[Prasówka #80] Tik Tok stawia na bezpieczeństwo

TikTok to platforma, która wciąż się rozwija, ciesząc się szczególnie dużym zainteresowaniem wśród nastolatków. Aplikacja chce zadbać o ich bezpieczeństwo, z pomocą funkcji, umożliwiającej rodzicom kontrolowanie aktywności dzieci w serwisie.
21 listopada 2022

Media społecznościowe mają ogromny potencjał, za którym kryje się także szereg niebezpieczeństw, na jakie narażeni są zwłaszcza najmłodsi użytkownicy. TikTok postanowił zwrócić na to szczególną uwagę, wprowadzając funkcjonalności, mające sprawić, że rodzice będą mieli większy wpływ na aktywność ich dzieci w serwisie. Platforma chce także, aby usługa: Family Paring była częściej wykorzystywana do kontrolowania treści, docierających do nastolatków w aplikacji.

Nowości także w świecie SEO. W  przeglądzie najnowszych newsów z branży kilka słów m.in. o algorytmie Coati oraz nowej funkcji, która pojawiła się w Google Search Console. Do szeregu zmian doszło również w obszarze PPC. Po przeprowadzeniu aktualizacji, w Microsoft Audience Network obsługiwany zaczął być format video (na razie tylko w wybranych krajach). Więcej informacji w prasówce. Zapraszamy do lektury.

 

Spis treści: 

1. Instagram zapewnia możliwość dodawania muzyki do postów ze zdjęciami.
2. YouTube rozszerza tłumaczenie komentarzy i inteligentne odpowiedzi na większą liczbę użytkowników.
3. YouTube testuje nowe tagi produktów w klipach Shorts oraz rozszerza opcje muzyczne dla tego typu klipów.
4. TikTok chce, aby rodzice rozmawiali z nastolatkami na temat bezpieczeństwa w Internecie.
5. Algorytm Google Coati. Aktualizacja, o której nie słyszałeś.
6. Google zaleca używanie kropek w danych uporządkowanych, w których pojawiają się liczby dziesiętne.
7. Google Search Console dodaje funkcję listy kart Zakupy.
8. Google testuje nowy lokalny panel wiedzy ze zdjęciami i układem Street View.
9. Reklamy video (Video Ads), dostępne w Microsoft Audience Network.
10. Nowa wersja Edytora Google Ads 2.2.
11. Planer zasięgu Google Ads obsługuje kampanie video, zachęcające do działania.
12. Podsumowanie .


Instagram zapewnia możliwość dodawania muzyki do postów ze zdjęciami


Instagram muzyka

Instagram dodał możliwość dodawania muzyki do postów ze zdjęciami, zapewniając kolejny sposób na integrację muzyki z IG.

Instagram uważa, ze muzyka jest jego nieodłączną częścią,  dlatego zapewnia możliwość dodawania muzyki do postów ze zdjęciami w Feedzie, tak samo jak w Reels i Stories. Bez względu na to, który format wybierze użytkownik, może teraz dodać ścieżkę dźwiękową do zdjęć, aby je ożywić.

Decydując się na dodanie muzyki do postu statycznego na IG,  można użyć fragmentu utworu o długości od 5 do 90 sekund.

Czy takie działanie wzmocni zasięg i aktywność postów?

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/Instagram-Adds-Music-for-Still-Image-Posts/636330/


YouTube rozszerza tłumaczenie komentarzy i inteligentne odpowiedzi na większą liczbę użytkowników


YouTube komentarze

 

YouTube ogłosił rozszerzenie swoich narzędzi do tłumaczenia komentarzy, wraz z szerszym dostępem do inteligentnych odpowiedzi - usprawnionej, szablonowej opcji odpowiedzi, która ułatwia szybkie zaangażowanie widzów w aplikacji.

We wrześniu ubiegłego roku YouTube uruchomił możliwość tłumaczenia komentarzy w aplikacji, poprzez integrację z Tłumaczem Google, co ułatwia zrozumienie większej liczby typów komentarzy w strumieniu. Ta funkcja odniosła sukces, dlatego YouTube zdecydował się dodać opcję  tłumaczenia komentarzy również do Studio Mobile, zapewniając kolejny sposób na interakcję z komentarzami publikowanymi w innym języku.

