[Prasówka #84] Zmiany na Facebooku, Instagramie i Twitterze

Zamknięcie Facebook Creator Studio, aktualizacja interfejsu użytkownika na Instagramie, czy wdrożenie przydatnych funkcjonalności na Twitterze, to tylko niektóre z ostatnich branżowych newsów. Więcej informacji w prasówce.
23 stycznia 2023

Już wkrótce planowanie, czy zarządzanie treścią, nie będzie możliwe z poziomu Creator Studio. Meta już teraz zachęca użytkowników do tego, by korzystali z Meta Business Suite, w której dostępne są bardziej zaawansowane funkcje. Zmiany szykują się także na Instagramie, gdzie zaktualizowany zostanie interfejs użytkownika (zmodyfikowany będzie układ aplikacji i rozmieszczenie poszczególnych przycisków funkcyjnych na ekranie). Możliwość skorzystania z nowych opcji dostaną także osoby, które użytkują Twittera. W aplikacji już można przełączać się pomiędzy algorytmiczną i chronologiczną osią czasu, a wkrótce możliwe będzie także tworzenie dłuższych tweetów. Wiele ciekawych opcji pojawi się także w obszarze SEO i PPC. Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi, branżowymi newsami. 

 

Spis treści:

1. Meta zamyka aplikację do zarządzania stronami „Creator Studio”.
2. YouTube eksperymentuje z sugerowanymi hashtagami dla klipów Shorts.
3. Instagram aktualizuje interfejs użytkownika. Karta „Sklep” znika z głównego ekranu aplikacji.
4. Twitter planuje wdrożenie alternatywnych kanałów zaktualizowanego interfejsu zakładek i długich tweetów.
5. TikTok dodaje nowe tagi programów telewizyjnych i filmów, obsługiwane przez IMDb.
6. Aktualizacja algorytmu Google?
7. Recenzje produktów z wieloma linkami mogą uzyskać wzrost.
8. Google poprawia klasyfikację błędów w raporcie indeksowania wideo.
9. John Mueller: przenieść JavaScript poniżej elementu head.
10. Nowy pionowy rozmiar obrazów w elastycznych reklamach displayowych Google Ads.
11. Zmiana w działaniu automatycznej rekomendacji „Usuń zbędne słowa kluczowe” od 19.01.2023r.
12. Meta wprowadza nowe limity kierowania reklam do nastolatków.
13. Przypomnienie: od 1 lutego Microsoft Advertising wycofuje rozszerzone reklamy tekstowe.
14. Nowe formy eksperymentów w Google Ads.
15. Podsumowanie.


Meta zamyka aplikację do zarządzania stronami „Creator Studio”


Meta aplikacja

Creator Studio to platforma do zarządzania treścią, która usprawnia proces planowania contentu.

Już wkrótce Meta przeniesie użytkowników Creator Studio na platformę Business Suite, która zawiera więcej funkcji (m.in. analitycznych) oraz tych, służących do planowania, zarządzania, czy przesyłania wiadomości. (Meta zaznacza, że wciąż można korzystać z Creator Studio, ale wkrótce ta opcja nie będzie już dostępna).  

Więcej:https://www.socialmediatoday.com/news/metas-shutting-down-its-creator-studio-page-management-app/640198/


YouTube eksperymentuje z sugerowanymi hashtagami dla klipów Shorts


YouTube tagi

YouTube chce pomóc twórcom filmów krótkometrażowych w uzyskaniu większej popularności ich klipów, sugerując im odpowiednie hashtagi, które mogą dodawać do swoich filmów.

Proponowane tagi nie będą bazować na wykrywaniu treści przez sztuczną inteligencję, ale na wspólnych tagach i tematach powiązanych z każdym kanałem. Może być to bardzo pomocna funkcja, choć w dużej mierze będzie to zależne od rodzaju przesyłanego filmu i tego, czy użytkownik chce, aby przesyłane przez niego treści, były zgodne z regularnie podejmowanymi przez niego tematami.

