W ostatnim czasie w świecie social media pojawiło się kilka ważnych newsów. TikTok pracuje nad uruchomieniem własnej aplikacji do strumieniowego przesyłania muzyki, a Instagram wprowadza opcję planowania wszystkich formatów treści (w tym również rolek) z poziomu aplikacji. Nowe funkcjonalności pojawiły się także w serwisach LinkedIn i YouTube. Wiele dzieje się także w świecie SEO. Google informuje, że część treści znajdujących się w sieci to niskiej jakości content, który nie nadaje się do zaindeksowania. Nowości pojawiły się również w systemach płatnych kampanii reklamowych. Meta udziela wskazówek dotyczących tworzenia reklam w systemie Facebook Ads, a Microsoft wciąż rozwija reklamy motoryzacyjne. Zapraszamy do lektury!
Spis treści:
1. TikTok chce rywalizować ze Spotify?
2. Instagram przechodzi do następnego etapu rozwoju jego Natywnych Narzędzi do Planowania.
3. LinkedIn dodaje nową opcję naklejek z linkami, aby zwiększyć ruch z aktualizacji w aplikacji.
4. Facebook wycofuje zakupy na żywo.
5. YouTube dodaje nowe wskazówki dotyczące treści z krótkimi filmami oraz nowe informacje na temat rekomendacji kanałów.
6. Google naprawiło błąd w Search Console.
7. Google: Wielu treści nie warto indeksować.
8. Google ponownie włącza funkcję walidacji poprawek w Search Console.
9. Google: dynamiczne renderowanie nie jest rozwiązaniem długoterminowym.
10. Nowości w kampaniach Discovery Ads.
11. Nowa funkcja w Planerze Słów Kluczowych Google.
12. Google rozpoczął testy FLEDGE API w AdSense. Pliki cookies w Chrome będą aktywne do 2024 roku.
13. Microsoft rozbudowuje reklamy motoryzacyjne (Automotive Ads).
14. Facebook Ads – wskazówki dotyczące tworzenia materiałów reklamowych od Meta.
15. Podsumowanie.
TikTok chce rywalizować ze Spotify?
Muzyka na TikToku odgrywa kluczową rolę! To właśnie dlatego platforma chce to wykorzystać i uruchomić własną aplikację do strumieniowego przesyłania muzyki. Tak wynika ze zgłoszenia patentowego w USA, które sugeruje, że TikTok właśnie nad tym pracuje. Firma w maju złożyła wniosek do amerykańskiego Urzędu Patentów i Znaków Towarowych o zastrzeżenie nazwy „TikTok Music”.
Zgodnie ze zgłoszeniem usługa umożliwi użytkownikom kupowanie, odtwarzanie, udostępnianie i pobieranie muzyki. Umożliwiałaby również tworzenie, udostępnianie i polecanie list odtwarzania, komentowanie muzyki, a także strumieniowanie audio i wideo na żywo.
To nie pierwsze takie oprogramowanie. W 2020 r. w Indiach, Brazylii i Indonezji ByteDance uruchomił Resso, aplikację do strumieniowania muzyki. W listopadzie 2021 r. platforma miała ok. 40 mln użytkowników miesięcznie.
Wygląda na to, że ByteDance po cichu buduje poważną konkurencję dla Spotify.
Więcej: https://www.theverge.com/2022/7/31/23286166/tiktok-music-app-challenge-spotify-apple-streaming-bytedance
Instagram przechodzi do następnego etapu rozwoju jego Natywnych Narzędzi do Planowania
Już wkrótce posty na Instagramie będzie można planować z poziomu samej aplikacji. Instagram opracowuje natywny proces planowania postów w aplikacji, który ostatecznie umożliwi użytkownikom zaplanowanie wszystkich swoich postów (w tym także Reels i Stories) tak, aby pojawiały się w określonym przez nich czasie.
