W świecie social media, SEO i płatnych kampanii reklamowych sporo ostatnio się dzieje. Do zmian doszło m.in na Instagramie, gdzie od teraz niemal wszystkie przesłane przez użytkowników filmy, będą przekształcane w reelsy. Modyfikacja jest wynikiem trendu związanego z popularnością rolek, jako jednego z najszybciej rozwijających się formatów treści na platformie. Zmiana podzieliła jednak użytkowników, przez co doszło do protestów – część osób wzywa Instagram, aby zaprzestał działań, które upodabniają go do TikToka. W tej aplikacji także pojawiła się nowa, ciekawa funkcja, której celem jest maksymalizacja zasięgów wideo. Do wielu zmian doszło również w ekosystemie Google Ads. Zapraszamy do lektury!
Spis treści:
1. Meta wprowadza zaktualizowany format kanału na Facebooku – nowe zakładki Home i Feeds.
2. Instagram będzie teraz przesyłać wszystkie przesłane filmy wideo do Reels.
3. Użytkownicy Instagrama wzywają, aby aplikacja przestała próbować być jak TikTok – Instagram odpowiada na protest.
4. TikTok dodaje nowe narzędzia do tworzenia napisów i tłumaczeń, które pomagają zmaksymalizować zasięg wideo.
5. YouTube uruchamia nowe „Centrum bezpieczeństwa twórców”, aby pomóc twórcom zarządzać niechcianą interakcją.
6. Google: warto zastąpić wewnętrzne linki na HTTPS.
7. Google zaktualizowało wytyczne dotyczące oceny jakości wyszukiwania.
8. Core Web Vitals nie mają wpływu na strony Noindex.
9. Przypomnienie o migracji inteligentnych kampanii produktowych do kampanii Performance Max.
10. Nowa funkcja zmiany tekstu na mowę w reklamie video Google Ads.
11. Aktualizacja zasad Google Ads: wymagane logowanie i zakup objęty ograniczeniami.
12. Akcja promocyjna dla nowych użytkowników Allegro Ads.
13. Google: weryfikacja wieku może uniemożliwić wyświetlanie witryn w Google Discovery.
14. Aktualizacja recenzji produktów Google: Lipiec 2022.
15. Podsumowanie.
Meta wprowadza zaktualizowany format kanału na Facebooku – nowe zakładki Home i Feeds
Uruchomienie nowych zakładek na Facebooku ma ułatwić odkrywanie i przeglądanie treści w aplikacji. Dzięki temu użytkownicy będą mieli większą kontrolę nad tym, co wyświetla im się w aktualnościach. Zakładka feeds pozwala tworzyć „listę ulubionych”, do której można dodawać wybranych znajomych oraz najciekawsze strony lub wątki w polubionych grupach.
Home to nowa strona główna, która została zaprojektowana tak, aby stać się spersonalizowanym centrum odkrywania treści. Zakładka Home jest całkowicie dopasowana do preferencji i zainteresowań każdego z użytkowników.
Więcej: https://nowymarketing.pl/a/38790,facebook-z-nowymi-zakladkami-home-i-feeds?h=fde38f
Instagram będzie teraz przesyłać wszystkie przesłane filmy wideo do Reels
Meta ogłosiła, że praktycznie wszystkie przesyłane filmy, staną się teraz rolkami, niezależnie od tego, czy użytkownik tego chce. Platforma dodała także szereg nowych kreatywnych narzędzi do rolek.
Główna zmiana polega na wprowadzeniu wszystkich klipów wideo do kanału Reels, a mianowicie nowe wpisy wideo krótsze niż 15 minut będą udostępniane jako rolki. Filmy opublikowane przed tą zmianą pozostaną w niezmienionej formie. W pewnym sensie ma to sens. Reels to najszybciej rozwijający się format treści w aplikacji, ale z drugiej strony, może to również sprawić, że Instagram będzie mniej zróżnicowany i mniej wyjątkowy.
