Klient
UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.
Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.
Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.
Klient
UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.
Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.
Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.
O firmie
Ucando to marka działająca w branży motoryzacyjnej. Firma oferuje klientom dostęp do szerokiego asortymentu części samochodowych (ponad 2.5 mln). W ofercie sklepu znajdują się nie tylko standardowe części eksploatacyjne, ale również liczne akcesoria i elementy potrzebne np. do wyposażenia profesjonalnych warsztatów. Ucando oferuje swoim klientom nie tylko kompleksowe wsparcie w podejmowaniu decyzji zakupowych, ale również specjalną aplikację mobilną, która wyróżnia ją spośród innych marek, zajmujących się sprzedażą części samochodowych.
Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Współpraca
Pierwotnie właściciele marki Ucando działali głównie na rynkach zachodnich, jednak w pewnym momencie postanowili wejść z działalnością firmy także na rynek polski. W tym celu potrzebowali sprawdzonego partnera, który mógłby przejąć większość działań promocyjnych, reklamowych i technologicznych. Właśnie tak rozpoczęła się nasza współpraca z Ucando, która trwa już od ponad 5 lat.
Klient zdecydował się na współpracę z nami ze względu na nasze duże doświadczenie w branży motoryzacyjnej oraz umiejętność kompleksowej obsługi wszystkich aspektów e-marketingu. Synergia i planowanie całego lejka zakupowego wpływa na efektywność wykorzystania budżetu i maksymalizację zwrotu z inwestycji.
Ucando powierzyło nam opiekę nad wszystkimi kanałami prowadzenia działań. Działania obejmują wszystkie etapy lejka zakupowego – od budowania świadomości marki po skuteczne zamykanie konwersji.
Grupa docelowa
Do grupy docelowej marki Ucando należą osoby, które posiadają lub korzystają z samochodów. Są to więc przede wszystkim osoby indywidualne (najczęściej kierowcy), które same naprawiają swoje samochody lub korzystają z usług mechaników, przychodząc do serwisów z samodzielnie zakupionymi częściami.
Google Ads
Google Ads (dawniej Google Adwords) to system reklamowy firmy Google, który umożliwia wyświetlanie reklam tekstowych i produktowych w wyszukiwarce, reklam displayowych (banerów) w sieci reklamowej, reklam Google Display Network oraz reklam wideo YouTube. Wynik jakości Google Ads to podstawa pomiaru trafności i jakości reklam w systemie. Określa się go na podstawie CTR słowa kluczowego oraz zależności i trafności innych czynników. Dzięki Google Ads, można precyzyjnie dotrzeć z ofertą firmy do użytkowników o określonych zainteresowaniach.
Przebieg działań
W ramach współpracy podjęliśmy się prowadzenia kampanii mocno ukierunkowanych na generowanie sprzedaży. Wykorzystaliśmy wszystkie możliwości reklamowe systemu, zaczynając od reklam produktowych, poprzez display, kończąc na promocji stworzonej przez nas animacji w serwisie YouTube.
Wyniki
- Wzrost świadomości marki.
- Wysoki wskaźnik ROI.
- Większa konwersja.
Wnioski
Dzięki odpowiedniej strategii reklamowej przygotowaliśmy skuteczne kampanie i dotarliśmy do użytkowników zainteresowanych ofertą marki Ucando. Tym samym osiągnęliśmy wzrost konwersji.
W ramach prowadzenia kampanii displayowych dobraliśmy portale odpowiednie dla grupy docelowej marki, dzięki czemu trafiliśmy z komunikacją do konkretnych odbiorców.
Dzięki promowaniu animacji w serwisie YouTube zyskaliśmy dostęp do dużej grupy użytkowników, co przyczyniło się do zwiększenia świadomości marki. Efektywność tego działania, była wynikiem stworzenia odpowiedniej formy reklamy, a także konfiguracji kampanii pod kątem grupy docelowej i celów biznesowych klienta.
Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest synergia wszystkich kanałów marketingowych, za które jesteśmy odpowiedzialni. W inny sposób przyciągamy nowych użytkowników, w inny budujemy świadomość o marce, a w jeszcze inny generujemy ruch na stronie i konwersje.
Rynek części samochodowych jest obecnie bardzo wymagający. Wciąż rośnie liczba sklepów z podobnymi kategoriami produktów. Ponadto istnieje również konkurencja ze strony sklepów stacjonarnych i mechaników samochodowych. Sklepy internetowe powinny więc inwestować w skuteczne kampanie reklamowe (np. Google Ads), które są nie tylko promocją produktów lub usług, ale też przyciągają do firmy klientów.