektora rynku (B2B, jak i B2C) już wiele przedsiębiorstw dostrzegło, że działania w Microsoft Ads, nawet przy niewielkich nakładach środków finansowych, skutkują wysokim zwrotem z inwestycji. Co więc trzeba wiedzieć o tym systemie reklamowym, by wykorzystać go do osiągnięcia swoich celów biznesowych?
Spis treści:
Microsoft Advertising (Bing Ads) – dlaczego warto?
Znaczna część osób, które prowadzą płatne kampanie reklamowe, korzysta z ekosystemu Google Ads, gdyż to właśnie w nim dostrzega największy potencjał w docieraniu do pożądanej grupy docelowej, a co za tym idzie – realizowaniu swoich celów biznesowych. Wynika to m.in. z popularności miejsc, w których reklamy są wyświetlane użytkownikom. Kreacje reklamowe Google Ads nie mają jednak możliwości trafienia w przestrzeń, w której wyświetlają się kampanie Microsoft Ads. To podobnie, jak mniejsza liczba reklamodawców należy do największych zalet tego ekosystemu.
Microsoft Ads może być więc idealnym dopełnieniem kampanii prowadzonych w Google Ads. Reklamy tworzone w tym systemie, docierają nie tylko do użytkowników, korzystających z wyszukiwarek innych niż Google, ale też wyświetlają się w sieci reklamowej - Microsoft Audience Network (m.in. Outlook, czy serwis informacyjny MSN). Możliwość kierowania reklam Microsoft Ads na rynek polski została udostępniona dopiero w 2022 roku, dlatego wciąż jest szansa, by wyprzedzić konkurencję, wykorzystując potęgę tego ekosystemu do promocji biznesu – szybciej niż inni.
Microsoft Advertising – do jakich użytkowników można dotrzeć?
Mimo że Microsoft Ads jest dostępny dla polskich użytkowników stosunkowo od niedawna, to wiele firm od razu dostrzegło w nim potencjał do zwiększania sprzedaży. Niektórzy wciąż poszukują jednak dokładnych informacji na temat tego, jak prezentuje się przekrój odbiorców reklam tworzonych w tym ekosystemie na rynku polskim.
Czym charakteryzują się więc użytkownicy, do których można dotrzeć, promując swój biznes w Microsoft Advertising (Bing Ads)?
Większość użytkowników w Polsce, do których dociera reklama Microsoft Ads, korzysta z sieci na desktopie (w 2022 roku było to ponad 91% internautów, którzy korzystali z urządzeń z systemem Windows). Co więcej – w 2022 roku miesięczna liczba wyszukiwań w kraju wzrosła o ponad 16 %.
Z oficjalnych danych Microsoftu wynika, że w Polsce reklamy mogą docierać nawet do 6 milionów użytkowników (16% populacji), z czego 57% stanowią mężczyźni a 43% kobiety. Ponadto 69% użytkowników stanowią osoby przed 45 rokiem życia. Dla wielu reklamodawców z perspektywy doboru grupy docelowej istotne mogą być także informacje o dochodach oraz wykształceniu użytkowników. Dane wskazują, że 41% z nich osiąga wysokie dochody gospodarstwa domowego, a 44% posiada wykształcenie wyższe. Ponadto 75% użytkowników stanowią mieszkańcy miast.
Skalowanie źródeł sprzedaży z Microsoft Ads (Bing Ads)
Środowisko e-commerce jest bardzo konkurencyjne, dlatego firmy, które chcą utrzymać rentowność i zacząć skalować sprzedaż (uzyskując przy tym coraz większy i powtarzalny przychód) – muszą szukać rozwiązań, dzięki którym będą w stanie dotrzeć do nowych klientów. Niewielu jest przedsiębiorców, którzy mogą posłużyć się stwierdzeniem „W marketingu robię już wszystko” i wobec których będzie to w 100% prawdziwe stwierdzenie. Zawsze występują obszary do eksploracji, których odkrycie może pomóc marce wejść na jeszcze wyższy poziom sprzedaży. Takim obszarem bez wątpienia jest Microsoft Ads.
