W świecie mediów społecznościowych jak zwykle nowości. Instagram testuje opcję, dzięki której w BIO, będzie można umieszczać wiele linków, a TikTok ogłasza partnerstwo z Linktree. Nowe opcje również na Twitterze. Od teraz użytkownicy będą mogli decydować o tym, kto wspomina o nich w swoich wpisach lub całkowicie zablokować możliwość oznaczania swojego profilu. W obszarze SEO warto zwrócić uwagę na aktualizację Google SPAM, po której przeprowadzeniu, może dojść do zmian w rankingu wyników wyszukiwania. Wiele nowości również w świecie PPC. Google Ads przygotowuje się do gorącego okresu sprzedażowego, oddając do dyspozycji użytkowników nowe, specjalne szablony do reklam video. Więcej informacji w poniższym przeglądzie.
Spis treści:
1. Instagram rozszerza test wielu linków w opisie BIO użytkowników.
2. TikTok ogłasza nowe partnerstwo z Linktree.
3. Twitter testuje nową opcję ograniczenia, kto może wspomnieć o Tobie w aplikacji.
4. TikTok dodaje tryb fotograficzny dla zdjęć oraz dłuższe napisy wideo.
5. YouTube ogłasza nowe opcje reklamowe, w tym "Moment Blast" i rozszerzone miejsca na reklamy audio.
6. Tekst alternatywny obrazu, a SEO.
7. Google zastępuje tagi tytułu nazwami witryny w wynikach wyszukiwania.
8. Google zastępuje Wskazówki dla webmasterów na Podstawy wyszukiwarki Google.
9. Google podaje więcej przykładowych kategorii witryn, na które może mieć wpływ aktualizacja opinii o produktach.
10. Aktualizacja Google SPAM.
11. TikTok wprowadza nowe, w pełni zautomatyzowane kampanie Smart Performance Campaign.
12. Nowe formaty reklamowe w Shopping Ads na TikToku.
13. 3 nowe wskaźniki w raportowaniu konwersji w Google Ads.
14. Google Ads od 2023 roku wycofuje kierowanie reklam na treści w kampaniach video generujących konwersje.
15. Nowe sezonowe szablony reklam video są już dostępne w Google Ads.
16. 4 nowe funkcje i narzędzia dostępne w reklamach na Instagramie.
17. Podsumowanie.
Instagram rozszerza test wielu linków w opisie BIO użytkowników
Instagram od jakiegoś czasu jest w fazie testów, natomiast już rozszerzył dostęp do nowej opcji, która umożliwia niektórym twórcom dodawanie wielu linków do ich biografii, aby pomóc rozwinąć im potencjał budowania biznesu w aplikacji.
Wśród różnych testów i dodatków, jest opcja dodania linku do strony Facebook oraz prawie nieskończonej liczby innych adresów URL do dowolnych witryn. Na tym etapie testów jeszcze nie jest jasne, ile linków użytkownicy będą mogli oficjalnie dodać.
To bardzo zła wiadomość dla zewnętrznych aplikacji, jak chociażby Linktree, z których użytkownicy korzystali, by umieszczać dodatkowe linki w swoim BIO.
Więcej: https://www.socialnationnow.com/instagram-expanding-to-multiple-links-in-user-bios/
TikTok ogłasza nowe partnerstwo z Linktree
TikTok ogłosił nowe partnerstwo z Linktree, które zapewni użytkownikom platformy więcej opcji dodawania linków polecających, bezpośrednio zintegrowanych z ich profilem TikTok, co pomoże zwiększyć ruch polecający z aplikacji.
Twórcy TikTok od zawsze mogli dodawać linki Linktree do swojej biografii, aby zapewnić więcej opcji łączenia się odwiedzających profil. Ta nowa integracja jeszcze bardziej ułatwi jednak połączenie, pomiędzy tymi dwiema platformami.
Nowo zintegrowana oferta Linktree zapewni więcej opcji, w tym możliwość logowania się do swoich kont TikTok za pośrednictwem Linktree i wyświetlania do sześciu filmów w swoim wyświetlaczu Linktree. Twórcy będą mogli również wyświetlać swoje najnowsze lub najpopularniejsze filmy oraz ręcznie wybierać te, które chcą wyświetlać w swoim link-in-bio.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/TikTok-Announces-New-Partnership-with-Linktree/634091/
Twitter testuje nową opcję ograniczenia, kto może wspomnieć o Tobie w aplikacji
Twitter opracowuje kolejną opcję kontroli odbiorców dla tweetów, z nowym przełącznikiem, który pozwoli Ci zablokować możliwość wspominania Twojego profilu przez innych lub ograniczyć ją, umożliwiając to tylko tym użytkownikom, których obserwujesz w aplikacji.
