W e-commerce dywersyfikacja prowadzonych działań reklamowych jest jednym z kluczowych elementów w strategii rozwoju. Firmy, które różnicują stosowane rozwiązania digital-marketingowe (m.in. w obszarze PPC), najczęściej cechuje umiejętność maksymalnego wykorzystywania szans, które przed nimi stoją.
Microsoft Advertising (Bing Ads) to ekosystem, stwarzający możliwość dotarcia do użytkowników, do których nie można trafić za pośrednictwem innych kanałów. Korzystanie z tego systemu niewątpliwie jest więc szansą na zwiększenie wyników sprzedaży.
Wiele firm korzysta wyłącznie z dobrze znanych na rynku rozwiązań (reklamując się w Google Ads czy Meta Ads), nie do końca wiedząc, czy opłaca się wypróbować także inne – skuteczne w dostarczaniu ruchu i konwersji, a niekiedy nawet tańsze platformy, takie jak Microsoft Ads (Bing Ads).
Czas więc poznać 7 głównych powodów, dla których warto reklamować się w Microsoft Advertising (Bing Ads).
Spis treści:
Microsoft Advertising (Bing Ads) – jak to działa?
Microsoft Advertising (Bing Ads) to system, który działa na zasadach podobnych do Google Ads. Tworzone w nim reklamy są jednak wyświetlane w miejscach zupełnie innych niż te, do których docierają komunikaty stworzone w konkurencyjnej platformie. Reklamy Microsoft Ads trafiają m.in. do użytkowników wyszukiwarek, takich jak Bing, DuckDuckGo, czy Yahoo!. W zależności od wybranego formatu mogą wyświetlać się także w programie Outlook, czy w innych usługach Microsoft – np. na LinkedInie, Skype czy MSN.
Microsoft Ads (Bing Ads) wciąż się rozwija, a reklamodawcy mają dostęp do coraz bardziej zaawansowanych narzędzi reklamowych, umożliwiających osiągnięcie określonych celów marketingowych. Na czym dokładnie polega działanie tego systemu reklamowego? Z jakich typów reklamy można w nim skorzystać? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule pt. Microsoft Advertising (Bing Ads) – system reklamowy Microsoft.
Microsoft Ads (Bing Ads) – 7 powodów, dla których warto się tam reklamować
1. Microsoft Ads (Bing Ads) - mniejsza konkurencja niż w Google Ads
W 2023 roku w Polsce największą popularnością wciąż cieszy się wyszukiwarka Google, do której należy ok. 90% udziału w rynku. Tuż za nią na podium plasuje się wyszukiwarka Bing oraz wyszukiwarki, takie jak DuckDuckGo. czy Yahoo!. Mimo mniejszej popularności, miejsc, w których wyświetlają się reklamy, z danych podawanych przez Microsoft wynika, że komunikaty tworzone w systemie Microsoft Ads mogą docierać nawet do 6 milionów użytkowników (16% populacji).
Mniejsza popularność ze strony internautów, to także mniejsza konkurencja ze strony reklamodawców, będąca jedną z głównych zalet Microsoft Ads. Dla wielu branż mniejsza konkurencja wiąże się także z niższym kosztem za kliknięcie reklamy.
Ekosystem ten charakteryzuje stosunkowo niski próg wejścia do świata PPC, co może zachęcać reklamodawców do testowania jego możliwości. Reklamy w Microsoft Ads są dostępne w Polsce od 2022 roku, dlatego wciąż jest szansa, by korzystając z tego kanału reklamowego, być o krok przed konkurencją, która w tym ekosystemie jest niewielka.
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
2. Dywersyfikacja kanałów działań reklamowych
Firmy, które chcą rozwijać sprzedaż, muszą poszukiwać rozwiązań, dzięki którym będą mogły pozyskiwać nowych klientów, potencjalnie zainteresowanych ich ofertą. Tymczasem Microsoft Ads (Bing Ads) to kanał, zapewniający inkrementalność. Z racji na diametralne różnice (choćby pod kątem popularności wyszukiwarek Google i Bing) – Microsoft Ads nie jest traktowany, jako równorzędny zamiennik dla systemu reklamowego Google, ale niewątpliwie zapewnia wartość dodaną i stanowi alternatywę, dla prowadzenia działań wyłącznie w systemach, takich jak Google Ads, czy Meta Ads.
Skuteczność działań podejmowanych w danym ekosystemie, zależy jednak od wielu czynników. Zastanawiając się nad sensownością wykorzystania konkretnego kanału, warto zestawić obraz użytkowników, do których można w nim trafić z opisem pożądanej z perspektywy marki grupy docelowej.
