[Prasówka #79] Jak zmieni się Twitter?

Przejęcie Twittera stało się faktem. Od teraz platforma oficjalnie należy do Elona Muska, który zdążył już dokonać pewnych zmian. W jakim kierunku będzie rozwijał się serwis i co przyniesie mu przyszłość? Więcej informacji w prasówce.
7 listopada 2022

W świecie mediów społecznościowych zmiany nie tylko na Twitterze. Nowe funkcje pojawiły się także w serwisie LinkedIn, a ich celem jest zapewnienie użytkownikom większych możliwości, m.in. w zakresie angażowania odbiorców w serwisie. Nowości także na platformie Pinterest, gdzie od teraz można dodawać do Idea Pins muzykę, a w tym utwory popularnych artystów. Wiele nowych funkcjonalności pojawiło się również w obszarze SEO i PPC.

Zapraszamy na przegląd świeżych newsów z branży!

Spis treści: 

1. Elon Musk przejmuje kontrolę nad Twitterem! Zaczął od zwolnienia dyrektorów.
2. LinkedIn dodaje nowe naklejki z linkami „osoba” i „strona”, aby zwiększyć zaangażowanie w aplikacji.
3. Meta dzieli się nowymi spostrzeżeniami, w celu poprawy wydajności reklam, w obliczu zmian w zakresie prywatności i systemu.
4. TikTok uruchamia nowy program edukacji marketingowej „TikTok Academy”.
5. Pinterest udostępnia nowe opcje muzyczne dla Idea Pins, w tym utwory od popularnych artystów.
6. Google wprowadza nowe etykiety wyszukiwania dla kuponów i promocji.
7. Kolejna aktualizacja Google, czy dopasowanie algorytmu rankingu wyszukiwania 28 października?
8. Google: witryna nie potrzebuje 200 000 słów, aby być autorytatywną.
9. Witryny zweryfikowane w Google Search Console, nie są indeksowane częściej.
10. Nowość w Google Ads – kierowanie reklam na podcasty.
11. Nowe funkcje w kampaniach Performance Max.
12. Reklamy dźwiękowe Audio Ads dostępne globalnie w Google Ads.
13. Microsoft wspiera nowy poziom obsługi reklam w platformie Netflix.
14. Listopadowe nowości w Bing Ads.
15. Grupy podobnych odbiorców w reklamach Google zostaną wycofane do sierpnia 2023 roku.
16. Podsumowanie.


Elon Musk przejmuje kontrolę nad Twitterem! Zaczął od zwolnienia dyrektorów


Rozpoczęła się era Elona Muska na Twitterze, a proces przejęcia firmy (o wartości 44 miliardów dolarów), ostatecznie zakończył się późnym wieczorem w czwartek. Mimo to Musk nie marnował czasu na podjęcie pracy, zwalniając kilku czołowych dyrektorów, a w tym dyrektora generalnego Paraga Agrawala, dyrektora finansowego Neda Segala oraz szefa ds. polityki prawnej, zaufania i bezpieczeństwa platformy - Vijayę Gadde.

Jest jeszcze za wcześnie by mówić o tym, jak Musk zmieni aplikację. Przedstawił jednak część swoich planów, obejmujących zwiększenie subskrypcji, dostarczenie alternatywnych algorytmów dla bardziej spersonalizowanego doświadczenia oraz poprawę kierowania i dopasowywania danych w aplikacji do reklam i innych treści.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/elon-musk-takes-control-of-twitter-cuts-several-execs/635197/


LinkedIn dodaje nowe naklejki z linkami „osoba” i „strona”, aby zwiększyć zaangażowanie w aplikacji


LinkedIn naklejki

Naklejka linku została dodana już w sierpniu, jednak teraz LinkedIn dodał również warianty "Person" i "Page", zapewniając jeszcze więcej sposobów na zwiększenie ruchu dzięki postom w serwisie.