YouTube rozszerza również eksperyment „Inteligentne odpowiedzi”, który zapewnia sugestie komentarzy, podczas odpowiadania widzom w strumieniu. Zapewnił tym samym opcję odpowiedzi jednym dotknięciem, na podstawie komentarza użytkownika i najczęściej używanych odpowiedzi twórców w całej aplikacji.

YouTube oferuje coraz więcej sposobów na szybsze zaangażowanie się!

Więcej: https://www.redmention.com/news/youtube-expands-remark-translations-and-sensible-replies-to-extra-customers/


YouTube testuje nowe tagi produktów w klipach Shorts oraz rozszerza opcje muzyczne dla tego typu klipów


YouTube tagi

YouTube uruchamia kolejną opcję zarabiania na filmach Shorts, wprowadzając eksperyment, dzięki któremu, niektórzy twórcy będą mogli oznaczać produkty do kupienia w swoich klipach Shorts.

Wyzwanie związane z krótkimi filmami polega na tym, że nie można po prostu wstawić reklam przed i w trakcie filmu, jak w przypadku dłuższych treści, co utrudnia bezpośrednie zarabianie. Dlatego YouTube rozpoczął nowy program pilotażowy z wybranymi twórcami w USA. W jego ramach tagi produktów będą wyświetlane w krótkich filmach, a widzowie w USA, Indiach, Brazylii, Kanadzie i Australii będą mogli je zobaczyć i robić zakupy bezpośrednio w aplikacji.

Zarabianie poprzez listy produktów, może być bardziej bezpośrednim sposobem przydzielania funduszy twórcom w aplikacji, co może sprawić, że Shorts będą atrakcyjną opcją dla tych, którzy chcą zarabiać na swoich klipach.

YouTube umożliwi teraz twórcom filmów Shorts, umieszczanie w swoich klipach popularnych utworów trwających ponad 15 sekund. Zapewni to większą możliwość korzystania z muzyki w aplikacji, co pomoże  promować muzykę, jednocześnie napędzając nowe kreatywne trendy.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/YouTube-Tests-Product-Tags-for-Shorts-New-Music-Options/636626/


TikTok chce, aby rodzice rozmawiali z nastolatkami na temat bezpieczeństwa w Internecie


TikTok rodzice

W związku z błyskawicznym rozwojem TikToka pojawiły się pytania, dotyczące bezpieczeństwa aplikacji. Od wirusowych wyzwań, które mogą wyrządzić szkody, po narażenie młodych ludzi na niebezpieczeństwo (m.in. poprzez ryzykowane trendy wideo, wiadomości w DM i nie tylko).

W odpowiedzi na te obawy TikTok dodał szereg funkcji bezpieczeństwa, w tym Family Paring, który umożliwia rodzicom kontrolowanie (oczywiście w graniach rozsądku),  aktywności ich dziecka w aplikacji.

TikTok rozpoczyna nową kampanię mającą na celu podniesienie świadomości na temat Family Paring, aby wywołać więcej dyskusji na temat aktywnego działania, w zakresie udzielania wskazówek i porad nastolatkom.

Więcej: https://www.redmention.com/news/tiktok-says-dad-and-mom-must-be-extra-proactive-in-discussing-on-line-security-with-teenagers-infographic/


W Google pojawiły się nowe rekomendacje, dotyczące danych uporządkowanych recenzji. Jeśli pojawiają się w nich  liczby dziesiętne, zaleca się, aby zamiast kropek, używać do ich oddzielania przecinków. Google testuje także nowy wygląd lokalnego panelu wiedzy, ze zdjęciami i układem Street View. Sprawdź najnowsze wieści z obszaru SEO.