Pod względem funkcjonalnym nie jest to dużym ulepszeniem. Jak wiadomo użytkownicy, mogą regularnie planować posty i stories na Instagramie, w Creator Studio.
Funkcja może jednak okazać się niezwykle cenną opcją, szczególnie dla menedżerów mediów społecznościowych, którzy są w ruchu i tworzą treści za pomocą narzędzi udostępnionych w aplikacji.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-moves-to-next-stage-of-development-with-its-native-scheduling-too/629139/
LinkedIn dodaje nową opcję naklejek z linkami, aby zwiększyć ruch z aktualizacji w aplikacji
LinkedIn dodaje kolejny sposób na zwiększenie ruchu zewnętrznego, dzięki nowej naklejce z linkiem, którą możesz dodać do zdjęć w swoich postach w serwisie, umieszczając ją w dowolnym miejscu w ramce i w różnych rozmiarach.
Naklejka z linkiem jest podobna do tej, która występuje w relacjach na Instagramie i Facebooku, zapewniając prosty sposób na dodanie kolejnego linku polecającego do swoich aktualizacji. Opcja naklejki linku będzie dostępna w narzędziach do tworzenia postów (za pośrednictwem dedykowanej ikony linku łańcucha), ale na tym etapie będzie można dodawać linki tylko za pośrednictwem mobilnej wersji aplikacji.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-adds-new-link-sticker-option-to-help-drive-more-traffic-from-your/628956/
Facebook wycofuje zakupy na żywo
Od 1 października 2022 r. nie będzie można organizować nowych, ani zaplanowanych wydarzeń w ramach zakupów na żywo na Facebooku. Funkcja Facebook Live nadal będzie umożliwiać transmitowanie wydarzeń na żywo, ale nie będzie można tworzyć list odtwarzania produktów ani oznaczać produktów w transmisjach wideo na żywo w serwisie.
Facebook swoją decyzję argumentuje tym, iż obecnie konsumenci chętniej oglądają krótkie materiały, dlatego postanowił mocniej skupić się Reels na Facebooku i Instagramie.
Użytkownicy, którzy nadal chcą prowadzić Live Shopping, mogą to robić za pomocą Instagrama, tam funkcja pozostaje nadal dostępna.
Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-koniec-sprzedaz-na-zywo-live-shopping
YouTube dodaje nowe wskazówki dotyczące treści z krótkimi filmami oraz nowe informacje na temat rekomendacji kanałów
YouTube dodaje kolejny sposób, w jaki użytkownicy mogą odpowiadać na pytania widzów. Dzięki nowej naklejce z komentarzem do klipów z krótkimi filmami, YouTube stara się zapewnić menedżerom kanałów pełniejszy wgląd w to, dlaczego ich klipy są polecane lub nie, za pomocą algorytmów platformy.
Naklejki z komentarzem w praktyce będą podobne do naklejki z pytaniem, którą użytkownicy TikTok i Reels mogą dodać, aby wykorzystać komentarz, jako podstawę swojej odpowiedzi wideo.
Studio Analytics zapewni więcej danych na temat tego, jak „radzą sobie” przesyłane przez twórców filmy w kluczowych miarach rekomendacji. Może to być przydatne narzędzie, które pomoże w planowaniu treści, zapewniając dodatkowy wgląd w to, co robisz dobrze, a co źle w tych elementach. Są to interesujące aktualizacje, które będą miały różne poziomy wartości.
Więcej: https://www.redmention.com/news/youtube-provides-new-prompts-for-shorts-content-material-new-insights-into-channel-suggestions/
Na stronie nie ma błędów technicznych, a mimo to nie jest indeksowana przez Google? Przyczyną może być niska jakość treści w witrynie, przez które nie nadaje się ona do zaindeksowania. W Google Search Console nie ma już błędu i ponownie pojawiła się tam funkcja walidacji poprawek. Więcej w poniższym przeglądzie newsów ze świata SEO.
