[Prasówka #91] Pinterest i Amazon partnerami reklamowymi

Pinterest i Amazon są partnerami reklamowymi. Mimo że integracja będzie trwać przez kilka najbliższych kwartałów, już teraz można przypuszczać, jakie efekty przyniesie możliwość przekierowywania użytkowników z jednej do drugiej platformy.
5 maja 2023

Nawiązanie współpracy oznacza, że Pinterest stanie się największym zewnętrznym partnerem Amazona. Z danych wynika, że każdego miesiąca z Pinteresta korzysta ponad 463 miliony osób, poszukujących inspiracji m.in. w odniesieniu do marek, czy produktów. W wyniku partnerstwa reklamowego użytkownicy będą mogli łatwiej przejść od inspiracji do działania, gdyż będą przekierowywani bezpośrednio na stronę Amazona. Znajdą tam produkty, które wcześniej widzieli na Pintereście, a z racji na duże prawdopodobieństwo posiadania przez nich wysokich intencji zakupowych – wiele z takich przekierowań, może skończyć się zakupem. Reklamodawcy szybko dostrzegą więc, jak dużymi możliwościami, w zakresie promowania swojej oferty i zwiększania sprzedaży, może poskutkować partnerstwo. W najnowszej prasówce wiele ciekawych informacji także ze świata mediów społecznościowych i SEO. Zapraszamy do lektury!

Spis treści:

  1. Instagram testuje nowy proces, aby pomóc markom pozyskiwać User Generated Content w aplikacji
  2. TikTok rozszerza „Program kreatywności”, zapewniając twórcom więcej możliwości zarabiania
  3. Instagram aktualizuje zasady, dotyczące User Generated Content, aby rozszerzyć możliwości współpracy nad treścią
  4. Twitter przywraca bezpłatne niebieskie znaczniki wyboru dla kont z ponad milionem obserwujących
  5. Meta i TikTok uruchamiają nowe inicjatywy, mające ułatwić połączenie między markami a twórcami
  6. Zmiany ikony blokady HTTPS Chrome
  7. Aktualizacja „Recenzji Google” oficjalnie dobiegła końca
  8. Informacje o dostawie i zwrotach w Google
  9. Google testuje przyciski strzałek „góra” i „dół”
  10. Nowe sposoby dotarcia do pokolenia Z na YouTube – zapowiedź
  11. Nowe funkcje reklamowe YouTube Shorts
  12. Konferencja Google I/O już 10 maja
  13. Dane historyczne Universal Analytics (Google Analytics 3) będą udostępnione do 1 lipca 2024 r
  14. Nowy button w reklamach produktowych - “Pokaż podobne”
  15. Pinterest i Amazon partnerami reklamowymi
  16. Podsumowanie

Instagram testuje nowy proces, aby pomóc markom pozyskiwać User Generated Content w aplikacji


Instagram testuje nową opcję, która ma pomóc markom odkryć User Generated Content (UGC) w aplikacji. UGC to content tworzony przez użytkowników, który może ułatwić jeszcze skuteczniejsze promowanie oferty firmy na Instagramie. Treści tworzone przez użytkowników mają duże znaczenie, w kontekście zachęcania potencjalnych klientów do dokonania zakupu.

Kiedy użytkownik oznaczy markę, ta będzie mogła poprosić o pozwolenie na zamieszczenie swoich produktów w  poście. Użytkownicy oznaczający firmę prawdopodobnie docenią fakt, że marka chciałaby prezentować swoje produkty w ich treściach. Umożliwi to również wyświetlanie ich contentu w przestrzeni należącej do marki, takiej jak np. PDP produktu lub sklep na Instagramie. Firmy będą mogły poprosić o bezpośrednie tagowanie w każdym poście, z wyjątkiem kilku sytuacji – jeśli konto będzie prywatne, w poście oznaczonych zostanie wiele produktów lub użytkownik wyłączy możliwość wysyłania próśb. Może to być łatwy sposób na pozyskanie większej ilości treści UGC i rozszerzenie obecności marki na platformie.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-process-to-help-brands-source-ugc-in-the-app/648989/


TikTok rozszerza „Program kreatywności”, zapewniając twórcom więcej możliwości zarabiania 


