W najnowszej prasówce liczne ulepszenia funkcjonalności, zmiany w wymaganiach aplikacji Google i nowa rekomendacja Google w dopasowaniu przybliżonym. W Social Media rozszerzone warianty wyszukiwania i wprowadzanie „fleets” do Tweettera. O tym i wielu innych nowinkach przeczytasz w świeżej dawce newsów!
Spis treści:
1. Nowe ulepszenia w Smart Bidding.
2. Rekomendacje w raporcie strategii ustalania stawek.
3. Google i nowe wymagania reklam aplikacji.
4. Raport analizy aukcji w edytorze raportów.
5. Dopasowanie przybliżone? - nowa rekomendacja Google.
6. Auto Applied Recommendations Control Center – rekomendacje z automatu?
7. Google testuje subkategorie w wynikach wyszukiwarki?
8. Googlebot rozpoczyna indeksowanie przy użyciu protokołu HTTP/2.
9. Aktualizacja GTmetrix.
10. Google kończy migrację narzędzia Disavow do Search Console.
11. NOWOŚĆ – reklamy audio w YouTube.
12. Fleets na Twitterze.
13. Nowe warianty wyszukiwania na Instagramie.
14. Znikające wiadomości na Messengerze.
15. Podsumowanie.
Nowe ulepszenia w Smart Bidding
Dzięki wprowadzeniu przez Google dodatkowych funkcji w inteligentnym określaniu stawek, będzie można przewidywać skuteczność wprowadzonych zmian. Do tej pory symulatory opierały się na danych z ostatnich 7 dni, więc otrzymywano wyniki z przeszłości. Od teraz będzie można prognozować skuteczność wybierając zakres dat do 90 dni w przyszłość. Dodatkowo, aby prognoza była jak najbardziej zbliżona do rzeczywistości, będzie uwzględniała sezonowość.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10253778
Rekomendacje w raporcie strategii ustalania stawek
Google wprowadza ulepszenia w zakładce „raporty strategii ustalania stawek”. W zakładce tej dostępne są rekomendacje, które pomogą w ulepszaniu kampanii korzystających z inteligentnego określania stawek. Rekomendacje te dotyczyć będą między innymi sugestii nowych słów kluczowych lub poziomu budżetów. Google informuje, że pracuje nad rozszerzeniem rekomendacji, o czym będzie powiadamiał w kolejnych newsach.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10253778
Google i nowe wymagania reklam aplikacji
W styczniu 2021 r. Google wprowadzi nowe wymagania dotyczące reklam aplikacji. Ogólnie reklamy tego typu będą musiały zawierać nazwę aplikacji i źródło pobierania. Reklamy będą odrzucone między innymi z powodów takich jaki: brak nazwy produktu/firmy oraz brak URL, brak informacji identyfikujących w reklamach animowanych (nazwa produktu/firma), brak źródła pobierania w reklamach aplikacji.
Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10171599
Raport analizy aukcji w edytorze raportów
Raport analizy aukcji ułatwia porównywanie wyników z rezultatami innych reklamodawców. Do tej pory statystyki te dostępne były tylko na poziomie konta, co utrudniało ocenę skuteczności na wielu profilach w jednym widoku.
Google rozwiązuje ten problem, dodając statystyki aukcji do edytora raportów na poziomie konta oraz konta menedżera. Dzięki tej zmianie, będzie można dokonywać analizy wyników obejmujących wiele kont.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10173728
Dopasowanie przybliżone? - nowa rekomendacja Google
Google powraca do rekomendacji dotyczących słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym. Według podawanych przez Google propozycji, to rozwiązanie wraz z zastosowaniem automatycznej strategii ustalania mogą zwiększyć wyniki kampanii.
Dopasowanie przybliżone i automatyczna strategia ustalania stawek ma pomóc w docieraniu do trafniejszych zapytań, spełniających cele kampanii. Dodatkowo dzięki tej zmianie, w widoku rekomendacji, Google będzie mógł sugerować użycie jeszcze większej liczby słów kluczowych, które mogły zostać pominięte.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10198221
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Auto Applied Recommendations Control Center – rekomendacje z automatu?
W styczniu 2019 Google powiadomiło reklamodawców oraz agencje o nowym systemie do automatycznego akceptowania rekomendacji na koncie. Zmiany te nie będą widoczne w historii zmian w Google Ads.
Opcja ta wywołała spore oburzenie, jednak nikt do tej pory nie zauważył zmian na swoich kontach. W ostatnim czasie pojawiła się jednak informacja od jednego z użytkowników o podejrzanych wynikach kampanii oraz nowych słowach kluczowych, które nigdy nie były dodawane do konta. Użytkownik nie znalazł również adnotacji w historii zmian, więc skontaktował się z supportem Google. W zwrotnej wiadomości otrzymał informację, że historię tych zmian znajdzie właśnie w opisywanym systemie dotyczącym automatycznego akceptowania rekomendacji.
Aby zapobiec podobnemu rozczarowaniu zaleca się sprawdzenie, czy konto nie trafiło do programu pilotażowego.
Więcej:https://searchengineland.com/googles-auto-applied-recommendations-catch-advertisers-agencies-off-guard-343867
Google testuje subkategorie w wynikach wyszukiwarki?
