Czy wiesz już, że największa na świecie sieć profesjonalistów udostępnia funkcję LinkedIn Events? A może przed Tobą kolejne wydarzenie do zorganizowania i chciałbyś je skutecznie wypromować? Niebawem zamierzasz poinformować świat o nowym produkcie i chcesz zwiększyć ruch na stronie z ofertą? Jeśli Twoja grupa docelowa, potencjalni kontrahenci i pracownicy korzystają z LinkedIna, możesz do nich dotrzeć. Już dziś jesteś w stanie zaplanować wydarzenie i zadbać o kontakt z jego uczestnikami, jak również po jego zakończeniu. Przygotowaliśmy instrukcję tworzenia wydarzeń na LinkedIn wraz informacjami o płatnej promocji tego rodzaju aktywności.
Spis treści:
1. Czym jest LinkedIn Events?
2. Tworzenie wydarzenia na profilu firmy
3. Kampania promująca wydarzenie
4. LinkedIn Live czy LinkedIn Events?
5. Zakończenie
Czym jest LinkedIn Events?
Z pewnością wszystkim dobrze znane są wydarzenia na Facebooku. Od ubiegłego roku wydarzenia możemy tworzyć również na LinkedIn. Wszystko za sprawą opcji LinkedIn Events. Wydarzenie może mieć charakter prywatny lub publiczny. To organizator odpowiada za stworzenie planu, zarządzanie wydarzeniem i kontakt z uczestnikami. Zaproszenia do udziału mogą wysyłać zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy. Uczestnikiem jest osoba, która przyjęła zaproszenie do udziału w wydarzeniu lub dołączyła do wydarzenia publicznego.
Wydarzenia na LinkedIn mają na celu przede wszystkim angażowanie społeczności i budowanie marki. Mogą być kierowane na podstawie odbiorców, na przykład do jednego segmentu grupy docelowej lub motywu wydarzenia – szkolenie/warsztat online, rozmowa z przedsiębiorcami jednej branży, szczegółowe omówienie jednego tematu, seminarium. Najlepiej sprawdzają się wydarzenia nastawione na budowanie społeczności i brandu, konferencje i akcje skupione na przykuwaniu uwagi wybranej grupy uczestników, np. studentów w ramach przedsięwzięcia rekrutacyjnego.
Tworzenie wydarzenia na profilu firmy
Jak utworzyć wydarzenie korzystając z LinkedIn Events?
W narzędziach administracyjnych profilu firmy wchodzimy w „Utwórz wydarzenie” (wydarzenia możemy również uruchomić w module Wydarzenia).
Następnie wypełniamy wymagane pola: dodajemy logo, podajemy nazwę (nie może mieć więcej niż 75 znaków), link do transmisji, opis, dokładny czas, adres do biletów i zaznaczamy widoczność wydarzenia (publiczne/prywatne). Jeśli wydarzenie odbywa się offline, konieczne będzie podanie lokalizacji i adresu. Po wypełnieniu formularza klikamy "Utwórz".
Jak to zrobić na profilu prywatnym? Rozwijamy „Wydarzenia” (w lewym panelu profilu) na stronie głównej. Pojawi się nam taki sam widok, jak w przypadku wydarzenia organizowanego przez firmę.
Administrator strony może zapraszać na wydarzenie tylko własne kontakty, ale jeśli organizatorów jest więcej, każdy z nich ma szansę pozyskać w ten sposób uwagę potencjalnie zainteresowanych osób. Organizatorzy lub uczestnicy wydarzenia mogą je udostępniać na LinkedIn lub zewnętrznych serwisach i promować poprzez płatne reklamy, o czym piszemy w dalszej części.
Kampania promująca wydarzenie
Promocja wydarzeń LinkedIn dostępna jest dla trzech celów:
- Świadomość marki - reklama informuje potencjalnych klientów o produktach lub firmie, a jej założeniem jest budowanie świadomości.
- Odwiedziny witryny - kliknięcie w reklamę przenosi użytkownika na stronę internetową, stronę docelową lub inny URL, a reklama zachęca do odwiedzenia strony.
- Interakcje – reklama skłania do interakcji, czyli polubień, komentarzy, udostępnień oraz do przejścia na stronę docelową.
Po wybraniu celu, czas na określenie grupy odbiorców (sekcja Odbiorcy). Najpierw wybieramy lokalizację oraz język profilu odbiorców, a następnie ich cechy. Do wyboru mamy sporo opcji:
- targetowanie na podstawie profilu odbiorców, m.in.: branża, wielkość firmy, nazwa firmy, wiek, płeć członka, lata doświadczenia, kierunki studiów, umiejętności, stanowiska, poziomy w hierarchii, lata doświadczenia, zainteresowania;
- remarketing – dotarcie do osób, który były na naszej witrynie. Wymagane jest wcześniejsze zainstalowanie na stronie kodu śledzącego (LinkedIn Insight Tag) oraz nazbieranie minimum 300 osób w grupie odbiorców;
- przesłanie listy firm lub kontaktów.