Algorytm Google Coati. Aktualizacja, o której nie słyszałeś


Google Coati

Wywiad z Hyung-Jin Kim wiceprezesem wyszukiwarki Google rzucił trochę nowego światła na aktualizację. Mianowicie Coati nie jest kolejnym czarno białym zwierzęciem (Panda, Pigwin), ale nazwą algorytmu, który wyewoluował z Pandy. Hyung-Jin Kim zapytany, czy aktualizację Coati można nazwać „podstawowymi aktualizacjami”, odpowiedział, że nie. Coati jest częścią algorytmu rankingowego, ale nie jest algorytmem aktualizacji rdzenia.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-coati-algorithm-34415.html


Google zaleca używanie kropek w danych uporządkowanych, w których pojawiają się liczby dziesiętne


Google kropki

Google zaktualizowało dokumentację pomocy, dotyczącą danych uporządkowanych recenzji. Teraz zalecane jest stosowanie kropek zamiast przecinków, w przypadku liczb dziesiętnych. Google zaleca używanie kropek, jednak jeśli nadal wykorzystujesz przecinki, to w dalszym ciągu będziesz mógł to robić.  Celem lepszej interpretacji – rekomendowane są jednak kropki.

Więcej: https://searchengineland.com/google-now-recommends-using-dots-for-decimal-numbers-in-your-review-snippet-structured-data-389620


Google Search Console dodaje funkcję listy kart Zakupy


Google zakupy

Google wprowadziło nową kartę Zakupy w Google Search Console, która zawiera więcej informacji o fragmentach produktów w wyszukiwarce Google. Funkcja będzie wprowadzana stopniowo, co  zajmie kilka tygodni. Dlatego niektórzy będą musieli na nią jeszcze trochę poczekać.

Więcej: https://searchengineland.com/google-search-console-adds-shopping-tab-listings-feature-389645

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Google testuje nowy lokalny panel wiedzy ze zdjęciami i układem Street View


Lokalny panel

Google testuje nowy interfejs użytkownika i zdjęć oraz Street View, w lokalnym panelu wiedzy w Mapach Google. Zostało to zauważone przez wiele osób, które podzieliły się zrzutami ekranu. Ciekawy projekt, wyglądający dużo lepiej niż obecne rozwiązanie. Sprawdź artykuł i zobacz nowy layout.

Więcej:  https://www.seroundtable.com/google-new-local-knowledge-panel-photo-street-view-layout-34423.html


Stało się to, na co wielu użytkowników czekało od dawna. W Microsoft Audience Network można korzystać już z reklam video. Póki co, w krajach takich, jak m.in. USA, Kanada, czy Niemcy, jednak wkrótce opcja ta ma być dostępna globalnie. Zmiany również po wprowadzeniu nowej wersji Edytora Google Ads 2.2, w którym pojawiło się aż kilkanaście nowych funkcji! Sprawdź, co się zmieniło.


Reklamy video (Video Ads), dostępne w Microsoft Audience Network


Video Ads

Według Microsoft, zwiększenie ilości dostępnych formatów zasobów reklamowych, ma ułatwić dotarcie do potencjalnych klientów na ich ścieżce zakupowej. Różne formaty wzmocnią przekaz reklamowy i zachęcą klientów do podjęcia działania. Dodatkowo format video jest bardziej angażujący i przykuwający uwagę.

Reklamy video w Microsoft Audience Network, mogą być rozliczane w 3 modelach:

  • CPM (Cost Per Mile) – stawka za 1000 widocznych wyświetleń filmu. Widoczne wyświetlenie określane jest, jako min. 2 sekundy wyświetlenia video, które pokrywa min. 50% powierzchni ekranu użytkownika lub kliknięcie w video.
  • CPV (Cost Per View) – stawka za pojedyncze odtworzenie filmu, które liczy się, gdy użytkownik obejrzy min. 15 sekund materiału lub zdecyduje się go kliknąć.
  • CPC (Cost Per Click) – stawka za kliknięcie materiału video.

Nowy format zasobów nie jest jeszcze dostępny globalnie.  Jak dotąd został wdrożony w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Australii oraz Nowej Zelandii.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/november-2022/its-time-to-press-play-drive-performance-with-video-ads


Nowa wersja Edytora Google Ads 2.2


Microsoft Audience

Google udostępnił nową wersję Edytora Google Ads 2.2, która została zaktualizowana o kilkanaście nowych funkcji.

