W świecie mediów społecznościowych pojawiło się wiele nowości. YouTube chce ułatwić zarabianie twórcom filmów shorts, a Meta zdecydowała o wyłączeniu platformy biuletynów, z początkiem przyszłego roku. Zmiany pojawiły się również na LinkedIn. Platforma postanowiła udostępnić nową funkcję dla stron firmowych, dzięki której do tworzenia postów, będzie można wykorzystywać specjalne szablony. W świecie SEO, jak zawsze wiele ciekawych informacji od Google, a wśród nich porady na temat tego, co zrobić, gdy strony kopiujące treści, zajmują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania niż te, zawierający unikalny content. A co słychać w świecie płatnych kampanii reklamowych? O tym także, w poniższym przeglądzie.
Spis treści:
1. YouTube przedstawia nowy program zarabiania dla twórców Shorts.
2. LinkedIn dodaje nową funkcję dla stron firmowych — szablony postów.
3. Instagram testuje nowy sposób na wykorzystanie DM jako opcji powiadomień o nowych postach.
4. Meta zamknie swoją platformę biuletynów na początku przyszłego roku.
5. Marki zwiększają zasięg i zaangażowanie, publikując filmy na Instagramie.
6. Porady Google, gdy treści kopiowane z innych witryn, przewyższają oryginalny content.
7. Zakończono wdrożenie aktualizacji opinii o produktach - Wrzesień 2022.
8. Gogole ogłasza 7 aktualizacji lokalnego wyszukiwania.
9. Czy przekierowania 301 są czynnikiem rankingowym w Google?
10. Październik 2022 - Raport Google dla webmasterów.
11. Wydarzenie Search On 22 – zapowiedź nowości w Google Shopping.
12. Nowy sposób, który pomoże użytkownikom zmierzyć wpływ rekomendacji w Google Ads.
13. Wykorzystaj docelowy ROAS w kampaniach promujących aplikacje mobilne.
14. 4 nowe funkcje w reklamach Linkedin Ads.
15. 5 nowych funkcji w reklamach na połączenia od Meta.
16. Import kampanii Performance Max i inne aktualizacje w Microsoft Advertising.
17. Podsumowanie.
YouTube przedstawia nowy program zarabiania dla twórców Shorts
YouTube próbuje zdominować TikTok, w zakresie trendu krótkich form wideo, ogłaszając, że zapewni więcej bezpośrednich opcji zarabiania dla twórców Shorts. Może to skutkować tym, że popularna platforma wideo będzie wybierana przez większą liczbę kreatywnych talentów.
Zarabianie na krótkich filmach jest trudne, ponieważ nie można dodawać reklam przed i w trakcie klipów, które trwają tylko 30 sekund. Oznacza to, że bezpośrednie połączenie pomiędzy indywidualnym wideo, a wydajnością reklam jest prawie niemożliwe. YouTube ustanowił jednak nowy proces, dzięki któremu ma szansę na zapewnienie sprawiedliwego podziału przychodów.
W Shorts reklamy wyświetlają się między filmami w Shorts Feed. Tak więc co miesiąc, przychody z tych reklam będą sumowane i wykorzystywane do nagradzania twórców filmów krótkometrażowych
oraz pomocy im, w pokryciu kosztów licencji za muzykę. Z ogólnej kwoty przydzielonej twórcom zatrzymają oni 45% przychodów, podzielonych na podstawie ich udziału, w łącznej liczbie wyświetleń filmów krótkometrażowych. Udział w przychodach pozostaje taki sam, bez względu na to, czy autorzy filmów korzystają z muzyki, czy nie.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-outlines-new-monetization-program-for-shorts-creators/632290/
LinkedIn dodaje nową funkcję dla stron firmowych — szablony postów
LinkedIn przedstawił najnowszą porcję aktualizacji dla stron firmowych, z których większość została już w jakimś stopniu zaprezentowana. Teraz są one wdrażane na szerszą skalę. LinkedIn udostępnia nowe szablony postów dla wszystkich stron firmowych. Szablony zapewniają szereg ulepszeń wizualnych dla aktualizacji LinkedIn, co może pomóc wyróżnić je w feedzie.