Do kogo można więc dotrzeć, reklamując się w Microsoft Ads? Przyjmuje się, że często będą to użytkownicy dobrze wykształceni (w Polsce ponad 44% odbiorców posiada wykształcenie wyższe), majętni (41% osiąga wysoki dochód gospodarstwa domowego), zamieszkujący miasta (75 % mieszka na obszarze miejskim). W grupie odbiorców przeważają mężczyźni (57%). To dane, do których warto porównać Buyer Personę swojej marki.
3. Netflix, jako przestrzeń reklamowa Microsoft Advertising (Bing Ads)?
Netflix współpracuje z Microsoft w ramach wprowadzenia tańszego planu subskrypcji, zawierającego reklamy. Opcja ta dostępna m.in. dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych, wśród których cieszy się ona dużą popularnością. Już w listopadzie ubiegłego roku okazało się, że pakiet z reklamami, generował większe zyski w przeliczeniu na użytkownika niż standardowy plan, który nie zawierał reklam.
Źródło: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/october-2022/how-microsoft-will-power-netflix-new-ad-supported-tier.
Tańsze pakiety z reklamami to zaleta nie tylko dla użytkowników Netflixa, ale także widmo nowej perspektywy dla reklamodawców, korzystających z systemu reklamowego Microsoft. Netflix może stanowić dla nich dodatkową przestrzeń reklamową. Póki co taka oferta nie jest dostępna w Polsce, ale jej wprowadzenie w kraju, wstępnie datuje się na koniec 2023 roku lub 2024 roku. Czy Netflix stanie się jedną z aplikacji, w których także będą wyświetlać się reklamy Microsoft Ads? Póki co pozostaje obserwować, maksymalnie wykorzystując pełen wachlarz rozwiązań, dostępnych w tym systemie reklamowym. Jakich dokładnie? Więcej na ten temat można przeczytać w artykule pt. „Microsoft Ads (Bing Ads) – nieszablonowy kanał promocji Twoich usług w sieci”.
4. LinkedIn Profile Targeting – unikalna funkcja Microsoft Ads (Bing Ads)
Microsoft Advertising (Bing Ads) to jedyna platforma poza samym LinkedIn, która zapewnia możliwość kierowania kampanii w oparciu o profil w serwisie. To doskonałe rozwiązanie dla branż, w których targetowanie reklam m.in. ze względu na zajmowane stanowisko, może przynieść wymierne efekty (np. reklamy rozwiązań, dedykowanych sektorowi IT).
Wszystko za sprawą unikalnej dla Microsoft Ads funkcji – LinkedIn Profile Targeting. To właśnie za jej sprawą reklamy wyświetlają się w Microsoft Search Network (wyniki wyszukiwania), ale także w sieci Microsoft Audience Network, a nie bezpośrednio w serwisie LinkedIn. Z funkcji tej można korzystać na całym świecie (także w Polsce), ale póki co tworzone z jej pomocą kampanie, mogą być kierowanie do odbiorców w krajach, takich jak Wielka Brytania, Kanada, Australia, czy Stany Zjednoczone.
5. Intuicyjny import kampanii z Google Ads do Microsoft Ads
Ekosystem Microsoft Ads stwarza reklamodawcom możliwość łatwego przeniesienia kampanii z Google Ads, celem sprawdzenia, jak reklamy będą radzić sobie w zupełnie nowym środowisku. Czy przyniosą podobną, a może nawet większą liczbę konwersji, zapewniając marce osiągnięcie wysokiego zwrotu z inwestycji? W Microsoft Ads można naprawdę łatwo to sprawdzić, importując kampanie z systemu reklamowego Google w kilku podstawowych krokach.
6. Efektywny ekosystem dla firm z sektora B2B
Inny profil klienta, czy opcja targetowania kampanii na LinkedIn to tylko niektóre z cech Microsoft Ads (Bing Ads), które sprawiają, że jest to ekosystem, tak szczególnie polecany firmom z sektora B2B. Reklamy w tym systemie są szansą na dotarcie do pożądanej grupy docelowej, zwiększenie świadomości marki oraz liczby transakcji, nie tylko dla firm działających w handlu elektronicznym, ale także tych, funkcjonujących w innych sektorach.
Do wysoko konwertujących w Microsoft Ads branż zalicza się m.in. Warehousing, Consumer Goods, Leisure, Travel & Tourism, czy Cosmetics. Spore korzyści z reklam w tym ekosystemie mogą czerpać także przedstawiciele branży motoryzacyjnej. Dlaczego? Po pierwsze w tym sektorze rynku, kaloryczny ruch pochodzi z desktopu (większość użytkowników Binga to właśnie osoby, korzystające z urządzeń desktopowych). Ponadto w wyszukiwarce Bing jest wielu klientów korporacyjnych, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani nabyciem tego rodzaju dóbr.
7. Microsoft Advertising (Bing Ads) i ChatGPT
Po tym, gdy Microsoft zdecydowało się na zakup akcji twórców ChatGPT, stosunkowo szybko włączyło AI do swoich narzędzi wyszukiwania. I tak w Bingu pojawił się ChatGPT, co sprawiło, że wyszukiwarka może dostarczać użytkownikom coraz trafniejszych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania.
