[Prasówka #90] Nowe rodzaje produktów, których nie można reklamować w Google Ads

W Google Ads pojawiły się nowe ograniczenia, dotyczące tworzenia reklam produktów, zawierających azotyn sodu, w stężeniu wyższym niż 10%. To ważna informacja m.in. dla e-commerce z branży spożywczej. Zmiany także w obszarze SEO i social media.
24 kwietnia 2023

Istnieje wiele rodzajów produktów i treści, których nie można promować za pośrednictwem Google Ads. Zakaz dotyczy m.in. towarów, związanych z hazardem, czy napojami alkoholowymi. Zabronione jest także promowanie treści, które są dyskryminujące, promują okrucieństwo wobec zwierząt, czy nienawiść. Tym razem ograniczenia dotyczą produktów, zwierających azotyn sodu (E251). To konserwant, występujący głównie w żywności, którego używa się w procesie produkcji wędlin i innych przetworów mięsnych. Informacja jest więc ważna zwłaszcza dla e-commerce, które zajmują się dystrybuowaniem tego typu produktów i chcą promować je w Google Ads. Od 23 maja 2023 roku nie będzie to już możliwe. W najnowszym wydaniu prasówki wiele ważnych newsów także obszaru SEO i mediów społecznościowych. Zapraszamy do lektury!

Spis treści:

  1. Instagram dodaje nowe narzędzia analityczne do Reels oraz aktualizuje proces ich tworzenia
  2. Instagram dzieli się wskazówkami, jak marki mogą najlepiej wykorzystać DM - czyli prywatne wiadomości
  3. Instagram dodaje możliwość wyświetlania do 5 linków w biografii na profilu
  4. TikTok potwierdza, że ​​nadal możesz przesyłać 10-minutowe filmy w aplikacji
  5. Raport „Subskrybowania treści” w GSC
  6. Deindeksowanie stron konkurencji w GSC
  7. Google wprowadza GoogleOther
  8. Upraszczanie prezentacji wideo w wynikach wyszukiwania Google
  9. Zakaz reklam produktów, zawierających duże stężenie azotynu sodu
  10. Reklamy Discovery z plikami produktowymi są od niedawna dostępne globalnie
  11. Microsoft Ads - reklamy usług profesjonalnych są teraz dostępne na całym świecie
  12. Reklamy na Twitterze w lekkiej fazie odbicia
  13. Podsumowanie

Instagram dodaje nowe narzędzia analityczne do Reels oraz aktualizuje proces ich tworzenia


Instagram ogłosił mnóstwo nowych aktualizacji Reels, które mają pomóc twórcom tworzyć rolki przy wykorzystaniu najnowszych trendów, by maksymalizować zaangażowanie widzów i budować społeczność wokół ich treści.Po pierwsze Instagram dodał nowy element „odkrywania”, który umożliwi twórcom znalezienie najnowszych trendów audio i hashtagów w Reels. To miejsce, w którym twórcy będą mogli zainspirować się najnowszymi funkcjonalnościami.

Po drugie Instagram łączy swoje narzędzia kreatywne w ekran kompozycji wideo, co ułatwi tworzenie bardziej wyróżniających się rolek. Obejmie on edycję wideo, naklejek, tekstu i ścieżki dźwiękowej, które będą znajdować się na jednym ekranie.

Instagram zapewni również wgląd w całkowity i średni czas oglądania rolek, dostarczając twórcom więcej danych do planowania. Dostępna będzie także funkcja powiadomień, które będą pojawiać się wówczas, gdy ktoś zaobserwuje konto, w wyniku interakcji z rolką.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-reels-new-analytics-creation-flow-tiktok/647746/


Instagram dzieli się wskazówkami, jak marki mogą najlepiej wykorzystać DM - czyli prywatne wiadomości


Instagram dodał nową stronę informacyjną dla firm, które chcą maksymalizować proces połączenia DM. Zawiera szereg porad i wskazówek, jak najlepiej wykorzystać bezpośrednie czaty, aby pozostać w kontakcie ze swoimi odbiorcami.Przegląd zawiera kilka ogólnych uwag na temat tego, w jaki sposób DM mogą być wartościowe dla marek w budowaniu społeczności oraz, gdzie możesz szukać kontaktu. Istnieją również studia przypadków, linki do kluczowych wyjaśnień sekcji Pomocy oraz notatki na temat podstaw prywatnych wiadomości. Te potencjalne wskazówki mogą pomóc kontom firmowym, nadążyć za trendem wiadomości prywatnych na Instagramie, wśród odbiorców.