Biblioteka komponentów

Nowe funkcje obejmują:

 

  • obsługę ulepszonego wykorzystania obrazów,
  • dodawanie, usuwanie i zmienianie nazw zasobów,
  • przypisywanie zasobów do folderów,
  • integrację funkcji biblioteki z selektorem obrazów (filtrowanie zasobów).

Powiadomienia

W aplikacji dostępne są teraz powiadomienia, które mają ułatwić zarządzanie kontami reklamowymi.

Nowy interfejs edycji harmonogramów reklam

Nowe funkcje pozwalają na wizualną edycję harmonogramów kampanii reklamowych. Wcześniej takie działanie wymagało importu pliku CSV.

Wsparcie dzienników sieciowych

Nowy interfejs w łatwy do zrozumienia sposób przedstawia błędy interfejsu API oraz szczegóły operacji, które je wywołały.

Wskaźnik błędu synchronizacji

Edytor będzie okresowo sprawdzał, czy na koncie dokonano zmian od ostatniej synchronizacji i powiadomi o konieczności jej ponownego przeprowadzenia.

Oferty globalne

W ustawieniach kampanii PLA oraz Performance Max można od teraz ustawić kraj sprzedaży, jako opcjonalny oraz dołączyć obsługę opcjonalnej etykiety pliku danych.

Zalecane budżety dla kampanii video, zachęcających do działania

Narzędzie będzie teraz wyświetlać zalecany budżet, oparty na docelowej stawce CPA. Pokaże również ostrzeżenie jeżeli ustawiona stawka będzie niższa od rekomendacji.

Obsługa kampanii video o docelowej częstotliwości

Edytor obejmuje teraz pełną obsługę kampanii video o docelowej częstotliwości.

Kampanie video z zakupami

Edytor obsługuje teraz ustawienia zakupów (plików danych o produktach) oraz grup produktów we wszystkich typach kampanii video, poza Out-Stream oraz Audio.

Obsługa większej liczby typów rekomendacji

Narzędzie zapewnia obsługę dodatkowych typów rekomendacji, w tym dodawanie reklam z formularzem kontaktowym.

Podstawowe wsparcie dla wszystkich typów rekomendacji

Edytor wyświetla teraz typy rekomendacji, dostępne w panelu.

Zoptymalizowane kierowanie

Na poziomie grupy reklam pojawiła się opcja ‘Zoptymalizowane kierowanie’, które można wł/wył za pomocą pola wyboru.

Nowa wersja Edytora nie obsługuje reklam displayowych i kampanii w Gmailu.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/12409872


Planer zasięgu Google Ads obsługuje kampanie video, zachęcające do działania


Planer Ads
Źródło grafiki: https://support.google.com/google-ads/answer/10147229


Planer zasiegu Google Ads został zaktualizowany i teraz umożliwia obsługę kampanii video, zachęcających do działania. Nowa funkcja ma umożliwić planowanie działań w oparciu o konwersje, wyświetlenia, odtworzenia oraz zasięg kampanii. Prognozuje skuteczność media planu na podstawie docelowej grupy odbiorców, budżetu oraz dodatkowych ustawień kampanii m.in. lokalizacji czy formatu reklam. Wyniki wzorowane są na ogólnych trendach rynkowych oraz danych historycznych z podobnych kampanii.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12979720


Podsumowanie 

Każdy kolejny przegląd prasy wskazuje na to, że zarówno media społecznościowe, jak i narzędzia przeznaczone do  promocji w Google zmieniają się w niemal zawrotnym tempie. Nowe funkcje są odpowiedzią na rosnące potrzeby użytkowników, którzy szukają najlepszych sposobów na to, jak dotrzeć do pożądanej grupy docelowej. Warto śledzić branżowe nowinki, by być na bieżąco i wprowadzać nowe rozwiązania szybciej niż konkurencja.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie ocen

Inne wpisy