Nowa opcja, z którą obecnie eksperymentuje Twitter, dałaby większą kontrolę nad tym, jak ludzie mogą wchodzić w interakcje z twoimi tweetami.
Powodem, dla którego Twitter dodaÅ‚ wszystkie te elementy, jest pomoc użytkownikom w unikniÄ™ciu negatywnych skutków publicznych publikacji, ponieważ wiele osób decyduje siÄ™ nie udostÄ™pniać swoich opinii w aplikacji z obawy przed „anulowaniem”, jeÅ›li powiedzÄ… coÅ› niewÅ‚aÅ›ciwego.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/Twitter-Tests-Option-to-Restrict-Who-Can-Mention-You-in-the-App/634113/
TikTok dodaje tryb fotograficzny dla zdjęć oraz dłuższe napisy wideo
TikTok dodaje nowy tryb fotograficzny dla zdjęć, co jest kolejnym elementem konkurencyjności wobec Instagrama. Nowy tryb zdjęć wygląda dokładnie tak, jak na Instagramie. Użytkownicy mogą publikować karuzele nieruchomych obrazów, które można przewijać w aplikacji.
Tryb fotograficzny umożliwia udostępnianie karuzeli zdjęć, które są automatycznie wyświetlane. Można dodać muzykę do ścieżki dźwiękowej obrazów, którą widzowie mogą przewijać we własnym tempie.
W ciągu ostatniego miesiąca, TikTok udostępnił użytkownikom również dłuższe opisy. Twórcy mają teraz do dyspozycji do 2200 znaków, co jest dużą różnicą, w porównaniu do wcześniejszych możliwości, kiedy można było dodać jedynie 300 znaków.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/TikTok-Adds-Photo-Mode-for-Still-Images-Longer-Video-Captions/633663/
YouTube ogłasza nowe opcje reklamowe, w tym "Moment Blast" i rozszerzone miejsca na reklamy audio
YouTube ogÅ‚osiÅ‚ trzy nowe opcje reklamowe, w trakcie Tygodnia Reklamy w Nowym Jorku. WÅ›ród nich znalazÅ‚ siÄ™ m.in. „Moment Blast”, który umożliwia reklamodawcom lepsze prezentowanie ofert widzom, korzystajÄ…cym z Connected TV. Platforma przedstawiÅ‚a też nowe opcje reklam dźwiÄ™kowych, aby umożliwić dotarcie do widzów, sÅ‚uchajÄ…cych treÅ›ci w YouTube.
Moment Blast jest przeznaczony dla marek, które chcą zwiększyć świadomość podczas kluczowych momentów - takich jak główne wydarzenia sportowe, premiery filmowe lub premiery produktów. YouTube Select to prezentacja treści wideo z całej platformy, która umożliwia reklamodawcom dotarcie do konkretnych odbiorców, w oparciu o różne nisze i kategorie.
Platforma rozszerza także globalnie swoje reklamy audio, a w tym targetowanie podcastów, zapewniając reklamodawcom więcej sposobów na dotarcie do zaangażowanych odbiorców w aplikacji. To ciekawe opcje, które otwierają przed twórcami nowe możliwości.
Więcej: https://www.semtek.com.vn/youtube-announces-new-ad-options-including-moment-blast-and-expanded-audio-placements/
W obszarze SEO również wiele kwestii, na które warto zwrócić uwagę. Jedną z nich jest aktualizacja Google SPAM, po której przeprowadzeniu warto prześledzić ranking widoczności. Dodatkowo Google zastępuje tagi tytułu, nazwami witryny w wynikach wyszukiwania mobilnego. Jak na razie funkcja dostępna jest tylko dla wybranych języków, jednak wkrótce ma być dostępna dla wszystkich.