Więcej: https://business.instagram.com/direct-messaging/learn-how


Instagram dodaje możliwość wyświetlania do 5 linków w biografii na profilu


Instagram uruchomił dziś jedną z najbardziej oczekiwanych aktualizacji funkcji linków, dając użytkownikom możliwość dodania do pięciu linków w ich biografii IG, rozszerzając swoją zdolność do zwiększania ruchu, a tym samym ograniczając działania zewnętrznych aplikacji do tworzenia linków. W BIO na Instagramie od teraz będzie wyświetlać się informacja o tym, ile dane konto posiada dostępnych linków. Po kliknięciu użytkownicy otrzymają podobny do Linktree, przegląd różnych włączonych opcji linków.

To dobra opcja ze strony Instagrama dla użytkowników. Marki i twórcy mogą na wiele sposobów wykorzystać tę zdolność do kierowania ruchu do różnych adresów URL, aby podkreślić obecność swojej marki w zdywersyfikowanych kanałach.

Więcej: https://www.redmention.com/news/instagram-provides-the-capability-to-show-as-much-as-5-hyperlinks-in-your-profile-bio/


TikTok potwierdza, że ​​nadal możesz przesyłać 10-minutowe filmy w aplikacji


Ostatnio kilku twórców na TikToku zauważyło, że opcja nagrywania 10 – minutowego wideo została usunięta z interfejsu użytkownika. To skłoniło internetową społeczność do spekulacji, że TikTok nie odniósł sukcesu z dłuższymi klipami.

Odniósł się do tego sam TikTok mówiąc, że jedynym elementem, który został zdeprecjonowany, jest możliwość nagrywania 10-minutowych filmów w interfejsie aparatu, a użytkownicy nadal mogą przesyłać dłuższe filmy, jeśli chcą. Sam proces nagrywania był tylko testem, a TikTok zdecydował się na jego usunięcie. Najważniejsze jest to, że przesyłanie 10-minutowych filmów nadal dostępne na TikToku, z tym że  klipów tej długości nie można nagrywać w aplikacji. 


W ostatnim czasie, w branży SEO sporo dyskutuje się m.in. o błędzie w oprogramowaniu Google Search Console, w wyniku którego istnieje możliwość usuwania z wyników wyszukiwania dowolnych adresów URL (np. tych należących do konkurencji), z pomocą jednego z ogólnodostępnych narzędzi. Wiele mówi się także o wprowadzeniu na rynek nowego Googlebota o nazwie GoogleOther. To jednak nie koniec nowości.


Raport „Subskrybowania treści” w GSC


W ostatnim czasie pojawiła się informacja o tym, że Google postanowiło uruchomić nowy raport o nazwie „Subskrybowanie treści” w Google Search Console. Dokument ten kierowany jest do wydawców, którzy korzystają z Reader Revenue Manager. To narzędzie, dające m.in. możliwość zarabiania na treściach, poprawy, wrażeń użytkowników, wzmacniania wartości marki, czy pogłębiania zaangażowania odbiorców. W związku z tym, że raport od GSC oferuje swoim klientom wgląd w ruch subskrybentów oraz dane strukturalne, daje im naprawdę wiele korzyści. Jak dotąd użytkownicy, którzy korzystają z tego rozwiązania, zaobserwowali obiecujące wyniki, takie jak np. wzrost  aktywnych współpracowników oraz subskrybentów.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-search-console-launches-subscribed-content-report/485031/

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Deindeksowanie stron konkurencji w GSC


Na przestrzeni ostatnich tygodni na forum pomocy Search Console pojawiła się informacja o błędzie w oprogramowaniu GSC. Dokładniej chodzi o możliwość usuwania z wyników wyszukiwania dowolnych adresów URL konkurencji, za pomocą jednego z ogólnodostępnych narzędzi.Wspomniane narzędzie nosi nazwę „Usuwanie nieaktualnych treści z wyszukiwarki Google”, które jest dostępne pod linkiem: search.google.com/search-console/remove-outdated-content:

W pierwotnym założeniu funkcja miała służyć do tego, by zgłaszać do Google adresy URL ze swojej witryny internetowej, które albo zostały usunięte, albo uległy bardzo dużym modyfikacjom. Jeżeli decydowaliśmy się na taki krok, to mogliśmy doprowadzić do dwóch sytuacji: wykluczenia danej podstrony z organicznych wyników wyszukiwania lub czyszczenia przez Google informacji na jej temat w pamięci podręcznej, by nie wprowadzać nikogo w błąd nieaktualnym poglądem jej treści.

