Zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym jest procesem, który wykorzystuje szereg rozwiązań koncentrujących się wokół marki i produktów. Jeszcze przed ich wdrożeniem warto podjąć się rozeznania sytuacji rynkowej i oceny potencjału sprzedażowego sklepu. Zaleca się analizę ścieżki zakupowej klientów i diagnozapisz zmianyzę konkurencyjnych stron. Po uzyskaniu wglądu w sytuację na stronie, a także poznaniu mocnych i słabych stron konkurencji, możemy rozpocząć zabiegi typowo sprzedażowe.
Na generowanie przychodów w e-commerce wpływają działania takie, jak:
- Pozycjonowanie – skutecznym typem budowania widocznoÅ›ci w wyszukiwarce jest pozycjonowanie na dÅ‚ugi ogon. Wielowyrazowe frazy znacznie lepiej konwertujÄ…, majÄ… niższy współczynnik odrzuceÅ„ i co wiÄ™cej, efekty pojawiajÄ… siÄ™ szybko wykazujÄ…c przy tym stabilność.
- Google Ads – system reklamowy Google oferuje formaty dla e-sklepów, którymi sÄ… m.in.: linki sponsorowane (reklama w wyszukiwarce), reklamy produktowe PLA (Google Zakupy), reklama remarketingowa w sieci Google Display Network i w wynikach wyszukiwania.
- Reklama w social media – sklepy mogÄ… korzystać z systemów reklamowych dostÄ™pnych w ramach serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych (np. Facebook Ads, Instagram Ads, Pinterest Ads), które oferujÄ… wiele formatów i opcji kierowania reklam.
- Badanie użytecznoÅ›ci – monitorowanie użytecznoÅ›ci sklepu internetowego pozwoli wyeliminować bÅ‚Ä™dy (niekiedy niewielkie, ale uniemożliwiajÄ…ce sfinalizowanie transakcji) i usprawnić klientom korzystanie ze strony. Poznawanie preferencji użytkowników daje informacje, dziÄ™ki którym zweryfikujemy ofertÄ™ i poprawimy procesy sprzedażowe.
- Marketing afiliacyjny – promowanie produktów na stronach podczas uczestnictwa w programach partnerskich daje korzyÅ›ci w postaci zwiÄ™kszenia Å›wiadomoÅ›ci o marce i produktach oraz pozyskanie nowych klientów.
- E-mail marketing – komunikacja z klientami przy pomocy poczty e-mail jest formÄ… podtrzymywania kontaktu, sposobem na informowanie o zmianach (nowoÅ›ciach) w ofercie i promocjach. Umożliwia aktywizowanie odbiorców i prowadzenie spersonalizowanej komunikacji, podczas której sklep korzysta z danych gromadzonych w procesie sprzedaży.
- Porównywarki cenowe – dodatkowy kanaÅ‚ pozwalajÄ…cy sklepowi na przedstawienie produktów, a użytkownikom porównanie ich z innymi, konkurencyjnymi. Porównywarki udostÄ™pniajÄ… narzÄ™dzia sÅ‚użące do promocji. Reklamy cechujÄ… siÄ™ niskim kosztem i znaczÄ…co przyczyniajÄ… siÄ™ do zwiÄ™kszenia rozpoznawalnoÅ›ci.
- Marketplace – platformy sprzedażowe (Allegro, Amazon, Empik itp.) mogÄ… stanowić dodatkowÄ… sposobność sprzedaży lub główne pole aktywnoÅ›ci. E-sklep może w peÅ‚ni zautomatyzować sprzedaż, a także otrzymuje dostÄ™p do bazy klientów, kontrolÄ™ nad ofertÄ…, wglÄ…d do statystyk i opcje korzystania z narzÄ™dzi pomagajÄ…cych w sprzedaży.
- Chatboty – w e-commerce mamy kilka typów botów (np. chatboty promocyjne, konkursowe odpowiadajÄ…ce na pytania), które można umieÅ›cić na stronie internetowej sklepu lub wdrożyć na Facebooku. Chatboty usprawniajÄ… komunikacjÄ™ z klientami odpowiadajÄ…c na najczęściej zadawane pytania, wspierajÄ… klientów w trakcie kupowania, powiadamiajÄ… o bieżących wydarzeniach zwiÄ…zanych z dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… sklepu.
- Powiadomienia push – widomoÅ›ci push na telefonie lub powiadomienia web push (komunikat w przeglÄ…darce) to dla sklepu niski koszt przy jednoczeÅ›nie wysokim współczynniku klikalnoÅ›ci. Podczas kampanii otrzymujemy wyniki dotyczÄ…ce np. liczby transakcji, pozyskanych leadów i wartoÅ›ci konwersji.