Google naprawiło błąd w Search Console
Google poinformowało, że naprawiło błąd w Google Search Console, który polegał na oznaczaniu stron jako zaindeksowane (chociaż wcale nie były). Problem dotyczył wielu witryn, dlatego warto sprawdzić stan zaindeksowanych stron, które obecnie mogą zanotować spadek. Jest to dość zła wiadomość dla specjalistów SEO, którzy muszą umieścić w raporcie liczbę witryn, które zostały zaindeksowane.
Wiecej: https://www.seroundtable.com/google-search-console-bug-indexed-33943.html
Google: Wielu treści nie warto indeksować
John Mueller z Google powiedział, że wiele tworzonych treści jest tak okropnych, że niektórych nie warto indeksować. Dlatego jeśli Twoje treści (lub ich część) nie są indeksowane, a nie wynika to z problemów technicznych, to Google uznało je za niewarte indeksacji. Ta informacja potwierdza, że nie liczy się tylko długość tekstu i odpowiednie słowa kluczowe, ale przede wszystkim jakość tworzonego contentu.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-seos-sites-produce-terrible-content-33937.html
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Google ponownie włącza funkcję walidacji poprawek w Search Console
Google ponownie włączyło funkcję sprawdzania poprawności poprawek w GSC. Przez pewien czas funkcja była niedostępna i wyświetlany był komunikat „Ograniczona funkcjonalność: w ciągu najbliższych kilku dni wprowadzimy drobne aktualizacje. W tym okresie nie będziesz mógł wysyłać nowych próśb o weryfikację”. Powiadomienie zostało już usunięte i można już w pełni korzystać z wszystkich funkcjonalności. Ograniczenie weryfikacji poprawek było spowodowane wprowadzeniem uproszczonych klasyfikacji raportów. Raport obecnie pokazuje tylko prawidłowe lub nieprawidłowe informacje.
Więcej: https://searchengineland.com/google-reenables-the-validate-fix-feature-in-search-console-and-adds-new-classifications-387172
Google: dynamiczne renderowanie nie jest rozwiązaniem długoterminowym
John Mueller potwierdza, że przejście z renderowania dynamicznego na renderowanie po stronie serwera nie ma wpływu na ranking. Ostatnia aktualizacja dokumentacji pomocy Google mówi, że renderowanie dynamiczne nie jest rozwiązaniem długoterminowym. Dodatkowo dokument zaleca renderowanie po stronie serwera. Wzbudziło to w środowisku specjalistów wiele pytań, na które krótko i konkretnie odpowiedział Mueller.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-no-rush-to-switch-away-from-dynamic-rendering/461763/
W płatnych systemach reklamowych pojawiło się wiele nowości. W kampaniach Discovery Ads zaczęto wykorzystywać uczenie maszynowe, dzięki czemu treści reklam mogą być jeszcze lepiej dopasowane do odbiorców. Nowa funkcja pojawiła się również w planerze słów kluczowych Google. Meta udziela użytkownikom wskazówek, dzięki którym reklamy w Facebook Ads mają jeszcze bardziej angażować odbiorców. Więcej w poniższym przeglądzie.
Nowości w kampaniach Discovery Ads
Discovery Ads oferują wiele formatów reklamowych dostosowanych do reklam na urządzeniach mobilnych, które w ciekawy sposób prezentują treść reklamy, zwiększając zaangażowanie odbiorców. Nowe funkcje kampanii Discovery Ads wykorzystują uczenie maszynowe i mają na celu lepsze dostosowanie treści reklamy do jej odbiorcy oraz przekazanie większej ilości informacji o produktach, w ciekawy sposób. Google pracuje nad rozwojem wyglądu reklam na kartach Społeczności oraz Promocje w Gmail. Nowe elementy reklam to m. in. zdjęcia oraz ceny produktów z pliku danych o produktach.