TikTok ogłosił nowe rozszerzenie swojego „Programu Kreatywności”, który zapewnia bezpośrednie finansowanie najlepszych twórców w oparciu o wydajność treści w aplikacji. Program został uruchomiony po raz pierwszy z wybranymi twórcami, jednak teraz może dołączyć do niego każdy, pod warunkiem że spełnia wymagane progi zaangażowania. Według TikToka: „Od 3 maja 2023 r. twórcy z USA, którzy mają co najmniej 10 000 obserwujących i 100 000 autentycznych wyświetleń wideo w ciągu ostatnich 30 dni, mogą dołączyć do wersji beta programu kreatywności. Twórcy muszą też mieć ukończone 18 lat i publikować filmy, trwające co najmniej minutę. Program ma na celu rozwiązanie problemu z ustaloną pulą pieniędzy, przydzielaną twórcom na podstawie wyników wideo. Dotychczasowe niedogodności polegały na tym, że im więcej twórców spełniało wymagania, tym ogólnie dostępnych było mniej funduszy. Nawet jeśli wyniki filmu poprawiały się, kwoty wypłat były mniejsze, gdy dołączali inni. Program ma być bardziej wartościowym i opłacalnym sposobem kierowania pieniędzy do twórców, będących gwiazdami na platformie i stanowić jeszcze większą zachętę do publikowania contentu w aplikacji.

Więcej: https://www.redmention.com/news/tiktok-expands-creativity-program-offering-extra-monetization-alternatives-for-creators/


Instagram aktualizuje zasady, dotyczące User Generated Content, aby rozszerzyć możliwości współpracy nad treścią


Instagram aktualizuje zasady dotyczące marketingu afiliacyjnego, a także zmienia nazwę swoich reklam z treściami markowymi na reklamy partnerskie, aby lepiej informować o  zmieniającym się podejściu do tego tematu. Dzięki zmianie Instagram umożliwi markom promowanie większej liczby rodzajów treści tworzonych przez użytkowników w aplikacji, a nie tylko postów, oznaczonych etykietą „płatne” czy „sponsorowane”. Zapewni to markom nowe sposoby zarabiania na UGC, a jednocześnie da twórcom więcej możliwości nawiązywania partnerstw biznesowych, poprzez rozszerzenie puli potencjalnych partnerów reklamowych, którzy mogą łączyć się z nimi na podstawie ich postów.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/Instagram-Updates-Policies-Around-UGC/649092/


Twitter przywraca bezpłatne niebieskie znaczniki wyboru dla kont z ponad milionem obserwujących 


Eksperyment „Twitter 2.0” trwa. Mimo że Elon Musk liczył, że gwiazdy prowadzące swoje profile na platformie, zdecydują się zapłacić 8 dolarów miesięcznie za utrzymanie niebieskiego znacznika weryfikacyjnego, w większości tego nie zrobiły. Wielu wysoko postawionych użytkowników publicznie odmówiło zapłaty, a niektórzy sugerowali, że to oni wnoszą wartość do aplikacji, a nie na odwrót. Ten sprzeciw wywołał bunt wobec zmiany, a niektórzy użytkownicy próbowali nawet pozbyć się swoich znaczników wyboru, z powodu negatywnych skojarzeń. Oczywiście nie był to wynik, jakiego oczekiwał Musk, a w konsekwencji zaczęto przywracać kontom niebieskie znaczniki, mimo iż za to nie zapłaciły.

Więcej: https://techcrunch.com/2023/04/24/twitter-reinstates-blue-verification-mark-for-top-accounts-even-if-they-didnt-pay-for-it/


Meta i TikTok uruchamiają nowe inicjatywy, mające ułatwić połączenie między markami a twórcami


Poszukiwanie twórców powraca w wielkim stylu, a Meta i TikTok uruchamiają nowe inicjatywy, aby przyciągnąć najlepszych użytkowników i połączyć ich z możliwościami marketingu afiliacyjnego, w ramach ich aplikacji.Meta uruchomiła nową serię filmów, której celem jest odniesienie się do mitów, jakie twórcy mogą znać na temat Facebooka oraz ich potencjalnych możliwości w aplikacji. Nowa seria zostanie zaprezentowana przez wiele osób, które odniosły sukces na Facebooku i dostarczy wskazówek na temat tego, jak zmaksymalizować swoją obecność w aplikacji.

TikTok pracuje obecnie z wybraną grupą twórców nad nowym programem, łączącym marki z treściami influencerów, umożliwiając publikowanie filmów na podstawie briefu marki. Inicjatywa ta ma zapewnić markom kolejny sposób na uzyskanie lepszych, natywnych treści TikTok, a także zapewnić kolejną ścieżkę monetyzowania swojej działalności,  dla najlepszych gwiazd w aplikacji.

Więcej: https://www.redmention.com/news/meta-and-tiktok-launch-new-initiatives-to-facilitate-connection-between-manufacturers-and-creators/ 


Wkrótce w przeglądarce Chrome dojdzie do zmiany wyglądu ikony kłódki, sygnalizującej bezpieczne połączenie HTTPS. Dotychczasową kłódkę zastąpi inna, neutralna grafika. W Google trwają także testy, związane z wprowadzeniem przycisków strzałek w górę i w dół na pasku wyszukiwania, co ma być elementem, ułatwiającym użytkownikom korzystanie z wyszukiwarki. Więcej informacji w poniższym przeglądzie.