Dostęp do szablonów postów w aplikacji mobilnej, można uzyskać, klikając opcję "użyj szablonu" w menu edytora postów. Wyświetlają się tam gotowe tła i przykładowe czcionki.
Czy tego typu posty wpasują się w profesjonalne podejście LinkedIn? Wiele osób zauważa, że serwis i tak coraz bardziej upodabnia się do Facebooka. Pojawiają się tam bardziej osobiste posty i aktualizacje, mniej skupione na aspektach zawodowych.
Więcej: https://aspirate.pl/social-media/szablony-postow-w-linkedin-dok/
Instagram testuje nowy sposób na wykorzystanie DM jako opcji powiadomień o nowych postach
Instagram nadal szuka sposobów na utrzymanie dotychczasowego znaczenia, w życiu użytkowników. Platforma eksperymentuje z nową opcją, która pozornie umożliwiłaby ludziom dzielenie się najnowszymi postami z połączeniami za pośrednictwem DM. To kolejny sposób na zwiększenie świadomości i zaangażowania w aplikacji.
Instagram testuje nowy folder „Publiczny” w skrzynce odbiorczej DM, który, jak wyjaśnia serwis, umożliwiłby: przesyłanie wiadomości lub udostępnianie swoich ulubionych postów, bezpośrednio do swoich obserwatorów. To zapewniłoby szeroko zakrojoną opcję DM, służącą do wysyłania linków do postów każdemu, kto obserwuje twórcę w aplikacji.
Więcej: https://www.redmention.com/news/instagrams-testing-a-new-approach-to-use-dms-as-an-alert-choice-for-new-posts/
Meta zamknie swoją platformę biuletynów na początku przyszłego roku
To informacja, która nie jest dla nikogo zaskoczeniem. 4 października Meta potwierdziła, że zamyka swoją platformę newsletterową "Bulletin", zaledwie 18 miesięcy po jej uruchomieniu.
Meta postanowiła uruchomić Bulletin w kwietniu 2021 roku, w ramach starań o to, by stać się częścią rosnącego rynku biuletynów z platform, takich jak Substack. Serwis obserwował ułatwienie bezpośredniego połączenia, pomiędzy pisarzami i ich odbiorcami.
W tym roku, w trudniejszych warunkach rynkowych, platforma "Bulletin" straciła jednak zainteresowanie. To kolejne przypomnienie, że Meta podąża za wszelkimi trendami, jednak nowych funkcji nie należy tratować, jako długoterminowego zobowiązania względem użytkowników.
Więcej: https://techcrunch.com/2022/10/04/bulletin-newsletter-shut-down-meta-facebook/
Marki zwiększają zasięg i zaangażowanie, publikując filmy na Instagramie
Nie jest zaskoczeniem, że treści wideo dominują w mediach społecznościowych. TikTok nadał ton zabawnym, interesującym, a co najważniejsze, angażującym treściom wideo. W efekcie inne platformy chcą teraz zwiększyć zaangażowanie swoich odbiorców, nadając priorytet wideo.
I tutaj pojawia się konkurent TikToka - Instagram Reels. Zmienia się sposób, w jaki widzowie wchodzą w interakcję z treściami na Instagramie. To otwiera platformie możliwość, aby naprawdę oprzeć się na treściach wideo. Sam Mark Zuckerberg stwierdził, że Reels stanowią już 20% czasu spędzanego przez ludzi na Instagramie. Z danych Emplifi wynika, że prawie połowa marek na Instagramie opublikowała co najmniej jedną rolkę, w porównaniu do 30% rok temu.
Przy takich liczbach można się spodziewać, że Instagram będzie nadal priorytetowo traktował treści Reels, wykorzystując algorytm do serwowania większej ilości filmów do szerszej publiczności. Może to oznaczać ogromny zasięg i zaangażowanie dla marek.