Więcej: https://petapixel.com/2022/07/01/instagram-tests-turning-all-video-posts-into-reels/
Użytkownicy Instagrama wzywają, aby aplikacja przestała próbować być jak TikTok – Instagram odpowiada na protest
Ostatnio na profilach wielu użytkowników pojawił się obrazek, na którym znajdował się komunikat z prośbą o zaprzestanie działań upodobniających Instagram do TikToka. Cała akcja odbiła się tak szerokim echem, że dołączyli do niej nawet influencerzy i celebryci, z często milionową liczbą obserwujących.
Problemem okazały się ostatnie zmiany, jakie postanowił wprowadzić Instagram. Wśród nich jest wprowadzenie zamiany filmów trwających do 15 minut, w rolki oraz wdrożenie innych rozwiązań, które doskonale sprawdzają się na TikToku. Użytkownicy zwracają uwagę na to, że obie platformy przestają się od siebie różnić.
Do całej sprawy postanowił odnieść się również Instagram, który tłumaczy, że wszystkie wprowadzone zmiany w serwisie są konieczne, aby zwiększyć efektywność i możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców przez użytkowników. Czy Instagram straci na wprowadzonych modyfikacjach? Wszystko okaże się w najbliższych miesiącach.
Więcej: https://socialpress.pl/2022/07/przestancie-byc-jak-tiktok-instagram-odpowiada-na-protest-uzytkownikow
TikTok dodaje nowe narzędzia do tworzenia napisów i tłumaczeń, które pomagają zmaksymalizować zasięg wideo
TikTok chce jeszcze bardziej poszerzyć swój zasięg dzięki lepszej dostępności, oferując szereg nowych narzędzi do tłumaczenia i napisów, aby pomóc większej liczbie użytkowników w obejrzeniu najnowszych klipów, które zyskują popularność w aplikacji.
Po pierwsze, TikTok dodaje napisy automatyczne, zapewniając inny sposób dodawania opisów tekstowych do klipów. Po drugie dodaje nowe tłumaczenia podpisów i opisów, które mogą pomóc użytkownikom z całego świata, w oglądaniu większej liczby filmów.
TikTok dodaje również tłumaczenia naklejek i nakładek tekstowych, aby zapewnić jeszcze więcej kontekstu dla osób, niebędących rodzimymi użytkownikami.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-adds-new-captioning-and-translation-tools-to-help-maximize-video-rea/627880/
YouTube uruchamia nowe „Centrum bezpieczeństwa twórców”, aby pomóc twórcom zarządzać niechcianą interakcją
YouTube stara się pomóc twórcom, w uniknięciu niechcianych interakcji i uwag w aplikacji, uruchamiając nową platformę – Centrum bezpieczeństwa twórców, która zawiera kluczowe linki, wskazówki, porady i uwagi, dotyczące różnych powiązanych elementów.
W centrum użytkownicy znajdą m.in. informacje na temat tego, jak radzić sobie z problemami, takimi jak np. nękanie, trollowanie czy przejmowanie kont, w zgodzie z rozwojem kanału. To część szerszej inicjatywy YouTube, w ramach której analizuje się sposób, w jaki pracuje się nad ciągłym rozwojem, dla niedostatecznie reprezentowanych społeczności oraz nad możliwościami dla twórców należących do mniejszości.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-launches-new-creator-safety-center-to-help-creators-manage-unwant/628205/
W świecie SEO również pojawiło się wiele nowości. Jedną ze zmian jest rekomendacja Google, zgodnie z którą warto zamieniać wewnętrzne linki na HTTPS. Zmieniły się także wytyczne dotyczące oceny jakości wyszukiwania. Nowinek jest znacznie więcej. Zapraszamy do przeglądu najważniejszych informacji z branży!
Google: warto zastąpić wewnętrzne linki na HTTPS
John Mueller mówi, że należy próbować zastępować wewnętrzne linki z http, wersjami z HTTPS. Jak sam stwierdza, zastępowanie linków wewnętrznych nie jest trudne. Oczywiście uzależnione jest to od budowy strony, jednak można to wykonać w działaniu masowym, które oszczędza nasz czas. Dlaczego warto to robić? Po pierwsze jest to sposób na unikanie wewnętrznych przekierowań (posiadamy pełną kontrolę nad linkami wewnętrznymi).