Tekst alternatywny obrazu, a SEO
WedÅ‚ug World Wide Web Consortium (W3C) oficjalnego organu standardów HTML, ALT sÅ‚uży do zrozumienia obrazów przez czytniki ekranu. Dodaje jednak, że ma on znaczenie dla SEO. W tej sprawie wypowiedziaÅ‚ siÄ™ John Mueller i jak powiedziaÅ‚ „czasami nawet dowolny tekst alternatywny jest lepszy niż nic”.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-on-alt-text-seo-accessibility/468044/#close
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Google zastępuje tagi tytułu nazwami witryny w wynikach wyszukiwania
Google wyÅ›wietla tylko nazwÄ™ witryny w wynikach wyszukiwania mobilnego, dotyczÄ…cych caÅ‚ej witryny. Jak na razie funkcja jest dostÄ™pna w jÄ™zyku angielskim, francuskim, japoÅ„skim i niemieckim, a w najbliższym czasie bÄ™dzie dostÄ™pna również w innych jÄ™zykach. Oficjalne ogÅ‚oszenie Google podaje: „Dzisiaj wyszukiwarka wprowadza nazwy witryn w wynikach wyszukiwania mobilnego, aby uÅ‚atwić identyfikacjÄ™ witryny powiÄ…zanej z każdym wynikiem…”.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-site-names/467892/
Google zastępuje Wskazówki dla webmasterów na Podstawy wyszukiwarki Google
Google uważa, że termin webmaster nie jest często używany i dodatkowo jest zbyt zawężony. Google przeprowadziło wiele aktualizacji dokumentacji, jednak chce sprawić, aby wskazówki były łatwiejsze do zrozumienia. Dodatkowo chce, aby właściciele stron skoncentrowali się na elementach, które mają znaczenie. Obecne zmiany przyniosły również nowe wskazówki, które zawierają metody tworzenia treści przydatne ludziom.
Więcej: https://searchengineland.com/google-replaces-its-webmaster-guidelines-with-google-search-essentials-388676
Google podaje więcej przykładowych kategorii witryn, na które może mieć wpływ aktualizacja opinii o produktach
Google w dokumentacji pomocy dodało nowe przykłady, które wyjaśniają, na jakie typy witryn aktualizacja algorytmu recenzji mogła mieć wpływ. Wymienione przykłady to m.in. ekspert handlowca, który kieruje kupujących pomiędzy konkurencyjnymi produktami, a drugi to bloger, dostarczający niezależnych opinii o produktach. Ostatnim jest członek redakcji w witrynie informacyjnej. W przeszłości było wiele nieporozumień, a Gogole stara się jak najbardziej przedstawić wskazówki o aktualizacji.
Więcej: https://searchengineland.com/google-adds-more-example-categories-of-sites-that-may-be-impacted-by-the-product-reviews-update-388659
Aktualizacja Google SPAM
Google potwierdza, że aktualizacja algorytmu, związana ze zwalczaniem spamu jest wdrażana. Szacuje się, że aktualizacja zajmie kilka dni. Warto śledzić pozycję witryn i monitorować zmiany, do których w najbliższym czasie, może dojść w rankingu. Jeśli pozycje spadną w październiku, to warto poszukać elementów sugerujących spam.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-spam-algorithm-update-rolling-out-now/468297/
Co słychać w świecie płatnych kampanii reklamowych? Google Ads przygotowuje się do gorącego okresu sprzedażowego przed świętami i Black Friday, oddając do dyspozycji użytkowników sezonowe szablony reklam video. Nowe formaty reklamowe również w Shopping Ads na TikToku. Od teraz platforma umożliwi bardziej precyzyjne targetowanie reklam, co ma pomóc użytkownikom w dotarciu do odbiorców docelowych.
TikTok wprowadza nowe, w pełni zautomatyzowane kampanie Smart Performance Campaign
TikTok ogłosił niedawno wprowadzenie nowego typu kampanii o nazwie Smart Performance Campaign. Jest to pierwsze tego typu narzędzie w tym systemie reklamowym.
Smart Performance Campaign mają na celu zwiększenie efektywności kampanii, prowadzonych na dużą skalę, przy jednoczesnym ograniczeniu działań koniecznych do wykonania, podczas ich konfiguracji. Istotne jest wykorzystanie systemów AI oraz uczenia maszynowego do optymalizacji kampanii, pod kątem najlepszych wyników oraz celów marketingowych.
Nowe kampanie mają być wyjątkowo proste w konfiguracji. Reklamodawcy będą musieli określić jedynie cel marketingowy, budżet, kraj oraz zasoby kreatywne, wykorzystywane w kampanii.
TikTok uważa, że tego typu kampanie będą idealne dla:
- reklamodawców, którzy dopiero rozpoczynają swoje działania w aplikacji;
- średnich i małych przedsiębiorstw, które nie posiadają praktycznych zasobów do zarządzania kampaniami;
- reklamodawców zorientowanych na wysokiej skuteczności kampanii i ich optymalizacji;
- promocji gier w aplikacji, szczególnie nowości z tej branży.