Tymczasem wiele firm korzysta wyłącznie z dobrze znanych na polskim rynku rozwiązań, inwestując w płatne kampanie reklamowe w Google Ads, działania z obszaru SEO, UX czy social media, a nie czuje się gotowa na to, by zainwestować w Microsoft Advertising (Bing Ads). Jednocześnie wyniki kampanii prowadzonych w tym ekosystemie jasno wskazują, że warto uwzględnić je w strategii marketingowej firmy. Poniżej kilka przykładów kampanii w tym systemie, prowadzonych dla klientów Ideo Force.
Nie ma przecież przedsiębiorstw, które w długofalowej perspektywie nie chciałyby zwiększyć swojego udziału w kluczowym rynku, czy zacząć działać także na rynkach zagranicznych. Microsoft Ads (Bing Ads) jest jednym z ekosystemów, którym firmy często zaczynają interesować się dopiero w momencie przechodzenia na model sprzedaży cross-border. Wtedy jedna z największych obaw, dotyczących korzystania z tego systemu (niewielka popularność miejsc, w których wyświetlają się reklamy wśród polskich użytkowników) staje się jedną z jego głównych zalet.
Dla przykładu wyszukiwarka Bing obsługuje 26,25% wyszukiwań w Stanach Zjednoczonych. W Wielkiej Brytanii jest to z kolei 21,8%, a w Niemczech 24% wyszukiwań na desktopie.
Wysoką jakością ruchu charakteryzują się także kraje, takie jak Kanada, Nowa Zelandia, czy Australia. Reklamy w Microsoft Advertising (Bing Ads) mogą być więc sporym wzmocnieniem strategii marketingowej zarówno w firmach, które chcą dywersyfikować źródła pozyskiwania klientów w kraju, jak i zacząć działać na rynkach zagranicznych.
Microsoft Advertising (Bing Ads) i LinkedIn – co je łączy?
Są takie branże, w których targetowanie reklam ze względu na branżę, czy stanowisko przynosi efekty, w postaci osiągnięcia określonych celów kampanii, takich jak np. pozyskanie kandydatów do pracy, czy promowanie ofert skierowanych do ściśle określonej grupy zawodowej. Tymczasem Microsoft Ads (Bing Ads) to jedyna zewnętrzna platforma, która stwarza reklamodawcom możliwość kierowania kampanii w oparciu o profil na LinkedInie.
Za sprawą funkcji LinkedIn Profile Targeting – reklamy wyświetlają się w Microsoft Search Network (wyniki wyszukiwania) lub też w sieci Microsoft Audience Network, a nie na kanale LinkedIn. Korzystanie z tej funkcjonalności jest dostępne dla reklamodawców na całym świecie, jednak póki co funkcja ta może być wykorzystywana jedynie w kampaniach, które są kierowane do odbiorców w Wielkiej Brytanii, USA, Kanadzie oraz Australii.
Tworzenie kampanii Microsoft Ads (Bing Ads) – krok po kroku
Proces tworzenia kampanii reklamowej w Microsoft Advertising (Bing Ads) jest zbliżony do przygotowywania kampanii w Google Ads. Firmy, które prowadzą kampanie w wielu wyszukiwarkach i kanałach komunikacji, do stworzenia kampanii Microsoft Ads mogą wykorzystać m.in. platformę Search Ads 360. To rozwiązanie pozwala stworzyć jedną kampanię, a następnie uruchomić ją w kilku systemach reklamowych – np. jednocześnie w Google Ads oraz Microsoft Advertising (Bing Ads).
Korzystanie z Search Ads 360 jest jednak opcjonalne. Kampanie można stworzyć także bezpośrednio z poziomu konta w ekosystemie Microsoft Advertising.
Krok 1: utworzenie konta reklamowego
W celu stworzenia konta na platformie Microsoft Ads (Bing Ads) należy przejść do strony: https://ads.microsoft.com/ i zarejestrować się, podając swoje dane.
Krok 2: konfiguracja konta
Po stworzeniu konta, należy podać informacje o firmie, preferencjach i płatności. Na tym etapie warto również ustawić odpowiednie parametry, takie jak strefa czasowa czy waluta, aby raporty były zgodne z potrzebami reklamodawcy.