Funkcja ma pomóc twórcom, w wyborze odpowiednich tagów dla swoich klipów.

Więcej: https://socialbarrel.com/youtube-is-testing-suggested-hashtags-for-shorts/139228/


Instagram aktualizuje interfejs użytkownika. Karta „Sklep” znika z głównego ekranu aplikacji


Instagram interfejs

Interfejs użytkownika Instagrama wkrótce zostanie zaktualizowany (pojawią się zmiany w układzie aplikacji i rozmieszczeniu przycisków funkcyjnych na ekranie).

Od lutego pasek nawigacyjny u dołu aplikacji, będzie miał skrót do tworzenia treści w środku, w przeciwieństwie do obecnego skrótu „Reels”. Przycisk Rolki przesunie się w prawo, a zakładka „Sklep”, która aktualnie znajduje się w tym miejscu - zniknie.

To kolejne potwierdzenie, że zakupy nie rozwijają się tak dobrze, jak liczył na to Instagram. Po aktualizacji, narzędzia zakupowe wciąż będą jednak dostępne.  

Więcej:https://www.socialmediatoday.com/news/Instagram-Removes-Shop-Tab-from-Main-UI/639963/


Twitter planuje wdrożenie alternatywnych kanałów zaktualizowanego interfejsu zakładek i długich tweetów


Wdrożenie Twittera

Szybka aktualizacja Twittera 2.0: Elon Musk potwierdził, że serwis przywrócił opcję przesuwania w bok, aby przełączać się pomiędzy algorytmiczną i chronologiczną osią czasu oraz zaktualizował interfejs zakładek.

Musk uważa, że więcej osób zaangażuje się w publikowanie tweetów, jeśli będzie mieć świadomość funkcji zakładek, które, jak twierdzi, zostały ukryte przez „niejasny interfejs użytkownika”.

Oprócz tych aktualizacji, w lutym mają pojawić się długie tweety. Na tym etapie, aplikacja będzie nadal wyświetlać tweety w standardowej długości z monitem: „Pokaż więcej”.

Więcej:https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-outlines-roll-out-plan-for-alternative-feeds-updated-bookmarks-ui/639968/

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


TikTok dodaje nowe tagi programów telewizyjnych i filmów, obsługiwane przez IMDb


TikTok tagi

TikTok dodaje nową opcję, która umożliwi użytkownikom oznaczanie programów telewizyjnych i filmów w przesyłanych plikach, z powiązaniem z IMDb, aby uzyskać więcej informacji na temat tych treści.

Wkrótce użytkownik będzie mógł wybrać film lub program telewizyjny, do którego chce utworzyć link w swoich klipach. Tag ten zostanie następnie wyświetlony nad podpisem wideo i przekieruje użytkowników do dedykowanej strony w aplikacji, która wyświetli podstawowe informacje o tej treści, pochodzące z IMDb, w tym datę premiery, notatki obsady itp.

Widzowie będą mogli również przejść do pełnej strony IMDb, a dodatkowo będą mieli możliwość zapisania filmu (dodając go do zakładek na później).

To sposób na to, aby wykorzystać popularność programów telewizyjnych i filmów w aplikacji oraz zapewnić bardziej bezpośrednią promocję materiału źródłowego – ponieważ użytkownicy często publikują losowy klip z programu, którego tytuł trudno określić.

Więcej: https://www.redmention.com/news/tiktok-provides-new-tv-present-and-film-tags-powered-by-imdb/


Bardzo prawdopodobne, że kilka dni temu doszło do cichej aktualizacji algorytmu Google. Aktualizacja wpłynęła na zmiany pozycji wielu stron w organicznych wynikach wyszukiwania, choć informacje o jej przeprowadzeniu, nie zostały jeszcze potwierdzone. Zmiany pozycji w SERP mogą być także efektem link spam update. Ciekawych nowinek z obszaru SEO jest jednak znacznie więcej.


Aktualizacja algorytmu Google?