W testach Smart Performance Campaign wzięła udział marka Bolt, w kampanii pozyskującej nowych kierowców w RPA. Marka przeprowadziła test A/B, w którym zastosowanie Smart Performance Campaign obniżyło CPA o 27% i wygenerowało o 40% więcej konwersji zakupowych.
Nowy typ kampanii ma być dostępny globalnie, dla kampanii promujących aplikacje na Androida, jeszcze przed końcem miesiąca. Dla kampanii promujących aplikacje iOS oraz witryny internetowe będzie dostępny do końca roku.
Więcej: https://www.tiktok.com/business/en-US/blog/tiktok-world-smart-performance-campaign
Nowe formaty reklamowe w Shopping Ads na TikToku
TikTok ogłosił wprowadzenie nowych formatów reklamowych w kampaniach zakupowych. Shopping Ads to prostsze i bardziej zaawansowane rozwiązanie reklamowe, które pozwala na promocję produktów w dowolnym miejscu na ścieżce zakupu klienta, wzbudzając popyt wśród odbiorców reklam i zwiększając sprzedaż.
Nowe formaty reklamowe opierają się na bardziej zaawansowanym targetowaniu, które pozwala na dotarcie do osób bardziej skłonnych do dokonania konwersji.
1. Video Shopping Ads – umieszczajÄ… video z możliwoÅ›ciÄ… zakupu, w zakÅ‚adce For You w aplikacji. Nowi klienci bÄ™dÄ… mogli odkrywać i kupować reklamowane produkty. Kreacja video wraz z powiÄ…zanym produktem wyÅ›wietlana jest użytkownikom, którzy sÄ… bardziej skÅ‚onni do podjÄ™cia dziaÅ‚ania. RozwiÄ…zanie jest już dostÄ™pne globalnie w fazie testów.
2. Catalog Listing Ads – wykorzystujÄ…c ten format reklamowy, nie potrzebujesz dodatkowych zasobów. Wystarczy feed produktowy. Reklamy produktów bÄ™dÄ… wyÅ›wietlane obok innych sprzedawców, w nowych miejscach docelowych, dobranych na podstawie zainteresowaÅ„ użytkowników i ich zamiarów zakupowych.
3. LIVE Shopping Ads – majÄ… na celu zwiÄ™kszenie zaangażowania użytkowników zakÅ‚adki For You i przekierowanie ich do strony LIVE Shopping. DziÄ™ki temu użytkownicy bÄ™dÄ… mogli w Å‚atwy sposób przejść do eksploracji nowych produktów. Reklamy tego typu nie tylko zwiÄ™kszajÄ… ruch w wydarzeniach na żywo, ale również sÄ… zaprojektowane tak, aby wyÅ›wietlać produkty osobom skÅ‚onnym do zakupu.
Aby korzystać z reklam produktowych na platformie TikTok, konieczne jest podłączenie sygnałów zdarzeń na ścieżce użytkownika oraz synchronizacja katalogu produktów wewnątrz aplikacji. Więcej informacji na temat konfiguracji zdarzeń zakupowych, można znaleźć w tym artykule: https://www.tiktok.com/business/en/blog/signals-catalog-ecommerce-sales.
Więcej: https://www.tiktok.com/business/en/blog/tiktok-world-shopping-ads
3 nowe wskaźniki w raportowaniu konwersji w Google Ads
Google właśnie ogłosił wprowadzenie nowych wskaźników konwersji w raportach Kampanii Google Ads:
- Wyniki,
- Wartość wyników,
- Cele konwersji.
1. Wyniki – kolumna pokazuje liczbÄ™ pozyskanych konwersji, w ramach głównych dziaÅ‚aÅ„ powodujÄ…cych konwersjÄ™, ustalonych dla każdego ze standardowych celów na koncie Google Ads.
2. Wartość wyników – kolumna pokazuje wartość pozyskanych konwersji, w ramach głównych dziaÅ‚aÅ„ powodujÄ…cych konwersjÄ™, ustalonych dla każdego ze standardowych celów na koncie Google Ads.
Cele konwersji – kolumna pokazuje listÄ™ celów, ustawionych na poziomie danej kampanii.