Zgodnie z tymi trendami, profile firm, powinny coraz częściej włączać Reels, do swojej strategii contentowej. Może to przynieść wymierne korzyści.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/Brands-Driving-Higher-Reach-and-Engagement-via-Instagram-Reels/632817/
Wrzesień w Google to miesiąc, stojący pod znakiem nowości i zmian. Doszło m.in. do aktualizacji opinii o produktach, a w trakcie konferencji z cyklu – „Search On”, ogłoszono nowe funkcje w zakresie wyszukiwania lokalnego. Kilka ciekawych opcji pojawiło się również w narzędziu Google Search Console.
Porady Google, gdy treści kopiowane z innych witryn, przewyższają oryginalny content
Danny Salivan z Google udzielił kilka porad na to, co zrobić, gdy kopiowane treści wygrywają z oryginalnymi, w organicznych wynikach wyszukiwania. Jedną z porad jest proszenie stron, które wykorzystują Twoje treści o to, by umieszczały przy nich link do Twojej witryny i wyraźnie zaznaczały, że content należy do Ciebie. Wcześniej Google na taki problem odpowiadało, że strona z kopiowanymi treściami ma niską jakość lub otrzymała karę. Liczba skarg wciąż jednak rosła i teraz zespół Google ma się zająć tym problemem.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-copy-sites-outrank-your-original-content-34190.html
Zakończono wdrożenie aktualizacji opinii o produktach - Wrzesień 2022
Aktualizacja recenzji produktów jest już w pełni wdrożona. Jak wyjaśnia Google, aktualizacja dotyczyła anglojęzycznych opinii o produktach i zajęła w sumie 6 dni. Zakończyło to dużą liczbę wrześniowych aktualizacji. Zapewne w najbliższym czasie, możemy oczekiwać aktualizacji opinii, stworzonych w innych językach.
Więcej: https://searchengineland.com/google-september-2022-product-reviews-update-rollout-complete-388260
Gogole ogłasza 7 aktualizacji lokalnego wyszukiwania
Na konferencji Google Search On zostały ogłoszone nowe funkcje i aktualizacje wyszukiwania lokalnego. Zmiany obejmują sekcje, takie jak: „szukaj restauracji według dania”, „odkryj specjały restauracji”, „więcej wsparcia dla menu cyfrowych”, „ulepszenia podglądu na żywo w Mapach Google”, „widoki z lotu ptaka na słynne zabytki”, „wciągający widok”, „kontrole wibracji w sąsiedztwie”.
Pojawiło Wiele nowości, z którymi warto się zapoznać.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-announces-7-local-search-updates/466500/
Czy przekierowania 301 są czynnikiem rankingowym w Google?
Korzystanie z przekierowań 301 ma kluczowe znaczenie, przy trwałym przenoszeniu treści lub strony pod nowy adres URL. Korzystanie z tego typu przekierowania, zapewnia użytkownikom pozytywne doświadczenia, co jest doceniane przez wyszukiwarkę Google. Jednak czy przekierowania 301 są czynnikiem rankingowym? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w poniższym artykule.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/301-redirects/
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Październik 2022 - Raport Google dla webmasterów
Wrzesień był miesiącem wielu zmian i nowości, które zachodziły w Google. To m.in. aktualizacja zawartości, aktualizacja rdzenia, a następnie aktualizacja recenzji produktów. W Google Search Console także pojawiło się kilka nowych dodatków. Jeśli takie informacje do Ciebie nie dotarły, to poniższy artykuł zbiera je w jednym miejscu.
Więcej: https://www.seroundtable.com/october-2022-google-webmaster-report-34184.html
Konferencja Search On to moment ogłoszenia licznych nowości, które już wkrótce pojawią się w Google. W trakcie wrześniowej edycji wydarzenia przedstawiono m.in. nowe funkcje, które już niebawem będą dostępne w Google Shopping. Wśród nich są m.in. wizualizacje 3D produktów z nowych kategorii. Zmiany także w LinkedIn Ads. Ich celem jest łatwiejsze tworzenie produktów oraz znajdowanie nowych klientów, dla reklamodawców z sektora B2B.