Po drugie poleganie na przekierowaniach może prowadzić do wielu problemów, takich jak np. łańcuchy przekierowań, czy pętle. Dodatkowo linki HTTP mogą powodować, że wyszukiwarka wyświetli komunikat, iż strona jest niezabezpieczona.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-always-try-to-replace-http-links-with-https/459539/
Google zaktualizowało wytyczne dotyczące oceny jakości wyszukiwania
Google zaktualizowało swoje wytyczne ,dotyczące wskaźników jakości wyszukiwania. Co warto zauważyć? Przede wszystkim to, że plik z każdą aktualizacją się zmniejsza. Zmiany udokumentowane przez Google dotyczą:
- udoskonalonego YMYL,
- wyjaśnienia niskiej i najniższej jakość strony (celem podkreślenia),
- drobnych zmian w tekście.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-updates-search-quality-raters-guidelines-33837.html
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Core Web Vitals nie mają wpływu na strony Noindex
Według zaktualizowanego dokumentu Google, strona, która posiada tag noindex i nie jest zaindeksowana, nie będzie uwzględniana w wynikach Core Web Vitals i Google Page Experience. Jak warto zauważyć, jest to zmiana kluczowa, ponieważ jeszcze w 2021 roku, wskaźniki internetowe były oceniane na podstawie wszystkich stron w witrynie. Strony mogły być nieindeksowane, jednak miały one wpływ na CWV.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-core-web-vitals-noindex-33830.html
W ostatnim czasie w świecie płatnych kampanii PPC pojawiło się wiele nowych funkcjonalności. Gogole udostępnił narzędzie, dzięki któremu można zamieniać tekst na głos w reklamach. Doszło także do aktualizacji zasad w Google Ads, a dla nowych użytkowników Allegro Ads przygotowano specjalną akcję promocyjną! Poniżej przegląd najnowszych informacji ze świata PPC.
Przypomnienie o migracji inteligentnych kampanii produktowych do kampanii Performance Max
Od kwietnia 2022 roku w systemie Google Ads, dostępne jest narzędzie automatycznej migracji inteligentnych kampanii produktowych do Performance Max. Wkrótce zostanie również udostępniona możliwość migracji kampanii lokalnych, jednak Google nie podaje jeszcze dokładnego terminu zmian.
Reklamodawcy mogą skorzystać z narzędzia migracji kampanii, w ciągu kolejnych 2 miesięcy. Automatyczna migracja do kampanii Performance Max zostanie zakończona z końcem sierpnia 2022 roku. Kampanie inteligentne dotyczące branży motoryzacyjnej (Vehicle Ads) zostaną przekształcone w kampanie Performance Max na początku 2023 roku. W tym momencie, kampanie Performance Max nie obejmują jeszcze tego zakresu reklam.
Na wielu kontach Google Ads można spotkać się z komunikatem o dacie planowanej automatycznej migracji, więc warto zwrócić na to uwagę. W wyniku migracji stara inteligentna kampania produktowa zostanie usunięta, a wszystkie jej zasoby zostaną zachowane w kampanii Performance Max.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12368488
Nowa funkcja zmiany tekstu na mowę w reklamie video Google Ads
Gogole udostępnił nowe narzędzie, pozwalające na dodanie głosu do reklam video. Narzędzie wykorzystuje technologię zamiany tekstu na mowę i dostępne jest bezpośrednio z biblioteki zasobów w Google Ads. Aby je uruchomić, należy wybrać preferowany przez nas wariant dźwięku, dodać treść reklamy i wybrać video, do którego chcemy dodać głos. Jako przykład Google udostępnia reklamę video marki Sony: https://www.youtube.com/watch?v=48c_tbS3WvY.