Narzędzie to nie miało jednak nigdy usuwać z indeksu adresów URL konkurencji, które normalnie funkcjonują w sieci. A zaistniały bug w oprogramowaniu, z niewiadomych przyczyn daje właśnie taką możliwość. Wystarczy po prostu wpisać ścieżkę adresu URL konkurencji, a następnie przesłać zgłoszenie. Google nie zadaje przy tym żadnych pytań, a zwyczajnie wyklucza wskazaną przez nas podstronę z indeksu. 

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-78


Google wprowadza GoogleOther


Niedawno pojawiła się informacja o tym, że Google wprowadza na rynek nowego Googlebota o nazwie GoogleOther. Ma on za zadanie odciążyć głównego robota sieciowego, a co za tym idzie, usprawnić operacje indeksowania.Na czym w przybliżeniu będzie polegała jego praca? Otóż GoogleOther będzie ogólnym pająkiem, a na jego barkach będzie spoczywało zadanie budowanie indeksu dla wyszukiwarki Google. W tym celu będzie on wybierany przez różne zespoły produktowe Google, po to, by pobierać publicznie dostępne treści z witryn internetowych. Więcej na ten temat powiedział się Gary Illyes, który jest analitykiem wyszukiwarki Google. W jego poście na LinkedIn można przeczytać:

„Dodaliśmy nowego robota GoogleOther do naszej listy robotów indeksujących, który ostatecznie odciąży Googlebota. Jest to dla ciebie zmiana bez operacji, ale mimo to uważam, że jest interesująca. Podczas optymalizowania tego, jak i co indeksuje Googlebot, chcieliśmy zapewnić, że zadania indeksowania Googlebota będą wykorzystywane wyłącznie wewnętrznie, do tworzenia indeksu używanego przez wyszukiwarkę. W tym celu dodaliśmy nowego robota GoogleOther, który zastąpi niektóre zadania Googlebota, takie  jak np. indeksowanie badań i rozwoju, aby zwolnić trochę miejsca dla Googlebota”.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-introduces-new-crawler-to-optimize-googlebots-performance/485114/


Upraszczanie prezentacji wideo w wynikach wyszukiwania Google


W kwietniu tego roku Google wprowadziło zmianę, która będzie miała przełożenie na to, w jaki sposób użytkownicy będą widzieli materiały wideo w organicznych wynikach wyszukiwania. Otóż, miniaturki filmów, które są publikowane przez twórców, będą wyświetlały się obok SERP-a. Mowa o tych miniaturkach, które dotychczas były główną treścią na liście bezpłatnych wyników wyszukiwania. Zdaniem Google ta zmiana pozwoli Internautom lepiej zrozumieć, co znajdą pod danym materiałem wideo. Dodatkowo ta zmiana będzie miała przełożenie na dane, dotyczące wyglądu w wyszukiwarce z „Raportu skuteczności w Search Console”, które są wyświetlane dla filmów. Zostaną także wdrożone adnotacje w „Raporcie indeksowania stron” oraz w „Raporcie o ulepszaniu filmów”.

Więcej: https://developers.google.com/search/blog/2023/04/simplifying-video?hl=pl


W świecie PPC jak zawsze wiele nowości. Ograniczenia dotyczące reklam produktów, zawierających duże stężenie azotynu sodu to nie wszystko. Zmiany także w Microsoft Ads, gdzie od teraz reklamy usług profesjonalnych, dostępne są na całym świecie. Tego typu reklamy mogą dotyczyć już nie tylko branży turystycznej, usług finansowych, czy motoryzacji, ale również branży medycznej. Więcej w poniższym przeglądzie.