Nowością są również wskazówki dotyczące tworzonych kreacji i kampanii, które pojawiają się na etapie konfiguracji reklamy. Są to m. in. sugestie dotyczące dodania większej liczby zasobów reklamowych oraz unikalnych nagłówków. Od teraz można również dodawać zasoby graficzne z nakładkami tekstowymi, takimi jak np. wyraźne Call To Action.
Kampanie Discovery Ads dostarczają teraz większej liczby statystyk, które pozwalają na ocenę ich skuteczności. Można teraz sprawdzić wynik optymalizacji kampanii oraz efektywność komunikatów reklamowych.
Poza nowymi informacjami o skuteczności kampanii, Google udostępnił również zakładkę Statystyki, w której można znaleźć informacje o odbiorcach kampanii. Dostępna jest również funkcja tworzenia segmentów odbiorców i wykorzystania ich w innych kampaniach.
Więcej: : https://support.google.com/google-ads/answer/12414324
Nowa funkcja w Planerze Słów Kluczowych Google
W panelu Google Ads pojawiła się nowa funkcja Planera Słów Kluczowych – automatyczna organizacja słów kluczowych w grupy reklam. Nowa funkcja dostępna jest tylko dla niektórych reklamodawców. W dalszym ciągu można ręcznie dodawać słowa kluczowe do poszczególnych grup reklam. Nowa funkcja wykorzystuje uczenie maszynowe i ma na celu zaoszczędzenie czasu na organizację słów kluczowych w kampaniach reklamowych.
Więcej: https://searchengineland.com/google-keyword-planner-gets-a-new-feature-386984?fbclid=IwAR2-QEpK7W3ZZh67HLh-6EKlNJuZPC92h-FA3ToxNrP6DId3j_buvuHQawg
Google rozpoczął testy FLEDGE API w AdSense. Pliki cookies w Chrome będą aktywne do 2024 roku
Google poinformował o planie rozpoczęcia testów FLEDGE API w AdSense od 28 sierpnia 2022r.
FLEDGE Privacy Sandbox to inicjatywa Google, której celem jest stworzenie nowych standardów, umożliwiających dostęp do informacji o użytkownikach bez naruszania ich prywatności. Jej głównym założeniem jest prowadzenie działań reklamowych bez wykorzystania third-party cookies. FLEDGE wykorzystuje grupy zainteresowań użytkowników, aby umożliwić wyświetlanie reklam odpowiednim osobom.
Według początkowych informacji pliki cookies miały być wycofane z przeglądarki Chrome do 2023r. Google ogłosił jednak, że ten termin zostanie opóźniony, a wycofanie plików cookies zaplanowane jest na 2024r. Powodem zmian jest chęć wydłużenia okresu testowego dla nowych funkcji Google oraz umożliwienie ich wdrożenia marketerom i reklamodawcom.
Więcej: https://searchengineland.com/google-begins-testing-fledge-api-on-adsense-386861
https://searchengineland.com/google-cookies-will-remain-active-on-chrome-until-2024-386766
Microsoft rozbudowuje reklamy motoryzacyjne (Automotive Ads)
Microsoft poinformował o wdrożeniu nowych funkcji w reklamach motoryzacyjnych (Automotive Ads). Kampanie tego typu zostały niedawno udostępnione w Azji i Ameryce Południowej, dzięki temu są już dostępne globalnie dla wszystkich użytkowników tego systemu reklamowego.
Nowością w kampaniach Automotive Ads są dodatkowe umiejscowienia, w których wyświetlane są reklamy. Początkowo komunikaty widoczne były w wyszukiwarce Bing, w sieci reklamowej oraz w video, a od niedawna udostępniono również możliwość publikacji w Microsoft Audience Network, pasku wyszukiwarki Windows oraz Microsoft Autos Marketplace. Microsoft zapowiedział również wdrożenie w najbliższym czasie kampanii Automotive Ads w wyszukiwarkach partnerskich Tahoo! Oraz DuckDuckGo.
