Czy Google Ads nadaje się dla sklepu internetowego?

Google Ads to największy system reklamowy na świecie. W dobie tak ogromnej konkurencji w świecie e-commerce, reklama jest wręcz niezbędna. Dzięki niej szybko dotrzemy do klienta i zaprezentujemy wizerunek firmy.

To ważne, aby wśród użytkowników wyszukiwarki budować świadomość o marce. Część z nich, to właśnie dzięki reklamie zobaczy logo firmy po pierwszy raz. W Google możemy prowadzić kampanie reklamowe dedykowane sklepom internetowym z użyciem narzędzia, jakim jest Google Ads. Celem reklamy może być sprzedaż, skłonienie odbiorcy do konkretnej reakcji (konwersja)  lub zaprezentowanie pozytywnego przekazu na temat firmy. Google Ads (wcześniej Google Adwords) to duża platforma z mnóstwem różnych opcji do wyboru.

Sklep internetowy będzie koncentrował się na uzyskaniu jak najlepszych wyników ze sprzedaży. W osiągnięciu tego celu posłuży nam np. stworzenie kampanii produktowej w ramach Zakupów Google. W wynikach wyszukiwania, a dokładniej tuż nad nimi lub obok, użytkownik zobaczy grafikę przedstawiającą produkt, cenę i nazwę firmy. Kliknięcie w nią przeniesie go na stronę z ofertą. Kampanie dla sklepów internetowych rozliczne są za pojedyncze kliknięcie (w modelu PPC). Uruchomienie kampanii produktowej wymaga połączenia strony sklepu (plików xml) z kontem Google Ads (wcześniej Google Adwords) i narzędziem Google Merchant Center, które przesyła dane produktów oraz informacje o sklepie oraz daje możliwość udostępniania reklamy w innych usługach Google.

Spis treści:

  1. Kampania produktowa Google Ads
  2. Jak ulepszyć kampanie w Google Ads
  3. Śledzenie konwersji
  4. Testowanie kampanii
  5. Streszczenie
  6. Podsumowanie 

Kampania produktowa Google Ads

Kampania produktowa Google Ads przynosi rezultaty zaraz po uruchomieniu. Umożliwia w szybki sposób pozyskanie nowych klientów, ponieważ dociera z produktami czy usługami do tych, którzy w danym momencie ich potrzebują. W ramach Google Ads możemy prowadzić remarketing, czyli wracać z ofertą do tych, którzy nie zdecydowali się na zakupy podczas pierwszej wizycie w sklepie. Możliwości reklamowania się w Internecie jest wiele, a Google Ads z pewnością jest narzędziem, które w branży e-commerce pomaga w realizacji celów sprzedażowych.

Jak ulepszyć kampanie w Google Ads?

Stworzenie skutecznej kampanii reklamowej w Google wymaga przede wszystkim znajomości grupy docelowej. Znajomość ta wykracza poza standardową analizę parametrów demograficznych, które charakteryzują klientów. Należy przede wszystkim odpowiedzieć sobie na jedno ważne pytanie: jak grupa targetowana korzysta z Google? Najlepszym rozwiązaniem jest postawienie siebie w miejsce Klienta i zrozumienie wzorców zachowań, które pozwolą na wybór odpowiednich fraz kluczowych. Musimy przy tym pamiętać, że potencjalni Klienci mogą w zupełnie inny sposób nazywać to co jest przedmiotem oferty. Dlatego też poznanie odbiorców reklamy powinno się tyczyć także poznania ich słownictwa. Słowa kluczowe powinny odzwierciedlać sposób, w jaki porozumiewają się użytkownicy, a nie właściciele stron. 

Każde słowo kluczowe w kampanii ma określony koszt za kliknięcie, który jest z kolei zależny od konkurencyjności frazy. Podstawowe słowa kluczowe są bezpośrednio związane z produktami lub usługami. W przypadku wysoce konkurencyjnych produktów te frazy mogą okazać się dość kosztowne. W związku z tym warto również wybrać frazy, które są mniej konkurencyjne, a tym samym koszt za ich kliknięcie może być znacznie mniejszy. Dodatkowo mniej popularne słowa kluczowe pomogą zawęzić zasięg wyszukiwania, a więc docierać do bardziej „świadomej” grupy odbiorców.