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Krok 3: tworzenie kampanii Microsoft Ads (Bing Ads)
W panelu należy przejść do zakładki „Kampanie” i kliknąć „Utwórz kampanię”. Kolejnym krokiem jest wybranie celu kampanii (np. ruch na stronie), by wskazać systemowi pod jakim kątem powinien optymalizować kampanie.
Krok 4: ustawienia kampanii
Kolejnym krokiem jest nazwanie kampanii, określenie budżetu dziennego oraz czasu trwania działań reklamowych. Na tym etapie istotne może być też skonfigurowanie geolokalizacji oraz targetowania demograficznego.
Krok 5: utworzenie grup reklam
Prowadząc kampanię, użytkownik może utworzyć jedną lub kilka grup reklam, zawierających powiązane komunikaty reklamowe oraz frazy kluczowe. Każda grupa musi zostać nazwana oraz zaopatrzona w słowa kluczowe, wywołujące wyświetlanie reklam użytkownikom.
Przy wyborze słów kluczowych można skorzystać m.in. z Microsoft Advertising Keyword Planner. To narzędzie pozwalające zarządzać stawkami, kierować kampanie na słowa kluczowe (m.in. w języku angielskim i niemieckim) oraz dostosowywać (włączać i wyłączać wybrane frazy) na podstawie dotychczas prowadzonych działań reklamowych.
Krok 6: tworzenie reklam
Po stworzeniu grup, należy utworzyć odpowiednią liczbę reklam, wyświetlanych dla określonych fraz kluczowych. Na tym etapie dochodzi również do wyboru formatu reklamy (np. tekstowa, produktowa czy video).
Co istotne – w kampaniach warto promować oferty, które zachęcą użytkowników do działania. Można więc stosować CTA, które przyciągają wzrok oraz skupiać się na przedstawianiu korzyści dla użytkowników.
Krok 7: monitorowanie i optymalizacja kampanii
Po uruchomieniu kampanii w Microsoft Advertising (Bing Ads) – należy na bieżąco monitorować jej wyniki. Liczy się m.in. sprawdzanie wskaźników, takich jak CTR i CPC, obserwacja konwersji (ich liczby oraz kosztu pozyskania) a także ROAS.
Dane zbierane w wyniku analizowania skuteczności kampanii, dostarczą informacji, które pozwolą zoptymalizować działania reklamowe. Co ważne – optymalizacja kampanii to proces ciągły. Dzięki bieżącej analizie wyników, takich jak liczba kliknięć, konwersje czy koszt za kliknięcie, można szybciej zidentyfikować obszary kampanii, które wymagają modyfikacji.
Krok 8: wykorzystywanie narzędzi analitycznych
W Microsoft Ads (Bing Ads) można skorzystać np. z raportów dotyczących demografii, urządzeń lub lokalizacji, aby lepiej zrozumieć potrzeby grupy docelowej i dostosować kampanie do jej oczekiwań, co przełoży się na efektywność prowadzonych działań.
Z jakich dokładnie typów reklam można skorzystać w Microsoft Ads? Jakie są zalety prowadzenia działań w tym ekosystemie reklamowym? Sprawdź.
Co wpływa na pozycję reklamy w Microsoft Ads (Bing Ads)?
Zastanawiając się nad tym, od czego zależy wyświetlanie reklam (pozycja komunikatów reklamowych) w Microsoft Advertising (Bing Ads), należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych czynników.
Jednym z nich jest dopasowanie reklamy do konkretnych zapytań użytkowników (w tym przypadku dużą rolę odgrywają, więc słowa kluczowe i dobór reklamy do fraz, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę).
Kolejnym z istotnych czynników jest porównanie skuteczności reklamy w przeszłości (współczynnik kliknięć). Im silniej pod kątem tych czynników będzie prezentować się reklama, tym większe są szanse na to, że osiągnie wysoką pozycję w ekosystemie Microsoft Advertising (Bing Ads).
Jak tworzyć skuteczne reklamy Microsoft Ads? – kluczowe wskazówki
- Jasny przekaz – w reklamie nie warto używać ogólnikowych zwrotów, które nie będą jasno wskazywały na konkretne korzyści, które użytkownik otrzyma, jeśli zdecyduje się np. na zakup promowanego produktu, czy skorzystanie z usług danej firmy.
