Na Twitterze zrealizujesz swoje cele marketingowe przy pomocy reklam. Udział Twittera w rynku mediów społecznościowych w Polsce jest mniejszy niż serwisów takich jak Facebook, Tik Tok czy Instagram. Jednak Twitter zapewnia równie skuteczne rozwiązania reklamowe, jak popularne platformy.
Twitter Ads
Twitter to serwis społecznościowy, który umożliwia użytkownikom publikowanie krótkich tekstów wraz z hashtagami, a także udostępnianie wpisów innych (retweet) i komentowanie. Jedną z liczniejszych grup użytkowników Twittera na świecie stanowią osoby w wieku 35-49 lat. Z serwisu częściej korzystają mężczyźni.
Zastanawiasz się, czy Twitter to odpowiednie miejsce do promowania Twojej marki? Twitter charakteryzuje się dużo mniejszym udziałem grafiki i treści niż np. Facebook. Reklama na Twitterze (Twitter Ads) sprawdzi się więc w niektórych branżach. W serwisie treści publikują politycy, dziennikarze, celebryci, a swoje konta mają serwisy informacyjne, organizacje, kanały telewizyjne. Jednak pośród nich jest miejsce dla marek, o czym świadczy obecność cenionych firm z branży e-commerce (np. Empik), przedsiębiorstw przemysłowych (np. Orlen), marek oferujących elektronikę (np. Samsung Polska).
Reklama na Twitterze
Efektywne wykorzystanie systemu reklamowego Twittera zależy przede wszystkim od trafnego wyboru grupy docelowej i wykorzystania szerokiego wachlarza możliwości, jakie dostarcza sama platforma. Kolejne dwa składniki sukcesu kampanii Ads na Twitterze to umiejętne zarządzanie budżetem oraz kreacji reklamowych adekwatnych do upodobań odbiorców.
Twitter Ads umożliwia realizowanie kampanii efektywnościowych (nastawionych na sprzedaż) generowanie leadów, prowadzenie kampanii zasięgowych i angażujących. Umiejętne połączenie unikalnych sposobów targetowania reklam na Twitterze ze stosunkowo niskim kosztem za kliknięcie zaskoczy Cię efektami. Jak zareklamować się na Twitterze? Z pomocą przychodzi wiele formatów dostępnych w narzędziu Twitter Ads.
Rodzaje reklamy firmy na Twitterze
Rodzaje reklam na Twitterze:
- Tweet – w tym formacie możemy promować tekst, obraz, GIF, ankietę i konto. Tweety oznaczone są, jako “promowane”, ale traktowane, jako organiczne, a więc użytkownicy mogą je przesyłać dalej i odpowiadać na nie.
- Wideo – reklama obejmuje film, wideo typu In-Stream (reklama wyświetlana przed filmem), In-Stream Sponsorship, format First View (jednodniowy pakiet reklam) i Promated Live Video (transmisja na żywo z interakcją użytkowników w czasie rzeczywistym). Automatycznie odtwarzane wideo przyciąga uwagę.
- Karta – format, dzięki któremu wypromujemy kartę strony internetowej i aplikacji, bezpośrednią kartę wiadomości Image Direct lub wideo Direct (np. promowanie chatbota), kartę rozmowy oraz przygotujemy reklamę typu Tweet to Unlock (rodzaj karty konwersacji). Użytkownik zostaje skierowany do strony docelowej, którą może być miejsce pobrania aplikacji.
- Marka – reklama przybiera formę markowego emoji, przypomnienia o marce oraz pozwalaja na promowanie: zbioru tweetów promujących chwilę (Promoted Moments), trendów, jako najpopularniejszego tematu na Twitterze przez 24h (Promoted Trend) i wideo w zakładce Eksploruj (Promoted Trend Spotlight).Ten typ reklamy znacząco zwiększa świadomość marki.
Zalety Twitter Ads
- Targetowanie – Twitter Ads udostępnia szereg parametrów (język, płeć, zainteresowania, obserwujący, słowa kluczowe, urządzenia, odbiorcy, lokalizacja) pozwalających na precyzyjne kierowanie reklamy, a więc zwiększenie skuteczności dzięki dotarciu do właściwych osób.
- Niski koszt – reklama Twitter cechuje się jednym z najniższych stawek CPC wśród znaczących źródeł ruchu. Czy opłaca się reklama na Twitterze? Jak najbardziej!
- Jeden typ konta – na Twitterze nie ma podziału na konta firmowe i prywatne. Powoduje to, że uruchamianie reklam jest szybkie i nie wymaga dużego nakładu pracy podczas przygotowania profilu.
- Opłata za efekt – jak przystało na typowo efektywnościowe źródło ruchu, Twitter oferuje reklamodawcom rozliczanie za efekt (instalacja aplikacji, polubienie profilu, kliknięcie w reklamę).
- Kierowanie na słowa kluczowe – Twitter Ads pozwala kierować reklamy do osób używających w swoich wypowiedziach konkretnych wyrazów lub hashtagów, co gwarantuje dotarcie do osób zainteresowanych wybranym zagadnieniem.
- Niszowa platforma reklamowa – pomimo dużego zasięgu serwisu i wielomilionowej społeczności, Twitter nie jest główną platformą reklamową dla firm. Stanowi obszar działania, na którym można zaistnieć i zdobyć przewagę nad konkurencją, dopełniając tym samym komunikację marketingową na innych kanałach social media.
Obsługa reklam Twitter Ads
Pierwszym krokiem w przypadku reklamy na Twitter (tak, jak ma to miejsce podczas każdego projektu w zakresie performance marketingu), jest precyzyjne ustalenie z klientem celów i podmiotu kampanii oraz zapewnienie narzędzi pomiaru efektywności na podstawie wybranych wcześniej wskaźników.
Po określeniu planowanego budżetu i wyznaczeniu czasu uruchomienia kampanii, przygotowujemy harmonogram, także określamy grupy docelowe. Ostatni etapem jest przygotowanie kreacji na podstawie wybranego formatu oraz określenie częstotliwości ich zmiany i sposobu testowania skuteczności każdej z nich. Istotną częścią planowania kampanii, jest doprecyzowanie formy i sposobu raportowania efektów działań promocyjnych.
Efektywność kampanii Twitter Ads zależy przede wszystkim od realizacji, ale równie duże znaczenie ma sama witryna lub aplikacja, która jest miejscem docelowym konwersji. W przypadku kampanii, których wynikiem jest konwersja na stronie internetowej lub w aplikacji, użyteczność i poprawność ich działania jest obiektem naszych analiz. Dążąc do maksymalizacji efektywności kampanii przekazujemy klientowi sugestie, które poprawiają współczynnik konwersji.