Mimo że spora część słuchaczy podcastów, jako najpopularniejszą platformę do tego typu aktywności wskazałaby Spotify, z badań wynika, że jest nią YouTube. To nie jedyne zaskoczenie w świecie mediów społecznościowych. TikTok podąża za trendem „BookTook” i daje użytkownikom możliwość oznaczania książek w klipach, a Meta wdraża nowe rozwiązania, wspierające internetowych twórców.
Wiele dzieje się też w obszarze SEO. Google odpowiada na pytania o to, czy „karze” witryny, które są do siebie podobne i informuje, że słowa używane w adresach URL, nie mają większego wpływu na wyszukiwarkę. W świecie płatnych kampanii reklamowych pojawił się nowy sposób wyświetlania formatów video. Zmiany pojawiły się również w sposobie konfiguracji i nazewnictwie rozszerzeń reklam. Zapraszamy do lektury.
Spis treści:
1. TikTok ogłasza nowe efekty programistyczne i kreatywne na miesiąc mody.
2. Meta dodaje nowe narzędzia, które pomagają promować wschodzących twórców na Facebooku.
3. YouTube królem podcastów! Co ze Spotify?
4. Twitter ogłasza nową serię warsztatów z marketingu biznesowego, które pomogą ulepszyć strategię tweetów.
5. LinkedIn pracuje nad opcją planowania postów.
6. TikTok pozwoli teraz użytkownikom oznaczać książki w swoich klipach, opierając się na trendzie „BookTok”.
7. Nowy raport HTTPS w Google Search Console.
8. Czy Google będzie karać strony, które wyglądają tak samo?
9. WordPress opuszcza wsparcie bezpieczeństwa dla starszych wersji.
10. Google odpowiada czy słowa stop powinny być używane w adresie URL.
11. Przyczyny spadków rankingu po aktualizacji podstawowego algorytmu.
12. Nowe funkcje dotyczące trybu uzyskiwania zgody użytkowników na pliki cookie.
13. Zmiany w sposobie konfiguracji i nazewnictwie rozszerzeń reklam.
14. Nowy sposób wyświetlania pionowych formatów wideo w Google Ads.
15. Wyświetlanie produktów za pomocą jednego pliku feed we wszystkich krajach.
16. Podsumowanie.
TikTok ogłasza nowe efekty programistyczne i kreatywne na miesiąc mody
TikTok ogłosił nową serię aktywności z okazji Miesiąca Mody 2022, a w tym m.in. prezentację twórców, programowanie transmisji na żywo, nowe efekty cyfrowe i nie tylko.
W najbliższych tygodniach (do 14 października), TikTok zaprezentuje szereg influencerów i projektantów mody, z pomocą hashtagu #FashionMonth.
Aplikacja będzie również gospodarzem sesji na żywo z różnymi znanymi osobowościami i publikacjami modowymi, w tym z Julią Fox, Paper Magazine i WhoWhatWear. TikTok współpracuje również z magazynem Vogue, aby zaprezentować wschodzących projektantów mody.
Popularna platforma chce podkreślić, że w tym sezonie Miesiąc Mody koncentruje się na #FashionForYou, czyli wyrażaniu siebie i osobistego stylu. Niezależnie od tego, czy jesteś na wybiegach w Paryżu, czy przechadzasz się po korytarzu w domu, ten hashtag zachęca całą społeczność do udziału w rozmowie o modzie, bez względu na to, gdzie się znajdują.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-announces-new-programming-and-creative-effects-for-fashion-month/631573/
Meta dodaje nowe narzędzia, które pomagają promować wschodzących twórców na Facebooku
Meta koncentruje się na twórcach. Platforma chce zapewnić im więcej sposobów na budowanie grupy odbiorców, zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Właśnie tam pojawiają się najnowsze aktualizacje strony na Facebooku.
Meta ogłosiła wdrożenie szeregu nowych elementów dla twórców, a w tym m.in. powiadomień o rekomendacjach wspierających innych użytkowników, szablonów ułatwiających rozpoznawanie najlepszych fanów, ograniczonych postów dla subskrybentów i nie tylko.
Pozostaje zobaczyć, czy otwarcie drzwi do większej liczby odbiorców rzeczywiście prowadzi, do zwiększenia czasu spędzanego w aplikacji. Ciekawe jest również to, czy mniejsi twórcy będą w stanie zachować odpowiednie tempo publikacji, by utrzymać zaangażowanie grupy docelowej.