To ciekawe rozwiązanie, biorąc pod uwagę to, że LinkedIn wciąż odnotowuje "rekordowe poziomy" zaangażowania w każdym kwartale. Ponieważ platforma rozszerzyła działalność z postów tylko biznesowych, w kanale zaistniało więcej rodzajów interakcji, które LinkedIn starał się ułatwić, za pomocą szeregu nowych narzędzi i funkcji (np. naklejek z linkami, czy natywnych postów karuzelowych.

Zapewnia to szereg nowych możliwości, dotyczących budowania obecności na LinkedIn i angażowania odbiorców w aplikacji.

Więcej: https://www.redmention.com/news/linkedin-provides-new-individual-and-web-page-hyperlink-stickers-to-enhance-in-app-engagement/


Meta dzieli się nowymi spostrzeżeniami, w celu poprawy wydajności reklam, w obliczu zmian w zakresie prywatności i systemu


Meta spostrzeżenia

W obliczu rosnących ograniczeń danych i zmian w cyfrowym krajobrazie reklamowym Meta ciężko pracuje nad utrzymaniem przepływów przychodów z reklam, co zmusiło ją do ponownej oceny personelu i dostosowania priorytetów oraz zmiany sposobu działania systemów reklamowych.

W ramach tego Meta niedawno wprowadziła nową strukturę „Performance 5”, która jest zestawem pięciu sprawdzonych na podstawie danych taktyk, mogących poprawić skuteczność reklam na jej platformach.

Aby pomóc małym i średnim firmom w maksymalnym wykorzystaniu ich kampanii, Meta wskazuje, że reklamodawcy powinni skupić się na elementach, takich jak:

  • Konwersje API
  • Uproszczone zestawy reklam
  • Szerokie kierowanie
  • Wideo dostosowane do urządzeń mobilnych
  • Testowanie reklam

Wdrożenie takich wskazówek, może mieć duży wpływ na skuteczność reklam na Facebooku i Instagramie, dlatego warto zwrócić na nie uwagę.  

Więcej: https://www.redmention.com/news/meta-shares-new-insights-to-enhance-advert-efficiency-amid-privateness-and-system-adjustments/


TikTok uruchamia nowy program edukacji marketingowej „TikTok Academy”


TikTok Academy

TikTok uruchomił nowy program edukacyjny dla marketerów o nazwie „TikTok Academy”, w którym udostępniono darmowe kursy wideo o tym, jak najlepiej wykorzystać aplikację w marketingu, wraz z danymi badawczymi i innymi istotnymi informacjami.

TikTok Academy ma na celu dostarczenie marketerom informacji, które pomogą im zoptymalizować kampanie oraz sprawdzić trendy użytkowania  i zmiany zachowania, ważne w kontekście TikToka.

Zapisując się na kurs, najpierw otrzymujemy jego ogólny plan,  a następnie przechodzimy przez serię filmów na temat każdego elementu, po czym następuje czas na krótkie pytania sprawdzające wiedzę. Na koniec każdego modułu otrzymujemy token, do uznania swojej rozszerzonej wiedzy o TikToku, z odznakami przyznawanymi za ukończenie poszczególnych kursów.

Jeśli ktoś na poważnie myśli o maksymalizacji działań marketingowych na TikToku, warto  przejść oferowane kursy i zdobyć odznaki, które będzie można wyświetlać np. klientom.

Więcej: https://www.tiktok.com/business/en/blog/introducing-tiktok-academy


Pinterest udostępnia nowe opcje muzyczne dla Idea Pins, w tym utwory od popularnych artystów


IdeaPins

Pinterest chce pomóc twórcom w tworzeniu bardziej angażujących Idea Pinów, dodając nowe opcje muzyczne dla ich kreacji, a w tym utwory największych światowych artystów i gwiazd.

Pinterest nawiązał nowe partnerstwa z Warner Music Group, Warner Chappell Music, Merlin i BMG, aby wprowadzić na platformę  muzykę popularnych artystów. Dzięki nowym umowom użytkownicy będą mogli dodawać do swoich Idea Pins utwory Eda Sheerana, Silk Sonic, Anitta i wielu innych.