Aktualizacja algorytmu

W środę, 18 stycznia mogło dojść do kolejnej aktualizacji w wyszukiwarce Google. Niektóre narzędzia monitorujące wychwyciły modyfikacje. Specjaliści w swoich projektach także zauważyli dość nieoczekiwane zmiany, związane z widocznością w  organicznych wynikach wyszukiwania. Często jest to wzrost, ale również i spadek. Pojawia się więc pytanie, czy to kolejna cicha aktualizacja, czy może efekt ostatniej z nich? Mowa tutaj o link spam update. Specjaliści wciąż dyskutują na ten temat i czekają na pierwsze analizy lub odpowiedź z Google.

Więcej:https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-algorithm-update-on-january-18th-34768.html


Recenzje produktów z wieloma linkami mogą uzyskać wzrost


Recenzje produktów

Alan Kent pracownik Google twierdzi, że recenzje produktów, które posiadają wiele linków do różnych sprzedawców, mogą uzyskać wyższą pozycję w rankingu wyników wyszukiwania. Dodawanie linków tylko do jednego sprzedawcy może sugerować chęć pozyskania profitów ze sprzedaży od tego sprzedawcy. Natomiast dodawanie kilku linków może sugerować chęć pomocy innym użytkownikom.

Więcej:https://www.searchenginejournal.com/google-product-reviews-linking-to-multiple-sellers-may-get-boost/476131/


Google poprawia klasyfikację błędów w raporcie indeksowania wideo


Google błędy

Google zaktualizowało raport indeksowania wideo w Google Search Console, celem dokładniejszego raportowania błędów. Jak potwierdza Google, w raportach można zobaczyć błędy „brakujących miniatur” oraz problemy z indeksacją stron z filmami. To pozwoli lepiej poprawić i zlokalizować błędy. Raport w GSC pojawi się dopiero po wykryciu nieprawidłowości.

Więcej:https://searchengineland.com/google-improves-error-classification-in-video-indexing-report-391938


John Mueller: przenieść JavaScript poniżej elementu head


Javascript

John Mueller z Google radzi, aby sekcja <head> naszej strony nie była zaśmiecana skryptami, które mogą zostać umieszczone w innym miejscu. Ma to na celu lepsze zrozumienie treści strony przez wyszukiwarkę. Nagłówek dotyczy informacji, które podlegają odczytowi maszynowemu, dlatego też „czysta” sekcja <head> ma aż takie znaczenie dla SEO.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/googles-john-mueller-move-javascript-below-html-head/476024/


W świecie PPC jak zawsze wiele nowości. Już wkrótce Meta wprowadzi ograniczenia, związane z kierowaniem reklam do nastolatków. Zmiany będą dotyczyć nie tylko reklamodawców, ale też użytkowników. Niedługo będą mogli oni skorzystać z opcji „zobacz mniej”, co da im większą kontrolę nad tym, jakie reklamy widzą. Wiele zmieni się także w Microsoft  Advertising, gdzie od lutego, nie będzie już opcji tworzenia rozszerzonych reklam tekstowych.


Nowy pionowy rozmiar obrazów w elastycznych reklamach displayowych Google Ads


Pionowy rozmiar

W panelu Google Ads pojawiła się możliwość przesłania nowego rozmiaru grafiki, podczas tworzenia reklamy elastycznej w sieci reklamowej. Jak dotąd reklamodawcy mogli wykorzystać obraz poziomy oraz kwadratowy. Nowy format dotyczy pionowego obrazu o proporcjach 9:16 i zalecanym rozmiarze - 900x1600 px. 

Więcej: Panel Google Ads


Zmiana w działaniu automatycznej rekomendacji „Usuń zbędne słowa kluczowe” od 19.01.2023r


Zmiana rekomendacje

Od 19 stycznia zacznie obowiązywać zmiana w funkcjonowaniu automatycznej rekomendacji, związanej z zarządzaniem reklamami o nazwie „Usuń zbędne słowa kluczowe”. Jak dotąd ta funkcja pozwalała na automatyczne usunięcie słów kluczowych o tym samym typie dopasowania, które są wyświetlane dla tych samych zapytań w grupie reklam. Celem jest przeciwdziałanie ich nadmiarowości.