Aby umożliwić jak najlepsze dostosowanie głosu do materiału video, narzędzie udostępnia 7 wariantów głosu: 4 głosy męskie oraz 3 głosy damskie. Warianty reprezentują różne osobowości, barwę głosu oraz styl mówienia. Na ten moment wszystkie warianty dostępne są w języku angielskim (US), jednak w podstawowej wersji dostępne są również inne języki: filipiński, francuski, hindi, indonezyjski, koreański, malezyjski, mandaryński, hiszpański i szwedzki. Narzędzie będzie jednak rozwijane i w przyszłości pojawią się dodatkowe języki.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12383985
Aktualizacja zasad Google Ads: wymagane logowanie i zakup objęty ograniczeniami
Aktualizacja powoduje, że konta, które wyświetlają produkty w bezpłatnych informacjach, na których występują problemy „Wymagane logowanie”, lub „Zakup objęty ograniczeniami” będą nadal aktywne. Wcześniej konta z tymi problemami były automatycznie odrzucane. Zamiana dotyczy tylko bezpłatnych informacji o produktach.
Problem „Wymagane logowanie” oznacza, że docelowy klient, odwiedzając sklep internetowy, musi zalogować się na stronie sklepu, aby móc przeglądać produkty. Natomiast problem „Zakup objęty ograniczeniami” oznacza, że możliwość zakupu w sklepie internetowym jest ograniczona poprzez lokalizację, typ urządzenia, lub inne wymagania. Wszystkie informacje o produkcie powinny być dostępne dla wszystkich użytkowników, niezależnie od ich lokalizacji czy innych czynników.
Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/12285357
Akcja promocyjna dla nowych użytkowników Allegro Ads
Do 31 sierpnia 2022r. Allegro Ads umożliwia zdobycie dodatkowych 300zł na działania reklamowe w tej platformie. Promocja dotyczy tylko nowych użytkowników. Aby zdobyć bonus, należy założyć pierwszą kampanię typu Oferta sponsorowana i w ciągu 30 dni wydać na nią min. 150zł. Akcja promocyjna obejmuje również Reklamę graficzną.
Regulamin promocji: https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-programu-bonusowego-dla-nowych-uzytkownikow-w-allegro-ads-Wvd01kg0Kil
Więcej: https://allegro.pl/ads
Google: weryfikacja wieku może uniemożliwić wyświetlanie witryn w Google Discovery
Danny Sullivan z Google powiedział, że witryny wymagające weryfikacji wieku, mogą nie pojawiać się w Google Discovery. Jak napisał, musi to sprawdzić, ale bardzo prawdopodobne, że systemy nie wykrywają treści, które wymagają weryfikacji. Cały wątek został poruszony na Twitterze i warto zauważyć, że dyskusja na ten temat jest naprawdę ciekawa. Teraz nastaje pytanie, czy kiedykolwiek widziałeś/aś w Google Discovery, strony wymagające weryfikacji wiekowej?
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-discover-age-verification-33831.html
Aktualizacja recenzji produktów Google: Lipiec 2022
Kolejna aktualizacja dotycząca opinii o produktach w Google, miała miejsce w Lipcu. Jak dotąd nie widać jednak dużych zmian. Narzędzia monitorujące, nie pokazują dużych wahań, które mogłyby sugerować wpływ aktualizacji. Google nie ujawni, jakich elementów dotyczy aktualizacja, stąd też pozostaje nam tylko śledzenie zmian, jakie zachodzą w wynikach wyszukiwania, na podstawie zbieranych danych.
Więcej: https://www.seroundtable.com/july-2022-google-product-reviews-update-rolling-out-33827.html
Podsumowanie
Prowadząc własny e-biznes, trzeba stale śledzić aktualne trendy ze świata online. Ciągła aktualizacja wiedzy w zakresie m.in. nowych funkcji w serwisach społecznościowych, pozwoli podjąć efektywne działania, prowadzące np. do zwiększenia zasięgu publikowanych treści. Systematycznie obserwujemy branżę i przedstawiamy najświeższe informacje dotyczące m.in. zmian, w obrębie działań z zakresu e-marketingu. Nasze prasówki to źródło aktualnych branżowych nowinek. Zachęcamy do regularnej lektury.