TikTok wciąż się rozwija i tym razem postanowił wprowadzić nowe reklamy produktowe. To szansa na rozwój sprzedaży dla wielu marek, gdyż ten kanał społecznościowy cechuje się imponującą liczbą użytkowników (z danych z 2021 roku wynika, że było ich ponad miliard!). Nowe formaty reklam produktowych, są kolejnym krokiem do integracji platformy z e-commerce. Dodatkowo są też prostsze w obsłudze i bardziej zaawansowane niż funkcjonujące dotychczas rozwiązania. Nowe funkcje pojawiły się także na LinkedInie, Facebooku i Twitterze. Od teraz, użytkownicy będą mieli możliwość edycji swoich tweetów. Social media to nie jedyny obszar, w którym doszło do zmian. Nowe opcje pojawiły się również w świecie SEO i PPC. Zapraszamy do przeglądu najważniejszych informacji.
Spis treści:
1. Twitter pozwala już edytować wpisy.
2. LinkedIn wprowadza opcję przypinania komentarzy w łańcuchach odpowiedzi.
3. Messenger dodaje „Linki do zaproszeń do grupy”, aby usprawnić połączenie czatu grupowego.
4. Instagram testuje nowy opcjonalny przełącznik do wyświetlania na pełnym ekranie.
5. TikTok wprowadza nowe reklamy produktowe, kontynuując rozwój dzięki integracji z e-commerce. To kolejna szansa na sprzedaż dla marek.
6. Informacje od Google dotyczące budżetu indeksowania.
7. Aktualizacja Pomocnej treści Google: Słaba i powolna?
8. Brak nowych aktualizacji skupiających się na linkach: John Mueller Google.
9. Karty przesuwne w wyszukiwarce „Przeglądaj miejsca”.
10. Google zaktualizowało dokumentacje dotyczącą meta description.
11. Aktualizacja kampanii lokalnych do kampanii Performance Max.
12. Funkcja Analizy aukcji jest już dostępna w kampaniach Performance Max.
13. Nowe funkcje statystyk na kontach Google Ads.
14. Aktualizacja zasad dotyczących wymagań dla miejsc docelowych.
15. Większa kontrola nad automatyczną strategią ustalania stawek dzięki nowym regułom wartości konwersji dla wizyt w sklepie stacjonarnym i sprzedaży w sklepie.
16. Podsumowanie.
Twitter pozwala już edytować wpisy
Twitter uruchomił możliwość edytowania tweeta po opublikowaniu, co było prawdopodobnie jednym z najbardziej pożądanych dodatków w mediach społecznościowych.
Więc jak to będzie działać? Tweety będzie można edytować w ciągu pierwszych 30 minut od ich opublikowania. Użytkownicy będą mogli edytować tekst, obrazy i wideo we wpisie.
Edytowane tweety będą zawierały notatkę o tym, że dokonano zmian. Będą publicznie dostępne za pośrednictwem historii tweetów, która będzie zawierała wszystkie poprzednie wersje wpisu i szczegółowe informacje o tym, kiedy nastąpiły zmiany. Obecnie testy prowadzone są w wewnętrznych strukturach firmy, a za jakiś czas Twitter planuje prowadzenie otwartych testów wśród subskrybentów Twitter Blue, który jest płatny.
Więcej: https://nowymarketing.pl/a/39223,twitter-umozliwi-edycje-postow-serwis-testuje-edycje-tweeta
LinkedIn wprowadza opcję przypinania komentarzy w łańcuchach odpowiedzi
Od teraz można przypiąć komentarz w sekcji odpowiedzi na post w LinkedIn, co może pomóc wyróżnić najlepsze komentarze i zwiększyć zaangażowanie na Twoim profilu. Jest to z pewnością przydatna aktualizacja dla użytkowników portalu.
Komentarz można przypiąć z poziomu menu z trzema kropkami, dzięki czemu ta konkretna odpowiedź zostanie zachowana na górze łańcucha odpowiedzi. To może być dobry sposób na poprowadzenie powiązanej rozmowy lub po prostu podziękowanie użytkownikom, którzy zaangażowali się w Twój post w kreatywny lub przemyślany sposób.
