No to zaczynamy
Instagramowe hashtagi
- Zobaczyć i wyszukiwać powiązane hashtagi
- Zobaczyć najpopularniejsze posty, po wybraniu określonego hasła
- Zobaczyć najnowsze posty, po wybraniu określonego hasła
Gdzie zamieszczać hashtagi w poście? Nie ma jednej zasady. Zazwyczaj dopisuje się je na końcu postu, jednym ciągiem, tak aby użytkownicy nie mieli trudności z ich zobaczeniem. Ale z równym powodzeniem można wpleść je w treść opisu i uczynić z nich część zdania. Kiedy już opublikujemy otagowany post, stajemy się częścią konwersacji. Tak długo jak nasze konto ma publiczny status, inni użytkownicy, nie będący naszymi znajomymi (obserwującymi), mogą zobaczyć nasze wpisy.
A co z szukaniem haseł? Jeśli nie mamy nic konkretnego na myśli i chcemy dotrzeć do najpopularniejszych streamów, najlepiej skorzystać z zakładki „Eksploruj” (klikamy w szkło powiększające w dolnym menu). Tam gromadzone są najpopularniejsze wpisy, zdjęcia publikowane przez osoby, których wpisy do tej pory polubiliśmy lub już obserwujemy itd. I to właściwie wszystko. Prawda, że proste?
Hashtagowe tweetowanie
Poza tym, użytkownicy otrzymują listę ostatnich trendów (po lewej stronie, od głównego stream’u). W przypadku niektórych hashtagów, zarejestrowane konta (po zalogowaniu), otrzymują także dodatkowe informacje – powiązane wyszukiwania oraz kanały warte obserwowania.
Podobnie jak w przypadku Instagrama, nie ma zasady, w którym miejscu należy umieszczać hashtagi we wpisach. Jednak z racji bardzo ograniczonej ilości znaków w pojedynczym tweet’cie, zazwyczaj umieszcza się je w zdaniu, tak aby zaoszczędzić jak najwięcej miejsca.
Wyszukiwanie najpopularniejszych hashtagów na Twitterze (jeśli nie mamy nic konkretnego na myśli) jest nieco ograniczone. Właściwie konieczne jest posługiwanie się podpowiedziami „Trendy” z lewej strony ekranu w wersji desktopowej lub po kliknięciu w szkło powiększające w górnym menu na telefonie.
- Najpopularniejszych postach naszych znajomych, w grupach, a także postów publicznych
- Listę najbardziej dopasowanych profili, stron oraz grup
- Listę wydarzeń, aplikacji, filmów i zdjęć powiązanych z wyszukiwanym przez nas hasłem
- Najnowsze i Miejsca to dodatkowe zakładki występujące w wersji desktopowej Facebook’a
Jedyną problematyczną rzeczą w przypadku Facebook’a, jest wyszukiwanie najpopularniejszych hashtagów. Obecnie jedyne narzędzie występuje tylko w wersji angielskiej i tylko w wybranych krajach. W lewej części głównego ekranu pojawia się pole „Trending”. Artykuły i hashtagi, które się tam pojawiają dobierane są z uwzględnieniem wielu czynników – takich jak np. zaangażowanie pod postami, aktywność na linii czasu, naszą lokalizację czy strony, które do tej pory polubiliśmy.
I tak oto, dotarliśmy do końca naszej krótkiej podróży po krainie hashtagów w social mediach. Powyższe wskazówki powinny wystarczyć na początek i uporządkować Waszą dotychczasową wiedzę i informacje. Także nie pozostaje nic innego jak życzyć #powodzenia i #doprzeczytania niebawem.
Streszczenie
- Obecnie hashtagi pełnią niezwykle ważną rolę w przekazywaniu treści, pozwalają na docieranie do sprecyzowanej grupy odbiorców, na uporządkowanie treści oraz tworzenie społeczności.
- Zdjęcia na Instagramie grupowane są na podstawie hashtagów, co pozwala na wyświetlanie ich w jednym streamie i tworzenie docelowej grupy zainteresowanych odbiorców. Ważne jest jednak sprawdzenie popularności hashtagu, który chcemy wykorzystać, co ułatwią nam sugestie Instagrama.
- Na Twitterze działanie oraz rola hashtagów są podobne do tych na Instagramie.
- Facebook, w odróżnieniu od pozostałych platform społecznościowych, obfituje w prywatne profile, zatem tutaj hashtagi zdominowane są przez osoby publiczne, marki i firmy.
Podsumowanie
Sprawne posługiwanie się hashtagami niesie za sobą takie korzyści, jak np. zwiększenie widoczności i popularności naszego wpisu lub zdjęcia. Oczywiście logiczne jest, że im popularniejszego hashtagu użyjemy, tym większą popularność zyskamy. Nie jest to jednak aż tak proste. Warto dobierać hashtagi pasujące do tego, co chcemy przekazać, czym się zajmujemy i jakie wartości wyznajemy. Takie działania pozwolą nam dotrzeć do osób, które najbardziej zainteresuje nasz komunikat, a więc znowu - zwiększenie widoczności w grupie odbiorców, na których najbardziej nam zależy. Powyższy poradnik ukazał zarówno różnice, jak i podobieństwa hashtagowe na różnych portalach społecznościowych. Z taką wiedzą można już podbijać social media, #dodzieła!