Zmiany ikony blokady HTTPS Chrome 


Przeglądarka Chrome ogłosiła, że za niedługo ikona kłódki, która sygnalizuje bezpieczne połączenie HTTPS, zniknie. Na jej miejsce zostanie wprowadzona neutralna grafika, która zapewni – ich zdaniem – lepszą obsługę. Przeprowadzone w ostatnim czasie badania wskazują, że aktualnie ikona kłódki nieumyślnie wprowadza użytkowników w błąd, dając im poczucie fałszywego bezpieczeństwa. Argumentują to tak, że ich zdaniem wspomniana grafika nie gwarantuje tego, że połączenie odbywa się za pośrednictwem bezpiecznego protokołu. W końcu niektóre witryny z ikoną kłódki stanowią zagrożenie, wyłudzają wrażliwe informacje, czy posiadają złośliwe oprogramowanie. Nowa ikona będzie tak zwaną ikoną strojenia. W przeglądarce Chrome 117 swoją premierę ma wstępnie zaplanowaną na wrzesień tego roku.

Nowa wersja będzie widoczna zarówno na desktopie, jak również w wersji mobilnej. Natomiast w systemie iOS zostanie usunięta, ponieważ nie jest klikalna. Skąd taka decyzja? Chrome wyjaśnia, że: „Początkowo protokół HTTPS był tak rzadki, że w pewnym momencie Internet Explorer wyświetlał użytkownikom alert informujący ich, że połączenie jest zabezpieczone przez HTTPS, co przypomina alarm „Wszystko w porządku” z The Simpsons. Gdy HTTPS był rzadkością, ikona kłódki zwracała uwagę na dodatkowe zabezpieczenia zapewniane przez HTTPS.” Ponadto: „Dzisiaj to już nie jest prawda, a HTTPS jest normą, a nie wyjątkiem i odpowiednio rozwijamy Chrome”.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/chrome-https-lock-icon-is-going-away/485861/


Aktualizacja „Recenzji Google” oficjalnie dobiegła końca


Aktualizacja „Recenzji Google”, oficjalnie dobiegła końca 25 kwietnia. Było to dość znaczące wydarzenie dla wydawców, których dotyczyła. Z tego też względu wszelkie wahania w rankingu organicznych wyników wyszukiwania, można wiązać ze wspomnianą aktualizacją. Z oficjalnych wytycznych, dotyczących algorytmu systemu recenzji Google, wynika, że: „System recenzji jest przeznaczony do oceny artykułów, postów na blogach, stron lub podobnych samodzielnych treści napisanych w celu przedstawienia rekomendacji, opinii lub analizy. System nie ocenia recenzji osób trzecich, takich jak te zamieszczone przez użytkowników w sekcji recenzji na stronie produktu lub usługi”.

Wdrożony system recenzji od teraz będzie działał na zasadzie oceny „strona po stronie” lub „całej witryny” (o ile całą treścią witryny jest recenzja). Aby wydawcy lepiej zrozumieli, jak wyszukiwarka identyfikuje omawiane recenzje pod kątem dobrej jakości, firma Google opracowała przewodnik pt.: „Twórz wysokiej jakości opinie”. Warto się z nim zapoznać, jeżeli chcemy zajmować wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Przewodnik Google da nam długą listę najlepszych praktyk, którymi warto się kierować.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/april-2023-reviews-update-is-officially-over/485471/

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Informacje o dostawie i zwrotach w Google


W tekstowych wynikach wyszukiwania Google zaczyna wyświetlać rozszerzone informacje o dostawach oraz zwrotach. Na ten moment ta funkcjonalność dotyczy tylko i wyłącznie sklepów internetowych ze Stanów Zjednoczonych. Skąd takie rozwiązanie? Google argumentuje to tym, że potencjalni klienci bardzo często poszukują na stronach takich wiadomości, jak:

  • łączna kwota zakupionych produktów,
  • cena dostawy,
  • okres, w jakim jest możliwość dokonania zwrotów.

Aby ułatwić research, wyszukiwarka postanowiła pokazywać je od teraz w SERP-ie. Dodatkowo, przy użyciu Google Search Console będziemy mieli szansę na monitorowanie informacji o wdrożonych danych uporządkowanych, związanych z dostawami oraz zwrotami naszych produktów. Jeżeli przy asortymencie naszego sklepu będzie brakowało takich danych lub zostaną one dodane w niewłaściwy sposób, dostaniemy ostrzeżenie w jednym z raportów oraz zostanie do nas wysłana wiadomość e-mail z powiadomieniem. 