Więcej: https://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-wprowadza-opcje-przypinania-komentarzy
Messenger dodaje „Linki do zaproszeń do grupy”, aby usprawnić połączenie czatu grupowego
Messenger dodał nową funkcję o nazwie „Linki z zaproszeniem do grupy”, która, daje administratorom możliwość szybkiego i łatwego zapraszania osób do czatów grupowych na Messengerze.
Dzięki linkom z zaproszeniem tylko administratorzy zachowują kontrolę nad czatem grupowym –mogą włączyć lub wyłączyć link do grupy i przyjmować do niej ” nowych członków”.
„Linki z zaproszeniem do grupy” mogą być świetnym rozwiązaniem dla wielu marek. Zapraszając ludzi do ekskluzywnych społeczności, gdzie możesz ujawnić nowe informacje o produktach lub poprosić ich o wkład w nowe projekty. To może pomóc w budowaniu silniejszych więzi z kluczowymi członkami społeczności, co może być świetnym sposobem na zmaksymalizowanie świadomości i obecności marki, wśród potencjalnych klientów. Opcja będzie dostępna dla czatów grupowych na Instagramie.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/messenger-adds-group-invite-links-to-streamline-group-chat-connection/630993/
Instagram testuje nowy opcjonalny przełącznik do wyświetlania na pełnym ekranie
W ramach nieustających dążeń Instagrama do zdominowania TikToka, poprzez rażące powielanie funkcji, portal niedawno uruchomił test pełnoekranowego głównego kanału, który zawierał zwykłe posty, Stories i Reels na jednym wyświetlaczu w stylu TikTok.
Nowa opcja zostanie dodana do menu dostępnego za pośrednictwem rozwijanego logo Instagrama, wraz z opcjami sortowania kanału według „Obserwowanych” lub „Ulubionych”. Będzie wtedy można przełączyć się na zmaksymalizowane wyświetlanie treści.
Czy większa kontrola użytkownika może być rozwiązaniem ostatnich problemów związanych z rozwojem Instagrama? Instagram podkreśla, że chce, aby aplikacja była lepiej dopasowana do tego, co każda osoba chce zobaczyć nie tylko pod względem treści, która jest sortowana według algorytmu, ale także według formatu.
Więcej:https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-optional-switch-for-its-full-screen-feed-display/630258/
TikTok wprowadza nowe reklamy produktowe, kontynuując rozwój dzięki integracji z e-commerce.
To kolejna szansa na sprzedaż dla marek
TikTok podejmuje kolejne kroki w kierunku integracji e-commerce, wprowadzając nowe reklamy produktowe, które zapewnią markom więcej sposobów na promowanie swoich produktów w strumieniu.
Reklamy produktowe to rozwiązanie typu „trzy w jednym” z nowymi formatami do przyjęcia i łączenia: reklamy produktowe wideo, reklamy katalogowe i reklamy produktowe „NA ŻYWO”. Trzy nowe formaty ze szczegółami produktu nałożonymi na ekran, aby lepiej zaprezentować swoje produkty widzom.
Jak twierdzi sam TikTok, nowe rozwiązania mają być prostsze w obsłudze i odbiorze, a zarazem bardziej zaawansowane i inteligentne niż wcześniejsze propozycje.
Więcej: https://socialpress.pl/2022/08/tiktok-wprowadza-nowe-reklamy-produktowe-to-kolejna-szansa-na-sprzedaz-dla-marek
Przedstawiciele Google określili definicję budżetu indeksowania, wskazując, że jest on zależny od wielu czynników. W wyszukiwarce pojawiły się tez nowe karty przesuwne – „Przeglądaj miejsca”, umożliwiające efektywną promocję lokalnych atrakcji i miejsc. Funkcjonować zaczęła również aktualizacja dokumentacji, dotyczącej tworzenia wysokiej jakości opisów meta description.
Informacje od Google dotyczące budżetu indeksowania
Gary Illys i Martin Splitt podzielili się swoimi spostrzeżeniami, dotyczącymi budżetu i indeksowania z punktu widzenia Google. Jak twierdzą, koncepcja budżetu indeksowania została stworzona przez społeczność SEO. Dodają również, że pod nazwą budżet indeksowania kryje się wiele wskaźników, a nie tylko jedna rzecz, jak określona suma pieniędzy. Gary i Martin określają budżet indeksowania, jako liczbę adresów URL, które Googlebot może i chce zaindeksować tak, aby nie szkodzić witrynom, a zaindeksowane treści były wartościowe.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/indexing-and-crawl-budget/462742/#close
Aktualizacja Pomocnej treści Google: Słaba i powolna?