Muzyka stała się kluczowym elementem zmiany w zakresie krótkich form wideo, a wielu muzyków formułuje obecnie strategie promocji zgodne z trendami TikToka, aby zmaksymalizować zasięg i zaangażowanie.  Pinterest również  zdecydował się dostosować do tego trendu, a jego Idea Pins są zbliżone do krótkich treści wideo, pomagając napędzać kreatywność w aplikacji.

Więcej: https://socialbarrel.com/pinterest-brings-popular-music-to-idea-pins/138036/


Z ostatnich informacji wynika, że indeksowanie witryn nie jest zależne od ich weryfikacji w Google Search Console. Dodatkowo, jak podaje John Mueller z Google, liczba słów  na stronie nie musi wynosić 200 000, aby witryna została uznana za autorytatywną. Więcej w poniższym przeglądzie newsów ze świata SEO.


Google wprowadza nowe etykiety wyszukiwania dla kuponów i promocji


Google etykiety

Google dodaje nowe funkcje , które ułatwią szukanie  rabatów i porównywanie cen u sprzedawców. Ma to na celu ulepszenie wyników wyszukiwania. Nowe etykiety w wyszukiwarce, wyróżniające promocje oraz kody kuponów promocyjnych. Dzięki temu już w wynikach wyszukiwania użytkownik może porównać kilka ofert od różnych sprzedawców. Dodatkowo ma się pojawić funkcja służąca do analizy cen, aby decyzje zakupowe były podejmowane bardziej świadomie.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-introduces-new-search-labels-for-coupons-promos/469828/#close


Kolejna aktualizacja Google, czy dopasowanie algorytmu rankingu wyszukiwania 28 października?


Google aktualizacja

W środowisku SEO pojawiły się informacje o możliwej, niepotwierdzonej aktualizacji Google. Zmiany zostały zauważone 28 października. Standardowo, niektóre  ze stron zanotowały spadki, a inne wzrosty. Możliwe, że za jakiś czas otrzymamy odpowiedź z Google na ten temat.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-algorithm-update-on-october-28th-34336.html


Google: witryna nie potrzebuje 200 000 słów, aby być autorytatywną


Google słowa

John Mueller z Google powiedział, że witryna nie musi posiadać 200 000 słów, aby zostać uznaną za autorytatywną. Dlatego strony nie muszą zawierać dużej liczby artykułów i nie ma też żadnej określonej liczby słów, z której powinny się składać. Google usunęło także odniesienie do liczby słów w dokumentacji Search Console. Biorąc pod uwagę ostatnie wskazania o tworzeniu jakościowych tekstów,  Google sugeruje, że liczba znaków nie ma znaczenia i nawet krótkie artykuły mogą się znaleźć w TOP.

Więcej: https://www.seroundtable.com/200000-words-google-search-34331.html


Witryny zweryfikowane w Google Search Console, nie są indeksowane częściej


Witryny zweryfikowane

Czy witryny zweryfikowane w Google Search Console są indeksowane częściej lub z wyższym priorytetem? Takie pytanie zostało zadane Mueller’owi. Odpowiedz to: Indeksowanie jest niezależne od GSC.

Samo posiadanie konta w GSC nie spowoduje przyspieszonego indeksowania. Można jedynie wykorzystać narzędzie do sprawdzania adresów URL. Jednak celem szybszego ich zaindeksowania, trzeba to robić ręcznie.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-crawl-search-console-34328.html


W obszarze  PPC wiele nowości przede wszystkim w Google Ads. Od teraz można kierować reklamy na podcasty, a reklamy dźwiękowe Audio Ads są dostępne globalnie. Zmiany również w Microsoft Advertising, gdzie format reklamowy Credit card ads jest już dostępny dla wszystkich reklamodawców.


Nowość w Google Ads – kierowanie reklam na podcasty


Nowości Google Ads

Podcasty cieszą się ogromną popularnością, a sam YouTube jest drugą najczęściej używaną aplikacją w USA do ich oglądania. Od niedawna Google umożliwił reklamodawcom wyświetlanie reklam dopasowanych do treści podcastów na całym świecie.