Google testuje nowe rozwiązania w organicznych wynikach wyszukiwania. Prawdopodobnie eksperymenty z podkategoriami kart miałyby ułatwić odszukiwanie elementów między innymi takich jak ,,recenzje”. Póki co nie pojawiła się jednak żadna oficjalna informacja na ten temat.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-subcategories-search-results-30443.html
Googlebot rozpoczyna indeksowanie przy użyciu protokołu HTTP/2
Google zaktualizowało swoją stronę pomocy dla programistów Googlebot, aby poinformować, że od listopada 2020 mogą indeksować strony przy użyciu protokołu HTTP/2. Wcześniej robot Google używał protokołu HTTP/1.1, jednak HTTP/2 jest obecnie najnowszym protokołem sieciowym, który pozwala na szybsze i sprawniejsze przesyłanie danych między serwerem a Googlebotem, oznacza to, że HTTP/2 pozwala zmniejszyć zużycie zasobów serwera.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/googlebot-can-crawl-with-http-2/387440/
Aktualizacja GTmetrix
GTmetrix to darmowe narzędzie, które generuje raporty na temat wydajności strony internetowej. Narzędzie jest teraz obsługiwane przez Lighthouse oraz oferuje nową ocenę GTmetrix, wraz z nowymi punktami Performance i Structure. Lighthouse to narzędzie open Source od Google, które umożliwia ocenę strony internetowej na różne sposoby. W analizie znajdują się również wskaźniki Web Vitals. Dzięki GTmetrix użytkownik może zapoznać się ze stanem strony internetowej oraz uzyska informacje jak poprawić witrynę.
Więcej: https://gtmetrix.com/blog/welcome-to-the-new-gtmetrix-powered-by-lighthouse/
Google kończy migrację narzędzia Disavow do Search Console
Today we're completing the migration of the Disavow links tool to the new Search Console interface 🎊
— Google Search Central (@googlesearchc) November 17, 2020
✅ Improved interface
✅ Download a disavow file as a text file
✅ Error reports for uploaded files are no longer limited to 10 errors
Read more at https://t.co/KSY9a4o3Pp pic.twitter.com/TRKFx0XCEI
Google ogłosiło, że narzędzie Disavow links jest migrowane do nowego interfejsu Search Console, zaktualizowali również swoją stronę pomocy o nowe wskazówki. Google zapowiadało trzy ulepszenia tego narzędzia o ulepszony interfejs, pobranie pliku jako plik tekstowy oraz raport o błędach dla przesłanych plików, który nie jest już ograniczony do 10 błędów.
Więcej: https://twitter.com/googlesearchc/status/1328696581776924674
NOWOŚĆ – reklamy audio (dżwiękowe) w YouTube
YouTube informuje o wprowadzeniu reklam audio, dedykowanych osobom słuchającym muzyki, podcastów i innych treści audio. W ostatnim czasie oprócz słuchania muzyki, coraz większą popularność zdobywają podcasty i audiobooki. YouTube zauważył to, więc postanowił wprowadzić tego typu nowy format reklamowy.
W kreacji reklam audio, główną rolę odgrywać ma dźwiękowa forma przekazu. Możliwe jest zastosowanie komponentu animowanego lub nieruchomego obrazu. Przykłady reklam to animacja i obraz statyczny.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10227746
https://blog.google/products/ads-commerce/youtube-music-audio-ads/
Fleets na Twitterze
Twitter oficjalnie udostępnił Fleets, czyli opcję podobną do Stories na Instagramie! Wśród opcji jakie będą oferowane pojawią się filmy, zdjęcia i tekst. Co ważne, reagować będzie można na nie poprzez specjalne ikony. Planowane jest także późniejsze wprowadzenie możliwości prowadzenia live na tweetowym stories.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-udostepnia-fleets-dla-uzytkownikow-z-calego-swiata
Nowe warianty wyszukiwania na Instagramie
Nowa opcja Instagrama polegać ma na wyszukiwaniu za pomocą słów kluczowych. W standardowym wyszukiwaniu, będzie to pierwsza propozycja, którą zobaczy użytkownik wchodząc w tryb szukania.
Co ważne, będzie ona dotyczyła jedynie słów, które uwzględnia algorytm, ale także według przyjętych zasad użytkowników Instagrama. Póki co nowa opcja jest dostępna jedynie za granicą, nie ma konkretnej informacji na temat wprowadzenia jej do polskiej społeczności aplikacji.
Więcej: https://socialpress.pl/2020/11/nowa-opcja-wyszukiwania-za-pomoca-slow-kluczowych-na-instagramie
Znikające wiadomości na Messengerze
Facebook wprowadza znikające wiadomości na Messengerze. Możliwe, że w niedługim czasie pojawią się one również na Instagramie. Funkcja znikających wiadomości polega na tym, iż wysłane wiadomości znikną zaraz po ich odczytaniu i opuszczeniu okna rozmowy. Aby włączyć tę funkcję, należy aktywować specjalny tryb czatu, który będzie miał kolor czarny.
Więcej: https://socialpress.pl/2020/11/jak-beda-dzialaly-znikajace-wiadomosci-na-messengerze
Podsumowanie
Ostatni tydzień wniósł sporo informacji w zakresie funkcjonalności pozwalających na rozszerzone korzystanie z narzędzi. Testy, aktualizacje i rozszerzenia są coraz to bardziej skoncentrowane na użytkowników. Z niecierpliwością czekamy na kolejny tydzień!