Google 18 Sierpnia ogłosiło aktualizację pomocnych treści, którą rozpoczęto kilka dni później. Przewidywano, ze aktualizacja mocno uderzy w wyniki wyszukiwania i spowoduje zmiany w rankingu. Jednak jak do tej pory, aktualizacja nie ma większego wpływu na ranking i jest wdrażana powoli. Społeczność specjalistów SEO nie podejmuje tematu aktualizacji, nie martwiąc się o jej skutki.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-helpful-content-update-slow-33999.html
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Brak nowych aktualizacji skupiających się na linkach: John Mueller Google
John Mueller na Twitterze powiedział, że w ostatnim czasie nie było żadnej aktualizacji, która bezpośrednio dotyczyłaby linków, poza algorytmem spamu internetowego. Jak wspomina, istnieje wiele wskaźników, dotyczących wyników wyszukiwania. Mimo że ostatnie aktualizacje nie skupiają się na linkach, to w niewielkim stopniu mogły ich dotyczyć.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-algorithms-links-34017.html
Karty przesuwne w wyszukiwarce „Przeglądaj miejsca”
Google testuje nową funkcjonalność - karty z miejscami, które można przesuwać. Nowa funkcja na pewno będzie bardzo dobrym rozwiązaniem dla promowania lokalnych atrakcji, czy miejsc. Pozwoli to na zwiększenie widoczności i nada atrakcyjności, która może skłonić do odwiedzin konkretnych miejscówek. Jak na razie, funkcjonalność została zauważona przez Khushal Bherwani na Twitterze, który udostępnił podgląd tego rozwiązania.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-browse-places-34006.html
Google zaktualizowało dokumentacje dotyczącą meta description
Google zaktualizowało dokumentację, dotyczącą tworzenia wysokiej jakości treści meta description. W dokumentacji opisano, jak kontrolować to, co znajduje się w opisie. Jak wiadomo opis strony pochodzi z meta description, a czasami z treści strony. Zmiany w dokumentacji pokazują dobre i złe przykłady tworzenia mety.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-updates-documentation-on-meta-descriptions/463633/#close
Co słychać w świecie PPC? Wybrani reklamodawcy otrzymali już możliwość samodzielnego uaktualnienia kampanii lokalnych do kampanii Performance Max. Pozostałe kampanie będą sukcesywnie i automatycznie aktualizowane, do końca 2023 roku. Nowości pojawiły się także w Google Ads. Od teraz, użytkownicy mają dostęp, do jeszcze bardziej szczegółowych statystyk. Doszło też do aktualizacji zasad dotyczących wymagań dla miejsc docelowych.
Aktualizacja kampanii lokalnych do kampanii Performance Max
Narzędzie do samodzielnej aktualizacji kampanii lokalnych do kampanii Performance Max, jest już dostępne na kontach Google Ads, wybranych reklamodawców. Możesz teraz samodzielnie przekształcić kampanie lokalne na swoim koncie reklamowym.
Jak przeprowadzić samodzielną aktualizację? Dostęp do narzędzia uaktualniania kampanii, znajduje się na pasku powiadomień na koncie Google Ads (zakładka rekomendacje lub w oknie kampanii).
Aktualizacja kampanii lokalnych do kampanii Performance Max, spowoduje usunięcie źródłowych kampanii lokalnych oraz przeniesienie ich dotychczasowej skuteczności, do nowych kampanii. Ustawienia takie jak cele konwersji, zasoby kreacji, czy budżet kampanii również zostaną automatycznie przeniesione. Dane historyczne kampanii będą nadal dostępne na koncie Google Ads, w zakładce Kampanie, lub Przegląd. Po aktualizacji, opcja edycji lub ponownej aktywacji kampanii lokalnych, nie będzie już dostępna.
Narzędzie do aktualizacji kampanii lokalnych jest dostępne tylko dla kwalifikujących się reklamodawców. Będzie udostępniane etapami, w sierpniu oraz we wrześniu. Jeśli nie zdecydujesz się na samodzielne przekształcenie kampanii lokalnych, zostaną one przekształcone automatycznie, do końca września 2022r.
