Miarą sukcesu firmy jest rozpoznawalność marki na rynku. W przypadku coraz większej konkurencji, zapamiętanie firmy przez klientów jest sporym wyzwaniem. Nie od dziś wiadomo, że reklama dociera do potencjalnych klientów, którzy mają szansę zostać stałymi odbiorcami oferty. Jednak tylko dobra reklama będzie w stanie na tyle zaangażować klientów, by zbudować ich zaufanie do firmy. Reklama musi być skierowana do określonej grupy odbiorców. Musimy znać naszego klienta i wiedzieć co od nas, jako od firmy może otrzymać. Dotarcie z ofertą do klienta świadomego swoich potrzeb jest możliwe poprzez reklamę Google Ads, której cechą jest precyzyjne kierowanie kampanii.
Google Ads to system reklamowy, który daje ogromne możliwości docierania z przekazem w wyszukiwarce i usługach Google (oraz partnerów), czyli w serwisie YouTube, w skrzynce pocztowej Gmail czy Mapach. Firma może wybrać formę reklamy w zależności od kanału, na jaki kieruje kampanię, np. reklama tekstowa to linki sponsorowane, pokazujące się w wyniku wyszukiwania, kampanie produktowe dotyczą sklepów internetowych a reklama GSP (Gmail Sponsored Promotions) to możliwość promocji na poczcie Google.
Google Ads jest narzędziem, którego właściwe wykorzystanie zwiększy konwersję, będzie generować ruch na stronie i przyniesie zysk ze sprzedaży. Efekty kampanii są widoczne zaraz po jej uruchomieniu i dlatego jest to doskonała okazja do wypromowania nowości na stronie, poinformowanie o wprowadzeniu produktu do oferty czy pochwalnie się sukcesem firmy. Reklama staje się widoczna natychmiast i mimo, że jest ograniczona czasowo, pozwala budować pozytywny przekaz wśród użytkowników i utrwalać wizerunek firmy na dłużej.