Wydarzenie Search On 22 – zapowiedź nowości w Google Shopping
Na tegorocznym wydarzeniu Search On 22 zostały przedstawione nowości, które w najbliższym czasie pojawią się w Google Shopping. Zmiany mają zapewnić bardziej wciągające, świadome i spersonalizowane doświadczenia w trakcie zakupów.
Co nowego wkrótce pojawi się w Google Shopping?
1. Więcej wyświetleń dla zapytań ze słowem „sklep”
Wyszukując w Google frazę „sklep”, a następnie dowolny produkt, użytkownicy uzyskają dostęp do narzędzi badawczych, wizualnego pliku danych produktów oraz asortymentu produktów, powiązanych z wyszukiwanym przedmiotem. Rozbudowana zostanie również możliwość wyszukiwania, z możliwością zakupu na wszystkie kategorie oraz więcej regionów na urządzeniach mobilnych, a wkrótce również na komputerach.
Nowa funkcja jest aktualnie dostępna wyłącznie w Stanach Zjednoczonych.
2. ‘Shop the look’ – nowa opcja wyszukiwania
Wyszukując produkty z kategorii odzież, możesz teraz skorzystać z funkcji ‘shop the look’, która wyświetli zdjęcia wyszukiwanego przedmiotu oraz elementów uzupełniających cały strój. Dostępna będzie również informacja, gdzie kupić dane produkty.
3. Trendy produktowe
Nowa funkcja pokazuje najbardziej popularne produkty w tej samej kategorii, co wyszukiwany przedmiot. Pomaga odkryć najnowsze modele produktów, topowe marki i style w danej kategorii.
W Stanach Zjednoczonych ta funkcja będzie dostępna jeszcze tej jesieni.
4. Wizualizacje 3D produktów
Na początku tego roku wprowadzona została funkcja wizualizacji 3D produktów, z kategorii artykułów gospodarstwa domowego. Aktualnie zostanie wprowadzona nowa funkcja wyświetlania wizualizacji 3D nowej kategorii produktów – butów.
Dotychczas tworzenie wizualizacji 3D było bardzo kosztowne i czasochłonne - wymagało setek zdjęć produktów. Aby przyspieszyć ten proces i sprawić, żeby był bardziej wydajny i opłacalny, Google wprowadziło nową technologię opartą na uczeniu maszynowym, która pozwala na zautomatyzowanie procesu tworzenia wizualizacji 3D. Taki model produktu może teraz powstać przy użyciu zaledwie kilku nieruchomych zdjęć. Nowa funkcja będzie dostępna w ciągu kilku następnych miesięcy.
5. Pomoc przy skomplikowanych zakupach
Szukając odpowiednich produktów w sieci, użytkownicy biorą pod uwagę wiele czynników równocześnie. Google wyszło im naprzeciw i dostarczy nowy przewodnik po zakupach, który ma na celu pomoc w podejmowaniu trudniejszych decyzji zakupowych. W jednym miejscu zostaną przedstawione informacje na temat kategorii z różnych zaufanych źródeł.
Przykładem może być zakup roweru. Przewodnik zakupów dostarczy informacje o rozmiarze, zawieszeniu, wadze i innych cechach produktu. Obecnie nowy przewodnik został wprowadzony w USA, a wkrótce pojawią się nowe kategorie statystyk.
6. Statystyki stron - dodatkowe informacje o produkcie
Statystyki stron to nowa funkcja dostępna w aplikacji Google, która w jednym widoku łączy przydatny kontekst strony internetowej, na której znajduje się użytkownik, wady i zalety oraz oceny produktu, którego szuka. Użytkownik jednym kliknięciem może wyrazić zgodę na otrzymywanie aktualizacji, dotyczących obniżek cen.
Nowa funkcja będzie wkrótce dostępna w Stanach Zjednoczonych.
7. Personalizowane wyniki
Wkrótce wyniki zakupów będą bardziej spersonalizowane, pod kątem użytkowników. Będą oparte na poprzednich zakupach oraz preferencjach, bezpośrednio podanych przez kupujących. Nową funkcję oraz podane preferencje, będzie można łatwo edytować lub wyłączyć w panelu Informacje wyników wyszukiwania.