Zmianie ulegnie definicja rekomendacji, która będzie teraz uwzględniać słowa kluczowe w dopasowaniu krzyżowym, co może skutkować usunięciem typów dopasowania do wyrażenia/ścisłego na rzecz słowa kluczowego w dopasowaniu przybliżonym. Google deklaruje, że ta zmiana nie wpłynie negatywnie na wyniki, ale równocześnie nie podaje żadnych faktów ani danych, które potwierdziłyby to stwierdzenie.

Więcej: https://searchengineland.com/reassess-google-ads-recommendations-391025


Meta wprowadza nowe limity kierowania reklam do nastolatków


Nowe limity kierowania reklam obejmują usunięcie możliwości wyświetlania reklam nastoletnim użytkownikom, na podstawie ich płci oraz ogranicza możliwość kierowania spersonalizowanych reklam do użytkowników poniżej 18. roku życia. Dzieje się to na podstawie aktywności nastolatków w aplikacji (w tym tego, kogo obserwują na Instagramie oraz, jakie strony na Facebooku lubią).

Zmiany mają na celu wprowadzenie dodatkowych zabezpieczeń prywatności dla najmłodszych użytkowników Meta. Dodatkowo Facebook i Instagram wkrótce mają wprowadzić nowe opcje kontroli reklam wyświetlanych nastolatkom. Użytkownicy będą mogli wybrać opcję „Zobacz mniej” reklam z danego tematu, dzięki czemu będą mogli kontrolować to, jakie reklamy są im wyświetlane.

Zmiany mają zostać wprowadzone w lutym.

Więcej: https://searchengineland.com/meta-introduces-new-ad-targeting-limits-for-teens-391259


Przypomnienie: od 1 lutego Microsoft Advertising wycofuje rozszerzone reklamy tekstowe


Już do 1 lutego reklamodawcy korzystający z systemu Microsoft Advertising, nie będą mogli tworzyć rozszerzonych reklam tekstowych w sieci wyszukiwania. Reklamy nadal pozostaną aktywne na koncie, ale nie będzie możliwości ich edycji. Reklamy elastyczne (RSA – Responsive Search Ads) będą jedyną dostępną formą reklam tekstowych w sieci wyszukiwania.

Więcej:https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/january-2023/microsoft-store-ads-and-other-product-updates-for-january


Nowe formy eksperymentów w Google Ads


Eksperymenty Google Ads

Na niektórych kontach reklamowych pojawiły się już nowe formy eksperymentów kampanii, zapowiadane przez Google Ads. Można znaleźć wśród nich:

  • odmiany elastycznych reklam w wyszukiwarce,
  • eksperyment kampanii wideo (test różnych reklam video),
  • eksperymenty kampanii Performance Max.

Eksperymenty kampanii Performance Max obejmują wzrost wyników na koncie, dzięki uruchomionej kampanii Performance Max oraz test porównawczy ze standardową kampanią produktową.

Więcej:https://www.linkedin.com/posts/mimichalik_googleads-activity-7021461744925425666-RF3i?utm_source=share&utm_medium=member_desktop


Podsumowanie

W najnowszej prasówce przedstawiliśmy jedne z najważniejszych newsów, które w ostatnim czasie pojawiły się w branży e-commerce. Stale analizujemy informacje z obszarów, takich jak social media, SEO i PPC, by prezentować aktualną wiedzę i inspirować do korzystania z nowych funkcjonalności, czy trendów szybciej niż konkurencja. Znajomość branżowych nowinek, jest istotna zwłaszcza z perspektywy firm, funkcjonujących w branży e-handlu. Już teraz zapraszamy na kolejny przegląd informacji.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie ocen

Tagi:

Inne wpisy