Narzędzie potrafi rozwiązywać znacznie bardziej złożone problemy niż standardowe wyszukiwarki. Sam Microsoft Ads (Bing Ads) także oferuje reklamodawcom wiele funkcjonalności, pozwalających dopasowywać kampanie do potrzeb klientów, co pozwala uzyskać wymierne wyniki, zwiększyć zasięg i dotrzeć do pożądanej grupy docelowej. Sam ChatGPT także może wspomóc marki w osiągnięciu wymienionych wyżej celów, gdyż usprawnia proces tworzenia niektórych elementów reklam (np. copy), ułatwiając tym samym przygotowanie efektywnych i spersonalizowanych kampanii. Zarówno Microsoft Ads, jak i ChatGPT niewątpliwie można zaliczyć więc do technologii, które sprzyjają prowadzeniu działań reklamowych, niemalże szytych na miarę klientów.
Microsoft Ads (Bing Ads) – czy ekosystem posiada wady?
Jak wynika z powyższej części artykułu, jest przynajmniej kilka powodów ku temu, by zacząć korzystać z Microsoft Advertising (Bing Ads). Ceny reklam w tym systemie zazwyczaj są niższe niż w Google Ads – mniejsza jest także konkurencja ze strony innych marek. Ponadto import kampanii z systemu reklamowego Google jest bardzo sprawny, co pozwala na szybkie przetestowanie reklam także w nowym środowisku reklamowym. Czy istnieją jednak wady? Jak w przypadku każdego ekosystemu – oczywiście.
W Microsoft Ads mniejsza liczba użytkowników, korzystających z narzędzia to także nieco mniejszy zasięg kampanii. Z drugiej strony, biorąc pod uwagę, że system ten jest wykorzystywany, w ramach dodatkowych działań reklamowych (zazwyczaj nie jest jedyną platformą PPC używaną przez marki) i tak daje szansę na zwiększenie świadomości brandu wśród zupełnie nowych odbiorców. Z kwestii, które dzisiaj nie powinny stanowić już większego problemu, ale jednak warto o nich wiedzieć – mimo że panel dostępny jest w kilku językach (m.in. angielski, niemiecki, włoski, hiszpański, chiński, czy francuski), to kontakt z działem pomocy możliwy jest głównie w języku angielskim.
Streszczenie
- Microsoft Advertising (Bing Ads) to platforma PPC, działająca na zasadach podobnych do Google Ads.
- Ekosystem cechuje znacznie mniejsza konkurencja niż w przypadku Google. Mniejsza liczba konkurujących ze sobą reklamodawców, przekłada się także na niższe koszty prowadzenia kampanii – w przypadku wielu branż, wydatki na reklamę zazwyczaj są mniejsze niż w Google.
- Szacuje się, że reklamując się w Microsoft Advertising – firma może dotrzeć do dobrze wykształconych, majętnych użytkowników, którzy w 75% zamieszkują obszary miejskie. W grupie odbiorców w Polsce przeważają mężczyźni (stanowiąc 57% potencjalnych odbiorców).
- Microsoft Ads jest jedyną zewnętrzną platformą, poza samym LinkedIn, umożliwiającą tworzenie reklam w oparciu o dane z profilu w serwisie, dzięki wykorzystaniu funkcji LinkedIn Profile Targeting.
- Import kampanii z Google Ads do Microsoft Ads (Bing Ads) jest bardzo intuicyjny i składa się z zaledwie kilku podstawowych kroków.
- System jest polecany zwłaszcza do prowadzenia kampanii B2B. Do wysoko konwertujących branż zalicza się m.in. Warehousing, Consumer Goods, Leisure, Travel & Tourism, czy Cosmetics.
Podsumowanie
Microsoft Advertising (Bing Ads) to jedna z efektywnych platform zwłaszcza dla firm, które chcą docierać do użytkowników, korzystających głównie z urządzeń desktopowych (np. do klientów korporacyjnych, w których komputerach, preinstalowaną wyszukiwarką często jest Bing). Ekosystem polecany jest więc m.in. do prowadzenia kampanii w sektorze B2B.
To także dobra opcja dla reklamodawców, którzy chcą wzbogacić swoje działania digital marketingowe nowymi rozwiązaniami, nie przeznaczając przy tym wysokiego budżetu na reklamę. Ze względu na mniejszą konkurencyjność niż w przypadku Google Ads – wydatki w Microsoft Advertising zazwyczaj są mniejsze niż w systemie Google.
Jeśli firmie zależy na tym, by budować swoją pozycję w wyszukiwarce Bing, będąc o krok przed konkurencją, która jak na razie jest tam niewielka – niewątpliwie powinna wypróbować Microsoft Ads (Bing Ads).