Zobaczymy, jak potoczą się losy Mety, która szuka kolejnych sposobów na wyróżnienie wschodzących gwiazd, w kanałach użytkowników.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-adds-new-tools-to-help-promote-emerging-creators-on-facebook/632303/
YouTube królem podcastów! Co ze Spotify?
Według badania przeprowadzonego przez firmę badawczą Cumulus YouTube jest najpopularniejszą platformą do podcastów. Ku zaskoczeniu wszystkich - NIE jest nią Spotify!
YouTube bardzo poważnie podchodzi do tematu podcastów. Platforma zatrudniła podcast executive, ruszyła ze stroną dedykowaną podcastom i zaoferowała popularnym twórcom granty o wartości do 300 tys. dolarów, na stworzenie wersji wideo odcinków audio.
To znak rosnącej konkurencji na rynku podcastów, co jest złą wiadomością dla Spotify!
Więcej: https://www.theguardian.com/media/2022/sep/03/video-podcasting-youtube-joe-marler-mrballen-tiktok
Twitter ogłasza nową serię warsztatów z marketingu biznesowego, które pomogą ulepszyć strategię tweetów
Twitter ogłosił nową serię bezpłatnych warsztatów pt. „Twitter Flight School”, które zapewnią dogłębny, ekspercki wgląd w to, jak skonfigurować firmę, aby odnieść sukces w aplikacji.
Nowe warsztaty skupią się na dwóch obszarach: Jak założyć firmę na Twitterze? Czyli w jaki sposób funkcjonuje Twitter dla profesjonalistów? Jak rozwijać działalność, skutecznie tweetować i angażować odbiorców?
Przygotuj się na święta na Twitterze. Ten obszar będzie poświęcony trendom marketingu świątecznego w aplikacji oraz sposobów ich wykorzystania, w celu maksymalizacji bożonarodzeniowej sprzedaży.
Więcej: https://social-stand.com/twitter-announces-new-business-marketing-workshops/
LinkedIn pracuje nad opcją planowania postów
LinkedIn chce dodać nową opcję, która pomoże zarządzać obecnością Twojej platformy z natywną opcją planowania w strumieniu, dostępną obecnie w centrali LinkedIn.
Opcja planowania byłaby wbudowana w przepływ kompozycji postu, z nową ikoną zegara, dodaną w prawym dolnym rogu okna.
To przydatny i wyczekiwany przez wielu użytkowników dodatek (choć można już zaplanować posty LinkedIn, w większości aplikacji do zarządzania mediami społecznościowymi). Mimo to, planowanie postów bezpośrednio w portalu, może być niezawodne. Zwłaszcza jeśli chodzi o wygląd wpisu po opublikowaniu.
Więcej: https://www.moneyhaat.com/social-media/linkedins-working-on-a-native-post-scheduling-option/
TikTok pozwoli teraz użytkownikom oznaczać książki w swoich klipach, opierając się na trendzie „BookTok”
TikTok skłania się do trendu "BookTok", poprzez nawiązanie partnerstwa z Penguin Random House, które umożliwi użytkownikom oznaczanie książek w klipach.
W procesie tworzenia filmiku pojawiła się opcja dodawania linku do książki, która umożliwia wyszukiwanie jej według tytułu. Po dodaniu książki, link przekieruje widzów do dedykowanej strony, ze szczegółami dotyczącymi konkretnej pozycji.
Oprócz tego TikTok daje użytkownikom możliwość zapisywania tytułów do zakładki „Ulubione” na ich profilu, aby zapewnić możliwość gromadzenia interesujących tytułów w jednym miejscu.
Partnerstwo pomiędzy TikTokiem, a Penguin Random House jest pozytywnym krokiem, otwierającym kolejny kanał promocji, dla autorów, wydawców i księgarzy, próbujących nawiązać kontakt z odbiorcami aplikacji.
Więcej: https://www.redmention.com/news/tiktok-will-now-let-customers-tag-books-in-their-clips-leaning-into-the-booktok-pattern/
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Dobre wieści dla wszystkich, którzy zastanawiali się, czy występowanie liter „i” oraz „a” w adresach URL, ma negatywny wpływ na wyniki wyszukiwania strony. Google uspokaja – nie. W prasówce ważne informacje także dla użytkowników WordPress, który nie będzie wspierał już starszych edycji oprogramowania.
Nowy raport HTTPS w Google Search Console
Google ogłosiło, że zostanie wdrożony nowy raport HTTPS w GSC. Jest to odpowiedzią na prośby użytkowników o więcej informacji, dotyczących stanu HTTPS witryny.