Funkcjonalność zostanie wprowadzona w USA, jeszcze w tym roku.
8. Nowe filtry w zakupach Google
Filtry zakupów w wyszukiwarce będą zmieniały się dynamicznie, dostosowując się do trendów wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Nowa funkcja jest już dostępna w USA, Japonii i Indiach, a wkrótce ma pojawić się również w innych regionach.
9. Nowe inspiracje w zakładce Discovery w aplikacji Google
Użytkownik zobaczy sugerowane style dostosowane do jego preferencji, na podstawie historii zakupów. Przykładowo, jeżeli użytkownik interesuje się stylem vintage, zobaczy sugerowane zapytania dotyczące popularnych stylizacji tego typu.
Więcej: https://blog.google/products/shopping/search-on-2022-shopping
Nowy sposób, który pomoże użytkownikom zmierzyć wpływ rekomendacji w Google Ads
Rekomendacje pomagają reklamodawcom ulepszyć wyniki prowadzonych kampanii. Google wdrożył więc możliwość utworzenia eksperymentu, na podstawie dostępnych rekomendacji. Funkcja jest dostępna w zakładce Eksperymenty na koncie reklamowym Google Ads.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12777458
Wykorzystaj docelowy ROAS w kampaniach promujących aplikacje mobilne
W kampaniach promujących aplikacje dostępna jest teraz strategia ustalania stawek, optymalizowana pod docelowy ROAS. Jeżeli Twoim celem jest poprawa efektywności i zwiększenie zysków pozyskiwanych z kampanii reklamowych, rozważ wykorzystanie nowej strategii w swoich kampaniach.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12801171
4 nowe funkcje w reklamach Linkedin Ads
W ostatnim czasie zostały wdrożone nowe funkcje w reklamach Linkedin Ads. Mają one na celu, ułatwienie tworzenia reklam, pobierania leadów oraz znajdowania nowych odbiorców dla reklamodawców B2B.
1. Konwersje offline – umożliwiają połączenie konwersji śledzących w innych narzędziach bezpośrednio z LinkedIn. Reklamodawcy będą mogli ręcznie przesyłać pliki CSV do Campaign Managera. Dane offline zostaną automatycznie uwzględnione w zbiorczych raportach, dotyczących konwersji i zapewnią całościowe zrozumienie wpływu działań marketingowych, na realizację założonych celów.
2. Darmowe statystyki odbiorców są teraz dostępne z poziomu Campaign Managera. Pomoże to reklamodawcom lepiej zrozumieć odbiorców ich reklam. W narzędziu znajdują się informacje m.in. o zainteresowaniach użytkowników oraz o tym, w jaki sposób wchodzą oni w interakcję z treściami i tematami. Statystyki są dostępne zarówno dla dopasowanych i zapisanych grup odbiorców. Agregują informacje o użytkownikach również na podstawie stanowisk, lat doświadczenia zawodowego, lokalizacji, nazwy firmy oraz rynku, na którym działają. Narzędzie może być również wykorzystywane, do pozyskania informacji o targetach reklamowych.
3. Nowy format – reklamy dokumentów w Linkedin Ads (Document Ads). Pozwalają na promocję contentu, w formie dokumentu wyświetlanego w feedzie. Użytkownik będzie mógł przeczytać lub pobrać udostępniony dokument, bez opuszczania platformy LinkedIn. To ciekawy sposób na prezentację odbiorcom dokumentów case study i raportów branżowych. Nowy format może być również wykorzystany w reklamach, z formularzem kontaktowym.
4. Nowe narzędzie Linkedin Media Library, pozwala reklamodawcom w łatwy sposób tworzyć reklamy. Zasoby reklamowe, takie jak grafiki i materiały video będą teraz zapisywane w jednej bibliotece. Reklamodawca będzie mógł utworzyć jednocześnie, do 5 reklam, na podstawie zasobów udostępnionych w bibliotece.