- Emocje – reklama powinna wywoływać ciekawość i wzbudzać w odbiorcach pozytywne emocje. Te mogą motywować ich na tyle, że zechcą niemalże od razu zapoznać się z ofertą reklamodawcy lub nawet z niej skorzystać. W tym aspekcie istotne jest więc m.in. budowanie zaufania do marki.
- CTA – to element reklamy, który precyzyjnie wskazuje to, co powinien zrobić użytkownik – np. „Zapisz się”, czy „Kup teraz”. Właściwie zaprojektowane CTA powinno być krótkie.
- Testy – w Microsoft Ads (Bing Ads) podobnie jak w innych ekosystemach, nie należy bazować wyłącznie na jednej wersji reklamy. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest stworzenie kilku wariantów przekazu reklamowego, ich testowanie, a następnie skupienie się na komunikatach, wykazujących się najwyższą skutecznością.
- Mobile first - około 90% użytkowników Binga to użytkownicy desktopowi, jednak warto pamiętać, że trend związany z korzystaniem z sieci za pomocą urządzeń mobilnych, nie słabnie. Istotne jest więc zoptymalizowanie reklam pod kątem tego, jak wyświetlają się one np. na smartfonach czy tabletach. W tym aspekcie liczy się więc m.in. dbałość o to, by komunikaty były czytelne.
- Wyróżniki oferty – dlaczego użytkownik ma skorzystać z usług akurat tej jednej konkretnej firmy, której reklamę widzi, a nie z usług konkurencji? Być może do czynników, które wpłyną na jego decyzję, zalicza się wysoka jakość produktów lub ich najniższa cena? Niezależnie od tego, co wyróżnia markę – reklama powinna to podkreślać.
- Spójność – informacje przedstawione w reklamie muszą być spójne z tym, co użytkownik znajdzie po przejściu na stronę docelową. Zarówno komunikat reklamowy, jak i miejsce, do którego trafi użytkownik, muszą więc zawierać te same informacje, dotyczące promowanej oferty.
Streszczenie
- Microsoft Ads może być idealnym dopełnieniem kampanii prowadzonych w Google Ads. Reklamy tworzone z pomocą tego ekosystemu docierają do użytkowników, którzy na co dzień korzystają z mniej popularnych wyszukiwarek, takich jak np. DuckDuckGo.
- Z oficjalnych danych Microsoftu wynika, że w Polsce reklamy mogą dotrzeć nawet do 6 milionów użytkowników (16% populacji), z czego 57% stanowią mężczyźni a 43% kobiety.
- Wyszukiwarka Bing obsługuje 26,25% wyszukiwań w Stanach Zjednoczonych. W Wielkiej Brytanii jest to z kolei 21,8%, a w Niemczech 24% wyszukiwań na desktopie. Wysoką jakością ruchu charakteryzują się także kraje, takie jak Kanada, Nowa Zelandia czy Australia.
- Microsoft Ads (Bing Ads) to jedyna zewnętrzna platforma, która stwarza reklamodawcom możliwość kierowania kampanii w oparciu o profil na LinkedIn.
- Jednym z czynników wpływających na pozycję reklamy w Microsoft Ads, jest dopasowanie reklamy do konkretnych zapytań użytkowników (w tym przypadku dużą rolę odgrywają słowa kluczowe i dobór reklamy do fraz, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę).
Podsumowanie
Mimo że wielu reklamodawców wciąż kojarzy Microsoft Advertising (Bing Ads) wyłącznie z prowadzeniem kampanii kierowanych do użytkowników poza granicami kraju, to coraz więcej osób dostrzega także potencjał tego ekosystemu w promowaniu swojej oferty na polskim rynku.
Microsoft Ads to nie tylko mniejsza konkurencja ze strony innych reklamodawców, ale też niższe koszty związane z prowadzeniem kampanii. Szacuje się, że stosunek wydatków na emisję reklam do kliknięć w tym systemie reklamowym, może być nawet o kilkanaście procent niższy, niż w przypadku Google Ads.
Niewątpliwie jest to rozwiązanie reklamowe, które powinno znaleźć się w strategii marketingowej firm, które w dobie walki o zdobycie zainteresowania ze strony klientów, chcą utrzymać rentowność – zarówno w sektorze B2B, jak i B2C.