Raport pozwoli na identyfikacje stron o niskiej jakości. Będzie też wsparciem, w efektywnej poprawie UX, co w ostatnim czasie ma coraz wiesze znaczenie. Korzystanie z HTTPS jest uwzględnione w Google Core Web Vitals i znajduje się w grupie wskaźników dotyczących UX.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-adds-new-https-report-to-search-console/464514/
Czy Google będzie karać strony, które wyglądają tak samo?
John Mueller odpowiedział na pytanie, czy Google karze witryny, które są bardzo podobne, a wręcz identyczne? Pytanie dotyczyło stron dwóch marek, gdzie różnice znajdowały się jedynie w logo, czcionkach i kolorach, zaś struktura HTML i komponentów pozostawała identyczna. Mueller potwierdził, że nie ma kar za posiadanie prawie identycznych stron. W takim przypadku Google może jedną stronę wybrać jako kanoniczną. Przedstawia to sposób, w jaki wyszukiwarka radzi sobie z duplikacją stron.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/will-google-penalize-sites-that-look-the-same/464439/
WordPress opuszcza wsparcie bezpieczeństwa dla starszych wersji
WordPress ogłosił, że nie będzie już wspierał starszych edycji oprogramowania, dla wersji od 3.7- 4.0 i zachęca do przeprowadzenia aktualizacji. Pozwoli to zespołowi skupić się na ulepszaniu nowych wersji i dostosowaniu do oczekiwań użytkowników. Ta informacja jest bardzo ważna pod względem SEO, szczególnie z punktu prawidłowego funkcjonowania strony oraz jej dostępności, co ma ogromny wpływ na ranking.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/wordpress-drops-security-support-for-older-installations/464983/
Google odpowiada czy słowa stop powinny być używane w adresie URL
Google odpowiedziało na pytanie, czy w adresach URL powinny być używane StopWords. Słowa stop to np. „a”, „i”, które nie są brane pod uwagę przez wyszukiwarkę. Jak wyjaśnia John Mueller, słowa w adresach URL nie mają dużego znaczenia dla wyszukiwarki. Dlatego rekomenduje on używanie ponadczasowych adresów URL, które nie wymagają częstej zmiany.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/stop-words-in-url/464774/
Przyczyny spadków rankingu po aktualizacji podstawowego algorytmu
Na Hangoucie Google Office Hours pojawiło się pytanie, dotyczące aktualizacji algorytmu oraz negatywnych skutków na ranking. Jak wyjaśnia Google, nie jest to żadnego rodzaju kara, a jedynie dostosowanie algorytmów, w celu dostarczenia lepszych wyników wyszukiwania użytkownikom. Google zaleca poprawę jakości treści i spojrzenie na tę kwestię z perspektywy doświadczeń użytkownika.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-update-soft-penalty/465144/#close
W świecie płatnych kampanii reklamowych zmienia się m.in. tryb uzyskiwania od użytkowników zgody, na przetwarzanie plików cookies. Pojawiają się również nowe rozwiązania w zakresie wyświetlania pionowych formatów wideo w Google Ads. Od teraz – produkty we wszystkich krajach będą wyświetlane za pomocą jednego pliku feed. Więcej w poniższym przeglądzie.
Nowe funkcje dotyczące trybu uzyskiwania zgody użytkowników na pliki cookie
Wychodząc naprzeciw zmianom w korzystaniu z plików cookies, Google zmienił tryb uzyskiwania zgody na ich przetwarzanie. Aby pomóc reklamodawcom skonfigurować tryb uzyskiwania zgody, w Google Ads pojawią się nowe funkcje pomocy i rozwiązywania problemów. Dodatkowo marketerzy mogą zapoznać się również z przewodnikiem rozwiązywania problemów – Asystentem tagów Google. (https://support.google.com/tagassistant/answer/12005833). Asystent przybliża możliwe powody występowania trudności oraz sposoby ich rozwiązania.
Właściwa implementacja trybu uzyskiwania zgody użytkowników, pozwoli na poprawne śledzenie konwersji z prowadzonych kampanii Google Ads, a co za tym idzie, pozyskiwanie bardziej precyzyjnych danych o użytkownikach i analizowanie wyników prowadzonych działań.
Nowe funkcje zostały wbudowane w panel narzędzia Google Ads. Znajdziesz je w zakładce „Konwersje”. Po wybraniu konkretnego zdarzenia konwersji pojawią się jego ustawienia oraz karta „Diagnostyka”. Status konwersji informuje, czy jej implementacja przebiegła prawidłowo i czy osiągnie ona minimalne progi.