Aby wykorzystać tę opcję, wystarczy uruchomić kampanię audio lub video i wybrać „Podcast”, jako miejsce docelowe kampanii.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12921482


Nowe funkcje w kampaniach Performance Max


Performance Max

Po blisko roku od wdrożenia kampanii Performance Max,  Google wypuścił kolejną aktualizację funkcji dostępnych w tym typie kampanii, mających zwiększyć efektywność prowadzonych działań w zbliżającym się okresie świąt i innych wydarzeń promocyjnych. Nowości obejmują 3 obszary:

  • bardziej efektywne planowanie kampanii,
  • optymalizację grup zasobów,
  • ocenę wyników kampanii.

1. Prognozuj wpływ Performance Max za pomocą Planera skuteczności kampanii

Aby sprawdzić prognozy wyników kampanii Performance Max, możesz teraz wykorzystać Planer skuteczności kampanii. Możesz tworzyć plany i lepiej zrozumieć, w jaki sposób optymalizować swój budżet, aby maksymalizować zwrot z inwestycji (ROI).

W tym narzędziu możesz tworzyć prognozy wyników kampanii oraz symulować, jaki wpływ na wyniki będzie mieć dostosowanie takich elementów, jak budżet, czy docelowe wartości ROAS lub CPA. Pozwoli to ocenić, jak zmiany w kampaniach mogą wpłynąć na kluczowe dane, takie jak wartość konwersji.

Analiza kampanii Performance Max w planerze skuteczności kampanii będzie dostępna dla wszystkich reklamodawców, w ciągu kilku nadchodzących tygodni.

2. Planowanie i organizacja grup zasobów dzięki regułom automatycznym

Zmiana pozwala na dodawanie reguł automatycznych do grup zasobów w kampanii Performance Max. Dzięki temu możesz zaplanować moment uruchomienia/wstrzymania danej grupy zasobów oraz ułatwić planowanie działań promocyjnych. Reguły pozwalają również na wyświetlanie danej grupy zasobów o określonych porach dnia, tak aby jak najlepiej dostosować ją do Twojej oferty.

3. Dodanie większej liczby nagłówków w grupie zasobów

Do końca roku ma zostać zwiększona liczba nagłówków, dostępnych w zasobach kampanii Performance Max. Jak dotąd reklamodawcy mogli dodać do 5 nagłówków, natomiast teraz ten limit został zwiększony do 15. Dzięki temu algorytmy uczenia maszynowego będą miały większe możliwości dostosowania treści reklam do tych,  wyszukiwanych przez odbiorcę reklamy.

4. Wyjaśnienia w kampaniach Performance Max

Aby lepiej zrozumieć, które elementy kampanii przynoszą najlepsze efekty, Google udostępnił nowa funkcję Wyjaśnienia. Dzięki temu można w szybki sposób wyjaśnić, co powoduje wahania wydajności, zdiagnozować problemy oraz  sprawdzić rekomendacje. Kampanie Performance Max, które wykorzystują w swoich zasobach również plik produktowy, mają bardziej rozbudowaną zakładkę wyjaśnień. Posiadają na przykład dodatkowe objaśnienia dotyczące top produktów.

5. Statystyki odbiorców kampanii Performance Max

W najbliższym czasie dane o segmentach odbiorców na Twoim koncie zostaną dodane do zakładki Statystyki w kampaniach Performance Max. Dzięki temu reklamodawcy będą mogli lepiej zrozumieć, które segmenty mają dla nich większą wartość i gromadzą konwertujących odbiorców. Dodanie wartościowych segmentów odbiorców, jako sygnały do kampanii Performance Max, może ulepszyć jej wyniki.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12926236


Reklamy dźwiękowe Audio Ads dostępne globalnie w Google Ads


Audio Ads

Nowy typ reklamy został udostępniony reklamodawcom w Google Ads oraz Dispaly i Video 360. Pozwala on na odtwarzanie reklam audio użytkownikom YouTube. Reklamy wyświetlane są użytkownikom, którzy słuchają muzyki lub podcastów w YouTube, ale również korzystają z inteligentnego głośnika Google Nest.