Więcej: https://developers.google.com/search/blog/2023/04/shipping-and-returns-information?hl=pl


Google testuje przyciski strzałek „góra” i „dół” 


Google przeprowadza testy związane z wprowadzeniem przycisków strzałek w górę i w dół na pasku wyszukiwania. Takie przyciski pozwolą użytkownikom przełączać się między sugestiami wyszukiwania z wykorzystaniem strzałek, co może okazać się przydatne. Mimo że możliwe jest już użycie strzałek w górę i w dół na słowie kluczowym, to wprowadzenie nowych przycisków może być elementem ułatwiającym korzystanie z wyszukiwarki. Nie wiadomo jednak, czy wprowadzenie przycisków będzie później dostępne dla wszystkich użytkowników, czy też jest to tylko eksperyment Google. 


Dobra wiadomość dla marek, których grupę docelową stanowią przedstawiciele pokolenia Z. Google ogłosiło pakiet „Gen Z Music”, który wykorzystuje sygnały oparte na AI w YouTube, określając, które utwory są aktualnie popularne, wśród odbiorców z pokolenia Z. Wiedza na ten temat pozwoli lepiej dopasować muzykę m.in. do reklam audio, w których dźwięk odgrywa główną rolę. To jednak nie koniec newsów z obszaru PPC.


Nowe sposoby dotarcia do pokolenia Z na YouTube – zapowiedź


W nadchodzących miesiącach dostępne mają być 2 nowe rozwiązania  dla reklamodawców na YouTube. To opcje dla tych, którzy chcą precyzyjnie dotrzeć ze swoim przekazem do pokolenia Z. Google ogłosił pakiet “Gen Z Music”, który wykorzystuje sygnały oparte na AI w YouTube, identyfikując utwory zyskujące na popularności, wśród odbiorców z pokolenia Z. Pakiet dostępny jest dla długich formatów oraz formatu audio, dzięki czemu reklamy marek będą dopasowane do muzyki, którą zainteresowana jest młodzież z pokolenia Z. Drugi pakiet - Trending Music to program pilotażowy w formatach Shorts.

Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/reach-gen-z-audiences-where-they-are-on-youtube-with-new-music-ad-solutions


Nowe funkcje reklamowe YouTube Shorts 


Na kanwie popularności krótkich form wideo, kampanie na YouTube typu “Zasięg” zostaną rozszerzone o format Shorts oraz reklamy wideo In-Feed. Przedstawiona została również oferta YouTube Select Run of Shorts, dzięki której reklamy będą mogły pojawiać się obok najpopularniejszych i najtrafniejszych filmów z sekcji Shorts.

Więcej: YouTube announces new Shorts advertising features (blog.google)


Konferencja Google I/O już 10 maja


Zapowiadana konferencja Google I/O odbędzie się 10 maja. W jej trakcie zostaną ogłoszone kolejne nowości i zmiany dotyczące systemu Google Ads.

Więcej: https://io.google/2023/


Dane historyczne Universal Analytics (Google Analytics 3) będą udostępnione do 1 lipca 2024 roku


Google poinformowało, że użytkownicy będą mieli dostęp do danych historycznych do lipca 2024 roku, jednak zaleca ich eksport z Universal Analytics, przed dniem wycofania platformy (01.07.2024). Po tym terminie nie będzie możliwości przetwarzania danych, a dostęp do interfejsu zostanie zablokowany.

Więcej: https://support.google.com/analytics/answer/13510998


Nowy button w reklamach produktowych - “Pokaż podobne” 


W zagranicznych reklamach produktowych, Google testuje nowy przycisk “Pokaż podobne” („Show similar”), pozwalający na wyświetlanie produktów pokrewnych i zbliżonych.

Więcej: https://twitter.com/SaadAlikhan1994/status/1648750573020147713?trk=public_post_comment-text


Pinterest i Amazon partnerami reklamowymi


Pinterest ogłosił nawiązanie partnerstwa reklamowego z największym amerykańskim gigantem z branży e-commerce - Amazonem. Integracja systemów będzie trwać przez kilka  najbliższych kwartałów, ale nawiązanie takiej współpracy oznacza, iż Pinterest stanie się największym zewnętrznym partnerem reklamowym Amazona. Użytkownik Pinteresta będzie przekierowywany na stronę Amazon, co umożliwi mu zakup produktów, które znalazł na Pintereście.

Więcej: Pinterest announces partnership with Amazon to bring third-party ad demand to the platform | Pinterest Newsroom


Podsumowanie


Nowe trendy, jak i funkcjonalności, istotne z perspektywy branży e-commerce pojawiają się tak szybko, że w natłoku codziennych obowiązków, trudno za nimi nadążyć. To właśnie z myślą o osobach, które chcą być na bieżąco, tworzymy naszą prasówkę. To skondensowane źródło wiedzy na temat tego, co aktualnie dzieje się w obszarach, takich jak SEO, PPC, czy social media. Już teraz zapraszamy na kolejny przegląd branżowych informacji.

 

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 4 ocen

Inne wpisy