Google zapowiedziało również, że druga tura automatycznych aktualizacji kampanii lokalnych, będzie miała miejsce w 2023r. Jeśli na swoim koncie reklamowym aktualnie nie widzisz dostępnej opcji uaktualnienia kampanii lokalnej, prawdopodobnie Twoje kampanie nie zostaną zaktualizowane do 2023r.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12494107
Funkcja Analizy aukcji jest już dostępna w kampaniach Performance Max
Analiza aukcji jest już dostępna w kampaniach Performance Max. Znajdziesz ją w zakładce Statystyki -> Analiza aukcji. Sprawdzisz w niej udział w wyświetleniach, procent pokrywających się aukcji oraz udział wygranych aukcji. Dodatkowo możesz oddzielnie sprawdzić statystyki reklam w sieci wyszukiwania oraz reklam produktowych. Wystarczy, że z rozwijanego menu wybierzesz odpowiednią kategorię, tj. Szukaj/ Produktowa.
Nowe funkcje statystyk na kontach Google Ads
W ostatnim czasie Google poinformował o nowych funkcjach statystyk dostępnych na kontach reklamowych. Pierwszą z nowości jest podgląd statystyk związanych z trendami produktów dostępny z poziomu Statystyk kampanii. Prognozy popytu i trendów mogą być przydatne w planowaniu i optymalizacji kampanii reklamowych. Wgląd w dane umożliwia dostosowanie budżetu kampanii oraz dobranie odpowiedniej strategii ustalania stawek, aby uzyskać jak najlepsze wyniki sprzedażowe.
W zakładce Produkty dostępna jest również nowa kolumna statystyk każdego produktu. Zawiera ona informacje o brakujących atrybutach produktów, występujących błędach w pliku feed, niskiej skuteczności ofert oraz porównaniu strategii ustalania stawek, zastosowanej na koncie z najlepszymi konkurentami.
Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/turn-curiosity-into-customers/
Aktualizacja zasad dotyczących wymagań dla miejsc docelowych
Google poinformował o aktualizacji dotyczącej wymagań dla miejsc docelowych, która nastąpi w październiku 2022r. Aktualizacja obejmuje dostosowanie obowiązujących zasad do standardów Better Ads Standards (https://www.betterads.org/standards/). Miejsca docelowe zawierające reklamy niezgodne z obowiązującymi zasadami, zostaną wyróżnione w raporcie widoczności reklam. Komunikaty prowadzące do takich miejsc docelowych zostaną odrzucone.
Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/12406603
Większa kontrola nad automatyczną strategią ustalania stawek dzięki nowym regułom wartości konwersji
dla wizyt w sklepie stacjonarnym i sprzedaży w sklepie
Google zapowiedział wdrożenie nowej funkcji stosowania reguł wartości konwersji dla sklepów stacjonarnych, dzięki której możesz optymalizować kampanie pod kątem wartości wizyt i kategorii sprzedaży w sklepie.
Jako reklamodawca, z poziomu kampanii możesz ustawić domyślne wartości dla wizyt w sklepie stacjonarnym lub sprzedaży. Wartości możesz dostosować do oferty produktów, które promujesz w swoich kampaniach i w ten sposób nadawać im priorytet. Zastosowanie reguł może również pomóc w optymalizacji wydatków reklamowych, pomiędzy kampaniami nastawionymi na konwersje offline a konwersjami online. Dostosowanie wagi wartości online i offline pozwoli Ci określić priorytet jednej z form sprzedaży.
Dostępne są również opcje nadawania wartości konwersji na podstawie lokalizacji geograficznej, segmentów odbiorców lub urządzeń, z których korzystają. Przykład: „Jeśli użytkownik należy do grupy odbiorców programu lojalnościowego, pomnóż wartość wizyt w sklepie stacjonarnym przez 2.”
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12487857
Podsumowanie
Każda kolejna prasówka może utwierdzać w przekonaniu, że świat Social Media, SEO i PPC podlega ciągłym zmianom. Rozwój technologii i związane z nim możliwości sprawiają, że osoby prowadzące e-biznes mają do swojej dyspozycji coraz więcej funkcjonalności, a wraz z nimi także szersze opcje promowania swojej działalności. Warto na bieżąco śledzić trendy w branży, tak aby móc szybko i efektywnie wdrażać najnowsze rozwiązania, w celu optymalizacji prowadzonych działań. Już teraz zapraszamy na kolejną prasówkę, która pomoże w szybkim zaktualizowaniu branżowej wiedzy.