Aby uruchomić reklamę Audio Ads, konieczne jest przesłanie video na kanał YouTube połączony z kontem Google Ads. Aktualnie maksymalna długość pliku to 15 sekund, jednak w planie jest również umożliwienie przesyłania reklam 30-sekundowych. Nowy format reklamy jest dostępny w ramach kampanii video.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12920511


Microsoft wspiera nowy poziom obsługi reklam w platformie Netflix


Microsoft Netflix

W lipcu tego roku Netflix ogłosił Microsoft wyłącznym partnerem w zakresie technologii i sprzedaży reklam w ramach ich platformy. Efektem wspólnej pracy jest program Basic with Ads  -  ekonomiczny pakiet dostępu do platformy, obejmujący również wyświetlanie reklam.

Pakiet Basic with Ads wkrótce będzie dostępny na 12 rynkach (w Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Korei, Meksyku, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz w Stanach Zjednoczonych). W ramach pakietu użytkownik platformy będzie odbierał średnio od 4 do 5 minut reklam na godzinę. Dostępne będą reklamy w formie video o długości od 15 do 30 sekund. Będą one wyświetlane przed oraz w trakcie wyświetlania seriali i filmów.

Reklamodawcy będą mieć możliwość targetowania odbiorców według różnych wskaźników, m.in. kraju, czy kategorii filmów. Dostępna będzie również opcja wykluczenia wyświetlania reklam w treściach, niezwiązanych z profilem marki (np. treści konfliktowe, przemoc). W przyszłości reklamodawcy będą mieć również możliwość skorzystania z analizy statystyk o odbiorcach. Oficjalnie takie rozwiązanie będzie dostępne w 2023 roku.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/october-2022/how-microsoft-will-power-netflix-new-ad-supported-tier
https://about.netflix.com/en/news/announcing-basic-with-ads-us


Listopadowe nowości w Bing Ads


Nowości Bing Ads

Microsoft poinformował o wdrożeniu nowego formatu reklamowego – Credit card ads. Od listopada ten format będzie dostępny globalnie, dla wszystkich reklamodawców.

Użytkownicy PrestaShop, mogą teraz połączyć się z modułem Microsoft Advertising. Moduł Microsoft Ads & Listings jest teraz dostępny do pobrania w PrestaShop Addons Marketplace oraz Module Catalog. Aktualnie moduł jest dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii oraz w Wielkiej Brytanii, ale planowane jest rozszerzenie dostępu na inne rynki.

Zakładając nowe konto Microsoft Merchant Center, użytkownik będzie miał możliwość łatwego importu danych z konta Google Merchant Center.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/november-2022/credit-card-ads-and-other-product-updates-for-november


Grupy podobnych odbiorców w reklamach Google zostaną wycofane do sierpnia 2023 roku


Google poinformował o wycofaniu segmentów podobnych odbiorców. Grupy przestaną być generowane od maja 2023 roku, a istniejące segmenty przestaną być dodawane do kampanii Google Ads oraz Display & Video 360. W sierpniu 2023 roku segmenty podobnych odbiorców zostaną całkowicie wycofane i usunięte ze wszystkich kampanii i grup reklam.

Zmiana ma na celu zwiększenie automatyzacji, a grupy podobnych odbiorców przejdą na zautomatyzowane rozwiązania, które pozwolą na dotarcie do odpowiednich odbiorców, jednocześnie spełniając oczekiwania docelowych użytkowników.

Więcej: https://searchengineland.com/google-is-getting-rid-of-similar-audiences-segments-389234


Podsumowanie

Zarówno social media, jak i obszar SEO oraz PPC obfitują w szereg nowości. Warto być z nimi na bieżąco, aby uwzględniać nowe funkcjonalności, czy np. formaty reklamowe w strategii działań e-marketingowych i czerpać z tego korzyści. Osoby prowadzące e-biznes mają coraz większe możliwości w zakresie promowania swojej działalności w sieci, a śledzenie branżowych trendów pozwala optymalizować dotychczas prowadzone działania. Już teraz zapraszamy na kolejny przegląd newsów, które pomogą w szybkiej aktualizacji wiedzy.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 1 ocen

Inne wpisy