Więcej: https://searchengineland.com/4-new-useful-linkedin-ads-features-388361
5 nowych funkcji w reklamach na połączenia od Meta
Reklamodawcy wykorzystujący narzędzia reklamowe od Meta, będą mogli teraz wykorzystać nowe funkcje do pozyskiwania kontaktów. Nowości mają na celu zbudowanie lepszej relacji pomiędzy marką, a klientem, znalezienie bardziej wartościowych leadów oraz pozyskanie nowych odbiorców.
1. Połączenia zwrotne – funkcja jest na razie w fazie testów. Klient będzie miał możliwość poprosić o telefon zwrotny, bezpośrednio z poziomu aplikacji.
. Reklamy połączeń telefonicznych nastawione na sprzedaż
Marki będą mogły uwzględnić reklamy połączeń telefonicznych w celach - „Sprzedaż” oraz „Konwersje”.
3. 60s połączenia telefoniczne
Meta udostępniła możliwość optymalizacji kampanii, pod 60-sekundowe połączenia telefoniczne, w kampaniach na pozyskiwanie leadów, ruch oraz sprzedaż.
4. Dodanie dodatkowej funkcji przed połączeniem
Reklamodawcy będą mogli dodać dodatkową treść w reklamach, aby edukować potencjalnych klientów i pomóc im, podjąć decyzję o wykonaniu połączenia telefonicznego.
5. Połączenia wewnątrz aplikacji
Meta testuje nowe rozwiązanie do obsługi połączeń na platformie. Głównym celem jest umożliwienie markom łączenia się z klientami, niezależnie od tego gdzie szukają informacji. Nowa funkcja pozwoli na kontynuowanie doświadczenia klienta z marką, bezpośrednio w aplikacji, po zakończeniu połączenia. Według firmy żadne informacje o wykonanym połączeniu nie są przechowywane.
Więcej: https://searchengineland.com/meta-has-just-announced-5-new-call-ad-updates-388322
Import kampanii Performance Max i inne aktualizacje w Microsoft Advertising
Miscrosoft udostępnił możliwość importu kampanii Performance Max, bezpośrednio do panelu reklamowego Bing Ads. Od teraz reklamodawcy będą mogli duplikować kampanie tego typu bezpośrednio z Google Ads. Kampanie zostaną zapisane, jako inteligentne kampanie produktowe lub kampanie lokalne w Microsoft.
Microsoft poinformował o nowościach w narzędziu Audience Network, które dostarcza informacji o odbiorcach kampanii.
Targetowanie na podstawie zamiaru użytkowników.
Reklamodawcy mogą kierować reklamy do osób, które wykazały zainteresowanie ich produktem. Narzędzie pozwala na dotarcie do takich klientów w witrynach internetowych, poczcie e-mail, czy w witrynach z wiadomościami. Wykorzystanie nowej funkcji nie wymaga tworzenia nowych reklam. Wszystkie informacje będą pobierane przez feed produktowy. Kierowanie na odbiorców jest w pełni zautomatyzowane, wykorzystuje informacje z pliku feed oraz adresu URL i dopasowuje użytkowników do produktów, którymi są zainteresowani.
Ulepszenia filtracji produktów
Reklamodawcy mają teraz większe możliwości filtracji produktów według ID i kategorii produktowych. Filtry pozwalają na wybór wielu wartości równocześnie i wyszukiwanie różnych kategorii. Umożliwi to bardziej szczegółowy wybór produktów, które zostaną wykorzystane w reklamie.
Więcej: https://searchengineland.com/7-new-microsoft-product-updates-for-october-388443
Podsumowanie
W dzisiejszej prasówce przedstawiliśmy jedne z najważniejszych informacji dla branży e-commerce, które pojawiły się w ostatnich dwóch tygodniach. Na bieżąco analizujemy newsy, by przedstawiać aktualną wiedzę i inspirować, m.in. do korzystania z najnowszych branżowych trendów. Ich znajomość jest ważna zwłaszcza dla firm, funkcjonujących w obszarze e-handlu, o których sukcesie, często decydują m.in. skuteczne działania reklamowe. Już teraz zapraszamy na kolejny przegląd informacji!