Klient
Pratt & Whitney Rzeszów to przedsiębiorstwo, którego historia sięga 1937 roku. Firma jest producentem silników lotniczych do śmigłowców oraz samolotów cywilnych i wojskowych. Zrzesza cztery oddziały, umiejscowione w Rzeszowie (dawniej Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Rzeszów” S.A.) i w Kaliszu.
Firma produkuje m.in. wysokiej klasy silniki do samolotów marki Airbus, Lockheed Martin, czy Boeing, zatrudniając około 4000 pracowników. W 2002 roku zakład WSK „PZL-Rzeszów” wszedł do United Technologies Corporation. Po fuzji z koncernem Raytheon, do której doszło w 2020 roku, amerykański holding zmienił jednak nazwę na Raytheon Technologies.
Korporacja zrzesza przedsiębiorstwa, zajmujące się wytwarzaniem zaawansowanych technologicznie produktów. Pratt & Whitney dysponuje własnym Centrum Badawczo-Rozwojowym.
Klient
Pratt & Whitney Rzeszów to przedsiębiorstwo, którego historia sięga 1937 roku. Firma jest producentem silników lotniczych do śmigłowców oraz samolotów cywilnych i wojskowych. Zrzesza cztery oddziały, umiejscowione w Rzeszowie (dawniej Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Rzeszów” S.A.) i w Kaliszu.
Firma produkuje m.in. wysokiej klasy silniki do samolotów marki Airbus, Lockheed Martin, czy Boeing, zatrudniając około 4000 pracowników. W 2002 roku zakład WSK „PZL-Rzeszów” wszedł do United Technologies Corporation. Po fuzji z koncernem Raytheon, do której doszło w 2020 roku, amerykański holding zmienił jednak nazwę na Raytheon Technologies.
Korporacja zrzesza przedsiębiorstwa, zajmujące się wytwarzaniem zaawansowanych technologicznie produktów. Pratt & Whitney dysponuje własnym Centrum Badawczo-Rozwojowym.
O firmie
Pratt & Whitney jest największą firmą przemysłową w Rzeszowie oraz jedną z większych na terenie Podkarpacia, stanowiąc zarazem ważny filar gospodarczy województwa. Przedsiębiorstwo wyróżnia się nie tylko wykorzystywaniem najnowocześniejszych technologii, ale też działaniami z zakresu CSR.
Firma jest mocno zaangażowania społecznie i od wielu lat wspiera inicjatywy, takie jak np. budowa szkół, przedszkoli, czy placówek kultury na terenie Rzeszowa. Polityka firmy skupia się nie tylko na zapewnieniu miejsc pracy, ale także na współpracy z różnego rodzaju instytucjami w mieście, takimi jak np. uczelnie wyższe.
Pratt & Whitney jest miejscem, w którym licznie organizowane są staże, a studenci mogą zdobywać wszechstronną wiedzę i kształtować umiejętności, pod okiem najwyższej klasy doświadczonych specjalistów.
Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Współpraca
Pratt & Whitney Rzeszów na tle innych firm w regionie wyróżnia EVP (Employer Value Proposition), czyli unikalne wartości pracodawcy. Celem naszej współpracy było wypromowanie wizerunku firmy, jako przyjaznego pracodawcy za pomocą mediów społecznościowych, a dokładniej strony na Facebooku.
Social media są idealnym miejscem do tego, by prowadzić działania z zakresu employer brandingu. Ważnym etapem tego typu działań jest jednak określenie celów, które można osiągnąć z pomocą kanałów społecznościowych. Może należeć do nich zarówno budowanie relacji z obecnymi pracownikami, jak i budowanie wizerunku i rozpoznawalności, wśród określonej grupy specjalistów, na których pozyskaniu najbardziej zależy pracodawcy.
Fanpage firmowy na facebooku to dzisiaj konieczność dla wielu firm. W szczególności dotyczy to dużych korporacji. Jednak wejście w świat social mediów nie jest łatwym zadaniem dla firmy. Trzeba liczyć się z negatywnymi opiniami i komentarzami pracowników, często zamieszczanymi anonimowo. Zjawisko user-generated content jest nieodzownym elementem mediów społecznościowych.
Do zarządzania takimi działaniami nie wystarczy więc zatrudnić social media managera. Osoba zajmująca się employer brandingiem w kanałach social media musi ciągle kontaktować się z działem HR oraz PR i być obserwatorem życia danej firmy. To właśnie takie wyzwanie, już jakiś czas temu, postawiło przed nami Pratt & Whitney.
Social media
Z mediów społecznościowych codziennie korzystają osoby, wśród których znajdują się zarówno aktualni, jak i przyszli pracownicy licznych firm. Facebook, Instagram, czy LinkedIn są więc doskonałym miejscem, zarówno do komunikacji employer brandingowej, jak i do prowadzenia marketingu rekrutacyjnego. Działania te powinny być jednak zgodne z tym, co firma wyznaje również w innych obszarach swojej działalności, związanej zarówno z marketingiem, jak i z PR. Tylko tak można zapewnić marce spójność komunikacji.
Przebieg działań
Wartości, którymi firma kieruje się w swojej działalności, widać w jej codziennym funkcjonowaniu – są one jej wizytówką i właśnie to pokazaliśmy na Facebooku. Misję i wartości przedsiębiorstwa dostrzegają zarówno pracownicy, jak i przyszli kandydaci. Na fanpage’u Pratt & Whitney publikowane są m.in. oferty pracy, co pozwala łączyć budowanie wizerunku marki, z jednoczesnym kreowaniem Candidate Experience, czyli doświadczenia kandydatów z marką. Ważnym elementem działań było przygotowanie odpowiedniej strategii i atrakcyjnej kreacji postów, dopasowanych do grupy docelowej, czyli osób, które mogą stać się potencjalnymi pracownikami firmy.
Wyniki
- Zwiększenie rozpoznawalności marki, wśród kandydatów do pracy.
- Budowa pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.
- Zwiększenie zaangażowania, wśród społeczności marki na Facebooku.
- Wzrost liczby pożądanych kandydatów do pracy.
- Wzrost świadomości EVP, wśród pracowników.
- Wyróżnienie oferty firmy, jako pracodawcy na tle konkurencji.
Wnioski
Systematyczne prowadzenie profilu firmy na Facebooku, pozwoliło dotrzeć do odbiorców z pożądanej grupy docelowej i zwiększyć liczbę wartościowych aplikacji.
Dzięki prowadzeniu komunikacji employer brandingowej w social mediach, zbudowaliśmy wizerunek atrakcyjnego pracodawcy, zwiększając zaangażowanie zarówno wśród obecnych pracowników firmy, jak i wśród osób, dopiero zainteresowanych podjęciem pracy.
Wpłynęliśmy na kreowanie pozytywnych candidate experience, czyli wrażeń kandydatów, dotyczących przebiegu procesu rekrutacyjnego w przedsiębiorstwie.