Przykładowa grupa odbiorców
Następnie w sekcji Format reklamy wybieramy reklamę z pojedynczym zdjęciem.
Kolejny krok to określenie budżetu. Do dyspozycji mamy budżet dzienny (minimum 10 USD), budżet całkowity oraz budżet dzienny i całkowity. Następnie ustalamy harmonogram, możemy prowadzić kampanię w sposób ciągły lub ustawić datę rozpoczęcia i zakończenia. W przypadku wydarzeń lepiej skorzystać z drugiej opcji, aby kampania zakończyła się przed startem wydarzenia.
Musimy ustalić również rodzaj stawki. Do wyboru mamy stawkę CPC lub CPM (ustalane samodzielnie) lub stawkę automatyczną, którą ustala system.
Następnie tworzymy kreację – w sekcji Reklamy kampanii klikamy Utwórz nową reklamę. Adresem docelowym URL, będzie adres URL wydarzenia LinkedIn. Uzupełniamy tekst, nagłówek i opcjonalnie opis. Zdjęcie możemy zaciągnąć z wydarzenia, jednak jego rozmiar może być nieprawidłowy, dlatego lepiej wgrać osobno obraz w rozmiarze 1200x627. Wybieramy CTA z listy rozwijalnej, zapisujemy reklamę i uruchamiamy kampanię.
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
LinkedIn Live czy LinkedIn Events?
Decydując się na jedno z nich, pamiętajmy, że filmy na żywo otrzymują siedem razy więcej reakcji i 24 razy więcej komentarzy, niż materiały wcześniej przygotowane. Za pomocą LinkedIn Live możemy np. promować wydarzenia, przeprowadzać wywiady, prowadzić transmisję z ważnych dla firmy wydarzeń. Oczywiście, wszystko zależy od tego, co chcemy zaprezentować i komu. Wydarzenia offline to zupełnie inna jakość kontaktów w biznesie. Nie bez powodu dobrze mają się lokalne inicjatywy, jak chociażby LinkedIn Local Rzeszów. Jednak w czasie, kiedy spotkania na żywo zostały zwieszone i wiele osób woli wirtualne wydarzenia, warto korzystać z rozwiązań online’owych.
LinkedIn Live umożliwia przesyłanie strumieniowo treści wideo na żywo z witryny na platformę. Jest pomocne w budowaniu świadomości marki i zasięgu. Nie mamy jednak możliwości wyświetlania listy uczestników. Z kolei LinkedIn Events pozwala budować zaangażowanie wśród społeczności i planować wydarzenia z wyprzedzeniem. Lista osób biorących udział w wydarzeniu jest widoczna.
Jeśli chcemy zorganizować wydarzenie na żywo, to musimy złożyć wniosek do LinkedIn Marketing – funkcja te wciąż jest w wersji beta. Pracownicy LinkedIn podejmują decyzję na podstawie kilku kryteriów, np. analizują dotychczas tworzone treści (w tym filmy), wielkość grupy odbiorców – strony z większą liczbą obserwujących, niż 1 tys. postrzegane są najlepiej czy opinie o członku LinkedIn lub stronie. Po otrzymaniu zgody, do prowadzenia transmisji na żywo dzielą nas dwa kroki:
1. Wybór narzędzia o przesyłania strumieniowego
2. Integracja narzędzia z LinkedIn
Z pewnością to wydarzenie offline (wraz z jego promocją) będzie lepszą opcją, jeśli chcemy dotrzeć do osób, które na co dzień nie obserwują naszej strony. LinkedIn Events jesteśmy w stanie planować nawet kilka miesięcy przed rozpoczęciem, a dzięki komunikacji przed i po zdarzeniu, zajmować uwagę uczestników, budując tym samym długoterminowe relacje.
Zakończenie
Dzisiaj niemal wszystko wymaga promocji, także spotkania, szkolenia czy rekrutacja pracowników. Dlatego jeśli zdecydujesz się na zorganizowanie wydarzenia, zwłaszcza o dużym znaczeniu dla firmy, nie zapomnij go wypromować. W ten sposób jeszcze skuteczniej dotrzesz do osób zainteresowanych tym, co masz do powiedzenia. LinkedIn nie ustaje w tworzeniu rozwiązań sprzyjających nawiązywaniu znajomości biznesowych.
Dzięki funkcji tworzenia wydarzeń i sposobności ich promowania, Microsoft pokazuje, że serwis jest miejscem o szerokim polu działania, jednocześnie przy zachowaniu jego profesjonalnego charakteru. Nie tylko firmy mogą korzystać z narzędzi wspierających budowanie brandu, ale także użytkownicy. Okazuje się, że misja LinkedIn, by skontaktować ze sobą specjalistów z całego świata i umożliwiać im osiąganie sukcesów oraz poprawę efektywności, jest w pełni realizowana.