Google zapowiedziało również, że w kolejnych miesiącach w zakładce „Diagnostyka” pojawią się rekomendacje oraz alerty dotyczące rozwiązywania problemów z wdrożeniem konwersji. Będą dostępne również statystyki na poziomie domeny, dotyczące tagowania oraz współczynnika uzyskiwanych zgód. Dostępna będzie również opcja pobrania listy adresów URL i dostępu do narzędzi Google Tag Assistant, które będą pomocne w rozwiązywaniu problemów z konfiguracją tagu.
Więcej: https://blog.google/products/marketingplatform/360/unlocking-consent-mode-value/
Zmiany w sposobie konfiguracji i nazewnictwie rozszerzeń reklam
Aktualizacja pozwala na konfigurację rozszerzeń reklam, bezpośrednio podczas tworzenia kampanii w sieci wyszukiwania lub kampanii Performance Max. Jak dotąd definiowanie rozszerzeń reklam odbywało się w osobnym kroku tworzenia kampanii reklamowej. Zmiana ma na celu ułatwienie konfiguracji wszystkich elementów kampanii.
Zmianie uległo również nazewnictwo rozszerzeń reklam. Od tej pory będą nazywane zasobami reklam, dostępnymi w sekcji Reklamy i zasoby -> Zasoby.
Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/create-engaging-ads
Nowy sposób wyświetlania pionowych formatów wideo w Google Ads
Wychodząc naprzeciw użytkownikom, Google testuje nowe funkcje uczenia maszynowego w sposobie wyświetlania pionowych formatów wideo, w reklamach na YouTube. Ważne elementy w reklamie poziomej, takie jak np.: twarze, logo, tekst i inne kluczowe elementy, będą automatycznie wykrywane w poziomym materiale wideo i wydzielane w odrębne sceny. Z utworzonych scen będzie tworzony pionowy materiał wideo, zawierający najważniejsze elementy reklamy.
Poziome kreacje wideo w kampaniach aplikacji, wkrótce będą dostępne w kampaniach wideo oraz kampaniach Performance Max. Będą też automatycznie skalowane do pionowego formatu i wyświetlane w YouTube Shorts. Pozwoli to na dotarcie do odbiorców w dodatkowym umiejscowieniu reklam. Według Google stosowanie pionowych formatów wideo pozwala na wzrost konwersji pozyskiwanych z reklam w YouTube Shorts, o 10-20%.
Dostępne są również nowe szablony pionowych i kwadratowych reklam wideo, w Bibliotece zasobów w narzędziu do kreacji reklam Google Ads. Przykład takiej kreacji znajduje się tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=FC6YU6x8gdY.
W kampaniach Performance Max oraz kampaniach promujących aplikację została dodana nowa funkcja, która umożliwia automatyczne tworzenie materiału wideo, również w formacie pionowym. Mechanizm bazuje na zasobach tekstowych i graficznych zastosowanych w kampanii.
Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/vertical-video-youtube
Wyświetlanie produktów za pomocą jednego pliku feed we wszystkich krajach
Do tej pory reklamodawcy korzystający z pliku danych w produktach Merchant Center, zobowiązani byli do wyboru głównego kraju sprzedaży oraz określenia krajów dodatkowych, aby umożliwić wyświetlanie produktów na rynkach zagranicznych.
Plik feed był dostosowany i dedykowany do kraju głównego, a kraje dodatkowe dodawane były po utworzeniu i konfiguracji pliku i określeniu, w jakich lokalizacjach będą wyświetlane produkty.
Aktualizacja zmienia wymogi dotyczące określania kraju docelowego dla wyświetlania produktów. Reklamodawcy nie będą już zobowiązani do określania kraju głównego i krajów dodatkowych. Wszystkie kraje, które były do tej pory zdefiniowane w pliku danych o produktach, zostaną określone jako kraje docelowe. Zmiany nie wpłyną na wyświetlanie produktów w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, ani w aktualnie uruchomionych kampaniach.
Więcej: https://support.google.com/tagassistant/answer/12005833
Podsumowanie
Nie sposób znaleźć zbyt wielu obszarów, w których zmiany zachodzą tak szybko, jak w tych powiązanych z działaniami w sieci. Informacje z każdej kolejnej prasówki wskazują zwłaszcza na szybki rozwój platform społecznościowych. Od kilku tygodni zwracamy uwagę m.in. na szereg nowych rozwiązań, pojawiających się na TikToku. Nowości pojawiają się też w obrębie innych platform, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, czy LinkedIn. W świecie SEO i PPC także widzimy szereg zmian. Branża internetowa wciąż się rozwija – warto więc stale śledzić aktualne trendy i korzystać z nowoczesnych rozwiązań, szybciej niż konkurencja.