Oprócz  licytacji słów kluczowych system reklamowy Google Ads umożliwia również dostęp do wielu stron partnerskich, na których reklama może być wyświetlana. Dzięki temu możliwe jest wybranie witryny odwiedzanej przez internautów z naszego targetu.. Na przykład, jeśli w ofercie są aparaty cyfrowe, można reklamować się na stronach lub blogach fotograficznych  oraz witrynach miłośników gadżetów.

Użytkownicy coraz chętniej stosują dłuższe frazy zamiast słów kluczowych. Te dłuższe ciągi wyrazów są mniej popularne niż pojedyncze keywords, jednakże długi ogon fraz kluczowych zwiększa szanse na kliknięcie oraz konwersję, ze względu na to, pojawiające się wyniki wyszukiwania są bardziej precyzyjne. Na przykład, fraza "aparat cyfrowy" jest bardzo ogólnym i drogim słowem, natomiast frazą  z długiego ogona będzie "najlepsza oferta dla Canon 1000D”, która zawęzi obszar wyszukiwań i przyciągnie konkretnych użytkowników.

Postaw na innowacyjne zarządzanie Twoją strategią marketingową
i wyprzedź swoją konkurencję!
Skontaktuj się

Podczas gdy, nagłówki odgrywają ważną rolę w tradycyjnej kampanii medialnej, tak słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w konwersji. Strona pozycjonowana przy użyciu szerokich fraz takich jak wspomniane już wcześniej "aparat cyfrowy" może doprowadzić do informacji, które mogłyby pomóc w podjęciu decyzji o zakupie. Jednakże, jeśli celem wyszukiwania jest kupno aparatu, reklama powinna być precyzyjna i prowadzić użytkownika do strony docelowej z opcją zakupu.

Śledzenie konwersji

Śledzenie konwersji, jak przy każdej kampanii pozwala określić, jak skutecznie ta kampania reklamowa generuje potencjalnych klientów i sprzedaż. Analiza danych pozwala określić, które obszary kampanii działają, a które nie, dzięki czemu można odpowiednio zoptymalizować stawki, tekst reklamy i słowa kluczowe. Śledzenie ogólnej konwersji oraz konwersji dla każdej grupy reklam czy każdego słowa kluczowego, może pomóc w czerpaniu większych zysków z kampanii. Wymaga to jednak dobrej integracji z Google Analytics, Google Ads z CRM oraz systemami zarządzania sprzedażą.

Testowanie kampanii

Kluczem do ciągłego zwiększania zwrotu z inwestycji (ROI) w marketingu internetowym jest testowanie. Oprócz sprawdzania skuteczności reklam w Google Ads, warto badać i testować także stronę główną. Google oferuje narzędzie Google Website Optimizer, które pomoże wybrać najlepszy układ dla strony docelowej. To narzędzie może pomóc w decyzji jak i gdzie umieścić blok "Kup teraz" umożliwiający dokonanie zakupu oraz zaproponować kolory na stronę.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Streszczenie

  • W Google możemy prowadzić kampanie reklamowe dedykowane sklepom internetowym z użyciem narzędzia, jakim jest Google Ads.
  • W osiągnięciu najlepszych wyników ze sprzedaży posłuży nam np. stworzenie kampanii produktowej w ramach Zakupów Google.
  • Kampania produktowa Google Ads umożliwia w szybki sposób pozyskanie nowych klientów, ponieważ dociera z produktami czy usługami do tych, którzy w danym momencie ich potrzebują.
  • Aby poznać grupę docelową najlepszym rozwiązaniem jest postawienie siebie w miejsce Klienta i zrozumienie wzorców zachowań, które pozwolą na wybór odpowiednich fraz kluczowych.
  • Słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w konwersji.
  • Analiza danych pozwala określić, które obszary kampanii działają, a które nie, dzięki czemu można odpowiednio zoptymalizować stawki, tekst reklamy i słowa kluczowe.
  • Oprócz sprawdzania skuteczności reklam w Google Ads, warto badać i testować także stronę główną.

Podsumowanie

Dzięki Google możesz zrobić wiele dla swojego e-commerce - pamiętaj jednak, aby połączyć kampanie produktowe z retargetowaniem, jednocześnie nadając priorytet najbardziej odpowiednim i wartościowym produktom. Koniecznie testuj reklamy oraz o ile to możłiwe to integruj dane z Google Ads z CRM.

    Wojciech Szymański
    AUTOR
    CEO Ideo Force
    tel.500 226 626
    Napisz do mnie
    UDOSTĘPNIJ
    in tw fb
    Ocena artykułu:
    Twoja ocena:

    Inne wpisy