Zakaz reklam produktów, zawierających duże stężenie azotynu sodu


Google nie zezwala na promowanie określonych produktów, które mogą wyrządzić krzywdę, szkodę albo spowodować obrażenia. Od 23 maja 2023 r. do grona produktów, które podlegają specjalnym ograniczeniom reklamowym, takim jak np. treści dla dorosłych, treści związane z hazardem, napoje alkoholowe czy leki, Google dołącza także reklamy produktów, które zawierają azotyn sodu (E251) w stężeniu wyższym niż 10%. Konserwant ten występuje głównie w żywności, w produkcji wędlin i innych przetworów mięsnych.

Więcej:  https://support.google.com/merchants/answer/13372697


Nowy wygląd reklam w Gmailu


Po tym jak Google wycofało możliwość publikowania osobnej kampanii w Gmail, obecnie testowany jest nowy wygląd reklam, w ramach kampanii Performance Max (zakładka oferty).

Więcej:https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7046446047572684801


Reklamy Discovery z plikami produktowymi są od niedawna dostępne globalnie


Nowe ulepszenie reklam Discovery jest już dostępne na wszystkich kontach reklamowych. Reklamy Discovery pozwalają na wykorzystanie różnych układów, np. karuzeli, kwadratów i orientacji pionowej. Wyświetlają się na Youtube, w sekcji “warte obejrzenia”, na kartach Discover oraz w Gmailu (Oferty i Społeczności). Od teraz wszyscy reklamodawcy oprócz standardowej kampanii Discovery, mogą dodawać do reklam Discovery pliki danych o produktach i korzystać z bardziej rozbudowanego formatu reklamy. Dodatkową zmianą będzie udostępnienie raportowania na poziomie produktu, w panelu reklamowym.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/13404405?dark=0


Microsoft Ads - reklamy usług profesjonalnych są teraz dostępne na całym świecie


Reklamy usług profesjonalnych wyświetlają się po prawej stronie strony wyników wyszukiwania Bing (SERP) obok głównych reklam tekstowych i od niedawna są już dostępne globalnie.

Reklamy te mogą dotyczyć już nie tylko branży turystycznej, usług finansowych i motoryzacji,  ale również branży medycznej, w tym klinik.

Reklamy usług profesjonalnych są generowane dynamicznie na podstawie danych określonych w pliku danych i adresie URL.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/april-2023/professional-service-ads-and-other-product-updates-for-april


Reklamy na Twitterze w lekkiej fazie odbicia


Twitter, jako popularna zwłaszcza wśród reklamodawców B2B platforma mediów społecznościowych powoli wraca do łask. Pomimo komunikatów Elona Muska, że większość marek wraca do reklamowania się na Twitterze, dane zebrane przez Sensor Tower są  mniej optymistyczne. Kilka firm, w tym Mondelez International, Unilever i Coca-Cola, które były wśród 10 najlepszych reklamodawców Twittera przed przejęciem firmy przez Muska, nie są już nawet w pierwszej 50. reklamodawców w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Inni więksi gracze, w tym producenci samochodów Volkswagen AG i Stellantis oraz Mars, producent M&M's i Snickers również nie wznowili w ostatnim czasie swojej działalności reklamowej na Twitterze.

Same prognozy globalnych przychodów z reklam na Twitterze w tym roku obniżono o 37%.  Wyniosą one 2,98 miliarda dolarów, co stanowi spadek o 28% w porównaniu z przychodami z reklam na Twitterze w 2022 roku, które wynosiły 4,14 mld USD. Od czasu przejęcia Twittera przez nowego właściciela portal został dotknięty ogromnym spadkiem reklam.

Więcej: www.reuters.com/technology/twitters-advertising-business-seen-facing-slow-recovery-2023-04-13


Podsumowanie


Dla przedstawicieli branży e-commerce, śledzenie newsów z obszaru SEO, social media, czy PPC, powinno być jednym ze stałych punktów w kalendarzu. Konkurencja na rynku jest duża, dlatego warto na bieżąco obserwować to, co dzieje się w obszarze e-handlu. Wiedza na temat nowych trendów, w zakresie kluczowych działań digital marketingowych wspomaga zachowanie konkurencyjności, poprzez dopasowanie strategii do realnych potrzeb klientów. Już teraz zapraszamy na kolejną prasówkę, która za dwa tygodnie pojawi się na naszej stronie internetowej. 

 

 

    Zespół Ideo Force
    AUTOR
    tel.+48 17 860 09 59
    Napisz do mnie
    UDOSTĘPNIJ
    in tw fb
    Ocena artykułu:
    Twoja ocena:
    Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 5 ocen

    Inne wpisy