Nowe wskaźniki są dostępne w zakładce Kampanie, w widoku tabeli i wykresów oraz w niestandardowych raportach Google Ads. Są dostępne również z poziomu Managera Kont.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12849470
Google Ads od 2023 roku wycofuje kierowanie reklam na treści w kampaniach video generujących konwersje
ArtykuÅ‚ pomocy Google pt. „Optimize your Video campaign for more conversions”, zaleca zrezygnowanie z kierowania wedÅ‚ug słów kluczowych, tematów lub miejsc docelowych w tego typu kampaniach. Ponadto informuje również, że od 2023r. wszystkie istniejÄ…ce opcje kierowania w aktywnych kampaniach zostanÄ… automatycznie usuniÄ™te.
Aktualnie wielu reklamodawców korzysta z opcji szczegółowego kierowania reklam video, ze względu na możliwość dotarcia do odbiorców konkretnych kanałów YouTube, określonych filmów, czy adresów URL i aplikacji. Takie rozwiązanie pozwala na dopasowanie kreacji video zamieszczonej w reklamie, do zainteresowań jej docelowych odbiorców. Wycofanie opcji kierowania reklam na treści, mocno ograniczy opcje targetowania reklam w kampaniach video, które generują konwersje.
Więcej: https://searchengineland.com/google-ads-to-discontinue-content-targeting-for-youtube-conversion-campaigns-in-2023-388683
Nowe sezonowe szablony reklam video są już dostępne w Google Ads
Nawiązując do nadchodzącego sezonu świątecznego, Google udostępnił nowe szablony reklam video, dostosowane do nadchodzących wydarzeń. Szablony zawierają utwory muzyczne oraz grafiki, nawiązujące do świąt, takich jak Boże Narodzenie, czy sezonowe wyprzedaże na Black Friday i Cyber Monday.
Szablony video mogą być wykorzystywane do tworzenia zasobów kampanii Performance Max, kampanii video generujących konwersje, czy promujących aplikacje mobilne. Aby utworzyć kreację video, potrzebujesz przesłać grafiki reklamowe, logo oraz określić kolory odpowiadające Twojej marce. Szablony pozwalają również na automatyczne skalowanie materiału video do formatu YouTube Shorts.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12847010
4 nowe funkcje i narzędzia dostępne w reklamach na Instagramie
W ostatnich kilku tygodniach Instagram udostępnił kilka nowych funkcji i narzędzi reklamowych, które mają na celu zwiększyć możliwości promocji firm w aplikacji.
1. Dodanie muzyki w rolkach
Reklamy obejmujące umiejscowienie w rolkach (Reels) mogą zostać dostosowane do tego formatu, poprzez dodanie darmowych utworów muzycznych z biblioteki, udostępnionej w bibliotece utworów Meta. Możesz sam wybrać odpowiedni utwór lub pozwolić na automatyczny wybór utworu, spośród dostępnych na liście.
2. Wyświetlanie reklam w feedzie profilowym
Reklamy będą mogły być wyświetlane w feedzie dowolnego profilu. Użytkownicy, przeglądając treści danego twórcy, będą mogli zobaczyć treści promowane przez reklamodawców o podobnym profilu.
3. Multi-advertiser ads
Nowe narzędzie pozwala na wyświetlanie reklam użytkownikom Instagrama, którzy wykazują skłonność do zakupu produktów innych reklamodawców, powiązanych z promowanymi przez nas produktami. Jeżeli użytkownik wykaże zainteresowanie reklamą innego profilu, algorytmy sztucznej inteligencji będą kierować do niego reklamy innych firm, które dotyczą powiązanych produktów.
4. Reklamy AR
Instagram testuje w wersji beta reklamy AR dostępne w aktualnościach i relacjach, które oferują immersyjne wrażenia w rzeczywistości rozszerzonej.
Więcej: https://business.instagram.com/blog/new-instagram-ads-help-businesses/
Podsumowanie
Konkurencja w branży e-commerce wciąż rośnie, dlatego warto śledzić aktualne trendy, by wprowadzać nowe rozwiązania, czy korzystać z innowacyjnych funkcjonalności, jeszcze przed konkurencją. Nasza prasówka jest źródłem najnowszych newsów, istotnych z perspektywy firm, zajmujących się handlem online. Nowe opcje tworzenia komunikatów reklamowych, innowacyjne funkcje, które pojawiają się w mediach społecznościowych, czy zmiany, które wciąż zachodzą w świecie SEO, mogą mieć wpływ na strategie prowadzenia działań e-marketingowych w wielu firmach. Warto więc być na bieżąco. Już teraz zapraszamy do lektury kolejnej prasówki.