Dodatkowo Microsoft zapowiada dalszy rozwój kampanii Automotive Ads. Planowane jest m.in. ich rozbudowanie o dodatkowe typy pojazdów (m. in. motory). Wdrażane będą również różne opcje płatności oraz rozbudowa zasobów reklamowych i atrybutów produktów.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-gb/blog/post/march-2022/expanding-the-reach-and-scope-of-automotive-ads?s_int=en-gb-gct-web-src_msaweb-sub_blog-flx_autoads
Facebook Ads – wskazówki dotyczące tworzenia materiałów reklamowych od Meta
Meta przygotowała zestaw wskazówek dotyczących tworzenia materiałów reklamowych, które mają pomóc reklamodawcom, w tworzeniu ciekawych kreacji do swoich kampanii. Artykuł jest odpowiedzią na liczne zmiany, które wpływają na możliwości reklamowe firm, m.in. nowe przepisy dotyczące prywatności, czy stopniowe wycofanie plików cookies. Zmiany znacznie wpływają na możliwość personalizacji reklam, co może powodować, że dotarcie do potencjalnych klientów będzie znacznie trudniejsze.
Wskazówki dotyczące tworzenia materiałów reklamowych od Meta:
Korzystaj z kreacji video
Materiał video wykorzystany w kampanii reklamowej może zwiększyć jej skuteczność. Według danych Meta użytkownicy Facebooka spędzają 50% czasu w aplikacji, oglądając materiały video. Coraz większą popularnością cieszą się również rolki. Kampanie reklamowe wykorzystujące materiały video, wg. badań Mety były skuteczniejsze od kampanii statycznych, zawierających tylko obrazy.
Tip: Możesz wykorzystać narzędzie Video Creation Kit dostępne w Menedżerze reklam, aby w łatwy sposób stworzyć video z zasobów statycznych i wykorzystać je w swojej kampanii.
Wykorzystuj Reels do zwiększenia aktywności swoich odbiorców
Krótkie filmy w Reels mają przede wszystkim dostarczać rozrywki odbiorcom. Wg. Mety reklamy w rolkach miały niższy wskaźnik CPA.
Przyciągnij uwagę odbiorców na urządzeniach mobilnych
Materiały reklamowe dostosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych mogą zwiększyć aktywność Twoich odbiorców. Na co zwrócić uwagę?
- Postaw na czytelny przekaz, zgodny z celem reklamowym.
- Dostosuj materiał reklamowy do swoich odbiorców.
- Wykorzystaj siłę materiałów wizualnych, aby zwrócić uwagę użytkowników.
- Wyróżnij swoją markę - podkreśl logo i inne elementy identyfikacji wizualnej.
- Ukierunkuj się na podejmowanie działań i stosuj precyzyjne CTA w swoich reklamach.
Wykorzystuj kilka umiejscowień w swoich reklamach
Pamiętaj o dostosowaniu swoich materiałów reklamowych do różnych miejsc, w których będą wyświetlane.
Więcej: https://www.facebook.com/business/news/scale-business-ad-creatives-meta-tools
Podsumowanie
Trendy w świecie e-marketingu wciąż się zmieniają, tak samo, jak zmieniają się funkcjonalności platform oraz narzędzi wykorzystywanych do promowania firm w Internecie. Stała aktualizacja wiedzy w tym zakresie, pozwala podejmować działania związane z wdrożeniem nowoczesnych rozwiązań, które mogą wpływać na konkurencyjność e-biznesu. Warto więc na bieżąco monitorować branżę. Jak jednak znaleźć na to czas, w natłoku zawodowych obowiązków? Propozycją dla zapracowanych jest nasza prasówka. To zbiór skondensowanych i zawsze aktualnych informacji ze świata social media, seo i PPC. Już teraz zapraszamy do lektury kolejnej prasówki!